Κυριακάτικος προαυλισμός με φρέντο και γκλοπ

Κυριακάτικος προαυλισμός με φρέντο και γκλοπ Facebook Twitter
ΕUROKINISSI
0


ΠΑΡΑ ΤΑ ΕΠΙΜΟΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ, οι πιο πολλοί κάναμε και λίγο τα στραβά μάτια τόσον καιρό, όχι επειδή δεν μας είχε ακουμπήσει προσωπικά η αστυνομική αυθαιρεσία, αλλά κυρίως επειδή δεν θέλαμε να ενισχύσουμε κραυγαλέες επιχειρηματολογίες περί πολιτειακής εκτροπής, κοινώς χούντας, και συγκρίσεις με το αίσχος του Ερντογάν (εξακολουθούμε να μην θέλουμε, αλλά πλέον καταντά κουραστικό να υπερασπίζεσαι αυτούς που πάνε γυρεύοντας, ικανοποιώντας τα πιο συντηρητικά ένστικτα μιας εκλογικής βάσης με όλο και πιο εμφανή αντιδραστικά χαρακτηριστικά). Και επίσης, νιώθαμε ότι οφείλει να αναγνωρίσει κανείς ελαφρυντικά στην αστυνομία που κλήθηκε να διασφαλίσει την αυστηρή εφαρμογή αντιδημοφιλών – και προοδευτικά όλο και πιο παράλογων και συχνά αντιφατικών μεταξύ τους – μέτρων. Παιδιά του λαού είναι άλλωστε, που έλεγε κι ο Παζολίνι. 

Ασχέτως αν είχε γίνει φανερό, από την περίπτωση κακοποίησης της οικογένειας Ινδαρέ ήδη, αλλά και από πολλά άλλα περιστατικά πριν και μετά, ότι μπορούσε να βρεθεί στην δίνη της ασύμμετρης βίας των μηχανισμών καταστολής, οποιοσδήποτε πολίτης, ανεξαρτήτως «χώρου». Ασχέτως αν βλέπαμε καθημερινά τις ομάδες «Δίας», «Δράση» (πρώην «Δέλτα» νομίζω, έχω μπερδευτεί πια) και τις λοιπές μηχανοκίνητες παραφυάδες των ΜΑΤ να εισβάλλουν κάθε τόσο με τα δίκυκλα ξαφνικά μέσα στις πλατείες, δοκιμάζοντας τα αντανακλαστικά και τις αντοχές ανθρώπων που έχουν φτάσει στα όριά τους.   

Εξευτελισμός και ταπείνωση δεν είναι μόνο να δέχεσαι χτύπημα από γκλομπ, πτυσσόμενο ή συμβατικό, αλλά ακόμα και το να σε περιεργάζονται καχύποπτα και στα καλά καθούμενα τα όργανα τήρησης των μέτρων – ένστολα και μη.

Το θέαμα είναι καταρχάς κωμικό  – μαντράχαλοι με πλήρη εξάρτηση δυο-δυο πάνω σε ‘παπάκια’ να καβαλάνε σαν μικροί σερίφηδες τα πεζοδρόμια – μέχρι που κατεβαίνουν και αρχίζουν τους ελέγχους με ύφος «με θυμάσαι ρε πούστη;». Και τότε δεν είναι αστείο πια. Τις προάλλες μάλιστα, την ώρα μιας τέτοιου είδους επίδειξης ισχύος (ντου με τα μηχανάκια μέσα στην πλατεία), άκουσα έναν άσχετο από την συγκεκριμένη επιχείρηση εκφοβισμού Ζητά που παρακολουθούσε το θέαμα σταθμευμένος στην γωνία να μουρμουράει μέσα από τη μάσκα και τα δόντια του, «μα τι κάνουν οι μ---κες…». 

Τα «γεγονότα» όμως στη Νέα Σμύρνη σε συνάρτηση με την άκριτη αναπαραγωγή από τα μεγάλα και έγκριτα μέσα, της εκδοχής της αστυνομίας όπως αυτή διοχετεύτηκε από το ΑΠΕ, ταρακούνησαν ακόμα κι όσους θα ήθελαν να αποφύγουν να τους καταλογιστεί ότι υιοθετούν την μονότονη ‘αντιμπατσική’ ρητορική συγκεκριμένων χώρων. Κι όμως, εδώ βρισκόμαστε πλέον. 

Δεν φτάνει που ρημάζουν οι μαθητές, οι φοιτητές, οι νέοι γενικώς που δεν θυμούνται εποχές χωρίς την στάμπα της κρίσης και οι προοπτικές τους είναι ένα μηδενικό στον ορίζοντα, από πάνω αντιμετωπίζονται και ως κωλόπαιδα, μπάχαλα, υπερμεταδότες, φορείς εναντίωσης, πράκτορες του χάους. Κι οι υπόλοιποι στροβιλιζόμαστε αμήχανα πού και πού σε κάποιο υπαίθριο ξέφωτο με τον φόβο της τιμωρίας, του πρόστιμου, του εξευτελισμού. Εξευτελισμός και ταπείνωση δεν είναι μόνο να δέχεσαι χτύπημα από γκλομπ, πτυσσόμενο ή συμβατικό, αλλά ακόμα και το να σε περιεργάζονται καχύποπτα και στα καλά καθούμενα τα όργανα τήρησης των μέτρων – ένστολα και μη. 


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ