Να είσαι καλά, Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς 

Να είσαι καλά Σελίν Ντιόν, και μας συγχωρείς  Facebook Twitter
Το πρόσωπο της –αμακιγιάριστο, φυσικό, οικείο– μετατρέπεται σε μάσκα τρόμου, ενώ συγχρόνως πέφτει σε σπασμούς και στη συνέχεια μοιάζει να έχει χάσει τις αισθήσεις της.
0

ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ από νωρίς ο θεατής αυτού του ντοκιμαντέρ που προσφέρει μοναδική πρόσβαση στον ιδιωτικό κόσμο της Σελίν Ντιόν, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί μέσω της διαρκούς μάχης που δίνει με το Stiff Person Syndrome ή SPS (Σύνδρομο Δυσκίνητου Ανθρώπου), είναι δύσκολο να μη λυγίσει φτάνοντας στην τελευταία σχεδόν και αβάσταχτα συνταρακτική σκηνή της ταινίας.

Οι κάμερες, που τη συντροφεύουν σε διάφορες καθημερινές δραστηριότητες της, δεν απομακρύνονται ακόμα κι όταν στο τέλος μιας δύσκολης μέρας και μετά από τις επίπονες ασκήσεις που οφείλει να κάνει, παθαίνει σοβαρή κρίση και διπλώνεται στα δύο, σφαδάζοντας από τον πόνο και την αγωνία. 

Το πρόσωπο της –αμακιγιάριστο, φυσικό, οικείο– μετατρέπεται σε μάσκα τρόμου, ενώ συγχρόνως πέφτει σε σπασμούς και στη συνέχεια μοιάζει να έχει χάσει τις αισθήσεις της, παρότι τα μάτια της είναι ανοιχτά, αν και πνιγμένα στα δάκρυα και το αίμα. Το ατέλειωτο διάστημα που περνάει μέχρι να τη συνεφέρουν αποτελεί ένα από τα πιο σπαρακτικά κομμάτια βιογραφικού ντοκιμαντέρ που έχουμε δει ποτέ.

Πείτε ό,τι θέλετε –τα έχω πει κι εγώ– για το πόσο παραδειγματικά «ξενέρωτη» είναι ή υπήρξε η Σελίν Ντιόν, αλλά δυσκολεύομαι να σκεφτώ άλλη περίπτωση σταρ τέτοιου μεγέθους (πρόκειται για μια αδιαφιλονίκητη «Ντίβα», όποιες αισθητικές ενστάσεις κι αν έχει κανείς) που να επέτρεψε στον εαυτό της/του να παρουσιαστεί τόσο ευάλωτη και τόσο «γυμνή».  

Έπρεπε να περάσουν πολλοί κύκλοι πλύσης στο πλυντήριο του αναθεωρητισμού, και να μεγαλώσουμε κι εμείς (μαζί της) για να της αναγνωρίσουμε ότι τελικά μπορεί να υπήρξε η πιο cool από όλες και απ’ όλους, επειδή ακριβώς λειτουργούσε τόσο πέρα από τις ελιτίστικες αγκυλώσεις της «εναλλακτικής» κουλτούρας.

Η Ντιόν διαγνώστηκε μ’ αυτή την πάθηση το 2022, μια σπάνια αυτοάνοση νευρολογική διαταραχή που προκαλεί μυϊκή δυσκαμψία, ανεξέλεγκτους σπασμούς και ποικίλα κινητικά προβλήματα, αλλά το πιο τραγικό για την ίδια είναι η αλλοίωση που έχει επιφέρει στη φωνή της – αυτό το πανίσχυρο όχημα που, όπως λέει η ίδια στο ντοκιμαντέρ, το ακολουθεί εκείνη πάντα και ποτέ το αντίθετο.

Η Φωνή είναι το παν –όλο μέσο και καθόλου μήνυμα, θα λέγαμε– για τη Σελίν Ντιόν. Η Φωνή και το Κοινό. Αυτά είναι για εκείνη τα ιερά και τα όσια. «Παρότι γύρισα τόσες φορές τον κόσμο, δεν είδα τίποτα στην πραγματικότητα» λέει στην κάμερα, ενώπιον των δυο από των τριών γιων που έκανε με τον αείμνηστο σύζυγο, συνεργάτη, αδελφή-ψυχή και παραγωγό της, Ρενέ Αντζελίλ, που πέθανε το 2016. 

Το ντοκιμαντέρ κυρίως εστιάζει –συχνά με αφοπλιστικό τρόπο– στην τρέχουσα, δύσκολη  κατάσταση που βιώνει η τραγουδίστρια, εξετάζει όμως και τη γενεαλογία του φαινομένου Σελίν Ντιόν, η οποία γεννήθηκε το 1968 στο γαλλόφωνο και απομονωμένο Κεμπέκ (μοιάζει «άλλη» σχεδόν η φωνή και το ερμηνευτικό της ύφος όταν τραγουδά στα γαλλικά) σε μια φτωχή και πολυμελή οικογένεια και σε ένα σπιτικό το οποίο μοιραζόταν με τα 13 αδέλφια της.

Από μικρή διακρίθηκε στην τοπική μουσική σκηνή, κι ας χλευαζόταν συχνά από τον Τύπο για τα «φουντωτά μαλλιά και τα στραβά της δόντια». Ήταν αδύνατο φυσικά να αρνηθεί κανείς αυτή τη Φωνή με την οποία έκανε σκόνη τον ανταγωνισμό σε παγκόσμιας εμβέλειας διαγωνισμούς, όπως το 1982 στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Yamaha στο Τόκιο και το 1988 στο Φεστιβάλ της Eurovision στο Δουβλίνο, υπό τη σημαία της Ελβετίας.  

Η Σελίν Ντιόν υπήρξε ανέκαθεν η επιτομή του uncool, το άλλο άκρο του ψαγμένου, του καλλιεργημένου, του εκλεκτικού. Έπρεπε να περάσουν πολλοί κύκλοι πλύσης στο πλυντήριο του αναθεωρητισμού, και να μεγαλώσουμε κι εμείς (μαζί της) για να της αναγνωρίσουμε ότι τελικά μπορεί να υπήρξε η πιο cool από όλες και απ’ όλους, επειδή ακριβώς λειτουργούσε τόσο πέρα από τις ελιτίστικες αγκυλώσεις της «εναλλακτικής» κουλτούρας. Όπως έλεγε και ο Γάλλος φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Πιερ Μπουρντιέ, «ίσως τελικά το γούστο μας δεν είναι παρά η δυσανεξία μας στο γούστο των άλλων». Εν προκειμένω, της ανώνυμης μάζας λαϊκών κυρίως ανθρώπων ανά την υφήλιο, που λατρεύουν τη Σελίν Ντιόν σε θρησκευτικό βαθμό σχεδόν.

Στο θαυμάσιο βιβλίο του με τίτλο Let’s Talk About Love: A Journey to the End of Taste, το οποίο ξεκίνησε ως μια ιδιοσυγκρασιακή μονογραφία για την Ντιόν και τη μουσική της και εξελίχθηκε σε μια φιλοσοφική πραγματεία περί γούστου και κοινωνικών συμβάσεων, γράφει ο («εναλλακτικός» και «ψαγμένος») μουσικοκριτικός Καρλ Γουίλσον: «…Οι Sonic Youth, φερ’ ειπείν, δεν είναι ακριβώς ιδανική μουσική για χορό και ξεφάντωμα, αποτελούν όμως ιδανική υπόκρουση για να κάνει κανείς αισθητικές κρίσεις. Η Σελίν Ντίον, από την άλλη, δεν σηκώνει και πολλές αισθητικές κρίσεις, μπορεί όμως να είναι ιδανική συνοδεία για ένα πρώτο εφηβικό φιλί ή για να θάψεις τη γιαγιά σου ή για να ξεσπάσεις ξαφνικά σε κλάματα».  

I Am: Celine Dion - Official Trailer | Prime Video

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε μία σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Πολιτισμός / Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως έπαιρνε σχεδόν θανατηφόρα δόση ηρεμιστικών: «Δεν ήξερα ότι θα μπορούσε να με σκοτώσει»

Η αποκάλυψη της Σελίν Ντιόν σχετικά με τη μεγάλη δόση ηρεμιστικών που έπαιρνε ώστε να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα της αυτοάνοσης ασθένειας
LIFO NEWSROOM
Σελίν Ντιόν: Οι δίδυμοι γιοι της έχουν κουμπί πανικού στο σπίτι σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια

Διεθνή / Σελίν Ντιόν: Οι δίδυμοι γιοι της έχουν κουμπί πανικού στο σπίτι σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια

Η τραγουδίστρια του «My heart will go on» ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2022 ότι πάσχει από το Σύνδρομο Δύσκαμπτου Ατόμου - Η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε πως κάθε τρεις μήνες η ίδια και ο φυσιοθεραπευτής της εκπαιδεύουν τους γιους της με μια «ψεύτικη κρίση»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Σελίν Ντιόν: Αποκάλυψε ότι έπασχε από το Σύνδρομο Δυσκίνητου Ανθρώπου για 17 χρόνια πριν το ανακοινώσει επίσημα

Πολιτισμός / Σελίν Ντιόν: Αποκάλυψε ότι έπασχε από το Σύνδρομο Δύσκαμπτου Ανθρώπου για 17 χρόνια πριν το ανακοινώσει επίσημα

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης η Σελίν Ντιόν αποκάλυψε ότι πλέον όταν τραγουδάει νιώθει σαν να τη στραγγαλίζει κάποιος και πως δεν μπορεί να ελέγξει τον τόνο της φωνής της λόγω των σπασμών που παθαίνει
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά 

Δημήτρης Πολιτάκης / Στην Ύδρα, μετά τη φωτιά 

«Η Ύδρα είναι μια φραγκοσυκιά γεμάτη πυρετό, όνειρα κι αγκάθια», έλεγε ο Σαχτούρης. Τώρα είναι γεμάτη κι από θηριώδη γιοτ, που μοιάζουν με πολεμικό στόλο της ίδιας σκιώδους υπερδύναμης, κι ας έχουν διαφορετικές σημαίες.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Υπήρξε ποτέ πιο αναπάντεχος, πιο ιδιαίτερος και πιο αγαπητός σταρ από τον Ντόναλντ Σάδερλαντ;

Απώλειες / Υπήρξε ποτέ πιο αναπάντεχος, πιο ιδιαίτερος και πιο αγαπητός σταρ από τον Ντόναλντ Σάδερλαντ;

Ό,τι κι αν έπαιζε ο Καναδός ηθοποιός, που πέθανε χθες στα 88 του, φιλτραριζόταν μέσα από κάτι βαθιά δικό του, σαν να απολαμβάνει ένα ιδιωτικό αστείο ή σαν να κρύβει επιτυχώς την υποψία ή τη βεβαιότητά του ότι κάτι έχει πάει πολύ στραβά (στον κόσμο).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Φρανσουάζ Αρντί από εδώ στην αιωνιότητα 

Απώλειες / Η Φρανσουάζ Αρντί από εδώ στην αιωνιότητα 

«Θέλω να πιστεύω ότι οι ισχυρότεροι δεσμοί διατηρούνται για πάντα, ό,τι κι αν συμβεί και όπου κι αν βρισκόμαστε», είχε πει μερικούς μήνες πριν από τον θάνατό της η γυναίκα που υπήρξε αιώνιο κι απαράμιλλο σύμβολο ομορφιάς, έκφρασης, ερμηνείας, ελευθερίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στη μνήμη της αγαπημένης μου καθηγήτριας στο Γυμνάσιο 

Daily / Στη μνήμη της αγαπημένης μου καθηγήτριας στο Γυμνάσιο

Ένας καλός δάσκαλος –ειδικά στο εφηβικό ναρκοπέδιο της μέσης εκπαίδευσης– μεταδίδει γνώση, αλλά κυρίως μεταδίδει αντίληψη, ακόμα και στάση ζωής. Οι καλύτεροι όμως έχουν το σπάνιο και ανεξιχνίαστο χάρισμα να μεταδίδουν τον ίδιο τους τον εαυτό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Eric» στο Netflix: Τα παιδιά που χάθηκαν στα παραμύθια

Daily / «Eric» στο Netflix: Τα παιδιά που χάθηκαν στα παραμύθια

Ακροβατώντας ανάμεσα στο αστυνομικό θρίλερ και στο κοινωνικό / οικογενειακό δράμα, η μίνι σειρά εκμεταλλεύεται ιδανικά το ιστορικό της πλαίσιο: τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80, την πόλη των χαμένων παιδιών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο επαναστάτης του ΝΒΑ που καλούσε τον κόσμο να εναντιωθεί στην αμερικανική κυβέρνηση 

Daily / Ο επαναστάτης του ΝΒΑ που καλούσε τον κόσμο να εναντιωθεί στην αμερικανική κυβέρνηση

Ο Μπιλ Γουόλτον που πέθανε χθες στα 71 του και χαρακτήριζε ο ίδιος τον εαυτό του ως τον «πιο τυχερό τύπο στον κόσμο» ενσάρκωσε στα ‘70s τον χίπικο αλλά και τον μαρξιστικό ιδεαλισμό όσο ελάχιστες διασημότητες, όχι μόνο στον χώρο του επαγγελματικού πρωταθλητισμού αλλά οπουδήποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ