Στην αριστερή φωτογραφία, τραβηγμένη στο "αριστοκρατικό" 16ο διαμέρισμα του Παρισιού, ένα κάλεσμα για γενική απεργία στις 28 Απριλίου στο καπό μιας Πόρσε συνοδεύεται και με ...φιλάκια. Στη δεξιά, οι ζάντες μιας άλλης σταθμευμένης Πόρσε έχουν γεμίσει με το ένθετο "Φοιτητές" της συντηρητικής εφημερίδας Figaro.
Η συνοικία του 16ου ήταν από πάντα ένα νεκροταφείο, δεν βλέπεις κόσμο, δεν ακούς κόσμο. Μέχρι που κάποιοι του εκεί καλού κόσμου ξεσηκώθηκαν όταν έγιναν γνωστές οι προθέσεις της δημάρχου του Παρισιού να εγκαταστήσει σε μια κομψή αλέα κατά μήκος του δάσους της Boulogne πρόχειρα καταλύματα για 200 αστέγους και πρόσφυγες. Ήταν τόσο κραυγαλέες οι αντιδράσεις μιας μερίδας κατοίκων, μετά και τους συστηματικούς βανδαλισμούς κατά του γειτονικού τσιγγάνικου τσίρκου του ποιητή Alexandre Romanès, που αναγκάσαν έναν άλλον κάτοικο της συνοικίας αυτής, τον Alain Genestar, διευθυντή του φωτογραφικού περιοδικού Polka Magazine, να πει δημόσια τη γνώμη του και την αποστροφή του :
"Αγνοούσα μέχρι τις τελευταίες αυτές μέρες ότι μπορεί κανείς να ντρέπεται για τη γειτονιά του. Ντρέπομαι για το 16ο διαμέρισμα, όπου ζω με την οικογένειά μου εδώ και τριάντα χρόνια. Ντρέπομαι γι' αυτά που είδα στην τηλεόραση, γι' αυτά που άκουσα μέσα σε καταστήματα : λόγια του μίσους (...).
Αυτοί του 16ου -που δεν πρέπει να τους συγχέουμε με τους "ανθρώπους του 16ου"- αντιδρούν με τέτοια υπερβολή και αλαζονεία επειδή σχηματίζουν ένα κοινωνικά συμπαγές μπλοκ. Αλληλοϋποστηρίζονται. 'Εχουν την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια κοινότητα, σε ένα κλαμπ του σικ κόσμου, όπου όλοι είναι καλοντυμένοι και υποτίθεται καλοαναθρεμμένοι, με τους κωδικές τους και τις διακρίσεις τους. Να όμως που χάνουν τώρα μια καταπληκτική ευκαιρία να δείξουν ότι η ωραιότερη μόρφωση, η κορυφαία ηθική κομψότητα, ο καλύτερος εκλεπτισμός συνίσταται στην τέχνη της υποδοχής, στον τρόπο που δέχεσαι και ανοίγεις την πόρτα σου στους φιλοξενούμενούς σου, μοιράζοντας μαζί τους στιγμές ζεστασιάς και οικειότητας. Μήπως δεν είναι αυτό το κριτήριο των αληθινών αξιών όπου αποτιμάται ο πλούτος ή η φτώχεια των πολιτισμών ; Αυτοί του 16ου έχουν συνεπώς φτωχό πολιτισμό."
[Le Monde, 20.03.2016]