Προσοχή στην έκθεση των παιδιών σε εικόνες και σκηνές φρίκης συστήνουν οι ειδικοί

Προσοχή στην έκθεση των παιδιών σε εικόνες και σκηνές φρίκης συστήνουν οι ειδικοί Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Σε «οδηγό» που δημοσιεύει η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία 'Μέριμνα' συστήνει σε γονείς ή κηδεμόνες τι πρέπει να κάνουν σχετικά με την έκθεση των παιδιών σε δυσάρεστες και σκηνές που διαδραματίζονται στις πληγείσες περιοχές, μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Τα παιδιά όταν είναι διαρκώς εκτεθειμένα σε εικόνες και αφηγήσεις που αφορούν καταστροφικά γεγονότα όπως οι πυρκαγιές, καθίστανται ιδιαίτερα ευάλωτα σε εμφάνιση γενικευμένου άγχους, φοβιών αλλά και συμπτωμάτων μετατραυματικού στρες καθώς δεν έχουν τη γνωστική και συναισθηματική ωριμότητα να επεξεργαστούν όλες αυτές τις πληροφορίες.

Ειδικότερα λοιπόν συμβουλεύει:

• Περιορίστε την έκθεση των παιδιών στις εικόνες και αφηγήσεις που αφορούν το γεγονός μέσω της τηλεόρασης, του διαδικτύου, του ραδιοφώνου αλλά και των συζητήσεων που γίνονται στο σπίτι από τους ενήλικες.

• Προωθήστε τα νέα που θα δημιουργήσουν ασφάλεια: περιγράψτε τις προσπάθειες που γίνονται από την πολιτεία για τη φροντίδα των ανθρώπων στις περιοχές αυτές αλλά και για τις κινήσεις στήριξης και συμπαράστασης από φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες.

• Δώστε χώρο σε δικές τους ερωτήσεις. Διατηρείστε την ανοικτή επικοινωνία μαζί τους, έτσι ώστε να γνωρίζετε τι κατανοούν από τα γεγονότα που συμβαίνουν, τι φοβούνται και τι χρειάζονται από εσάς στην παρούσα φάση.

• Αποφεύγετε τις λεπτομερείς περιγραφές των καταστροφών όταν τα παιδιά είναι παρόντα και μην τα κατακλύζεται με τυχόν δικά σας συναισθήματα φόβου, θυμού, αγωνίας.

• Απαντήστε μόνο σε αυτά που σας ρωτάνε.

• Διατηρείστε τη ρουτίνα και την καθημερινότητα σας που συμβάλουν στη διατήρηση ενός αισθήματος ασφάλειας.

Δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε όσους έζησαν τον εφιάλτη της πυρκαγιάς και στους συγγενείς των θυμάτων

Στο πλευρό των ανθρώπων που έζησαν τον εφιάλτη της φωτιάς ή που ζούνε την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων βρίσκεται η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Μέριμνα» που προσφέρει δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά, γονείς, οικογένειες, που θρηνούν την απώλεια ή απώλειες οικείων προσώπων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ ΜΠΕ η Ελευθερία Ράλλη, ψυχολόγος και υπεύθυνη στο συμβουλευτικό κέντρο της 'Μέριμνας', «ιδιαίτερα τα παιδιά χρήζουν μεγάλης προσοχής καθώς θα πρέπει να έχουν πλήρη στήριξη από τους δικούς τους ανθρώπους, το περιβάλλον τους. Το πώς θα κυλήσει η ζωή τους από δω και πέρα έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες.

Ένας βασικός παράγοντας είναι η στήριξη που θα έχουν, κι όχι μόνο ψυχολογική στήριξη από κάποιον ειδικό. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να διασφαλιστεί έπειτα από ένα τέτοιο γεγονός είναι η ασφάλεια. Για αυτό κι όλος ο κοινωνικός μηχανισμός πρέπει να έχει αυτό ως προτεραιότητα. Όσο πιο ασφαλή συνθήκη ζωής δημιουργηθεί αυτήν την στιγμή γύρω τους κι όσο πιο σταθερό είναι το οικογενειακό τους περιβάλλον και κοντά τους τόσο πιο ασφαλή νιώθουν τα παιδιά.

Η πρωταρχική ανάγκη που έχουν τα παιδιά είναι να νιώσουν ασφάλεια, να υπάρχει ένα ασφαλές περιβάλλον για εκείνα».

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της η «Μέριμνα» αναφέρει ότι τις δύσκολες αυτές στιγμές λειτουργεί καθημερινά, 10:00 με 16:00 τηλεφωνική γραμμή στήριξης 210 64.63.622 για γονείς, συγγενείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες ψυχικής υγείας, που είτε στηρίζουν παιδιά που έχουν χάσει συγγενείς ή φίλους τους, είτε οικογένειες που θρηνούν την απώλεια παιδιού.

Παράλληλα, παρέχει ψυχολογική στήριξη στις οικογένειες με παιδιά ή εφήβους, που έχασαν αγαπημένο τους άτομο, κατόπιν ραντεβού (210 64.63.622), στα γραφεία της «Μέριμνας», Παπανικολή 2Α Χαλάνδρι.

Ταυτόχρονα, οι υπεύθυνοι της «Μέριμνας» δηλώνουν τη διαθεσιμότητά τους να συνεργαστούν με τους αρμόδιους Δήμους και τη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής, για να επιμορφώσουν εκπαιδευτικούς και εθελοντές στην κατανόηση και αντιμετώπιση των αντιδράσεων των παιδιών και εφήβων της περιοχής.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ