Live your myth in Exarchia

Live your myth in Exarchia Facebook Twitter
«Tourists hipsters digital nomads get out of Exarchia and fuck off» αναγράφει το αεροπανό κι από κάτω με λίγο μικρότερα γράμματα το επιθετικό μήνυμα συμπληρώνεται από την γλαφυρή υποσημείωση / επεξήγηση: «Here is not Disneyland stupid puppets of capitalism».
0


ΓΙΑ «ΑΒΑΤΟ» ΕΙΝΑΙ τίγκα στον κόσμο τα Εξάρχεια κάθε βράδυ. Ειδικά τα σαββατόβραδα. Βολτάροντας αργούτσικα τη νύχτα πριν από λίγες μέρες στο αποπνικτικό από την ζέστη κέντρο –το παλιό κέντρο– της πόλης, ήταν εντυπωσιακή η αλλαγή σκηνικού και ατμόσφαιρας ακόμα και πριν φτάσει κανείς διασχίζοντας το Κολωνάκι, στο νοητό και ψυχολογικό σύνορο της Ασκληπιού. Η αίσθηση μαυσωλείου και νεκροθαλάμου που σκεπάζει την Σκουφά μέχρι εκείνο το σημείο, διακόπτεται απότομα από την δυνατή βοή και τον ορυμαγδό που ακούγεται ξαφνικά από δεκαπέντε διαφορετικές μεριές.

Ανάμεσα στην κατά κανόνα πιτσιρικαρία, και πολλοί ξένοι φυσικά, τουρίστες και μόνιμοι ή ημι-μόνιμοι κάτοικοι (“based in Athens”) που ενδεχομένως δεν έχουν δει ή δεν τους απασχολεί και τόσο ή δεν πιστεύουν ότι αναφέρεται σ’ εκείνους ένα πανό που δεσπόζει τις τελευταίες μέρες στο άτυπο υπαίθριο μουσείο γκραφίτι που είναι η Τζαβέλα και τα πέριξ της, λημέρι του κλιμακίου φανατικών οπαδών της ΑΕΚ στα Εξάρχεια, οι οποίοι και το υπογράφουν.

Οι ρήξεις και τα σποραδικά ντου αποτελούν μέρος της παράστασης που επιτελείται ανά τακτά διαστήματα, την ώρα που οι θαμώνες εξακολουθούν να πίνουν απτόητοι και αμέριμνοι τα κοκτέιλ τους κάτω από κάκιστα διαμερίσματα που ενοικιάζονται ή πωλούνται σε εξωφρενικές τιμές.

«Tourists hipsters digital nomads get out of Exarchia and fuck off» αναγράφει το αεροπανό κι από κάτω με λίγο μικρότερα γράμματα το επιθετικό μήνυμα συμπληρώνεται από την γλαφυρή υποσημείωση / επεξήγηση: «Here is not Disneyland stupid puppets of capitalism» («εδώ δεν είναι Ντίσνεϊλαντ, ανόητες μαριονέτες του καπιταλισμού»).

Μάταιος κόπος, νομίζω, όπως και οι αντίστοιχες –πολύ πιο οργανωμένες και συλλογικές– κινητοποιήσεις στην Βαρκελώνη κυρίως, αλλά και αλλού. Κανένας τουρίστας (ειδικά απ’ αυτούς που πάνε στοχευμένα στα Εξάρχεια) δεν αναγνωρίζει τον εαυτό του ως τέτοιον. Το ίδιο ισχύει και για τους απανταχού hipsters, τους «φασαίους» (ντόπιους και ξένους) ή τους «ψηφιακούς νομάδες». Όσο για «Ντίσνεϊλαντ», δεν μπορεί να είναι, καθόσον η περιοχή δεν είναι ιδιαίτερα φιλική προς τα μικρά παιδιά, μοιάζει όμως τη νύχτα σαν ένα είδος Βarbieland after dark.

Ζαλίζεται κανείς μέσα στον χορό των σχιζοειδών αντιφάσεων που κρατά ασταμάτητος στα Εξάρχεια, τα οποία έχουν καταφέρει να είναι συγχρόνως ανάχωμα και προπύργιο του gentrification (έχω την αίσθηση ότι η απόδοση του όρου ως «εξευγενισμός» δεν τραβάει πολύ, ούτε εντός ούτε εκτός σαρκαστικών εισαγωγικών). Αντέχουν ακόμα (για πόσο άραγε;) κάποια από τα παλιά μέρη –δισκάδικα, βιβλιοπωλεία, εκδοτικοί οίκοι, τυπογραφεία, οργανοποιεία, ταβέρνες και μπαρ– αλλά η πίεση της «νέας κατάστασης» είναι ασφυκτική.

Νέα, εκτός τόπου –αλλά και εκτός χρόνου, παρά την ψευδαίσθηση τρεντίλας που πουλάνε– μαγαζιά ανοίγουν καθημερινά και τα τραπεζοκαθίσματα πνίγουν τα ούτως ή άλλως λειψά πεζοδρόμια. Οι ρήξεις και τα σποραδικά ντου αποτελούν μέρος της παράστασης που επιτελείται ανά τακτά διαστήματα, την ώρα που οι θαμώνες εξακολουθούν να πίνουν απτόητοι και αμέριμνοι τα κοκτέιλ τους κάτω από κάκιστα διαμερίσματα που ενοικιάζονται ή πωλούνται σε εξωφρενικές τιμές.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ