«Halftime»: Η ζωή που ξανάρχισε στα πενήντα για την Τζένιφερ Λόπεζ

Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

ΔEN ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ αγιογραφία ή μεγάλου μήκους «infomercial» αλλά ούτε βεβαίως και κάποιου τύπου διεισδυτική και ελεύθερη ματιά σ’ ένα ποπ φαινόμενο αυτό το ντοκιμαντέρ για την Τζένιφερ Λόπεζ που έκανε μόλις πρεμιέρα στο Netflix.

Ανήκει σ’ αυτή τη λίστα υβριδικών και επιμελώς ελεγχόμενων μονογραφιών που γυρίζονται τα τελευταία χρόνια γύρω από τη ζωή και την καριέρα (και το «προϊόν» και το «εταιρικό σήμα») αστέρων όπως η Lady Gaga, η Janet Jackson, η Taylor Swift, η Beyoncé ή ο Kanye West.

Το αποτέλεσμα ποικίλλει κατά περίπτωση αλλά ο κοινός παρονομαστής είναι ότι αυτές οι ταινίες μοιάζουν να απευθύνονται κυρίως στους φαν, χωρίς όμως να αποκλείουν και τους υπόλοιπους θεατές που καλούνται να βγάλουν τα όποια αντικειμενικά συμπεράσματα τους επιτρέπει αυτή η περιορισμένη πρόσβαση στα ενδότερα της υψηλής διασημότητας.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, το «Halftime» επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη διαδικασία που οδήγησε στο θριαμβευτικό σόου της J.Lo που έλαβε χώρα στο ημίχρονο του προπέρσινου Super Bοwl (ο τελικός του αμερικανικού ποδοσφαίρου και συγχρόνως το τηλεοπτικό γεγονός με την υψηλότερη θεαματικότητα και την ακριβότερη διαφήμιση στον κόσμο) όπου εμφανίστηκε μαζί με τη Shakira.

Μέρος του concept που η ίδια επιμελήθηκε ήταν να υπάρχει κλουβί στη σκηνή για τη χορωδία μικρών παιδιών που συμμετείχαν (μαζί τους και η κόρη της, που τραγούδησε λίγο από το «Born in the USA») ως αντικατοπτρισμός των κλουβιών με τα παιδιά των Λατινοαμερικανών παράνομων μεταναστών που είχαν χωριστεί από τους γονείς τους στα σύνορα με το Μεξικό.

Η ανώτερη ιεραρχία της ομοσπονδίας αντέδρασε, τελικά όμως τα κλουβιά έμειναν και το σόου άφησε εποχή, παρότι η ιδέα να χρησιμοποιηθούν δύο Λατίνες σούπερ σταρ στη συσκευασία της μίας (το πανάκριβο σόου έχει διάρκεια γύρω στα δεκαπέντε μόλις λεπτά) ήταν «η χειρότερη όλων των εποχών», όπως λέει στην ταινία η Λόπεζ, και προσβλητική και για τις δύο.

Halftime Facebook Twitter
Η Τζένιφερ Λόπεζ μαζί με την κόρη της.

Το «Halftime» ξεκινά την αφήγησή του μερικούς μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2019, όταν η Τζένιφερ Λόπεζ έκλεισε τα πενήντα, φαινομενικά πιο ακμαία από ποτέ και με μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στο «Hustlers», ύστερα από πολλά χρόνια «κακοποίησης» από την κριτική (και δέκα υποψηφιότητες για «Χρυσό Βατόμουρο») που κάποτε, στην αρχή της κινηματογραφικής καριέρας της, την είχε αποθεώσει για την ερμηνεία της σε ταινίες όπως το «Out of Sight» του Σόντενμπεργκ.

Τελικά ούτε τη Χρυσή Σφαίρα κέρδισε ούτε υποψηφιότητα για τα Όσκαρ, προς μεγάλη, συντριπτική της απογοήτευση, όπως βλέπουμε στην ταινία. Κουράγιο, δεν πειράζει, προχωράμε.

Υπάρχουν και κάποια φλασμπάκ που αναμοχλεύουν την πορεία του κοριτσιού από το Μπρονξ («όλο τούβλο, γκρι και καφέ», όπως γλαφυρά θυμάται η ίδια) προς την καταξίωση, διαδοχικά ως χορεύτρια, ηθοποιός, ποπ σταρ, entrepreneur, ευεργέτιδα, ντίβα, brand, icon. Καταγράφεται επίσης η σχέση της με τα celebrity media και οι κακίες και οι φριχτοί χαρακτηρισμοί που έχει εισπράξει κατά καιρούς (και μάλιστα στα μούτρα της) είτε για τις «καμπύλες» της είτε ως «κατά συρροή νύφη» ή «περιστρεφόμενη πόρτα» σχέσεων.

Καταγράφεται ακόμα και η επιστροφή της μετά από είκοσι χρόνια στο «εμβληματικό» εκείνο πράσινο Versace που είχε φορέσει για πρώτη φορά στα βραβεία Grammy του 2000.

Κάποια στιγμή εμφανίζεται και ο πρώην και νυν (και αεί;) Μπεν Άφλεκ, ο οποίος πιστοποιεί απλώς το παροιμιώδες σθένος της και την αντοχή της απέναντι στις κακόβουλες κριτικές: «Όταν την ρωτούσα "μα, δεν σε πειράζει;", μου απαντούσε, "Είμαι Λατίνα, είμαι γυναίκα, τα περιμένω αυτά"». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ