Είναι Μεγάλη Παρασκευή, συννεφιά, και πίνεις μόνο νεσκαφέ σκέτο...

Είναι Μεγάλη Παρασκευή, συννεφιά, και πίνεις μόνο νεσκαφέ σκέτο... Facebook Twitter
0



EINAI ΠΑΡΑΜΟΝΕΣ ΠΑΣΧΑ  
και είμαι οχτώ/ είναι παραμονές Πάσχα και είμαι τριανταοχτώ. Φορτώνεις το αυτοκίνητο για να φύγουμε, είσαι πολύ χαρούμενος που θα πας στο πατρικό σου/ φορτώνεις το αυτοκίνητο για να φύγουμε, είσαι κουρασμένος και τσιτωμένος και πας στο δικό μου πατρικό.

Κατεβαίνεις από τα ναυπηγεία, δεν υπάρχει Αττική Οδός, κάθομαι στο πίσω μέρος του Φίατ, μόνη μου, δεν έχω αδέρφια, δεν υπάρχουν mp3, ακούμε στο κασετόφωνο τη Ζορμπαλά να τραγουδά Αναγνωστάκη, έχεις αναμένο το τσιγάρο και χαϊδεύεις το πόδι της μαμάς/ μπαίνεις απ’τα διόδια της Πεντέλης στην Αττική οδό, κάθομαι στη θέση του συνοδηγού, καπνίζουμε κι οι δυο, λέμε τα νέα της εβδομάδας, έχουμε μέρες να βρεθούμε, τα παιδιά είναι ήδη εκεί κι από τα ηχεία ακούγεται Ορφέας και Ευρυδίκη του Gluck.

Φτάνουμε και ξεφορτώνεις/φτάνουμε και ξεφορτώνουμε/ ανοίγεις το σπίτι κι ετοιμάζεσαι να φύγεις να πας στους παιδικούς σου φίλους, η μαμά δεν ακολουθεί, μού ζεσταίνει το μαξιλάρι στο ηλεκτρικό καλοριφέρ, ξαπλώνω κι αισθάνομαι ασφαλής/ ανοίγω το σπίτι και ξεκινάμε για βόλτα οι δυο μας, τα παιδιά αφημένα στον ύπνο της νυχτιάς, καταφεύγουμε σε μια παραλιακή ταβέρνα, αρχίζουμε να πίνουμε μιλώντας για την αριστερά μας, με το ζόρι κρατάω τα δάκρυά μου όταν σου αφηγούμαι όσα έχω δει και ακούσει τις τελευταίες ημέρες, μου θυμίζεις πόσα χρόνια μου τά’λεγες όλ’αυτά και δε σε πίστευα, έχεις δίκιο.

Είναι Μεγάλη Παρασκευή, συννεφιά, και πίνεις μόνο νεσκαφέ σκέτο... Facebook Twitter


Γυρνάς σε ένα σπίτι που κοιμάται, γυναίκα και κόρη, και κάθεσαι μόνος σου στην ψύχρα της αυλής με ένα ποτήρι κρασί στο ένα χέρι κι ένα τσιγάρο στο άλλο, δίπλα σου το Άξιον Εστί, φαγωμένο από τα πολλά διαβάσματα, δεν πας για ύπνο, είναι πολύτιμες οι στιγμές για να τις χαραμίσεις, ξυπνάω μες στη νύχτα και βλέπω ανοιχτή την πόρτα, βγάζω έξω το κεφάλι μου, σε βλέπω και φεύγω γρήγορα για να μη σου χαλάσω την ευτυχία, δεν ξέρω ότι εσύ με έχεις δει/ γυρνάμε σε ένα σπίτι οι δυο μας, σου βάζω ένα ουίσκυ και για μένα ένα τζιν, με καθίζεις στο κρεβάτι σου, αφήνεις την πόρτα ανοιχτή για να φαίνονται τα λουλούδια της αυλής κι αρχίζεις να μου παίζεις άγνωστες μπαλάντες του 65, οι Seeds να τραγουδάνε το μόνο τους αργό κι οι Fevertree ν’ακολουθούν, σε κοιτάω να κάθεσαι στο ημίφως, χαλαρός κι ευτυχισμένος, χαμένος μέσα στη μουσική σου, τραβάω απ’τη θήκη το κινητό να σε βγάλω φωτογραφία, σπάνια κίνηση, εσύ αντιδράς, χαϊδεύεις τα βινύλια σα νά’ναι ερωμένη και έρχεσαι στο κρεβάτι που είμαι ξαπλωμένη, με φιλάς και μου λες πόσο μ’αγαπάς.

Είναι Μεγάλη Παρασκευή, συννεφιά, και πίνεις μόνο νεσκαφέ σκέτο, ξέρω ότι δεν το κάνεις για νηστεία, παρά μόνο για να τιμάς έτσι τη μάνα σου που τέτοια μέρα ήταν η τελευταία της καλή, μου ζητάς να βοηθήσω στις δουλειές και βαριέμαι/Είναι Μεγάλη Παρασκευή, συννεφιά, και πας κι αγοράζεις λουλούδια, φυτεύεις όλο τον κήπο μαζί με τα παιδιά, τους ζητάς να βοηθήσουν στις δουλειές και βαριούνται/Καθόμαστε στο πράσινο τραπέζι της αυλής, η μαμά δε μαγειρεύει, δεν ξέρει να μαγειρεύει και τρώμε ψωμί , ελιές και ντοματοσαλάτα, την αγαπάς πολύ και δε σε νοιάζει, της το λες/ Καθόμαστε στο πράσινο τραπέζι της αυλής, μαγειρεύω, μ’αρέσει να μαγειρεύω και τρώμε ρύζι με δυόσμο, ψωμί, ελιές και ντοματοσαλάτα, μου λες πόσο νόστιμο είναι το φαγητό/Απόγευμα είναι και πάμε στον Επιτάφιο, φοράω φούστα και τα καινούργια παπούτσια, εσύ ντύνεσαι καλά και προσπαθείς να κρύψεις την ανάμνηση της μάνας/ Απόγευμα είναι και πάμε στον Επιτάφιο, φοράω φούστες στα παιδιά και τα καινούργια παπούτσια, εσύ κι εγώ με μαύρα παντελόνια κι αθλητικά/ Κάθεσαι έξω απ’την εκκλησία μαζί με τους παιδικούς σου φίλους, εγώ με τη μαμά είμαστε μέσα, ακούω το Αι γενεαί πάσαι και μού’ρχονται δάκρυα στα μάτια, σε ξαναβρίσκω όταν βγαίνει ο Επιτάφιος, μου ανάβεις το φαναράκι ξανά και ξανά όσες φορές κι αν σβήσει, ακολουθούμε την πομπή σιωπηλοί, το ξέρεις ότι καταλήγει στο νεκροταφείο, εκεί πού’ναι η μάνα σου και δεν πας ποτέ, μόνο κορνάρεις σαν περνάς απ’έξω/ Μπαίνουμε λίγο στην εκκλησία όλοι μαζί, σε βλέπω να μπερδεύεσαι όταν πας να κάνεις το σταυρό σου, μπερδεύεις καθολικό κι ορθόδοξο κι είσαι γλυκός, ακούω τα τροπάρια και μού’ρχονται δάκρυα στα μάτια, βγαίνω γρήγορα έξω, ξεκινά η πομπή, ανάβεις τα φαναράκια των παιδιών ξανά και ξανά όσες φορές κι αν σβήσουν, παίρνεις αγκαλιά τη μικρή όταν κουράζεται, ακολουθούμε την πομπή σιωπηλοί, το ξέρω ότι καταλήγει στο νεκροταφείο, εκεί πού’ναι ο πατέρας μου και πάω πάντα.

Παραμονές Πάσχα κι είμαι οχτώ/ κι είμαι τριανταοχτώ/ είμαι παιδί/ έχω παιδιά,  μα ο Επιτάφιος θα καταλήγει πάντα στο νεκροταφείο του χωριού κι η ζωή θα είναι πάντα ωραία εδώ κάτω.

Giagiaduck


 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 17.4.2012

Οπτική Γωνία
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Οπτική Γωνία / Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Όπως και άλλοι επιφανείς εκπρόσωποι της σύγχρονης ακροδεξιάς, η Ιταλίδα πρωθυπουργός έχει στραφεί στις ιδέες του κομμουνιστή φιλόσοφου περί «πολιτισμικής ηγεμονίας» για την οικοδόμηση μιας δεξιάς κυριαρχίας στον χώρο του πολιτισμού.
THE LIFO TEAM
Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Ανάλυση / Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Αφίχθη στη Συρία ο υπεύθυνος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τη βορειοανατολική Συρία, Σκοτ Μπολτζ - Οι Κούρδοι της Συρίας νιώθουν ότι η δέσμευση της Ουάσιγκτον απέναντί ​​τους εξασθενεί γρήγορα
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα στη διελκυστίνδα Ισραήλ - Συρίας

Ανάλυση / Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα διχάζεται μεταξύ Ισραήλ και Συρίας

Η μειονότητα των Δρούζων γύρω από τα υψώματα του Γκολάν δεν έχει αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στη Συρία - Η εκστρατεία προσεταιρισμού από το Ισραήλ, η προσπάθεια πειθούς του Τζολάνι και οι μπερδεμένοι Δρούζοι
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι ο ράπερ Noizy που τραγούδησε στις φιέστες του Έντι Ράμα στην Ελλάδα

Ρεπορτάζ / Noizy: Ο υπόδικος τράπερ φίλος του Έντι Ράμα

Δύο μήνες πριν εμφανιστεί στη Θεσσαλονίκη για να τραγουδήσει στην εθνικιστική φιέστα του Αλβανού πρωθυπουργού, οι αρχές του Κοσόβου καταζητούσαν τον Noizy, ύστερα από καταγγελία γνωστού TikΤoker, με τον οποίο είχε beef, για άγριο ξυλοδαρμό και βιασμό. 
ΜΑΡΙΟΣ ΑΫΦΑΝΤΗΣ
Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Διεθνή / Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας και η νέα εποχή στη Συρία: Ο Ιωάννης Γρηγοριάδης, αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κάτοχος έδρας Jean Monnet στις Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ στην Τουρκία και ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Άλις Μονρό δεν μίλησε;

Οπτική Γωνία / Γιατί η Άλις Μονρό κάλυψε τον παιδόφιλο άντρα της και την κακοποίηση της κόρης της;

Ο δεύτερος σύζυγος της πρόσφατα αποθανούσας, βραβευμένης με Νόμπελ Καναδής συγγραφέως ήταν παιδόφιλος και είχε κακοποιήσει σεξουαλικά τη μικρότερη κόρη της. Γιατί εκείνη παρέμεινε σιωπηλή;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ