Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr

Ο Τούρκος μέτρ των GiFs μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
3

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

O Erdal Inci ζει στην Κωνσταντινούπολη και τα τελευταία πέντε χρόνια δημιουργεί μερικά από τα πιο ιδιαίτερα βίντεο και GiF που κυκλοφορούν στον αχανή κόσμο του ίντερνετ.

Μαζί με τη δουλειά των συνάδελφων του, "RRRRRRRROLL!", οι κινούμενες εικόνες του Inci φαίνεται πώς έκαναν μεγάλη εντύπωση την χρονιά που πέρασε, με αποτέλεσμα να απασχολεί Μέσα όπως η Huffington Post και να χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο "Βασιλιάς των GiFs".

Μάλλον όχι άδικα.

Το χαρακτηριστικό των έργων του είναι η επανάληψη και η λεγόμενη cloned motion τεχνική, ενώ ρόλο πρωταγωνιστή έχει ο ίδιος ο 30χρονος δημιουργός και το γοητευτικό αστικό τοπίο της Κωνσταντινούπολης, φυσικά.

Στα τέλη της χρονιάς που μόλις πέρασε ο Erdal, που έχει σπουδάσει ζωγραφική στο  πανεπιστήμιο της Άγκυρας, πραγματοποίησε την πρώτη του μεγάλη έκθεση, "Patterns of Motion", ενώ πριν λίγες μέρες εγκαινιάστηκε και η δεύτερη του έκθεση, "The Break", στην γκαλερί  Kare της Κωνσταντινούπολης.

Του μιλήσαμε.

 

 

 

 

Τι σημαίνει Cloned Motion;

Προτιμώ να αποκαλώ τα GIFs μου "πρότυπα σε κίνηση" (patterns in motion)

Οι φιγούρες που φαίνονται να επαναλαμβάνουν την ίδια κίνηση είναι στην ουσία κλώνοι ενός μόνο προσώπου που δρα στο δρόμο, έξω στη φύση, ή ακόμα και σε ιστορικά αξιοθέατα.

Το πρόσωπο αυτό κάνει επαναλαμβανόμενα μία συγκεκριμένη κίνηση και μόνον αυτή.

Όταν «κλωνοποιήσεις» την κίνηση αυτή την κατάλληλη στιγμή το άθροισμα των φιγούρων μοιάζει με ένα σχέδιο ομοιόμορφου κυματισμού

 

 

 

Πώς ακριβώς φτιάχνονται αυτά τα GiF;

Δουλεύω συνήθως μόνος. Στήνω την κάμερα σε ένα τρίποδο και ξεκινώ την κίνηση.

Οι περισσότερες performances κρατούν μερικά δευτερόλεπτα μόνο.

Άλλες όμως, όπως για παράδειγμα το GiF στην πλατεία Ταξίμ, χρειάζονται περπάτημα ή τρέξιμο δέκα περίπου λεπτών.

Μετά επεξεργάζομαι το βίντεο, και εγένετο GiF.

"Taksim Spiral"

 

 

 

 

Αλήθεια, πώς και κατέληξες να χρησιμοποιείς αυτό το μοτίβο της επανάληψης σαν σήμα κατατεθέν της δουλειάς σου;

Απλά μου αρέσει πολύ η επανάληψη. Είναι σαν αποκάλυψη για μένα.

Γι 'αυτό και δεν σταματώ να πειραματίζομαι.

Έχει κανείς την δυνατότητα να δημιουργήσει έναν ολόκληρο στρατό από μία μόνο φιγούρα, ή να γεμίζει όλο το κάδρο με φιγούρες που χορεύουν και ολοκληρωμένες χορογραφίες.

Ακριβώς όπως ένας ζωγράφος που σχεδιάζει στον καμβά του, έτσι κι εγώ επέλεξα το πλαίσιο, το κάδρο, του χώρου και το γεμίζω με μοτίβα κίνησης.

Παίζω με τον χρόνο αντί για τα χρώματα.

Πιστεύω ότι η επανάληψη είναι ένας τρόπος αντίληψης του χρόνου σε μορφή κυκλική και όχι γραμμική.

 

 

 

Πώς είναι η ζωή για έναν καλλιτέχνη στην Κωνσταντινούπολη σήμερα;

Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα χάος. Χάος.

Γι' αυτό ίσως να αποζητώ  και επαναλαμβανόμενα μοτίβα που δεν αλλάζουν ποτέ :)

 

 

 

"Βρίσκω έμπνευση σε όλων των ειδών τις παραδοσιακές τέχνες.

Στα μοτίβα ενός χαλιού, για παράδειγμα, ή σε αυτά της αρχιτεκτονικής. Στους ανατολικούς πίνακες, στον χορό και την χορογραφία.

Εκτός από την τέχνη βρίσκω εξίσου συναρπαστική και την επιστήμη της Φυσικής του χρόνου και των δονήσεων."

 

 

 

 

 

 

 

 

**Facebook

 

Design
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια