Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
12

[Aπό τον Θανάση Χαραμή]

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

Το σούπερ μάρκετ Θανόπουλος βρίσκεται στα βόρεια προάστια της Αθήνας, στην πλατεία της Νέας Κηφισιάς. Παρόλο που η κρίση ευνόησε την δημιουργία νέων, μικρότερων σούπερ μάρκετ στην περιοχή, οι ιδιοκτήτες του κατάφεραν να κάνουν την κίνηση ματ: μέσω μιας εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής πρότασης.

 

Οι KLab ξεκίνησαν με την εσωτερική ανακαίνιση 2 ορόφων στο κατάστημα της Ν. Ερυθραίας για να συνεχίσουν με τη συνολική ανακαίνιση του καταστήματος της Ν. Κηφισιάς που σας παρουσιάζουμε.

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Κατά τη διάρκεια των εργασιών το κατάστημα παρέμεινε ανοικτό και οι περισσότερες κατασκευές έγιναν Σαββατοκύριακο, μετά το κλείσιμο του καταστήματος το Σάββατο στις 9:00 μ.μ.

 

Το τριώροφο κατάστημα είχε παλιώσει σχετικά και παρουσίαζε προβλήματα διάταξης και εσωτερικής κυκλοφορίας. Μετά από πολλές προσθήκες στη διάρκεια των χρόνων, ο χώρος έμοιαζε λαβυρινθώδης και χαοτικός. Η εξωτερική όψη του κτιρίου ήταν σαφώς γερασμένη. Η ποιότητα των προϊόντων δεν είχε σχέση με την ποιότητα του χώρου.

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

Ο ιδρυτής και αρχιτέκτων Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος μας εξηγεί αναλυτικά την στρατηγική και το όραμά τους:

«Η βασική μας ιδέα ήταν να αλλάξουμε την έννοια του σούπερ μάρκετ όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, δηλαδή μεγάλα κουτιά σε μεγάλους, αδιάφορους διαδρόμους. Μας ενδιέφερε να κάνουμε εμπειρία την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Η έρευνά μας ξεκίνησε από πρόσφατα σχεδιασμένα σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό και συνέχισε με τις ανοικτές αγορές ανά τον κόσμο. Για τους KLab το σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να παραπέμπει στη μεταφορά μιας αστικής αγοράς, εκεί όπου πρέπει να πας σε διαφορετικά καταστήματα για να βρεις διαφορετικά αγαθά και να συνδιαλαγείς με διαφορετικούς κάθε φορά ανθρώπους. Κάποια αντικείμενα που σχεδιάστηκαν, όπως ο γαλβανισμένος πάγκος των λαχανικών, έχει αναφορές στη λαϊκή αγορά, ο μαρμάρινος πάγκος του ψαράδικου στις ψαραγορές των νησιών και τα ξύλινα ράφια του αρτοποιείου σε παλιούς φούρνους που έβρισκες σε χωριά. Όλα παραπέμπουν σε οικείες μνήμες που μετασχηματίστηκαν σε έναν μοντέρνο σχεδιασμό».

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Μετά την ανακαίνιση, το σούπερ μάρκετ εκτείνεται σε 2.600 τ.μ. και έχει περιοριστεί σε δύο ορόφους, καταλαμβάνοντας περίπου τόση έκταση όση και πριν, αλλά σε τρεις ορόφους. Αυτό επιτεύχθηκε κυρίως επειδή με την αποτελεσματική και ορθότερη διαχείριση των επιφανειών και των χώρων. Ο δεύτερος όροφος παρέμεινε άδειος, για να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως café. Η επικοινωνία ανάμεσα στους δύο ορόφους άλλαξε με την προσθήκη δύο κεκλιμένων κυλιόμενων διαδρόμων, ενώ η αναδιάταξη όλων των ραφιών, που σχεδιάστηκε βάσει των αναγκών και των συνηθειών των πελατών, δημιούργησε εύκολη ροή μέσα στο κατάστημα. Σχεδόν κάθε τμήμα του σούπερ μάρκετ απέκτησε τη δική του εικόνα και οι KLab σχεδίασαν ειδικά έπιπλα και χώρους προβολής. Μεγάλα μέρη των εξωτερικών τοίχων άνοιξαν κυρίως στο ισόγειο και αντικαταστάθηκαν με υαλοστάσια, ώστε το φυσικό φως να διαχυθεί μέσα στον χώρο, το σούπερ μάρκετ να γίνει πιο εξωστρεφές και να αποκτήσει μια αίσθηση ανοικτής αγοράς.

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το ύψος των ορόφων δεν επαρκούσε για ψευδοροφή, έτσι η ιδέα ήταν να αναρτήσουμε κάθετα μακρόστενα κομμάτια από γαλακτώδες πλεξιγκλάς, τα οποία δημιούργησαν μια φωτεινή οροφή με διαβάθμιση φωτεινότητας σε φόντο osb.

 

Το σούπερ μάρκετ βρίσκεται στην πλατεία της Ν. Κηφισιάς, που oι πιο πολλοί γνωρίζουν σχεδόν ως πλατεία Θανόπουλου, καθώς το σούπερ μάρκετ βρίσκεται εκεί πριν από οποιοδήποτε κτίριο. Αυτό το γεγονός ήταν από μόνο του σημαντικό και γι’ αυτό οι KLab έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στον σχεδιασμό της εξωτερικής όψης, προσδίδοντας στην πλατεία μια ιδιαίτερη αισθητική αξία που της έλειπε.

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Μια δεύτερη τρισδιάστατη όψη σε απόσταση από την παλιά από αλουμινένια διάτρητα φύλλα προστατεύει το κτίριο από την έντονη δυτική ηλιακή ακτινοβολία. Ο σχεδιασμός παραπέμπει στη μεσογειακή κουλτούρα και διατροφή μέσα από τη διάτρηση σε σχήμα φύλλου ελιάς. Το κυρίως κτίριο έχει βαφτεί γκρι της ελιάς, ενώ η βάση του έχει επενδυθεί με ξύλινες σανίδες σε κλίση που ακολουθεί τον κυλιόμενο διάδρομο.

 

«Δεν σκεφτήκαμε ποτέ ότι σχεδιάζουμε απλώς μια όψη για ένα σούπερ μάρκετ, αλλά θέλαμε να διηγηθούμε μια ιστορία και να σχεδιάσουμε κάτι ελκυστικό και ενθουσιώδες. Διαλέξαμε να αναδείξουμε τη γωνία των δύο όψεων προεκτείνοντας τες και να δημιουργήσουμε στην όψη μια αίσθηση κίνησης που συσχετίζεται με την κίνηση γύρω από την κυκλική πλατεία».

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Έργο:  Θανόπουλος σουπερμάρκετ

Τόπος: Ελαιών 38, Ν. Κηφισιά, Αθήνα

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: KLabArchitecture – Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος

Designteam: EnriqueRamírez, Βερόνικα Βασιλείου, Έλενα Σκορδά, Χάρης Χειζάνογλου, MarkChapman

Project management: Future Constructions

ΠερίοδοςΜελέτης:2012-2013

ΠερίοδοςΚατασκευής:2012-2013

Φωτογράφος: Πάνος Κοκκινιάς

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος βρίσκεται στην Αθήνα Facebook Twitter

 

Design
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Επικροτω καθε τετοια ενεργεια κι ας κατακρινεται στα λοιπα σχολια ο επιχειρηματιας.Με γεια του με χαρα του ο,τι εκανε και μπραβο για το εγχειρημα.Το αν θα τον προτιμησει το κοινο ειναι ενα αλλο θεμα και ουδεμια σχεση εχει με το περιεχομενο και τον σκοπο του αρθρου.
Ως κάτοικος της περιοχής μπορώ να πω συγχαρητήρια στον άνθρωπο που αναλαβε το design... Ειδικά μέσα είναι πολύ ωραίο.Ως καταναλωτής όμως θα μου επιτρέψετε να έχω μια ένσταση... Μόλις άνοιξε παραδίπλα μικρό super market με καλύτερες τιμές εσπευσε να τραβήξει την προσοχή πάνω του έτσι... με την ανακαίνιση αυτή.Ως καταναλωτής θέλω καλύτερες τιμές! Το design το έχω όλη μέρα στο σπίτι μου... μπορώ να αντέξω και δίχως αυτό για τη λίγη ώρα που χαλάω στα ψώνια.
Αν μένατε στην περιοχή θα είχατε εντελώς άλλη άποψη. Έκτρωμα που τρομάζει εξωτερικά το οποίο δημιουργήθηκε αμέσως μόλις άνοιξε κοντά ανταγωνιστής σουπερ μάρκετ, απλά για να κάνει μπαμ. Μέσα δεν είναι τόσο γκλάμουρ. Ο πάνω όροφος είναι ασφυκτικός και χαμηλοτάβανος, τα καρότσια πανάρχαια, το ασανσέρ άθλιο . Εδώ απλά έχει πληρώσει πολύ καλό φωτογράφο...
Καλά...! Ας τους πει κάποιος να ρίξουν τις τιμές στη δυναμική των αντίστοιχων εισοδημάτων και να αφήσουν την βιτρίνα... Από την άλλη, γιατί όχι;;;... Δεν είναι τυχαίο ότι το κάνανε στην Κηφισιά... Ένας κόσμος μέσα σε στη «γυάλα»...
Και βεβαίως ο Θανόπουλος είναι γνωστός και για τα προϊόντα εισαγωγής που φαίρνει από διάφορες χώρες, και που δε τα βρίσκεις εύκολα αλλού..
Το γιαούρτι ή το γάλα που θα αγοράσεις από αυτό το... ντιζαϊνάτο σούπερ + μάρκετ, στην ίδια ακριβώς τιμή θα το αγοράσεις και από το αντίστοιχο κατάστημα της συγκεκριμένης αλυσίδας και ας μην είναι ανακαινισμένο αλά Enterprise (Star Trek) με τα χρήματα της τσέπης μας να... διακτινίζονται...Οπότε, που το βλέπεις το έξυπνο marketing;;; Εκτός και αν εσύ, πριν μπεις να ψωνίσεις ή καθώς βγαίνεις, φωτογραφίζεσαι στο πανάκριβο, επίσης ντιζαϊνάτο, κινητό σου με φόντο την πρόσοψη και το καροτσάκι (με τις γκουρμέ συσκευασίες και την, πανακρίβου, άμμο γάτας - ράτσας Αγκύρας- βεβαίως, βεβαίως), αγκαζέ...Υ.Γ.: Τι κρίμα να μην επιτρέπονται και οι φωτογραφίες στο εσωτερικό... ε;;;...
Ρε συ Νοών.. όσο καιρό σε παρατηρώ έχεις πει αρκετά σωστά πράγματα δε λέω. Αλλά ρε πουλάκι μου τα βάζεις με όλον τον κόσμο' γιατί έτσι;; Πες και κάνα μπράβο για τη δουλειά και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων που συμμετείχαν σε αυτό. Εκτίμησε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα (το οποίο btw απευθύνεται στο μέσο καθημερινό άνθρωπο)! Εεε δες τη λίγο αλλιώς, με όλο το σεβασμό!
@Το μπλουζάκι το ριγέΑγαπητέ/ή, δεν τα βάζω με όλον το κόσμο. Προφανώς ενοχλούνται όσοι έχουν τη μύγα... τους οποίους «τσούζει» ό,τι περιγράφω και όπως το σχολιάζω.Η αλήθεια είναι πως η άκρως ενδιαφέρουσα στήλη GRAPHICO έχει καθαρά εικαστικό χαρακτήρα και εστιάζει στην πρωτοτυπία και δημιουργικότητα κάποιων δημιουργών και των έργων τους.Υπό άλλες συνθήκες ή σε προηγούμενες εποχές ο σχολιασμός μου για το συγκεκριμένο θα ήταν πολύ διαφορετικός (ίσως και πάλι, χωρίς να λυπούν οι αιχμές). Εγώ το πήγα και λίγο παραπέρα. Δεν ξέρω αν το έχουμε καταλάβει, αν το έχουμε αντιληφθεί, αλλά αυτή τη στιγμή οι προτεραιότητες μας είναι πολύ διαφορετικές. Πάρα πολύ σημαντική η ωραία αισθητική στις ζωές μας, στην καθημερινότητα μας, αισθητική όμως που χάνει την αίγλη και την ισορροπία της, το νόημα της, όταν, απλώς, περιβάλει χωρίς να εμπεριέχει, χωρίς να συνυπάρχει...Και όπως έλεγε και ένας καταπληκτικός καθηγητής μου στην σχολή καλών τεχνών (στην Ιταλία), «είναι πολύ κρίμα όταν ένα καλό βιβλίο δεν έχει όμορφο εξώφυλλο αλλά, αμαρτία είναι όταν σε ένα κακό βιβλίο συμβαίνει το αντίθετο»...!Υ.Γ.: Ας εκφράσω και την προσωπική μου γνώμη για το συγκεκριμένο αισθητικό αποτέλεσμα: Παρότι, το τονίζω, παρότι η όλη προσπάθεια και η επίτευξη του διαφορετικού είναι εξαιρετική, βρίσκω πως το εσωτερικό περιβάλλον είναι αρκετά «μινιμαλιστικό» και «ψυχρό» για έναν χώρο όπου ενδείκνυται το «ζεστό» το οποίο (αποδεδειγμένα) έλκει τον πελάτη. Εδώ ίσως να υπάρξει ο κίνδυνος (αν το παρατηρήσουμε από πλευράς αισθητικής του marketing), αυτός ο χώρος να τον απωθήσει, μη «υποχρεώνοντας τον» να καταναλώσει ποσότητα, καταναλώνοντας παρά μόνο τα απέριττα σε (άλλη) μία επιχείρηση που επιβάλλεται να επικρατεί, να συντηρείται το πνεύμα και το κλήμα του «shopping therapy» ή του «ψωνίζετε, άρα υπάρχετε»...Και εφόσον το αρχίσανε ας το ολοκληρώσουν κάνοντας κάτι και με αυτά τα ελεεινά-πρωτόγονα καροτσάκια αλά «The Flintstones»...Σ.Σ.: Σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς, έχει αποδειχθεί πως σε παρόμοιους χώρους, τις εντυπώσεις και τον πελάτη τον κερδίζει όχι το μίνιμαλ αλλά η αισθητική vintage ή ο συνδυασμός αυτών των δύο (με αναφορές στο παλιό μπακάλικο ή το παλιό συνοικιακό παντοπωλείο). Εδώ δεν παρατηρείται αυτός ο συνδυασμός, παρότι περιγράφεται μία παρόμοια προσπάθεια επίτευξης από τον αρχιτέκτονα του έργου, Κωνσταντίνο Λαμπρινόπουλο.Σ.Σ.2: Λίγη έως καθόλου σημασία έχουν όλα αυτά όταν ο περισσότερος κόσμος, λόγω των συνθηκών, αδυνατεί ή δικαιολογημένα αρνείται -την παρούσα στιγμή- να βιώσει, να εκλάβει, να δεχτεί την εικαστική υπόσταση κάποιων εξ αυτών. Ακόμη και αν αυτή είναι αξιόλογη.Και όποιος με κατάλαβε, κατάλαβε.