Η νέα τάση στη μόδα: «Μην αγοράζετε τίποτα»

Η νέα τάση στη μόδα: «Μην αγοράζετε τίποτα» Facebook Twitter
0

Μία νέα τάση στο χώρο της μόδας ολοένα και κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη και κυρίως στη Βόρεια. Η νέα τάση επιτάσσει να «μην αγοράζετε τίποτα» ή σχεδόν τίποτα.

 

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle οι ντουλάπες των Γερμανίδων είναι γεμάτες. Υπολογίζεται πως διαθέτουν εκατομμύρια κομμάτια που δεν έχουν σχεδόν ποτέ φορεθεί. Οπότε αυτό που θέλουν να λανσάρουν τώρα στη μόδα είναι: όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.

 

Η 28χρονη Ανούσκα Ρις μιλούσε για τη γκαρνταρόμπα της όπως οι περισσότερες γυναίκες: «Είχα πάρα πολλά ρούχα και τίποτα να φορέσω». Σαν φοιτήτρια αγόραζε τα ρούχα της από φθηνά καταστήματα και στο τέλος της σεζόν το μεγαλύτερο μέρος από αυτά απλά το πέταγε στον κάλαθο των αχρήστων. Σήμερα κάνει το αντίθετο. Αντί να αγοράζει φθηνά μπλουζάκια που κοστίζουν όσο και μια πίτσα, προτιμάει να αγοράζει συνειδητά και στοχευμένα.

 

Η Ανούσκα Ρις από το Βερολίνο ανήκει σε ένα νέο κίνημα, το οποίο εμπνέεται από τον μινιμαλισμό στη μόδα και πρεσβεύει ότι είναι προτιμότερο να αγοράζεις λιγότερα και πιο ποιοτικά ρούχα από το να αγοράζεις μαζικά φθηνά κομμάτια.

 

Εάν η τάση αυτή επικρατήσει τελικά και στην εβδομάδα μόδας του Βερολίνου, που ξεκίνησε στις 2 Ιουλίου, είναι αμφίβολο. Στόχος του κλάδου της ένδυσης ήταν και είναι, το κέρδος και αντίστοιχες ιδέες δεν είναι κερδοφόρες. Η φετινή πάντως χρονιά δεν ξεκίνησε γενικά καλά για τον χώρο της μόδας. Δεν είναι άραγε πια της μόδας τα ψώνια;

 

Η 76χρονη Βρετανίδα θρυλική σχεδιάστρια μόδας Βίβιαν Γουέστγουντ σε πρόσφατη συνέντευξή της στη γερμανική πρωτεύουσα προέτρεψε πάντως τους καταναλωτές για αυτή τη σεζόν να μην αγοράσουν τίποτα. «Παρακαλώ μην αγοράσετε τίποτα», είπε η ίδια χαρακτηριστικά με στόχο... τη διάσωση του πλανήτη.

 

Σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace το 2015 διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες στη Γερμανία διαθέτουν κατά μέσο όρο 118 ενδύματα ενώ οι άνδρες 73 κομμάτια. Σε αυτά δεν υπολογίζονται οι κάλτσες και τα εσώρουχα.

 

Η τάση για λιγότερα ρούχα δεν είναι καινούργια. Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ φοράει συνέχεια τα ίδια μπλουζάκια. Η συγγραφέας Μάικε Γουίνμουθ περιγράφει στο μπλογκ της με τίτλο «Το μικρό μπλε» ένα πείραμα: να φοράει κάθε μέρα το ίδιο φόρεμα. Ο μινιμαλισμός πάντως είναι γενικότερη τάση και αντανακλά συνολικότερα έναν νέο τρόπο ζωής. Για παράδειγμα βερολινέζος αρχιτέκτονας σχεδίασε ένα σπίτι μόλις 6,4 τμ. Το Ινστιτούτο Μελετών του Μέλλοντος στη Φρανκφούρτη κάνει λόγο για μια νέα γενιά που έχει κορεστεί από την κατανάλωση. Για κάποιους νέους αυτός είναι ένας τρόπος να αλλάξουν τον κόσμο και την κοινωνία στην οποία ζουν, υποστηρίζει ο Ντάνιελ Ανθς, μελετητής των τάσεων της μόδας.

 

Η νέα τάση μπορεί να περιγραφεί, τέλος, ως εξής: με λίγα βασικά κομμάτια στην ντουλάπα να κάνεις συνδυασμούς τέτοιους που να φαίνεσαι πάντα διαφορετικός. Η Ανούσκα Ρις στο μπλογκ της συζητάει με τους αναγνώστες και δίνει συμβουλές για διάφορα στιλ που μπορείς να πετύχεις με αυτά που έχεις. Μερικά από αυτά τα περιγράφει ως εξής: «Η Γκρέις Κέλι πάει στο πανεπιστήμιο» ή «κλασικό ανδρικό στιλ» ή «Νεοϋορκέζικη πολυτέλεια». Οι οδηγίες της εκτείνονται σε 270 σελίδες. Λιγάκι κουραστικό, αλλά όπως λέει η Ανούσκα Ρις, οι γυναίκες χαίρονται πλέον να χρησιμοποιούν λιγότερα ρούχα διότι δεν εξοικονομούν μόνο χρήματα αλλά και χρόνο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM