Βασίλης Τσιάρτας: Γιατί ήρθε τώρα η τοποθέτηση της οικογένειάς του εναντίον του;

Γιατί τώρα η τοποθέτηση της οικογένειας Τσιάρτα εναντίον του; Facebook Twitter
Ο Τσιάρτας εδώ και 6 χρόνια αρθρώνει έναν ακροδεξιό, βαθιά αντιανθρώπινο λόγο, ο οποίος τραυματίζει και προσβάλλει συνανθρώπους μας, όχι μόνο από τις μειονότητες, αλλά απ’ όλο το δημοκρατικό φάσμα της ζωής στην Ελλάδα.
0

— Τι ακριβώς συνέβη χθες με τον Βασίλη Τσιάρτα και γιατί τον αποκήρυξε η οικογένειά του;
Το ρήμα «αποκήρυξε» μπορεί να είναι δελεαστικό, μπορεί να εκφράζει τη (δικαιολογημένη) άγρια χαρά που νιώθει πολύς κόσμος για τα «οικογενειακά» του Τσιάρτα, όμως δεν είναι το σωστό ρήμα για να περιγράψει τα όσα γράφονται στο δελτίο Τύπου που συνυπογράφουν η μητέρα και η αδελφή του πρώην ποδοσφαιριστή και νυν υποψηφίου με το κόμμα «Ελληνική Δημιουργία» των Θάνου Τζήμερου και Φαήλου Κρανιδιώτη. Το σωστό ρήμα είναι ότι η οικογένειά του «αποστασιοποιήθηκε» γραπτώς και δημοσίως από τις πολιτικές του επιλογές μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του.

Με το ίδιο δελτίο Τύπου που αρχικά φιλοξενήθηκε στο site anepikairos.gr, μητέρα και αδελφή δηλώνουν ότι «ουδεμία απολύτως σχέση έχουμε ή πρόκειται ή θέλουμε να έχουμε με την προσφάτως ανακύψασα πολιτική δραστηριότητα του ανωτέρω». Εννοείται ότι η εξέλιξη αφορά τον εδώ και χρόνια ομοφοβικό / τρανσφοβικό και ρατσιστικό λόγο του Τσιάρτα που κατά το παρελθόν τον έχει φέρει ενώπιον του Νόμου και κυρίως έχει γίνει αιτία αμετάκλητης απαξίωσής του από το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.

— Περίεργο δεν είναι όλο αυτό με το δελτίο Τύπου;
Πρωτοφανές ναι, περίεργο όχι. Ο Τσιάρτας εδώ και 6 χρόνια αρθρώνει έναν ακροδεξιό, βαθιά αντιανθρώπινο λόγο, ο οποίος τραυματίζει και προσβάλλει συνανθρώπους μας, όχι μόνο από τις μειονότητες, αλλά απ’ όλο το δημοκρατικό φάσμα της ζωής στην Ελλάδα. Το πραγματικά περίεργο είναι το γιατί η οικογένειά του αποφάσισε να τοποθετηθεί τώρα, με έναν τρόπο που, ομολογουμένως, προσφέρεται για μικροπολιτικές συζητήσεις, λογοπαίγνια και υποθέσεις για το τι συμβαίνει στον στενό οικογενειακό κύκλο του Τσιάρτα. Κυρίως, όμως, δημιουργεί ένα άνευ προηγουμένου buzz γύρω από το όνομά του. Και θόρυβος γύρω από τέτοια θέματα συνήθως δεν βγαίνει σε καλό.

— Απάντησε ο Τσιάρτας στην απόφαση της οικογένειάς του;
Ναι. Με μία μακροσκελέστατη ανακοίνωση που όμοιά της δεν έχουμε ξαναδεί στις αναρτήσεις του στο Facebook ή στις δημόσιες προφορικές τοποθετήσεις του. Μεταξύ άλλων, σε αυτή την απάντηση ο Τσιάρτας λέει ότι «η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες, αυτό είναι το σύνθημα του κόμματος που ψήφιζε ο πατέρας» του, ότι θέλει η χώρα του να μην είναι επαίτης της διεθνούς κοινότητας (και να διακριθεί ξανά στον σύγχρονο κόσμο της τεχνολογίας), και γενικώς μπλέκεται ο Διαφωτισμός, η ισότητα των δύο φύλων με τους κανόνες περί κράτους δικαίου και πάει λέγοντας. Αυτό, όμως, είναι το λιγότερο εξωφρενικό.

Εκείνο που μοιάζει να μην έχει λογική εξήγηση είναι γιατί η οικογένεια αυτού του ανθρώπου δεν επέλεξε τον διάλογο, την κριτική και τις αποστάσεις πολύ πριν από την υποψηφιότητα, τον καιρό που ο γιος και αδελφός κακοποιούσε λεκτικά ανθρώπους και γινόταν αφορμή για ξεσπάσματα ρατσιστικού μίσους σε οτιδήποτε διαφορετικό γύρω του.

— Δηλαδή;
Δηλαδή, το εξής σημείο: «Σε όλη μου τη ζωή αγωνίστηκα ώστε οι ιδιαιτερότητες των ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένου του ερωτικού προσανατολισμού, να μην είναι κριτήριο για την ποιότητα, την αξία τους ή την αποδοχή τους. Στο κρεβάτι του, ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει και μεταξύ συναινούντων ενηλίκων όλα επιτρέπονται. Όμως πιστεύω πως ένα παιδί χρειάζεται μπαμπά και μαμά – όχι γονέα 1 και γονέα 2. Πιστεύω πως συζητώντας για την υιοθεσία παιδιών, το μόνο κριτήριο πρέπει να είναι το καλό του παιδιού, και όχι η ικανοποίηση –για ψηφοθηρικούς λόγους– οργανωμένων ομάδων πίεσης που προσπαθούν να επιβάλουν τις δικές τους επιλογές σε όλους, ως κανονικότητα. Αυτή η θέση αποκαλείται από κάποιους “ομοφοβική”».

Και φυσικά, πέρα από τις γενικολογίες και τα όσα δεν συνέβησαν ποτέ (π.χ.τον Τσιάρτα να υπερασπίζεται ιδιαιτερότητες και μειονότητες) στην τελευταία αράδα της τελευταίας παραγράφου υπάρχει και μία έμμεση απάντηση στη μητέρα και την αδελφή του: «Η Ελλάδα της παραγωγής και της προόδου είναι η μεγάλη μας οικογένεια».

— Από πότε ο Βασίλης Τσιάρτας απασχολεί τη δημόσια ζωή όχι με την ιδιότητα του ποδοσφαιριστή, αλλά με τις δηλώσεις και τις αναρτήσεις του;
Από το 2017.

— Τι έγινε τότε;
Προχώρησε σε ανάρτηση στο Facebook σχολιάζοντας τη Νομική Αναγνώριση Ταυτότητας Φύλου που προέβλεπε ότι μπορεί να δρομολογηθεί από την ηλικία των 15 ετών. Τότε λοιπόν και ακόμη με την ιδιότητα του διεθνούς ποδοσφαιριστή, ο Τσιάρτας είχε γράψει: «Εύχομαι οι πρώτες αλλαγές φύλου να γίνουν στα παιδιά αυτών που ψήφισαν αυτό το αίσχος. Να δω με τι καμάρι θα κυκλοφορήσουν. Νομιμοποιήστε κ τους παιδόφιλους να ολοκληρώσετε τα εγκλήματα». Εννοείται ότι υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις και πρακτικά αυτό ήταν το «ξεκίνημα» του Τσιάρτα στον... δημόσιο διάλογο και μέσω των social media.

— Μετά τις αντιδράσεις υπήρξε επανόρθωση;
Ούτε καν. Υπήρξε αντεπίθεση για τον «Θεό που έπλασε τον Αδάμ και την Εύα». Επί λέξει: «Ο καθένας μπορεί να εχει τις προτιμήσεις του είτε άντρας είτε γυναίκα κ το σέβομαι απόλυτα. Για μένα ομως ζευγάρι είναι μόνο ένας άντρας κ μια γυναίκα , οι υπόλοιποι είναι ΑΠΛΑ ΜΑΖΙ. Όσους γάμους όσες παρελάσεις κ οτιδήποτε αλλο κάνουν δε πρόκειται να το δεχθώ ως φυσιολογικό. Με ξεπερνάει βέβαια το οτι θέλουν να εχουν κ παιδιά οπως επισης κ το να βγαίνουν δημόσια να το επιδυκνείουν. Στο σπίτι του ο καθένας μπορεί να κάνει ο,τι θέλει. Κ αυτα τα οτι όποιος δε συμφωνεί ειναι ρατσιστής κ διάφορες τέτοιες αηδίες να πάνε να τα πούνε αλλού. Υπάρχει πέρα απ´την αισθητική του καθε ανθρώπου κ η αξιοπρέπεια. Ο θεός έπλασε τον Αδάμ κ την Εύα. Τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν για κατανάλωση» (σ.σ.: έχει διατηρηθεί η ορθογραφία της πρώτης ανάρτησης, η οποία πλέον εντοπίζεται ως είδηση στα περισσότερα ειδησεογραφικά sites, αλλά όχι στο Facebook του Βασίλη Τσιάρτα).

— Και μετά;
Μετά είχε υποβληθεί μήνυση εναντίον του από το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών και από την αείμνηστη πρόεδρο του Σωματείου, Μαρίνα Γαλανού. Η μήνυση έγινε με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο και ο Τσιάρτας καταδικάστηκε από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών για τρανσφοβική ανάρτηση, με το δικαστήριο να του επιβάλλει φυλάκιση δέκα μηνών.

— Λογικά, μετά και από αυτή την εξέλιξη θα υπήρξε αναδίπλωση;
Μετά από αυτή την εξέλιξη ο Βασίλης Τσιάρτας έγινε δεκτός με θέρμη από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Είναι η συνάντηση κατά την οποία δήλωσε ότι η «ελληνική σημαία δεν είναι χαρτομάντηλο και γι’ αυτό πρέπει να την κρατάνε ελληνόπουλα».

— Κάτι άλλο;
Κατά καιρούς ο Τσιάρτας έχει επιτεθεί σε brands, άτομα, διοργανώσεις. Από την ομοφοβική του ατζέντα δεν είχαν γλιτώσει ούτε τα ΑΒ, που το 2020 για τη Γιορτή του Πατέρα είχαν προχωρήσει σε μία συγκινητική διαφήμιση. Οπότε δεν χρειάζεται συστάσεις ούτε διευκρινίσεις για το τι πιστεύει και τι... κομίζει στην έτσι κι αλλιώς τεθλασμένη πολιτική ζωή του τόπου  Δεν χρειάζεται καν ανάλυση η άγρια ικανοποίηση που νιώθει ο κόσμος για κάποιον που «δεν θα τον ψηφίσει ούτε η μάνα του» και για τη χοντρή πλάκα που γίνεται από χθες στα social media. Είναι λογικό.

Εκείνο που μοιάζει να μην έχει λογική εξήγηση είναι γιατί η οικογένεια αυτού του ανθρώπου δεν επέλεξε τον διάλογο, την κριτική και τις αποστάσεις πολύ πριν από την υποψηφιότητα, τον καιρό που ο γιος και αδελφός κακοποιούσε λεκτικά ανθρώπους και γινόταν αφορμή για ξεσπάσματα ρατσιστικού μίσους σε οτιδήποτε διαφορετικό γύρω του. Αυτό θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ