«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις Facebook Twitter
«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ».
0

«ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ είναι πολύ δραματικοί, κλαίγονται διαρκώς ότι "το Ισραήλ μας σκοτώνει". Αλλά δεν πεθαίνουν ποτέ, όλο επιστρέφουν. Είναι πολύ δύσκολο να τους σκοτώσεις. Το ξέρω γιατί είμαι παντρεμένος με Παλαιστίνια. Έχω προσπαθήσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν καταφέρνω να τη βγάλω από τη μέση… Δεν κάνω μαύρο χιούμορ. Προσπαθώ πραγματικά κάθε φορά, αλλά εκείνη χρησιμοποιεί τα παιδιά μας ως ανθρώπινες ασπίδες».

Το χιούμορ κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από την προχθεσινή συνέντευξη του διάσημου Αιγύπτιου κωμικού (και πολλά παραπάνω) Μπάσεμ Γιουσέφ στην εκπομπή Uncensored του λιπαρού Πιρς Μόργκαν.

Η συνέντευξη έχει γίνει viral σπάζοντας κάθε ρεκόρ θέασης, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές είναι οι «μη ειδικοί» εκείνοι που μπορούν να μεταδώσουν μια πραγματικότητα και μια ουσία πολύ πιο αποτελεσματικά από τους πιο επιφανείς αναλυτές. 

«Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Όχι ότι ο Γιουσέφ είναι κανένας τυχαίος. Το οξύ πνεύμα του και το χάρισμά του στη σατιρική προσέγγιση των πραγμάτων τον έκαναν τελικά να εγκαταλείψει μια λαμπρή καριέρα ως καρδιοχειρουργός για να βρεθεί στην prime time ζώνη της αιγυπτιακής τηλεόρασης με μια εκπομπή πολιτικής σάτιρας που ήταν το αντίστοιχο του Daily Show του Τζον Στιούαρτ, με τον οποίον έμελλε να συναντηθούν και να συνεργαστούν.

Οι περιορισμοί όμως που κατά καιρούς δεχόταν (συνήθως για «προσβολή του Ισλάμ και εξύβριση του ισλαμιστή προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι») τον ανάγκασαν τελικά να μετακομίσει στην Αμερική –όπου μεταξύ άλλων έχει θητεύσει ως επίτιμος λέκτορας στο Institute of Politics (IOP) του Χάρβαρντ και στο Center of Democracy του Στάνφορντ– και συγκεκριμένα στο Σαν Φρανσίσκο, όπου ζει και εργάζεται από το 2014 μέχρι σήμερα.

«Αν θέλεις να ακούσεις από εμένα μόνο τον απόηχο της άποψής σου, μπορώ να καταδικάσω απλώς τη Χαμάς και να πάω σπίτι μου. Το κάνω και τώρα. Fuck Hamas!», λέει από το «παράθυρό» του ο Γιουσέφ στον Μόργκαν, για να εισπράξει ακολούθως το ερώτημα: «Αν βρισκόσουν εσύ στη θέση του Ισραήλ τι θα έκανες μετά την επίθεση της Χαμάς;». Και ο Γιουσέφ απαντά: «Θα σκότωνα όσους περισσότερους μπορούσα να σκοτώσω γιατί πολύ απλά μου επιτρέπουν να το κάνω».  

«Αν δηλώσεις a priori πως κάποιος είναι καλός, στα μάτια του κοινού δεν μπορεί να κάνει ποτέ τίποτα κακό», συνεχίζει. «Αν τον χαρακτηρίσεις κακό, τότε αυτομάτως δικαιολογείται η εξόντωσή του. Αυτά τα πράγματα δεν είναι καινούργια. Η Δύση χτίστηκε πάνω σε τέτοιες αναπαραστάσεις. Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Κάποια στιγμή ο Μόργκαν τον ρωτάει γιατί δεν υπάρχει κάποιος σαν τον Νέλσον Μαντέλα (!) στην Παλαιστίνη (λησμονώντας ότι οι προπομποί του στη βρετανική συντηρητική αρθρογραφία χαρακτήριζαν τον Μαντέλα «τρομοκράτη») για να λάβει την απάντηση του Γιουσέφ ότι, ακριβώς επειδή είχε άμεση επίγνωση του τι σημαίνει απαρτχάιντ, ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης ήταν από τους πιο σφοδρούς επικριτές της πολιτικής του Ισραήλ στα κατεχόμενα.

«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ», ομολογεί ο Γιουσέφ. «Είναι σα να είσαι σε σχέση με ψυχοπαθή νάρκισσο που σε διαλύει και μετά σε κάνει να πιστεύεις ότι ήταν δικό σου το φταίξιμο».

Israel-Hamas War: Piers Morgan vs Bassem Youssef On Palestine's Treatment

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ