Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

Τους χώρους του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών που βρίσκεται στον Κολωνό ζωγράφισε ο ζωγράφος Φίκος. Γράφει στο LIFO.gr για το έργο του:

Όλοι θαυμάζουμε τη λαμπρότητα των αρχαίων πολιτισμών. Πηγαίνουμε σε μουσεία, βλέπουμε ντοκιμαντέρ, διαβάζουμε βιβλία. Τι είναι όμως αυτό για το οποίο τους θαυμάζουμε πιο πολύ; Κατά τη γνώμη μου είναι η Τέχνη, η οποία ενυπήρχε σε κάθε στιγμή της ζωής των αρχαίων, από τη γέννηση έως τον -με τέχνη κοσμημένο- τάφο.

Τέχνη που δεν αποτελούσε μέσο αυτοέκφρασης του εκάστοτε καλλιτέχνη, αλλά σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης ήθους της κοινωνίας με χαρακτήρα ιστοριογραφικό και διδακτικό. Όταν μου ζήτησαν να ζωγραφίσω το μεγάλο τοίχο του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, δέχτηκα με έναν όρο. Να αναλάβω την εξ ολοκλήρου εικαστική αναδιαμόρφωση του προαυλίου χώρου.

Διέκρινα στην πρόταση αυτή μια ευκαιρία να υλοποιήσω το όραμα μου για μια -έστω και σε μικρή κλίμακα- αναβίωση όχι της αρχαίας τέχνης, αλλά της φιλοσοφίας που την διέπει. Έτσι, στο πνεύμα αυτό, επέλεξα θέματα τα οποία προέρχονται κυρίως από μύθους του ελληνικού πολιτισμού και διδάσκουν αρχές όπως η εντιμότητα, η θέληση για μάθηση και η συλλογικότητα.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter

Ο θεός Ερμής ήταν σύμφωνα με τη μυθολογία ο πρώτος δάσκαλος του ανθρωπίνου γένους και αυτός οποίος έδωσε το αλφάβητο στους Έλληνες (το οποίο σε μορφή μοτίβου διακοσμεί έναν από τους τοίχους του προαυλίου).

Στον αντικρινό τοίχο ο συγγράφων Αίσωπος μας παρουσιάζει το διδακτικό του μύθο "Ο Γεωργός και τα Παιδιά του" ενώ από την εικονογράφηση δε θα μπορούσε να λείπει ένα παραδοσιακό παραμύθι ("Το Περιστέρι και το Μυρμήγκι") αλλά και μια πιο δημοφιλής ιστορία, όπως αυτή της Κοκκινοσκουφίτσας, η οποία μάλιστα παρουσιάζεται παραλλαγμένη, θέλοντας αυτήν και το λύκο συμφιλιωμένους.


Τέλος, το πέρασμα από τη μια σύνθεση στην άλλη γίνεται μέσω πετούμενων μελισσών, οι οποίες λειτουργούν ως ­σύμβολο εργατικότητας και κοινωνικοποίησης.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Good Business Directory Vol.5 / Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Ψηφιακοί αστικοί αγρότες, coolhunters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος, μηχανικοί νέας ενέργειας, ιππότες του κυβερνοχώρου, σχεδιαστές τέλους ζωής: δεν είναι χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος.
ΜΑΓΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

σχόλια

3 σχόλια