Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
Με 90 ταινίες στο ενεργητικό του, ο γόης του γαλλικού σινεμά, ένας μεγάλος καρδιοκατακτητής με μεγάλη περιουσία, ένας δύσκολος άνθρωπος, σύμφωνα με το περιβάλλον του, είναι στην πιο αδύναμη φάση της ζωής του.
0

Τον Φεβρουάριο του 2024, η αστυνομία, μετά από έρευνα στο σπίτι του Αλέν Ντελόν, κατάσχεσε 72 πυροβόλα όπλα για τα οποία δεν είχε άδεια. Το σπίτι του Γάλλου σταρ στο Douchy-Montcorbon, 135 χιλιόμετρα νότια του Παρισιού, έμοιαζε με πυριτιδαποθήκη. Κατασχέθηκαν και 3.000 φυσίγγια, και αυτά χωρίς άδεια, ενώ στο κτήμα του υπάρχει ένα σκοπευτήριο. 

Ο διάσημος ηθοποιός είναι 88 ετών, πάσχει από λέμφωμα, έχει υποστεί ένα εγκεφαλικό το 2019 και βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα μιας οικογενειακής διαμάχης που τίποτα δεν προμηνύει ότι θα έχει αίσιο τέλος.

Όπως έγραφε η LiFO, η έρευνα στην οποία αποκαλύφθηκαν τα όπλα προέκυψε μετά την έναρξη μιας άλλης εισαγγελικής έρευνας, σχετικής με τις τεταμένες σχέσεις του Αλέν Ντελόν με τα παιδιά του. Το συγκεκριμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις ανησυχίες για την εύθραυστη κατάσταση της υγείας του ηθοποιού ώθησε, σύμφωνα με τη «Le Parisien», την Εισαγγελία να εξετάσει λεπτομερώς το θέμα της οπλοκατοχής του Γάλλου ηθοποιού.

Αυτό που συμβαίνει με την οικογένεια Ντελόν δεν είναι πρωτόγνωρο, αλλά πρόκειται για διαμάχη ντροπιαστική, με τα άπλυτα της οικογένειας να βγαίνουν κατά ριπάς στα μέσα μαζικής ενημέρωσης με τρομερή συχνότητα.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί πως σε πρόσφατη συνέντευξή της στο «Elle», η Ανούσκα Ντελόν, η κόρη του ηθοποιού, εξήγησε ότι πηγαίνει «πάντα με τον σωματοφύλακά της» στο σπίτι του πατέρα της, λόγω του πάθους που έχει για τα όπλα, προσθέτοντας ότι διατηρεί μια «αρκετά μεγάλη συλλογή». Η Ανούσκα Ντελόν πρόσθεσε ακόμη ότι τα αδέλφια της, όταν βρίσκονται στο Douchy, «περπατούν οπλισμένοι στο σπίτι», πιστεύοντας ότι βρίσκονται «στην Άγρια Δύση».

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
O «Γατόπαρδος» προσέλκυσε περίπου 134 εκατομμύρια θεατές στον κινηματογράφο, κάνοντας τον Alain Delon και την Claudia Cardinale αστέρες του box-office εν μία νυκτί. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Με 90 ταινίες στο ενεργητικό του, ο γόης του γαλλικού σινεμά, ένας μεγάλος καρδιοκατακτητής με μεγάλη περιουσία, ένας δύσκολος άνθρωπος, σύμφωνα με το περιβάλλον του, είναι στην πιο αδύναμη φάση της ζωής του, εν μέσω μιας μεγάλης διαμάχης μεταξύ των παιδιών και της πρώην συντρόφου του, με απίστευτες κατηγορίες να εκτοξεύονται από όλες τις πλευρές. Οδεύοντας προς το τέλος, ο Ντελόν είναι πρωταγωνιστής σε μια απροσδόκητα τραγική τελική πράξη ενός δράματος που σιγοβράζει τα τελευταία χρόνια.

Ο ηθοποιός, που έκλεψε τις καρδιές του κινηματογραφόφιλου κοινού σε ταινίες όπως οι «Γατόπαρδος», «Μπορσαλίνο», «Σαμουράι», «Η πισίνα» και «Ο κύριος Κλάιν», βρίσκεται πρωταγωνιστής σε ένα δράμα που θυμίζει αρχαία τραγωδία, στο επίκεντρο μιας θλιβερής ιστορίας και μέσα σε έναν καταστροφικό καταιγισμό κατηγοριών και νομικών ενεργειών, με συμπρωταγωνιστές τα τρία παιδιά του, Άντονι, Ανούσκα και Αλέν-Φαμπιέν, και την επί δεκαετίες σύντροφό του. 

Ο Ντελόν, γράφει η δημοσιογράφος Kim Willher, με την εντυπωσιακή του εμφάνιση, τα γαλάζια μάτια και τη σαγηνευτική παρουσία του εντός και εκτός οθόνης, ήταν το pin-up της μεταπολεμικής Γαλλίας.

Αυτό που συμβαίνει με την οικογένεια Ντελόν δεν είναι πρωτόγνωρο, αλλά πρόκειται για μια διαμάχη ντροπιαστική, με τα άπλυτα της οικογένειας να βγαίνουν κατά ριπάς στα μέσα μαζικής ενημέρωσης με τρομερή συχνότητα. Έχει γίνει τόσο αηδιαστικό, που ο δικηγόρος του ηθοποιού, Christophe Ayela, αναγκάστηκε να ζητήσει εκεχειρία. «Πρέπει να σταματήσει αυτό και όλοι πρέπει να ηρεμήσουν», είπε.

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
Μετά τη συνάντησή τους στο αεροδρόμιο Orly, το 1958, η Romy Schneider βρήκε τον Delon αλαζόνα. Αυτό το συναίσθημα δεν κράτησε πολύ, και το ζευγάρι ερωτεύτηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της "Christine", της πρώτης κοινής τους ταινίας. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Πίσω από τον πέτρινο τοίχο του κτήματος Ντελόν, που είναι γνωστό ως La Brûlerie, ο ηθοποιός ζει τώρα σε απομόνωση, στο μέρος που έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να ταφεί, κοντά στο παρεκκλήσι που κατασκευάστηκε στον χώρο του νεκροταφείου που δημιούργησε για περισσότερα από 30 αγαπημένα του σκυλιά.

Ο Ντελόν αγόρασε το ακίνητο, ένα πρώην κέντρο διακοπών για τα παιδιά των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, μέσα σε περίπου 300 στρέμματα δασικής έκτασης, το 1971. Οι 1.500 κάτοικοι του χωριού είναι περήφανοι για τον διάσημο κάτοικο της περιοχής και βαθιά διακριτικοί. Η τελευταία δημόσια εμφάνιση του ηθοποιού ήταν σε μια προβολή ταινίας στο κοντινό Château Renard τον περασμένο Μάιο. Μια φωτογραφία δείχνει τον Ντελόν χαλαρό, συνοδευόμενο από την πρώην σύντροφό του, Χιρόμι Ρόλιν, 66 ετών, που έζησε με τον ηθοποιό περίπου τρεις δεκαετίες ως βοηθός και σύντροφός του, μέχρις ότου τα παιδιά του την έδιωξαν από το σπίτι του το περασμένο καλοκαίρι.

Σε μια σπάνια επίδειξη ενότητας, τα τρία αδέρφια κατηγόρησαν τη Ρόλιν για κατάχρηση εξουσίας και εκμετάλλευση της αδυναμίας του πατέρα τους. Την κατηγόρησαν ότι τον χτυπούσε και τον κακομεταχειριζόταν, θέλοντας να ελέγξει την περιουσία του. Εκείνη ανταπέδωσε τις κατηγορίες, λέγοντας ότι προσπάθησαν να τον σκοτώσουν σταματώντας την ιατρική του θεραπεία. Όσα ακολούθησαν ήταν πολύ χειρότερα. 

Η συμμαχία των παιδιών του Ντελόν αποδείχτηκε πρόσκαιρη. Ο Άντονι, 59 ετών, γιος της μοναδικής συζύγου του, Ναταλί, κατηγόρησε την ετεροθαλή αδελφή του, Ανούσκα, 33 ετών, κόρη της Ολλανδέζας πρώην μοντέλου και νυν δημοσιογράφου Rosalie van Breemen, ότι λέει ψέματα, χειραγωγεί και αποκρύπτει τα αποτελέσματα των γνωστικών αξιολογήσεων που είχαν κάνει Ελβετοί γιατροί στον πατέρα τους.

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
Ο Delon με την τότε σύζυγό του, Nathalie, και τον γιο τους Anthony στο Μόντε Κάρλο, 1965. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Η Ανούσκα εμφανίστηκε στην τηλεόραση για να αντεπιτεθεί. Ο δικηγόρος του Ντελόν είπε ότι ο Γάλλος ηθοποιός ήταν έξαλλος με τη «θύελλα» που δημιούργησε ο μεγαλύτερος γιος του στα ΜΜΕ. Αλλά και ο τρίτος γιος, ο 29χρονος Αλέν-Φαμπιέν, που τώρα ζει με τον πατέρα του στο La Brûlerie, υπερασπίστηκε τον Άντονι και κατέγραψε κρυφά την αδελφή του, που φέρεται να ψιθυρίζει «υπαινιγμούς» στο αυτί του πατέρα τους. Ακολούθησαν περισσότερες τηλεοπτικές εμφανίσεις, κατηγορίες και γραπτές δηλώσεις.

Ο δημόσιος εισαγγελέας διέταξε να υποβληθεί ο Ντελόν σε ιατρική εξέταση προκειμένου να συνταχθεί μια έκθεση εμπειρογνωμόνων για να τον θέσει υπό δικαστική επιτροπεία, με το επιχείρημα ότι ο ηθοποιός είχε χάσει την κρίση του. 

Ο δικηγόρος του Ντελόν και τα παιδιά του υποστήριξαν ότι αυτό ήταν μια ανοησία. Μετά από μια δεύτερη ιατρική εξέταση, ο δικηγόρος του δήλωσε: «Ο κύριος Αλέν Ντελόν απάντησε στις ερωτήσεις... επιβεβαιώνοντας επομένως ότι η κρίση του δεν έχει χαθεί, σε αντίθεση με τις συκοφαντικές δηλώσεις που έγιναν στα μέσα ενημέρωσης».

Οι πρωταγωνιστές της διαμάχης επιμένουν ότι η υπόθεση δεν αφορά τα χρήματα. Στη διαθήκη του ο Ντελόν αφήνει τη μισή περιουσία του στην κόρη του και η άλλη μισή μοιράζεται μεταξύ των γιων του. Πρόκειται για μια άδικη διανομή, την οποία όμως ισχυρίζονται ότι δεν αμφισβητούν.

Ο Άντονι και ο Αλέν-Φαμπιέν είχαν δύσκολες σχέσεις με τον πατέρα τους και μπλεξίματα με ναρκωτικά, όπλα και τον νόμο. 

Υπήρχε και ένας τρίτος γιος, ο Άρι Μπουλόν, παιδί του Ντελόν από τη Γερμανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό Νίκο των Velvet Underground. Ο Ντελόν αρνιόταν κατηγορηματικά την πατρότητα, αν και οι φωτογραφίες δείχνουν ένα ομοιότυπό του. 

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
Οι γιοι του ηθοποιού Alain-Fabien και Anthony, οι οποίοι βρίσκονται στο επίκεντρο αυτού του εκδικητικού και σαιξπηρικού οικογενειακού δράματος. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Αρχικά τον μεγάλωσε η μητέρα του, πριν υιοθετηθεί από τη μητέρα του Ντελόν, την Ίντιθ, και τον δεύτερο σύζυγό της, το επώνυμο του οποίου πήρε νόμιμα. Το 2001 και το 2019 προσπάθησε να μηνύσει τον Ντελόν για τη νομική αναγνώριση της πατρότητας, αλλά χωρίς επιτυχία. Ο γεννημένος το 1962 γιος του, ηθοποιός, φωτογράφος και συγγραφέας βρέθηκε νεκρός στο διαμέρισμά του στο Παρίσι στις 20 Μαΐου 2023, μετά από υπερβολική δόση ηρωίνης. Λίγο μετά την ανακοίνωση του θανάτου του, ο ετεροθαλής αδελφός του, Άντονι Ντελόν, του απέτισε φόρο τιμής στο Instagram, εκφράζοντας τη «μεγάλη του θλίψη».

Η «Le Monde» υποστηρίζει ότι η ταραχώδης παιδική ηλικία του Ντελόν τον κατέστησε ανίκανο να δημιουργήσει σχέσεις με τους γιους του. Ο Ντελόν ήταν τεσσάρων όταν οι γονείς του χώρισαν και τον έστειλαν σε ανάδοχη οικογένεια. Στη συνέχεια αποβλήθηκε από έξι σχολεία. «Ήμουν ενοχλητικός, πολύ απείθαρχος, οπότε με πέταξαν έξω. Ήμουν ένα είδος μικρού τέρατος. Πολύ τραχύς», έχει πει για αυτήν την περίοδο.

Ο Ντελόν έκανε τη στρατιωτική του θητεία στο γαλλικό Ναυτικό σε ηλικία 17 ετών και υπηρέτησε στον πόλεμο της Ινδοκίνας, αλλά καταδικάστηκε από το στρατοδικείο επειδή έκλεψε ένα τζιπ. Επιστρέφοντας στο Παρίσι, ζούσε ανάμεσα σε ιερόδουλες και γκάνγκστερ στα τέλη της δεκαετίας του 1950, πριν τον ανακαλύψουν και γίνει ηθοποιός.

Μετά από μια πενταετή σχέση με τη Ρόμι Σνάιντερ, ο Ντελόν παντρεύτηκε τη Νάταλι, έγκυο τότε στον Άντονι, το 1964. Το ζευγάρι χώρισε τέσσερα χρόνια αργότερα. Οι σχέσεις του Ντελόν με τις γυναίκες ήταν διαβόητες, συμπεριλαμβανομένων αυτών με τη Μιρέιγ Νταρκ και τη Μαντλί Μπαμί, σε ένα ménage à trois στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν δήλωνε ότι δεν ήταν σε θέση να αποφασίσει ποια αγαπούσε περισσότερο.

Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ Facebook Twitter
Ο Delon και το «αγαπημένο» του παιδί, η Anouchka, στο Φεστιβάλ Καννών το 2007. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Ο Ντελόν δεν έχει κρύψει ποτέ ότι η Ανούσκα είναι το αγαπημένο του παιδί. «Σε καμία άλλη γυναίκα δεν έχω πει τόσο συχνά σ’ αγαπώ», είπε το 2008, προσθέτοντας μια δεκαετία αργότερα: «Έχω μια κόρη που είναι η αγάπη της ζωής μου, μια αγάπη υπερβολική σε σχέση με τις άλλες». 

Έχει γραφτεί ότι η ταραχώδης σχέση του Ντελόν με τον Άντονι και τον Αλέν-Φαμπιέν, που είναι και οι δυο ηθοποιοί, οφείλεται στην αντιζηλία που υπάρχει μεταξύ τους. 

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο τεράστιος εγωισμός του αλλά και η ανασφάλειά του τον έκανε να θεωρεί τους γιους του ως πιθανούς αντιπάλους που έπρεπε να συντρίψει», έγραψε η «Le Monde».

Τα τρία παιδιά του υποστηρίζουν ότι ο Ντελόν είναι άρρωστος αλλά έχει πνευματική διαύγεια και συνείδηση, γεγονός που κάνει την οικογενειακή διαμάχη ακόμη πιο τραγική.

Με στοιχεία από airmail, guardian, le parisien, le monde, telerama

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ