Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας

Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας Facebook Twitter
14

Η πολυσύχναστη διασταύρωση που θα δείτε στο βίντεο, βρίσκεται στην περιοχή της Nørrebro στο κέντρο της Κοπεγχάγης και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι συμβαίνει στην πόλη.

 

Σκοπός του Timelapse, είναι να δείξουν οι δημιουργοί του τον κυκλοφοριακό πολιτισμό της πόλης.

 

Η Κοπεγχάγη έχει μια μακρά ιστορία ποδηλατικού πολιτισμού. Η Copenhagenize Design, μια συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα αστικού σχεδιασμού, συνηγορεί σε πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις. Δημιούργησε λοιπόν τον Δείκτη Copenhagenize ώστε να καταγράψει και να κατατάξει τις καλύτερες πόλεις στον κόσμο για να μετακινείσαι με ποδήλατο.

 

Για το 2015 πρώτη έρχεται η Κοπεγχάγη, ακολουθούμενη από το Άμστερνταμ και την Ουτρέχτη.

Στην πόλη υπάρχουν 400 χλμ ποδηλατοδρόμων και περίπου 40.000 ποδηλάτες τα διασχίζουν καθημερινά. Σχεδόν το 40% του πληθυσμού στην πρωτεύουσα της Δανίας μετακινείται με ποδήλατο.

 

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
Πέστε να με φάτε, αλλά ρε παιδιά τι πολιτισμός και κουραφέξαλα;; Τους ξύπνιους ποδηλάτες, που πάνε από το πεζοδρόμιο και όχι την ειδική λωρίδα, και μόλις φτάνουν στο φανάρι μπαίνουν μπροστά-μπροστά μόνο εγώ τους είδα;Να μην τους αδικώ, οι περισσότεροι στέκονται κύριοι, ακριβώς πίσω από τη γραμμή των πεζών, αλλά είναι και μερικοί για πολλές μούτζες! (όπως ακριβώς και στη Ελλάδα)
Δεν έχω επισκεφτεί ποτέ τη Δανία για να ξέρω από πρώτο χέρι πάντως αν είναι όπως στο βίντεο τότε εγώ θα έπαιρνα αυτοκίνητο το πρωί να πάω στη δουλειά από το να περιμένω 2 φορές στο ίδιο φανάρι πάνω σε ποδήλατο στους 5 βαθμούς κελσίου !!! (Τώρα οδηγώ μηχανή για τον ίδιο λόγο..την κίνηση !)
Ακριβώς. Σε κανενα κέντρο ευρωπαικής πόλης δεν μπορείς να παρκαρεις ανενόχλητος, εκτός φυσικά απ την Ελλαδα. Πάντως είναι αξιοθαύμαστοι που κυκλοφορούν με ποδήλατα με ΤΟΣΟ απίστευτο κρύο!
Οι Δανοί έχουν αρκετά χρήματα για να πάρουν αμάξι, αν θέλουν, ακόμα και με την μεγάλη φορολογία. πχ, στην επαρχία της Δανίας, οι νέοι με το που κλείνουν τα 18, αγοράζουν αμάξι.Ακόμα, στη Στοκχόλμη και στο Άμστερνταμ που δεν έχουν τους φόρους της Δανίας, πάλι με ποδήλατα κινούνται. Στη Κοπεγχάγη, τα μισά σπίτια δεν έχουν αμάξι, γιατί δεν το χρειάζονται.Έχουν και αυτά τα καταπληκτικά τρίκυκλα (christianiabikes.dk) που μπορούν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο ή να μεταφέρουν τα ψώνια από το supermarket.Το χρήμα δεν είναι το παν :-)
Τους ζηλεύω πραγματικά αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει μόνο η τεμπελιά μας αλλά και η μορφολογία του εδάφους στην Αθήνα. Εγώ που μένω Κυψέλη, κάτω απ' το Αττικό Άλσος μια φορά επιχείρησα να ανέβω με ποδήλατο απ' το κέντρο και κόντεψα να πάθω συγκοπή (σημειωτέον δεν καπνίζω).
Έχεις δίκιο . Και εγω στου Ζωγράφου αγκωμαχούσα για μια βόλτα - σε κάτι πολέμικές ανηφόρες περπατούσα , αλλά στην Ολλανδία κάθε μέρα ποδήλατο κάνω . Αμα είναι επιπεδο , πας πας και δεν σταματάς ... ( σημειωτέον καπνίζω )
Σωστό και αυτό. Βοηθάει η μορφολιγία του εδάφους, αλλά σε πόλεις της Νορβηγίας με ανάγλυφο σαν της αττικής, ή ακόμα πιο έντονο, η χρήση του ποδηλάτου είναι πολυ πιο εκτεταμένη. (Η ανηφόρα συνηθίζεται με λίγη εξάσκηση ;) )