Όσοι ανακατεύουν κάνναβη με καπνό, κινδυνεύουν περισσότερο να εξαρτηθούν και από τα δύο

Όσοι ανακατεύουν κάνναβη με καπνό, κινδυνεύουν περισσότερο να εξαρτηθούν και από τα δύο Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC
3

Πολλοί χρήστες σε όλο τον κόσμο ανακατεύουν την κάνναβη με καπνό, τόσο για να εξοικονομήσουν χρήματα, όσο και για να εισπνέουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ναρκωτική ουσία. Όμως μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα δείχνει ότι αυτό το ανακάτεμα αυξάνει τον κίνδυνο εξάρτησης του χρήστη και από τα δύο.


Οι ερευνητές των πανεπιστημίων University College και King's College του Λονδίνου, με επικεφαλής την κλινική ψυχοφαρμακολόγο Τσάντνι Χιντόσα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχιατρικής "Frontiers in Psychiatry", ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 33.700 χρήστες κάνναβης (παράγωγα της οποίας είναι η μαριχουάνα και το χασίς). Οι συμμετέχοντες προέρχονταν από 18 χώρες και είχαν απαντήσει ανώνυμα σε ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειές τους, όσον αφορά τη χρήση κάνναβης και των παραγώγων της.


Διαπιστώθηκε ότι πολύ συχνότερα ανακατεύουν την κάνναβη με καπνό (σε τσιγάρο, πίπα κ.α.) οι Ευρωπαίοι χρήστες, σε ποσοστό από 77% έως 91% ανάλογα με τη χώρα, ενώ πολύ μικρότερα είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στις ΗΠΑ (4,4%) ή στη Βραζιλία (7%).


Ο καπνός και η κάνναβη χρησιμοποιούνται από τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο και 182 εκατομμύρια χρήστες διεθνώς, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα. Και οι δύο ουσίες έχουν ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.


«Η κάνναβη είναι λιγότερο εθιστική από τον καπνό, αλλά η έρευνά μας δείχνει ότι το ανακάτεμά τους μειώνει το κίνητρο του χρήστη να σταματήσει τη χρήση αυτών των ουσιών», δήλωσε η Χιντόσα. Τόνισε ότι το ανακάτεμά τους αυξάνει την ψυχολογική εξάρτηση του χρήστη και από τις δύο ουσίες, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι αν είναι χρήστης της μιας μόνο από τις δύο.


Σύμφωνα με την μελέτη, ο πιο δημοφιλής τρόπος ανάμιξης της κάνναβης με καπνό παγκοσμίως είναι με «τσιγαριλίκι» (προτιμάται από το 93,4% των χρηστών). Πίπα για το ανακάτεμα κάνναβης-καπνού χρησιμοποιεί το 11,7% των χρηστών.


Οι άνδρες είναι πιθανότερο να ανακατέψουν καπνό και κάνναβη (68,2%) σε σχέση με τις γυναίκες (63,8%). Οι χρήστες που τα ανακατεύουν, είναι νεότεροι (26 ετών κατά μέσο όρο), σε σχέση με όσους κάνουν σκέτη χρήση κάνναβης (31 ετών). Το 16% των χρηστών δεν έχουν ποτέ δοκιμάσει καπνό ανεξάρτητα από την κάνναβη.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ