Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής

Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
0

 

Το ρεμπέτικο του Εισβολέα ακουγόταν στο πατάρι της γκαλερί Full Color στην Καισαριάνη, την ώρα που φτάσαμε. Εκεί μας υποδέχτηκε ο Spike69. Ανάμεσα σε ξεκρέμαστους καμβάδες, μπουκάλια σπρέι, πρόκες και σημειώσεις έκανε ένα διάλειμμα από τις ετοιμασίες για τα εγκαίνια της πρώτης έκθεσης της γκαλερί. Η Full Color Art Gallery είναι η μόνη γκαλερί στην Αθήνα που ασχολείται αποκλειστικά με εκθέσεις έργων από καλλιτέχνες της ελληνικής street art σκηνής. Αλλά δεν κάνουν μόνο αυτό.

Τα μέλη της ομάδας έχουν ιδρύσει μία εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει στόχο να προάγει την street art με εκθέσεις εντός και εκτός Ελλάδας, να διοργανώνει εικαστικές παρεμβάσεις στην πόλη, φεστιβάλ γκραφίτι και murals. «Είμαστε όλοι καλλιτέχνες με δράση στο γκραφίτι και σκοπός μας είναι να πάμε την τέχνη μας παραπέρα», λέει ο Spike69. «Η Ελλάδα αυτή την στιγμή έχει πολλά προβλήματα και το κοινό δεν έχει ούτε τα χρήματα ούτε την διάθεση να επενδύσει στην τέχνη και για αυτό στοχεύουμε στο εξωτερικό. Η Ελλάδα είναι η βάση μας, εδώ δημιουργούμε και από εδώ εμπνεόμαστε, αλλά θέλουμε να πάμε και έξω να δούμε τι γίνεται. Δεν θέλουμε να λέμε εμείς οι ίδιοι μπράβο στους εαυτούς μας. Η Ελλάδα είναι ένα μικρό χωριό μπροστά σε αυτό που γίνεται στον κόσμο. Όταν ορθοποδήσει η χώρα, εδώ θα είμαστε».

Είχε μία ιδιαιτερότητα το ελληνικό γκραφίτι, γεννήθηκε μαζί με την Hip-Hop μουσική και ήταν κάπως πιο βάνδαλο, χωρίς όρια και το αποτέλεσμα φάνηκε. Έγινε τέτοιος βομβαρδισμός σε όλη την πόλη που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει να την καθαρίσουν. Στο Μοναστηράκι, στου Ψυρρή έχει ακόμη υπογραφές από τότε. Για κάποιους αυτό ήταν ωραίο και για κάποιους άλλους άσχημο.

Το Full Color σαν όνομα υπάρχει από το 2003, ήταν το πιο ενημερωμένο site για γκραφίτι στην Ελλάδα. «Το ξεκινήσαμε με την παρέα μου. Βάφαμε στον δρόμο και εκεί ανεβάζαμε την δουλειά μας», λέει. «Οι δύο φίλοι έγιναν πολλοί περισσότεροι και το Full Color συγκέντρωσε όλους τους Έλληνες writers. Δεν υπήρχε ούτε ένας γκραφιτάς που να μην έχει φωτογραφία από έργο του στο site. Το 2012 σταμάτησε να λειτουργεί, το όνομα όμως έμεινε. Τώρα θέλουμε να συνεχίσουμε σε μία πιο εξελιγμένη μορφή όλα αυτά που κάναμε παλιά».

Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
«Το ξεκινήσαμε με την παρέα μου. Βάφαμε στον δρόμο και εκεί ανεβάζαμε την δουλειά μας».....Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

Ο Spike69 ξεκίνησε να βάφει το 1996, ήταν από τους πρώτους στην Ελλάδα σε μια εποχή που η Αθήνα από το πουθενά γέμισε με γκραφίτι και δημιουργήθηκε μια σκηνή που γέννησε πολλούς καλλιτέχνες και επηρέασε μια ολόκληρη γενιά. «Στην Ελλάδα δεν είχαμε ερεθίσματα. Μαθαίναμε από το εξωτερικό, αλλά τελικά το κάναμε με τον δικό μας τρόπο», εξηγεί. «Είχε μία ιδιαιτερότητα το ελληνικό γκραφίτι γεννήθηκε μαζί με την Hip-Hop μουσική και ήταν κάπως πιο βάνδαλο, χωρίς όρια και το αποτέλεσμα φάνηκε. Έγινε τέτοιος βομβαρδισμός σε όλη την πόλη που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει να την καθαρίσουν. Στο Μοναστηράκι, στου Ψυρρή έχει ακόμη υπογραφές από τότε. Για κάποιους αυτό ήταν ωραίο και για κάποιους άλλους άσχημο». Η Αθήνα τώρα θεωρείται ο παράδεισος του writer είναι πολύ εύκολο να βάψει κάποιος ακόμη και μέρα, έχει γίνει αποδεκτό από τους περισσότερους, αλλά πιο παλιά τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι. «Μας κυνηγούσαν πολύ τότε γιατί δεν ήξεραν τι ακριβώς είναι το γκραφίτι. Νόμιζαν ότι ετοιμάζαμε κάτι ύποπτο. Είχε αδρεναλίνη και πιο πολύ πλάκα παλιά. Τώρα ξέρουν και δε σου λένε τίποτα. Σου εύχονται και "καλό βράδυ" και οι μπάτσοι σε αφήνουν να τελειώσεις και μετά σου λένε "φύγε"».

Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
«Πολλοί από αυτούς που έκαναν παλιά γκραφίτι τώρα συμμετέχουν σε εκθέσεις, κάνουν έργα σε καμβά. Είναι η φυσική εξέλιξη ενός γκραφιτά που αγαπάει την τέχνη του. Το σπρέι είναι ακριβό προϊόν και το γκραφίτι θεωρείται ακριβό "σπορ".... Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.
Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
Ανάμεσα σε ξεκρέμαστους καμβάδες, μπουκάλια σπρέι, πρόκες και σημειώσεις γίνονται οι ετοιμασίες για τα εγκαίνια της πρώτης έκθεσης της γκαλερί..... Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

Ήμασταν πιτσιρικάδες και θέλαμε μόνο δρόμο και μόνο νύχτα. Βγαίναμε με τις βερμούδες νύχτα και ήμασταν πάντα έτοιμοι να τρέξουμε, ήταν σαν μια αποστολή. Πάντα υπήρχε το ενδεχόμενο να χάσουμε τρεις ώρες από τη ζωή μας στο τμήμα, που τελικά θα κατέληγε μόνο σε απίστευτα γέλια. Θυμάμαι άπειρες ιστορίες και συνήθως αυτές που μένουν είναι αυτές που βρίσκεσαι πολύ κοντά στο να την πατήσεις, αλλά τελικά γλιτώνεις. Ήταν και επικίνδυνο, πολλά παιδιά έχουν σκοτωθεί στα τρένα. Τώρα δεν είναι έτσι. Τώρα με το ίντερνετ κάνουν ένα γκραφίτι στο τόσο και ανεβάζουν μια φωτογραφία για να πάρουν τα likes. Παλιά ήταν πολύ περισσότεροι αυτοί που έκαναν lettering, ενώ τώρα έχουν αυξηθεί οι καρακτεράδες. Μπήκε η street art στη φάση. Τα στικεράκια, τα stencil, δεν κάνουν πια tag, δεν ξέρουν από γκραφίτι. Το βρίσκω πολύ εύκολο να ετοιμάσεις στο σπίτι σου ένα stencil, να βγεις έξω και σε τρία δευτερόλεπτα να το φτιάξεις. Η street art είναι κάτι παγκόσμιο και απευθύνεται σε πολύ περισσότερο κόσμο και εμείς μεγαλώσαμε και θέλουμε να το πάμε παραπέρα».

Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
"Η street art είναι κάτι παγκόσμιο και απευθύνεται σε πολύ περισσότερο κόσμο και εμείς μεγαλώσαμε και θέλουμε να το πάμε παραπέρα": Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

Η κουλτούρα του γκραφίτι και η street κουλτούρα γενικότερα άφησε το στίγμα της στην δημιουργική σκηνή στην Ελλάδα και όσοι ασχολούνται έχουν μια κοινή φιλοσοφία και κοινά χαρακτηριστικά μας ενημερώνει ο Spike69. «Ένας γκραφιτάς στον δρόμο δεν βλέπει τα ίδια πράγματα με κάποιον άλλον που δεν ασχολείται. Είμαστε πιο alert. Εγώ θα δω από που μπορείς να σκαρφαλώσεις από πού έχει ωραίο τοιχάκι να βάψω από που θα τραβήξω την φωτογραφία στο τέλος και ο άλλος μπορεί να βλέπει μόνο τις διαφημιστικές πινακίδες», λέει. «Πολλοί από αυτούς που έκαναν παλιά γκραφίτι τώρα συμμετέχουν σε εκθέσεις, κάνουν έργα σε καμβά. Είναι η φυσική εξέλιξη ενός γκραφιτά που αγαπάει την τέχνη του. Το σπρέι είναι ακριβό προϊόν και το γκραφίτι θεωρείται ακριβό "σπορ". Γιατί να μην βγάλουν και λεφτά από αυτό που έκαναν τόσα χρόνια για χόμπι. Επίσης είναι και η ηλικία. Δύσκολα ο άλλος να έχει δυο παιδιά και να τρέχει στους δρόμους να βάφει να τον κυνηγάνε. Βρίσκει την ικανοποίηση σε άλλους τρόπους έκφρασης. Πιστεύω ότι με όλα αυτά τα ζόρια που έχει περάσει η Ελλάδα, περνάει και θα περάσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον μία μεγάλη καλλιτεχνική άνθηση. Περιμένουμε ωραία πράγματα ειδικά από πιτσιρικάδες, αλλά και από παλαιότερους».

Η καρδιά της street art χτυπάει σε μια γκαλερί της Καισαριανής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

Λίγο πριν ολοκληρώσουμε την κουβέντα με τον Spike69 πρόσεξα το δελτίο τύπου που ετοίμαζαν για τα εγκαίνια, έγραφε πως ο TAKI183 είναι ο Νονός της Full Color. O Taki183 είναι από τους πρώτους που έκαναν γκραφίτι την δεκαετία του '70 στη Νέα Υόρκη συγκεκριμένα έχει καθιερωθεί ως ο πρώτος γκραφίτι καλλιτέχνης παγκοσμίως. Είναι Έλληνας που ζει στην Αμερική, επισκέπτεται πολύ συχνά την Ελλάδα και όταν έρχεται μένει στην Καισαριανή, κάπου εκεί γνωρίστηκαν με τον Spike69 το 2009 και ξεκίνησε μία φιλία μεταξύ τους. Είναι κατά κάποιο τρόπο ο μέντορας της Full Color εκτός από συμβουλές τους βοηθάει και έμπρακτα με τις γνωριμίες που έχει στην Αμερική, ήδη η Full Color έχει κλείσει εκεί την επόμενή τους έκθεση στην Νέα Υόρκη.

Ακολουθεί ένα βίντεο με συνέντευξη του TAKI183 στον Spike69, στα ελληνικά:

Info 

Τα εγκαίνια της Full Color Art Gallery θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου στον χώρο της γκαλερί, Ανακρέοντος 13, Καισαριανή, 5-11 μ.μ. Στην έκθεση θα συμμετέχουν οι καλλιτέχνες IOYE, REB, SPIKE69, SENOR, WD, TAKI183, JOLA, INVA, ZAMIE, SCAR, SINKE και EJAY. Θα ακολουθήσει πάρτι στο Senza Club.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Good Business Directory Vol.5 / Tα επαγγέλματα του μέλλοντος είναι ήδη πραγματικότητα

Ψηφιακοί αστικοί αγρότες, coolhunters, υπερασπιστές του περιβάλλοντος, μηχανικοί νέας ενέργειας, ιππότες του κυβερνοχώρου, σχεδιαστές τέλους ζωής: δεν είναι χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος.
ΜΑΓΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί η «γενιά του ενοικίου» δεν βρίσκει σπίτι να μείνει;

Newsroom / Γιατί η «γενιά του ενοικίου» δεν βρίσκει σπίτι να μείνει;

Τρώγλες προς ενοικίαση, παλάτια στο Airbnb. Ποιοι είναι οι λόγοι που το κόστος στέγασης στην Αθήνα έχει ξεφύγει; Γιατί η Αθήνα είναι πλέον μια υπερβολικά ακριβή πόλη για να ζήσεις; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με την Ντίνα Καράτζιου και τον Θοδωρή Αντωνόπουλο τις αιτίες και τις λύσεις της στεγαστικής κρίσης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ