Λόγος και διάλογος πάνω στις σουίτες του Μπαχ

Λόγος και διάλογος πάνω στις σουίτες του Μπαχ Facebook Twitter
Στο δεύτερο μέρος ο σπουδαίος τσελίστας θα ερμηνεύσει την πέμπτη σουίτα του Μπαχ για σόλο βιολοντσέλο και ο Ισμαέλ Ίβο θα ερμηνεύει ένα χορευτικό σόλο...
0

Γεννήθηκε στην Ελλάδα το 1970 αλλά τα τελευταία 20 χρόνια ζει στη Βραζιλία. Ο βιολοντσελίστας έχει ειδικευτεί στην ερμηνεία της μπαρόκ μουσικής σε έργα για τσέλο, αλλά ερμηνεύει δεξιοτεχνικά έργα τόσο κλασικής όσο και σύγχρονης μουσικής, συχνά συνεργαζόμενος με κορυφαίους καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα. Το 2011 ηχογράφησε τις 6 σουίτες για σόλο βιολοντσέλο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, παίρνοντας ενθουσιώδεις κριτικές. Τον Οκτώβριο του 2013 τις ερμήνευσε επί σκηνής στο Σάο Πάολο, σε μια συνάντηση με τίτλο «Logos - Dialogos / 6 Suites for violoncello solo and dance by J.S. Bach», στην οποία έξι από τους πιο σημαντικούς Βραζιλιάνους χορογράφους (Ismael Ivo, Deborah Colker, Luis Arrieta, Henrique Rodovalho, Jorge Garcia, Tindaro Silvano) ανέλαβαν να χορογραφήσουν και να χορέψουν το έργο που ταίριαζε καλύτερα στην προσωπικότητα και τη γλώσσα τους.

Τότε βρέθηκα μπροστά σε μια νέα πρόκληση: να μετατρέψω τις σουίτες γαλλικών χορών, που ασφαλώς δεν είχαν φτιαχτεί για να χορεύονται –δηλαδή, μια μουσική δωματίου εσωστρεφή, με εντελώς προσωπικό ύφος–, σε μια παράσταση χορού...


«Όταν ηχογραφήθηκαν οι σουίτες, ένιωσα ότι έκλεινε ένας μεγάλος κύκλος. Τότε βρέθηκα μπροστά σε μια νέα πρόκληση: να μετατρέψω τις σουίτες γαλλικών χορών, που ασφαλώς δεν είχαν φτιαχτεί για να χορεύονται –δηλαδή, μια μουσική δωματίου εσωστρεφή, με εντελώς προσωπικό ύφος–, σε μια παράσταση χορού. Να αναδείξω με τον δικό μου σύγχρονο τρόπο την αρχέγονη ποιότητα που διέθεταν, επιστρέφοντας στον γερο-Μπαχ το δώρο που μας έδωσε. Να περάσω από τον εσωτερικό μονόλογο του μοναχικού τσελίστα στον συνεχή και σε πολλαπλά επίπεδα διάλογο που το εγχείρημα αυτό προτείνει. Έναν διάλογο ανάμεσα στο παλιό και στο καινούργιο, ανάμεσα στη μουσική και στον χορό, ανάμεσα στον ήχο και στην κίνηση, ανάμεσα στην αναπαράσταση και στην αφαίρεση» σημειώνει ο Δ. Γκουνταρούλης. Πάνω στην ιδέα εκείνης της συναυλίας-παράστασης είναι το έργο για τσέλο και χορό που θα δούμε στην αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στις 13 και 14 Ιουνίου. Στο πρώτο μέρος της ο Δήμος Γκουνταρούλης θα ερμηνεύσει τη δεύτερη σουίτα για σόλο βιολοντσέλο του Γ.Σ. Μπαχ, μαζί και παλιούς και νέους αυτοσχεδιασμούς πάνω στο έργο.


Στο δεύτερο μέρος ο σπουδαίος τσελίστας θα ερμηνεύσει την πέμπτη σουίτα του Μπαχ για σόλο βιολοντσέλο και ο Ισμαέλ Ίβο θα ερμηνεύει ένα χορευτικό σόλο, σε μια εμπνευσμένη συνάντηση του υπέροχου ήχου του βιολοντσέλου, της ιδιοφυούς μουσικής του Μπαχ (στην καινοτόμα και ριζοσπαστική ανάγνωση του Γκουνταρούλη) και της πλαστικότητας της κίνησης του Ίβο. Σημειωτέον ότι ο Βραζιλιάνος χορευτής και χορογράφος έχει ασχοληθεί τόσο με το χοροθέατρο όσο και με το είδος της περφόρμανς κι έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς δημιουργούς των παραστατικών τεχνών απ' όλο τον κόσμο, από τον Ούσιο Αμαγκάτσου, χορευτή μπούτο και επικεφαλής των Σανκάι Τζούκου, έως τον Χάινερ Μίλερ, τον Τζορτζ Ταμπόρι και τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς.

Δήμος Γκουνταρούλης & Ισμαέλ Ίβο
Λόγος - Διάλογος Σουίτα αρ. 2, Σουίτα αρ. 5 του Γ.Σ. Μπαχ για βιολοντσέλο και χορό
13 & 14 Ιουνίου
Ώρα: 21.00


Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθ. «Ν. Σκαλκώτας»
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη
(Μετρό: Μέγαρο Μουσικής)
210 7282333

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ