Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

Τους χώρους του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών που βρίσκεται στον Κολωνό ζωγράφισε ο ζωγράφος Φίκος. Γράφει στο LIFO.gr για το έργο του:

Όλοι θαυμάζουμε τη λαμπρότητα των αρχαίων πολιτισμών. Πηγαίνουμε σε μουσεία, βλέπουμε ντοκιμαντέρ, διαβάζουμε βιβλία. Τι είναι όμως αυτό για το οποίο τους θαυμάζουμε πιο πολύ; Κατά τη γνώμη μου είναι η Τέχνη, η οποία ενυπήρχε σε κάθε στιγμή της ζωής των αρχαίων, από τη γέννηση έως τον -με τέχνη κοσμημένο- τάφο.

Τέχνη που δεν αποτελούσε μέσο αυτοέκφρασης του εκάστοτε καλλιτέχνη, αλλά σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης ήθους της κοινωνίας με χαρακτήρα ιστοριογραφικό και διδακτικό. Όταν μου ζήτησαν να ζωγραφίσω το μεγάλο τοίχο του 58ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, δέχτηκα με έναν όρο. Να αναλάβω την εξ ολοκλήρου εικαστική αναδιαμόρφωση του προαυλίου χώρου.

Διέκρινα στην πρόταση αυτή μια ευκαιρία να υλοποιήσω το όραμα μου για μια -έστω και σε μικρή κλίμακα- αναβίωση όχι της αρχαίας τέχνης, αλλά της φιλοσοφίας που την διέπει. Έτσι, στο πνεύμα αυτό, επέλεξα θέματα τα οποία προέρχονται κυρίως από μύθους του ελληνικού πολιτισμού και διδάσκουν αρχές όπως η εντιμότητα, η θέληση για μάθηση και η συλλογικότητα.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter

Ο θεός Ερμής ήταν σύμφωνα με τη μυθολογία ο πρώτος δάσκαλος του ανθρωπίνου γένους και αυτός οποίος έδωσε το αλφάβητο στους Έλληνες (το οποίο σε μορφή μοτίβου διακοσμεί έναν από τους τοίχους του προαυλίου).

Στον αντικρινό τοίχο ο συγγράφων Αίσωπος μας παρουσιάζει το διδακτικό του μύθο "Ο Γεωργός και τα Παιδιά του" ενώ από την εικονογράφηση δε θα μπορούσε να λείπει ένα παραδοσιακό παραμύθι ("Το Περιστέρι και το Μυρμήγκι") αλλά και μια πιο δημοφιλής ιστορία, όπως αυτή της Κοκκινοσκουφίτσας, η οποία μάλιστα παρουσιάζεται παραλλαγμένη, θέλοντας αυτήν και το λύκο συμφιλιωμένους.


Τέλος, το πέρασμα από τη μια σύνθεση στην άλλη γίνεται μέσω πετούμενων μελισσών, οι οποίες λειτουργούν ως ­σύμβολο εργατικότητας και κοινωνικοποίησης.

Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
Ο Φίκος ζωγράφισε τον προαύλιο χώρο ενός δημοτικού σχολείου της Αθήνας Facebook Twitter
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

Living / Κρυπτονομίσματα και «οικονομικός μηδενισμός»: Το τέλος της εμπιστοσύνης στην πραγματική αξία του χρήματος

«Για τους χρηματοοικονομικούς μηδενιστές, το μόνο πράγμα που έχει σημασία είναι η αφήγηση», λέει ο Ελληνοαμερικανός οικονομολόγος Δημήτρης Κοφινάς, ο οποίος επινόησε τον όρο.
THE LIFO TEAM
Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Living / Μέχρι να μας χωρίσει η «Vogue»

Για δεκαετίες, τα διάσημα ζευγάρια έδιναν μάχη προκειμένου να προβληθεί ο γάμος τους μέσα από τις σελίδες της «Vogue». Ωστόσο, αν υπολογίσουμε πόσο σύντομα πολλοί από αυτούς τους γάμους διαλύθηκαν, ίσως να είναι κατάρα, όχι ευλογία.
THE LIFO TEAM
Από τη δίαιτα των vegans στην δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

Radio Lifo / Από τη δίαιτα των vegans στη δίαιτα των carnivors: Ποια διατροφή μας κάνει καλό;

H καθηγήτρια διατροφής και διαιτητικής συμπεριφοράς του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Μαίρη Γιαννακούλια, εξηγεί τα υπέρ και τα κατά των δημοφιλέστερων διαιτικών σχημάτων και δίνει χρήσιμες συμβουλές για τη διατήρηση της απώλειας βάρους.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Περιβάλλον / Πώς και γιατί οι ανεμογεννήτριες έγιναν «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Πώς από ελπίδα για μια πιο καθαρή, πιο φτηνή ενέργεια και υποθήκη για ένα πιο «πράσινο» μέλλον, εν όψει της κλιματικής κρίσης, οι ανεμογεννήτριες έγιναν για πολύ κόσμο όχι μόνο ανεπιθύμητες αλλά και ο νο1 «ύποπτος» για εμπρησμούς δασών;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα καλοκαίρι για τα πανηγύρια

Living / Τα πανηγύρια φέτος είχαν μεγάλο σουξέ, και αυτό προκάλεσε γκρίνια

Θρασύτητα και εισβολή στα χωράφια των ντόπιων ή δικαίωμα στη διασκέδαση; Μπορούμε να μιλάμε για την αποικιοποίηση των φασέων στα νησιά; Η νέα γενιά ανακαλύπτει μαζικά τα πανηγύρια, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις.
M. HULOT
«Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

Living / «Σε τέσσερις μήνες έχω κάνει 77.000 screenshots»: Kουβεντιάζοντας με μια digital hoarder

«Βλέπω μια συμβουλή για αποσυμπίεση της σπονδυλικής στήλης. Screenshot. Έναν τρόπο δεσίματος του κασκόλ. Screenshot. Συνταγή για ταϊλανδέζικο κοτόπουλο. Screenshot. Έξυπνο πολιτικό σχόλιο στο Facebook. Screenshot».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ

σχόλια

3 σχόλια