Καληνύχτα σας και εις άλλα με υγεία

Καληνύχτα σας και εις άλλα με υγεία Facebook Twitter
Η παράστασις έλαβε τέλος όχι με έκρηξη ούτε και με λυγμό, αλλά όπως άρχισε, με μια αίσθηση χλιαρής ματαιότητας. Διαλυθείτε ησύχως.
0


ΑΣ ΔΟΥΜΕ, ΕΙΠΑ, και μια φορά μετά από καιρό ζωντανά τη Βουλή, ως οφείλουμε ίσως για μια διαδικασία που είχε υποτίθεται να κάνει με την τραγωδία ή με το έγκλημα (ισχύουν και τα δύο) των Τεμπών. Η αίσθηση της ματαιότητας όμως είναι άμεση και διαρκής και κορυφώνεται με την ομιλία του πρωθυπουργού, ο οποίος μοιάζει να έχει πιο άνετο στυλ και πιο εύκολο έργο απ’ ότι θα έπρεπε και απ’ ότι θα ήταν δίκαιο.

Καμία κοινοβουλευτική performance όμως των τελευταίων ημερών δεν μπορεί να επισκιάσει την νοσηρή αλλά και ακατανόητη με συμβατικούς όρους – ψυχολογικούς ή  άλλους – αμετροέπεια που επέδειξε για άλλη μια φορά ο κ. Καραμανλής, πριν καταχειροκροτηθεί από τους βουλευτές της παράταξής του. Αυτό είναι cringe, όχι αστεία.

Και μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη, μια υπόκωφη βοή και η πλήρης αποκλιμάκωση με την έναρξη της ψηφοφορίας. Όποιος, σαν κι εμένα, κακομαθημένος από τους κανόνες της μυθοπλασίας, περίμενε κάτι να παιχτεί με το ζήτημα της παραίτησης των κ.κ. Παπασταύρου και Μπρατάκου ελάχιστες ώρες πριν, απογοητεύτηκε οικτρά.

Καμία κοινοβουλευτική performance των τελευταίων ημερών δεν μπορεί να επισκιάσει την νοσηρή αλλά και ακατανόητη με συμβατικούς όρους – ψυχολογικούς ή  άλλους – αμετροέπεια που επέδειξε για άλλη μια φορά ο κ. Καραμανλής, πριν καταχειροκροτηθεί από τους βουλευτές της παράταξής του. Αυτό είναι cringe, όχι αστεία.

Η παράστασις έλαβε τέλος όχι με έκρηξη ούτε και με λυγμό, αλλά όπως άρχισε, με μια αίσθηση χλιαρής ματαιότητας. Διαλυθείτε ησύχως. Δεν έχει κάτι άλλο να δείτε εδώ, οι συνάδελφοι ψηφίζουν ηλεκτρονικά. Εκπλήξεις δεν αναμένονται. Καληνύχτα σας και εις άλλα με υγεία.   

Ουδείς πιστεύει, έτσι κι αλλιώς, ότι είναι ποτέ δυνατόν να αποδειχθούν πραγματικά καίριες και λυτρωτικές οι εξεταστικές επιτροπές ή οι προτάσεις δυσπιστίας με προδικασμένη κατάληξη. Το είπε κι ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος ξέρει να αφουγκράζεται και να στρώνει στα μέτρα του μια παγιωμένη κοινή αντίληψη: «κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις εξεταστικές επιτροπές».

Και δικαίως δεν ενδιαφέρεται, με τόσα που κατά καιρούς έχει δει και κυρίως, δεν έχει δει. Η επωδός είναι πάντα η ίδια, απηχώντας το Everybody Knows του Κοέν: «Όλοι το ξέρουν ότι ο αγώνας είναι στημένος / όλοι το ξέρουν ότι η βάρκα μπάζει νερά». Όπως φαίνεται να μπάζει νερά – μέχρι βραχυκυκλώματος – ο πολυδύναμος επικοινωνιακός μηχανισμός της κυβερνητικής εξουσίας.    

Συγχρόνως, ξεχείλισαν τα social media από σχόλια ποικίλων ακροδεξιών ερπετοειδών που βρήκαν αφορμή για να απαιτήσουν κρεμάλες και για να υπενθυμίσουν ότι η Βουλή ήταν έτσι κι αλλιώς τελειωμένη υπόθεση μετά την πανηγυρική ψήφιση του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια. Είναι πραγματικά πολύ ανησυχητική η προοπτική να απορροφήσει (ξανά) η ακροδεξιά ένα μεγάλο κομμάτι της «λαϊκής» δυσαρέσκειας, ασχέτως αν αυτή ίσως δεν είναι και τόσο έντονη όσο νομίζουμε.

Όχι ότι δεν φέρει ο περισσότερος κόσμος ως τραύμα – και ως ντροπή – την υπόθεση των Τεμπών, απλά, όπως μαρτυρούν και οι δημοσκοπήσεις, επιλέγει συγκαταβατικά να την χρεώνει κυρίως σ’ ένα σύστημα χρόνιας παθογένειας παρά σε μία και μόνη κυβέρνηση, ακόμα κι αν αυτή κάνει ό,τι μπορεί για να ενισχύει την γενική καχυποψία.    

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ