Το «Αφεντικό» ξεπούλησε

Το «Αφεντικό» ξεπούλησε Facebook Twitter
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
0

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ διέρρευσε μέσω ανώνυμων πηγών που μίλησαν στους New York Times και στο Billboard (ποτέ δεν βγαίνουν επίσημες ανακοινώσεις γι’ αυτά τα πράγματα) η πληροφορία ότι ο Μπρους Σπρίνγκστιν (ξε)πούλησε ολόκληρο τον κατάλογο του έργου του στην Sony Music αντί του ποσού των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό θα πει “renegade” («ασυμβίβαστος»), έπιασα τον εαυτό μου να σαρκάζει πικρά, ανακαλώντας τον τίτλο (“Renegades: Born in the USA”) του βιβλίου που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τις συνομιλίες του «Αφεντικού» με τον Μπαράκ Ομπάμα, όπως είχαν καταγραφεί στο κοινό τους podcast. 

Έχει κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο.

Δεν είναι ο πρώτος ροκ σταρ που το κάνει ούτε θα είναι ο τελευταίος. Αντιστοίχως έχουν πράξει τα τελευταία χρόνια πολλοί επιφανείς δημιουργοί και ερμηνευτές κάποιας ηλικίας, από τον Πολ Σάιμον και τους Fleetwood Mac μέχρι τους Red Hot Chili Peppers και τον Ντίλαν, ο οποίος κατείχε μέχρι προχθές το σχετικό ρεκόρ με το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων που φέρεται να πήρε από τη Universal τον Δεκέμβριο του 2020 για το σύνολο των ηχογραφήσεων του.

Ακόμα και οι νεκροί το κάνουν, μέσω των πληρεξούσιων και των κληρονόμων τους. Τον περασμένο μήνα είχε ακουστεί ότι στα σκαριά βρίσκεται ανάλογη συμφωνία ύψους 200 εκατομμυρίων λιρών για τον κατάλογο του Bowie. 

Μοιάζει λίγο επηρεασμένη από μια τύπου «ποιος ζει, ποιος πεθαίνει» (ή «ας ξοφληθούμε όσο είναι καιρός») αντίληψη αυτή η διαδικασία, ενώ και το αποκαλυπτικό κλίμα των καιρών, με αποκορύφωμα την πανδημία, σίγουρα θα έχει παίξει κάποιο ρόλο.

Όπως σημειώνουν διάφορα σχετικά δημοσιεύματα, με την επικράτηση του streaming που τείνει να παγιωθεί, θα μπορούσαν θεωρητικά οι καλλιτέχνες να εξετάσουν μακροπρόθεσμα το ζήτημα, προσβλέποντας σε υψηλά κέρδη στην πορεία, και να μην αποχωριστούν τόσο άδοξα τα δικαιώματα του ίδιου τους του έργου. Δύσκολο να πεις όμως όχι σε τέτοια ποσά, ειδικά όταν βρίσκεσαι ηλικιακά σε μια φάση που θες να αφήσεις πίσω σου ξεκάθαρα και χειροπιαστά περιουσιακά στοιχεία. 

Έχει όμως κάτι το βαθιά άχαρο και ξενέρωτο και ελαφρώς θανατερό όλη αυτή η πρεμούρα που έχει πιάσει εσχάτως τους καλλιτέχνες που σημάδεψαν με τα τραγούδια τους τη ζωή μας να ξεπουλήσουν με μια ζαριά τα τραγούδια αυτά, πριν απομακρυνθούν σφυρίζοντας από το ταμείο. Δικά τους είναι, θα πει κανείς, ό,τι θέλουν τα κάνουν.

Δεν διαφωνώ, απλά κι εμείς, το κοινό, δικαιούμαστε να νιώθουμε λίγο άβολα με την ιδέα ότι όλη αυτή η συναισθηματική (και οικονομική) επένδυση δεκαετιών στο πρόσωπο ενός αγαπημένου τραγουδοποιού δεν ήταν εν τέλει παρά η συμμετοχή μας σε ένα εξαιρετικά επικερδές συνταξιοδοτικό πλάνο. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Μουσική / Ένα αμήχανο ντοκιμαντέρ για τον Μπρους Σπρίνγκστιν και την E Street Band

Το τελευταίο ντοκιμαντέρ του Σπρίνγκστιν για τον δίσκο του «Letter to you» που κυκλοφόρησε στο Apple TV+ απαντάει άθελά του σε ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ροκ μουσικής: τη σχέση του με τους E Street Band.
ΤΟΥ ΘΥΜΙΟΥ ΤΖΑΛΛΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ