Για εσένα που η δουλειά σου είναι η ζωή σου δεν είναι ευπρόσδεκτες οι προσθήκες χαρούμενων στιγμών και εικόνων στην καθημερινότητά σου; Το bleisure, η νέα τάση στον τουρισμό, παντρεύει τις έννοιες «business» και «leisure» και αποτελεί το sweet spot τόσο των ξενοδόχων όσο και των knowledge workers και entrepreneurs. Διά στόματος Gabriel Escarrer Jaume, CEO της Melia Hotels International, καλωσορίζουμε τη νέα τάση που όλοι επιθυμούν.
Δύο με τρεις μέρες, τόσο διαρκούσαν ως τώρα τα επαγγελματικά ταξίδια όπως τα γνωρίζαμε. Περιλάμβαναν τη διαμονή σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία, περιορισμένο προσωπικό χρόνο και σχεδόν μηδενικές ευκαιρίες για αναψυχή ή άλλου είδους δραστηριότητες. Τα θετικά νέα είναι πως η εξέλιξη της τεχνολογίας πυροδότησε έναν νέο τύπο επαγγελματικού ταξιδιού. Με τη δυνατότητα για επιπλέον συνδεσιμότητα και κινητικότητα προκύπτουν νέες ευκαιρίες για διασκέδαση και χαλάρωση πριν ή μετά τις επαγγελματικές υποχρεώσεις. Ως εκ τούτου, δημιουργείται ένα νέο, υβριδικό ταξιδιωτικό μοντέλο που ακούει στο όνομα bleisure, εκ των «business» και «leisure». Και όλα αυτά πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία.
Οι bleisure επισκέπτες είναι συνήθως νέοι επαγγελματίες που επιθυμούν ο τρόπος ζωής τους να τους ακολουθεί όπου πηγαίνουν, δεν θέλουν να διαταράξουν την καθημερινότητά τους όσο λείπουν από το σπίτι τους, θέλουν μόνο να την εμπλουτίσουν.
Με την εμφάνιση της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης τα δεδομένα άλλαξαν ριζικά για τους επαγγελματίες, καθώς απέδειξαν ότι μπορούν να αποδώσουν εξίσου αποτελεσματικά δουλεύοντας οπουδήποτε, όχι μόνο στο γραφείο. Μάλιστα, αν λάβει κανείς υπόψη την έντονη επιθυμία των περισσότερων να ταξιδέψουν έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών υγειονομικών μέτρων, εύκολα αντιλαμβάνεται πως το μοντέλο του bleisure σταδιακά θα κυριαρχήσει, επαναπροσδιορίζοντας τις έννοιες εργασία και αναψυχή, καθώς τα όρια μεταξύ τους γίνονται ολοένα και πιο δυσδιάκριτα, φανερώνοντας ταυτόχρονα στους ξενοδόχους έναν νέο κόσμο γεμάτο ευκαιρίες και προοπτικές.
Η Melia Hotels International είναι πρωτοπόρος στον χώρο του bleisure. Αξιοποιώντας τη μακροχρόνια τεχνογνωσία στη φιλοξενία και το ξεκίνημά της στον κλάδο των leisure ξενοδοχείων, προσφέρει πλέον στον σύγχρονο ταξιδιώτη τα απαραίτητα εφόδια και ένα ιδανικό περιβάλλον για να τηλε-εργαστεί απρόσκοπτα, δίνοντάς του συγχρόνως την ευκαιρία να γνωρίσει την κουλτούρα του προορισμού του. Συναντήσαμε τον CEO τoυ ομίλου Gabriel Escarrer Jaume για να μάθουμε περισσότερα για τη Melia Hotels International και τη νέα πορεία που χαράζει στον χώρο της φιλοξενίας.
— Η πανδημία οδήγησε σε αύξηση της εξ αποστάσεως εργασίας. Τι σημαίνει η αλλαγή αυτή για τους ξενοδόχους; Πιστεύετε ότι το bleisure είναι το μέλλον του κλάδου;
Η πανδημία κατέστησε δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ εργασίας και αναψυχής, αποδεικνύοντας ότι ο εργαζόμενος μπορεί πράγματι να δουλέψει αποτελεσματικά εκτός γραφείου, ακόμα και από το δωμάτιο του ξενοδοχείου του. Δεδομένης της αυξημένης επιθυμίας για ταξίδι μετά τα παγκόσμια lockdowns, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες παρατείνουν τα επαγγελματικά τους ταξίδια ώστε να απολαύσουν τον προορισμό τους. H bleisure προσέγγιση στη φιλοξενία αφορά την αποτελεσματική χρήση του χρόνου ώστε να μπορεί κάποιος να γνωρίσει διαδικτυακά τα αξιοθέατα της πόλης στην οποία διαμένει ή να βγει στην πόλη, όπως οι ντόπιοι, μετά το τέλος του ωραρίου του.
Είναι πολύ πιθανό να παρατηρήσουμε μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό ταξιδιών που συνδυάζουν την αναψυχή με την εργασία – αυτή η τάση δεν φαίνεται να σταματά την πορεία της σύντομα. Το bleisure προσθέτει ένα επιπλέον lifestyle στοιχείο στη διαμονή. Ο bleisure ταξιδιώτης είναι περίεργος, ανήσυχος και δυναμικός, δεν ικανοποιείται απλώς με ένα άνετο κρεβάτι και μια υψηλής ταχύτητας σύνδεση στο ίντερνετ. Αντίθετα, ψάχνει για μια επιλογή που θα του προσφέρει γαστρονομικές προτάσεις, τη δυνατότητα να γυμναστεί και την ευκαιρία να περιηγηθεί στην κουλτούρα του προορισμού του.
Η προσέγγιση αυτή αποτελεί σημαντικό κομμάτι του μέλλοντος του κλάδου, ενώ έχει αλλάξει ήδη τη φιλοσοφία των ξενοδόχων, που πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς για τις αλλαγές που προκύπτουν. Ο πελάτης είναι πάντα εκείνος που έχει τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις και είναι ευθύνη των ξενοδόχων να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. Ανταποκρινόμενοι στις ολοένα πιο ευέλικτες και λιγότερο προφανείς απαιτήσεις των επισκεπτών, πρέπει να είναι σε θέση να χαράξουν καινοτόμες πρακτικές στον κλάδο της φιλοξενίας.
— Η MeliÁ Hotels International ήταν πρωτοπόρος στον τομέα του bleisure. Πώς επετεύχθη αυτό; Ποια ήταν τα στοιχεία που έκαναν τον όμιλο να υιοθετήσει αυτή την προσέγγιση τόσο νωρίς και πώς νιώθετε που πλέον πρόκειται για μια τάση με παγκόσμια απήχηση;
Για τη Melia Hotels International η μετάβαση αυτή συνέβη φυσικά. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μας είναι ότι είμαστε ο μόνος όμιλος ανάμεσα στις είκοσι κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων που ξεκίνησε ως όμιλος resort αναψυχής. Χάρη στην πολυετή εμπειρία μας και στη διεθνή παρουσία μας καταφέραμε να προσαρμοστούμε στις αλλαγές αυτές πριν ξεκινήσει η πανδημία και συνεχίζουμε να προσελκύουμε ολοένα μεγαλύτερο αριθμό πελατών από τη διεθνή αγορά αναψυχής.
Η εμπειρία μας στον τομέα του bleisure εκδηλώνεται ξεκάθαρα μέσα από τον σχεδιασμό των ξενοδοχείων μας εντός πόλης, τα οποία είναι εξοπλισμένα με rooftop μπαρ, μεγάλα σαλόνια, εστιατόρια, spa κ.λπ. Τα στοιχεία αυτά δένουν ιδανικά με τα «θέλω» του επισκέπτη της μετά-Covid εποχής, αποτελώντας ένα από τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τη νέα εποχή του τουρισμού.
Παρά τις συνθήκες που οδήγησαν στην άνοδο του bleisure, είναι συναρπαστικό να παρατηρεί κανείς τις νέες ευκαιρίες και τις φρέσκιες τάσεις που προκύπτουν στον κλάδο μας. Δεν θα σταματήσουμε να βλέπουμε τις συνέπειες της πανδημίας στον τομέα της φιλοξενίας. Οι απαιτήσεις των πελατών ενδέχεται να αλλάξουν και να παρουσιάσουν μεγαλύτερη ποικιλία τα επόμενα χρόνια. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή των αλλαγών αυτών και να χαρίζουμε σε κάθε μας πελάτη την καλύτερη δυνατή εμπειρία διαμονής.
— Τα ξενοδοχεία INNSiDe της MeliÁ Hotels παραδοσιακά ανήκαν στην κατηγορία των business hotels. Μέσα από ποιες διαδικασίες μεταμορφώθηκαν ώστε να πληρούν τα σύγχρονα bleisure πρότυπα και να προσαρμοστούν στις αλλαγές;
Πράγματι, έχουν μεταμορφωθεί και επιτρέπουν στους επισκέπτες να συνεχίσουν να ζουν τη ζωή τους όπως αυτοί θέλουν όσο ταξιδεύουν, χωρίς να τη διακόπτουν αναγκαστικά επειδή βρίσκονται σε επαγγελματικό ταξίδι. Τα ξενοδοχεία μας διαθέτουν λειτουργικούς και ευέλικτους χώρους που εξυπηρετούν δύο σκοπούς ταυτόχρονα, καθώς είναι άρτια συνδεδεμένοι χώροι εργασίας και κόμβοι κοινωνικοποίησης αλλά και σημεία εκκίνησης για εξερευνήσεις στην πόλη. Παράλληλα, όμως, είναι ξενοδοχεία άνετα και φιλόξενα που «παρεκκλίνουν» από τον άκαμπτο χαρακτήρα ενός αυστηρά επαγγελματικού προορισμού. O όμιλός μας έχει επεκταθεί επίσης και σε κλασικούς προορισμούς αναψυχής, όπως η Μαγιόρκα, η Ίμπιζα και τα Κανάρια Νησιά.
Τα ξενοδοχεία INNSiDe by Melia προσφέρουν τον μοναδικό συνδυασμό χώρων συνεργασίας και συναρπαστικών προσφορών. Επιτρέπουν στους φιλοξενούμενους να απολαύσουν εξαιρετική γαστρονομία, να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση με γυμναστήρια που λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο και προσωπικούς γυμναστές διαθέσιμους διαδικτυακά. Μπορούν να απολαύσουν εκδηλώσεις προσαρμοσμένες στον χαρακτήρα κάθε πόλης, να ανακαλύψουν άγνωστες πολιτιστικές πτυχές, ακόμα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που ίσως δεν μπορεί να βρει κανείς κατά τη διάρκεια της high ή της low season. Επιπλέον, πολλά είναι τα θετικά που μπορούν να προκύψουν όταν οι ξενοδόχοι σκέφτονται με καινοτόμο τρόπο και ενσωματώνουν στη φιλοξενία τους δραστηριότητες που δεν απαντούν συνήθως σε ξενοδοχεία, όπως τα escape rooms που προτείνουμε στα ξενοδοχεία μας.
— Μπορείτε να μας μιλήσετε για το τυπικό προφίλ του bleisure επισκέπτη και τον τρόπο που ο όμιλος Meliá εξυπηρετεί την αυξανόμενη αυτή μερίδα ταξιδιωτών; Πώς αλληλεπιδρά ο bleisure πελάτης με ένα ξενοδοχείο της κατηγορίας αυτής και τι θεωρείται σημαντικό για μια ξεχωριστή εμπειρία διαμονής;
Οι bleisure επισκέπτες είναι συνήθως νέοι επαγγελματίες που επιθυμούν ο τρόπος ζωής τους να τους ακολουθεί όπου πηγαίνουν, δεν θέλουν να διαταράξουν την καθημερινότητά τους όσο λείπουν από το σπίτι τους, θέλουν μόνο να την εμπλουτίσουν. Συνδυάζουν εργασία και αναψυχή, συνεπώς επιλέγουν διαμονή μεγαλύτερης διάρκειας. Ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία, το ευ ζην, τις κοινωνικές και πολιτιστικές εμπειρίες και αντιμετωπίζουν το ξενοδοχείο ως σπίτι μακριά από το σπίτι τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θέλουν το κατάλυμά τους να παρέχει την ίδια ευελιξία και ταυτόχρονα να μπορεί να τους χαρίσει πολύ περισσότερα από μια άνετη διαμονή ή ένα δωμάτιο από το οποίο μπορούν να εργαστούν διαδικτυακά.
— Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα για την επιτυχία του ξενοδοχείου Gran Meliá Palacio de los Duques στη Μαδρίτη;
Είναι το ιδανικό παράδειγμα προσαρμοστικότητας των bleisure προορισμών μας. Παρότι πρόκειται για ένα πολυτελέστατο, εντυπωσιακό παλάτι στην καρδιά της ισπανικής πρωτεύουσας, βρίσκει εξίσου εύκολα τη θέση του στον τομέα του bleisure. Με μεγάλη γκάμα εξαιρετικών μουσείων και αξιοθέατων σε μικρή απόσταση, ικανοποιεί την ανάγκη του μοντέρνου business ταξιδιώτη για πολιτιστική εξερεύνηση. Χάρη στους μεγάλους χώρους του, τα rooftop μπαρ και τα εστιατόριά του, το Palacio de los Duques προσφέρει στον bleisure φιλοξενούμενο απόλυτη άνεση, εξαιρετικούς χώρους για να εργαστεί και την ευκαιρία να ανακαλύψει την πολιτισμική κληρονομιά της Μαδρίτης. Αυτού του είδους οι ολοκληρωμένες προσφορές αποτελούν πλεονέκτημα όχι μόνο για τους επισκέπτες αλλά και για τους ντόπιους.
Η δημιουργικότητα, η τέχνη και το design είναι βασικά κίνητρα των ξενοδοχείων Melia και ένα στοιχείο που οι επισκέπτες μας αναζητούν κατά τη διάρκεια της διαμονής τους. Τα ξενοδοχεία ME by Melia, για παράδειγμα, προσφέρουν τα προγράμματα The Culture Collective. Μέσω αυτών φέρνουν καλλιτέχνες στα ξενοδοχεία και δημιουργούν διαδραστικές εκδηλώσεις, διασφαλίζοντας έτσι ότι τα ξενοδοχεία παραμένουν στο επίκεντρο των πολιτιστικών δράσεων.