Να είσαι καλά, Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς 

Να είσαι καλά Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς  Facebook Twitter
Το πρόσωπο της –αμακιγιάριστο, φυσικό, οικείο– μετατρέπεται σε μάσκα τρόμου, ενώ συγχρόνως πέφτει σε σπασμούς και στη συνέχεια μοιάζει να έχει χάσει τις αισθήσεις της.
0

ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ από νωρίς ο θεατής αυτού του ντοκιμαντέρ που προσφέρει μοναδική πρόσβαση στον ιδιωτικό κόσμο της Σελίν Ντιόν, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί μέσω της διαρκούς μάχης που δίνει με το Stiff Person Syndrome ή SPS (Σύνδρομο Δυσκίνητου Ανθρώπου), είναι δύσκολο να μη λυγίσει φτάνοντας στην τελευταία σχεδόν και αβάσταχτα συνταρακτική σκηνή της ταινίας.

Οι κάμερες, που τη συντροφεύουν σε διάφορες καθημερινές δραστηριότητες της, δεν απομακρύνονται ακόμα κι όταν στο τέλος μιας δύσκολης μέρας και μετά από τις επίπονες ασκήσεις που οφείλει να κάνει, παθαίνει σοβαρή κρίση και διπλώνεται στα δύο, σφαδάζοντας από τον πόνο και την αγωνία. 

Το πρόσωπο της –αμακιγιάριστο, φυσικό, οικείο– μετατρέπεται σε μάσκα τρόμου, ενώ συγχρόνως πέφτει σε σπασμούς και στη συνέχεια μοιάζει να έχει χάσει τις αισθήσεις της, παρότι τα μάτια της είναι ανοιχτά, αν και πνιγμένα στα δάκρυα και το αίμα. Το ατέλειωτο διάστημα που περνάει μέχρι να τη συνεφέρουν αποτελεί ένα από τα πιο σπαρακτικά κομμάτια βιογραφικού ντοκιμαντέρ που έχουμε δει ποτέ.

Πείτε ό,τι θέλετε –τα έχω πει κι εγώ– για το πόσο παραδειγματικά «ξενέρωτη» είναι ή υπήρξε η Σελίν Ντιόν, αλλά δυσκολεύομαι να σκεφτώ άλλη περίπτωση σταρ τέτοιου μεγέθους (πρόκειται για μια αδιαφιλονίκητη «Ντίβα», όποιες αισθητικές ενστάσεις κι αν έχει κανείς) που να επέτρεψε στον εαυτό της/του να παρουσιαστεί τόσο ευάλωτη και τόσο «γυμνή».  

Έπρεπε να περάσουν πολλοί κύκλοι πλύσης στο πλυντήριο του αναθεωρητισμού, και να μεγαλώσουμε κι εμείς (μαζί της) για να της αναγνωρίσουμε ότι τελικά μπορεί να υπήρξε η πιο cool από όλες και απ’ όλους, επειδή ακριβώς λειτουργούσε τόσο πέρα από τις ελιτίστικες αγκυλώσεις της «εναλλακτικής» κουλτούρας.

Η Ντιόν διαγνώστηκε μ’ αυτή την πάθηση το 2022, μια σπάνια αυτοάνοση νευρολογική διαταραχή που προκαλεί μυϊκή δυσκαμψία, ανεξέλεγκτους σπασμούς και ποικίλα κινητικά προβλήματα, αλλά το πιο τραγικό για την ίδια είναι η αλλοίωση που έχει επιφέρει στη φωνή της – αυτό το πανίσχυρο όχημα που, όπως λέει η ίδια στο ντοκιμαντέρ, το ακολουθεί εκείνη πάντα και ποτέ το αντίθετο.

Η Φωνή είναι το παν –όλο μέσο και καθόλου μήνυμα, θα λέγαμε– για τη Σελίν Ντιόν. Η Φωνή και το Κοινό. Αυτά είναι για εκείνη τα ιερά και τα όσια. «Παρότι γύρισα τόσες φορές τον κόσμο, δεν είδα τίποτα στην πραγματικότητα» λέει στην κάμερα, ενώπιον των δυο από των τριών γιων που έκανε με τον αείμνηστο σύζυγο, συνεργάτη, αδελφή-ψυχή και παραγωγό της, Ρενέ Αντζελίλ, που πέθανε το 2016. 

Το ντοκιμαντέρ κυρίως εστιάζει –συχνά με αφοπλιστικό τρόπο– στην τρέχουσα, δύσκολη  κατάσταση που βιώνει η τραγουδίστρια, εξετάζει όμως και τη γενεαλογία του φαινομένου Σελίν Ντιόν, η οποία γεννήθηκε το 1968 στο γαλλόφωνο και απομονωμένο Κεμπέκ (μοιάζει «άλλη» σχεδόν η φωνή και το ερμηνευτικό της ύφος όταν τραγουδά στα γαλλικά) σε μια φτωχή και πολυμελή οικογένεια και σε ένα σπιτικό το οποίο μοιραζόταν με τα 13 αδέλφια της.

Από μικρή διακρίθηκε στην τοπική μουσική σκηνή, κι ας χλευαζόταν συχνά από τον Τύπο για τα «φουντωτά μαλλιά και τα στραβά της δόντια». Ήταν αδύνατο φυσικά να αρνηθεί κανείς αυτή τη Φωνή με την οποία έκανε σκόνη τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιας εμβέλειας διαγωνισμούς, όπως το 1982 στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Yamaha στο Τόκιο και το 1988 στο Φεστιβάλ της Eurovision στο Δουβλίνο, υπό τη σημαία της Ελβετίας.  

Η Σελίν Ντιόν υπήρξε ανέκαθεν η επιτομή του uncool, το άλλο άκρο του ψαγμένου, του καλλιεργημένου, του εκλεκτικού. Έπρεπε να περάσουν πολλοί κύκλοι πλύσης στο πλυντήριο του αναθεωρητισμού, και να μεγαλώσουμε κι εμείς (μαζί της) για να της αναγνωρίσουμε ότι τελικά μπορεί να υπήρξε η πιο cool από όλες και απ’ όλους, επειδή ακριβώς λειτουργούσε τόσο πέρα από τις ελιτίστικες αγκυλώσεις της «εναλλακτικής» κουλτούρας. Όπως έλεγε και ο Γάλλος φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Πιερ Μπουρντιέ, «ίσως τελικά το γούστο μας δεν είναι παρά η δυσανεξία μας στο γούστο των άλλων». Εν προκειμένω, της ανώνυμης μάζας λαϊκών κυρίως ανθρώπων ανά την υφήλιο, που λατρεύουν τη Σελίν Ντιόν σε θρησκευτικό βαθμό σχεδόν.

Στο θαυμάσιο βιβλίο του με τίτλο Let’s Talk About Love: A Journey to the End of Taste, το οποίο ξεκίνησε ως μια ιδιοσυγκρασιακή μονογραφία για την Ντιόν και τη μουσική της και εξελίχθηκε σε μια φιλοσοφική πραγματεία περί γούστου και κοινωνικών συμβάσεων, γράφει ο («εναλλακτικός» και «ψαγμένος») μουσικοκριτικός Καρλ Γουίλσον: «…Οι Sonic Youth, φερ’ ειπείν, δεν είναι ακριβώς ιδανική μουσική για χορό και ξεφάντωμα, αποτελούν όμως ιδανική υπόκρουση για να κάνει κανείς αισθητικές κρίσεις. Η Σελίν Ντίον, από την άλλη, δεν σηκώνει και πολλές αισθητικές κρίσεις, μπορεί όμως να είναι ιδανική συνοδεία για ένα πρώτο εφηβικό φιλί ή για να θάψεις τη γιαγιά σου ή για να ξεσπάσεις ξαφνικά σε κλάματα».  

I Am: Celine Dion - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε μία σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Πολιτισμός / Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Η αποκάλυψη της Σελίν Ντιόν σχετικά με τη μεγάλη δόση ηρεμιστικών που έπαιρνε ώστε να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα της αυτοάνοσης ασθένειας
LIFO NEWSROOM
Σελίν Ντιόν: Οι δίδυμοι γιοι της έχουν κουμπί πανικού στο σπίτι σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια

Διεθνή / Σελίν Ντιόν: Οι δίδυμοι γιοι της έχουν κουμπί πανικού στο σπίτι σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια

Η τραγουδίστρια του «My heart will go on» ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2022 ότι πάσχει από το Σύνδρομο Δύσκαμπτου Ατόμου - Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως κάθε τρεις μήνες η ίδια και ο φυσιοθεραπευτής της εκπαιδεύουν τους γιους της με μια «ψεύτικη κρίση»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Σελίν Ντιόν: Αποκάλυψε ότι έπασχε από το Σύνδρομο Δυσκίνητου Ανθρώπου για 17 χρόνια πριν το ανακοινώσει επίσημα

Πολιτισμός / Σελίν Ντιόν: Αποκάλυψε ότι έπασχε από το Σύνδρομο Δύσκαμπτου Ανθρώπου για 17 χρόνια πριν το ανακοινώσει επίσημα

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε ότι πλέον όταν τραγουδάει νιώθει σαν να τη στραγγαλίζει κάποιος και πως δεν μπορεί να ελέγξει τον τόνο της φωνής της λόγω των σπασμών που παθαίνει
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ