Το «Αφεντικό» ξεπούλησε

Το «Αφεντικό» ξεπούλησε Facebook Twitter
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ διέρρευσε μέσω ανώνυμων πηγών που μίλησαν στους New York Times και στο Billboard (ποτέ δεν βγαίνουν επίσημες ανακοινώσεις γι’ αυτά τα πράγματα) η πληροφορία ότι ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό θα πει “renegade” («ασυμβίβαστος»), έπιασα τον εαυτό μου να σαρκάζει πικρά, ανακαλώντας τον τίτλο (“Renegades: Born in the USA”) του βιβλίου που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τις συνομιλίες του «Αφεντικού» με τον Μπαράκ Ομπάμα, όπως είχαν καταγραφεί στο κοινό τους podcast. 

Έχει κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο.

Δεν είναι ο πρώτος ροκ σταρ που το κάνει ούτε θα είναι ο τελευταίος. Αντιστοίχως έχουν πράξει τα τελευταία χρόνια πολλοί επιφανείς δημιουργοί και ερμηνευτές κάποιας ηλικίας, από τον Πολ Σάιμον και τους Fleetwood Mac μέχρι τους Red Hot Chili Peppers και τον Ντίλαν, ο οποίος κατείχε μέχρι προχθές το σχετικό ρεκόρ με το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων που φέρεται να πήρε από τη Universal τον Δεκέμβριο του 2020 για το σύνολο των ηχογραφήσεων του.

Ακόμα και οι νεκροί το κάνουν, μέσω των πληρεξούσιων και των κληρονόμων τους. Τον περασμένο μήνα είχε ακουστεί ότι στα σκαριά βρίσκεται ανάλογη συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για τον κατάλογο του Bowie. 

Μοιάζει λίγο επηρεασμένη από μια τύπου «ποιος ζει, ποιος πεθαίνει» (ή «ας ξοφληθούμε όσο είναι καιρός») αντίληψη αυτή η διαδικασία, ενώ και το αποκαλυπτικό κλίμα των καιρών, με αποκορύφωμα την πανδημία, σίγουρα θα έχει παίξει κάποιο ρόλο.

Όπως σημειώνουν διάφορα σχετικά δημοσιεύματα, με την επικράτηση του streaming που τείνει να παγιωθεί, θα μπορούσαν θεωρητικά οι καλλιτέχνες να εξετάσουν μακροπρόθεσμα το ζήτημα, προσβλέποντας σε υψηλά κέρδη στην πορεία, και να μην αποχωριστούν τόσο άδοξα τα δικαιώματα του ίδιου τους του έργου. Δύσκολο να πεις όμως όχι σε τέτοια ποσά, ειδικά όταν βρίσκεσαι ηλικιακά σε μια φάση που θες να αφήσεις πίσω σου ξεκάθαρα και χειροπιαστά περιουσιακά στοιχεία. 

Έχει όμως κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο. Δικά τους είναι, θα πει κανείς, ό,τι θέλουν τα κάνουν.

Δεν διαφωνώ, απλά κι εμείς, το κοινό, δικαιούμαστε να νιώθουμε λίγο άβολα με την ιδέα ότι όλη αυτή η συναισθηματική (και οικονομική) επένδυση δεκαετιών στο πρόσωπο ενός αγαπημένου τραγουδοποιού δεν ήταν εν τέλει παρά η συμμετοχή μας σε ένα εξαιρετικά επικερδές συνταξιοδοτικό πλάνο. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Μουσική / Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Το τελευταίο ντοκιμαντέρ του Σπρίνγκστιν για τον δίσκο του «Letter to you» που κυκλοφόρησε στο Apple TV+ απαντάει άθελά του σε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ροκ μουσικής: τη σχέση του με τους E Street Band.
ΤΟΥ ΘΥΜΙΟΥ ΤΖΑΛΛΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ