«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις Facebook Twitter
«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ».
0

«ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ είναι πολύ δραματικοί, κλαίγονται διαρκώς ότι "το Ισραήλ μας σκοτώνει". Αλλά δεν πεθαίνουν ποτέ, όλο επιστρέφουν. Είναι πολύ δύσκολο να τους σκοτώσεις. Το ξέρω γιατί είμαι παντρεμένος με Παλαιστίνια. Έχω προσπαθήσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν καταφέρνω να τη βγάλω από τη μέση… Δεν κάνω μαύρο χιούμορ. Προσπαθώ πραγματικά κάθε φορά, αλλά εκείνη χρησιμοποιεί τα παιδιά μας ως ανθρώπινες ασπίδες».

Το χιούμορ κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από την προχθεσινή συνέντευξη του διάσημου Αιγύπτιου κωμικού (και πολλά παραπάνω) Μπάσεμ Γιουσέφ στην εκπομπή Uncensored του λιπαρού Πιρς Μόργκαν.

Η συνέντευξη έχει γίνει viral σπάζοντας κάθε ρεκόρ θέασης, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές είναι οι «μη ειδικοί» εκείνοι που μπορούν να μεταδώσουν μια πραγματικότητα και μια ουσία πολύ πιο αποτελεσματικά από τους πιο επιφανείς αναλυτές. 

«Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Όχι ότι ο Γιουσέφ είναι κανένας τυχαίος. Το οξύ πνεύμα του και το χάρισμά του στη σατιρική προσέγγιση των πραγμάτων τον έκαναν τελικά να εγκαταλείψει μια λαμπρή καριέρα ως καρδιοχειρουργός για να βρεθεί στην prime time ζώνη της αιγυπτιακής τηλεόρασης με μια εκπομπή πολιτικής σάτιρας που ήταν το αντίστοιχο του Daily Show του Τζον Στιούαρτ, με τον οποίον έμελλε να συναντηθούν και να συνεργαστούν.

Οι περιορισμοί όμως που κατά καιρούς δεχόταν (συνήθως για «προσβολή του Ισλάμ και εξύβριση του ισλαμιστή προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι») τον ανάγκασαν τελικά να μετακομίσει στην Αμερική –όπου μεταξύ άλλων έχει θητεύσει ως επίτιμος λέκτορας στο Institute of Politics (IOP) του Χάρβαρντ και στο Center of Democracy του Στάνφορντ– και συγκεκριμένα στο Σαν Φρανσίσκο, όπου ζει και εργάζεται από το 2014 μέχρι σήμερα.

«Αν θέλεις να ακούσεις από εμένα μόνο τον απόηχο της άποψής σου, μπορώ να καταδικάσω απλώς τη Χαμάς και να πάω σπίτι μου. Το κάνω και τώρα. Fuck Hamas!», λέει από το «παράθυρό» του ο Γιουσέφ στον Μόργκαν, για να εισπράξει ακολούθως το ερώτημα: «Αν βρισκόσουν εσύ στη θέση του Ισραήλ τι θα έκανες μετά την επίθεση της Χαμάς;». Και ο Γιουσέφ απαντά: «Θα σκότωνα όσους περισσότερους μπορούσα να σκοτώσω γιατί πολύ απλά μου επιτρέπουν να το κάνω».  

«Αν δηλώσεις a priori πως κάποιος είναι καλός, στα μάτια του κοινού δεν μπορεί να κάνει ποτέ τίποτα κακό», συνεχίζει. «Αν τον χαρακτηρίσεις κακό, τότε αυτομάτως δικαιολογείται η εξόντωσή του. Αυτά τα πράγματα δεν είναι καινούργια. Η Δύση χτίστηκε πάνω σε τέτοιες αναπαραστάσεις. Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Κάποια στιγμή ο Μόργκαν τον ρωτάει γιατί δεν υπάρχει κάποιος σαν τον Νέλσον Μαντέλα (!) στην Παλαιστίνη (λησμονώντας ότι οι προπομποί του στη βρετανική συντηρητική αρθρογραφία χαρακτήριζαν τον Μαντέλα «τρομοκράτη») για να λάβει την απάντηση του Γιουσέφ ότι, ακριβώς επειδή είχε άμεση επίγνωση του τι σημαίνει απαρτχάιντ, ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης ήταν από τους πιο σφοδρούς επικριτές της πολιτικής του Ισραήλ στα κατεχόμενα.

«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ», ομολογεί ο Γιουσέφ. «Είναι σα να είσαι σε σχέση με ψυχοπαθή νάρκισσο που σε διαλύει και μετά σε κάνει να πιστεύεις ότι ήταν δικό σου το φταίξιμο».

Israel-Hamas War: Piers Morgan vs Bassem Youssef On Palestine's Treatment

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ