Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
6

Aπό τον Θανάση Χαραμή

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

Πιρούνια που δεν καρφώνουν, χερούλια που είναι αδύνατον να πιαστούν, ενα ποτιστήρι που καταβρέχει τον εαυτό του και πόρτες απρόσιτες.

Το σύμπαν της Κατερίνας Καμπράνη είναι σουρεάλ, δύσχρηστο, άβολο και όμως καταφέρνει να σου προκαλέσει μια πολύ παιχνιδιάρικη αίσθηση. Με την πρώτη ματιά τα καθημερινά αυτά αντικείμενα μοιάζουν καθόλα φυσιολογικά. Ο εγκέφαλος αργεί ίσως λίγο να εντοπίσει και να επεξεργαστεί την μικρή λεπτομέρεια που τα κάνει τόσο ανατρεπτικά. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια είναι που έχει κάνει και τη σειρά "Τhe Uncomfortable" παγκόσμιο ιντερνετικό viral.

 Μιλήσαμε μαζί της, ζητήσαμε τα "πειραγμένα" σχέδια της και σας τα παρουσιάζουμε.

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Έχω σπουδάσει Αρχιτεκτονική στην Αθήνα και έκανα ένα μικρό πέρασμα από την "σχεδίαση προϊόντων και διαδραστικών συστημάτων" στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο. Μένω στην Αθήνα και δουλεύω ως αρχιτέκτονας σε γραφείο εδώ και 7 χρόνια. Εξακολουθώ να απασχολούμαι  εκεί, αλλά τώρα πια δουλεύω περισσότερο ως ελεύθερη επαγγελματίας, σαν γραφίστας και ότι άλλο εμφανιστεί. Σε αυτή την περίοδο ψάχνω για άλλη δουλειά."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Το project ξεκίνησε σιγά-σιγά το 2009. Αν μου έλεγες στην αρχή ότι θα πάρει τέτοιες διαστάσεις στο internet δε θα το πίστευα! Η πρώτη ιδέα δεν ήταν αντικείμενο, ήταν ένα άβολο WC και μου ήρθε ενώ ξεφύλλιζα ένα περιοδικό. Μέσα σε μια εικόνα (νομίζω ήταν ένα closeup από πλακάκια μπάνιου) εγώ είδα κάτι άλλο και αμέσως το έκανα σκίτσο."

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Μετά άρχισα να σκέφτομαι έτσι. Προτίμησα να σκέφτομαι αντικείμενα γιατί το design είναι το πάθος μου και ήθελα να αισθάνομαι πιο κοντά στον τομέα αυτό. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι ορισμένα αντικείμενα είναι τόσο δεδομένα που δεν μπορούσα για πολύ καιρό να τα σκεφτώ αλλιώς!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Η διαδικασία είναι ότι διαλέγω ποιο αντικείμενο θα πειράξω και προσπαθώ να αλλάξω μόνο κάτι μικρό για να γίνει άβολο. Το πειραγμένο αντικείμενο πρέπει οπωσδήποτε να θυμίζει το αρχικό και συνήθως θέλω να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά με δυσκολία. Θέλω τα αντικείμενα να σε προκαλούν να τα χρησιμοποιήσεις, δεν θέλω να είναι πολύ επιθετικά ή μπερδεμένα (αν και αυτό φαντάζομαι ότι εξαρτάται από την ψυχολογία στην οποία βρίσκομαι)."

 

"Συνήθως τα κουβεντιάζω με φίλους, καμιά φορά κάνω μερικά σκίτσα και όταν καταλήξω αρχίζω να σχεδιάζω στον υπολογιστή. Οι εικόνες είναι όλες 3d. Δεν έχω κατασκευάσει τίποτα εκτός από κάποια πιρούνια και κουτάλια και αυτό γιατί όταν χάλασε το laptop μου και δεν είχα τι να κάνω...."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

"Πολλοί με ρωτάνε αν τα πουλάω, αλλά ακόμα δεν είμαι πολύ σίγουρη αν είναι σωστό να κατασκευάσω κάτι επίτηδες άβολο....Βέβαια δεν σου κρύβω πως δεν το βρίσκω κακή ιδέα. Θα ήθελα πολύ κάποια από αυτά να τα πιάσω στα χέρια μου. Εάν φτιάξω κάτι, το πρώτο θα είναι το ποτιστήρι γιατί θέλω δω την ανακύκλωση του νερού στην πράξη!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Τα πιο δύσκολα ήταν το κουτάλι και η καρέκλα. Την καρέκλα την παίδευα 3-4μήνες στο κεφάλι μου αλλά δεν μου ερχόταν κάτι καλό."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 


 


 

______________

*Oλο το υλικό και οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν μετά από έγκρισή της δημιουργού για χρήση αποκλειστικά στο Lifo.gr

www.kkstudio.gr/

Design
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Είμαστε πλέον στην εποχή, όπου ο καθένας που έχει να προβάλει ένα άχρηστο τίποτα, το βαφτίζει τέχνη. Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν και οι υποστηρικτές του αλλά το απόλυτο άχρηστο τίποτα μας έχει καταβάλει και το βλέπουν αρκετοί σαν τέχνη πλέον. Συγνώμη λοιπόν αλλά εγώ δεν βλέπω τίποτα που έστω να μοιάζει με τέχνη σε όλη αυτή τη διαφημιστική καταχώρηση, που σκοπός της είναι, αν όχι άμεσα, σύντομα τουλάχιστον, να βοηθήσει στην πώληση των άχρηστων έργων σε βαθιά σκεπτόμενους φιλότεχνους, που θέλουν να είναι μέσα στη μόδα και να κομπάζουν για τα αποκτήματά τους.
Απορώ γιατι το σκέφτεται: ΠΟΥΛΑ:)! περα απο σουρεαλιστικά ειναι και λίγο μαγικά - οτιδηποτε σου φερνω να αναθεωρησεις τα δεδομένα πράγματα!
Αυτή η κατάργηση ή αντιστροφή της χρήσης ή μορφής που θεωρείται δεδομένη σχεδόν από όλους και η κατάργηση της εργονομίας ενός αντικειμένου έχει ενδιαφέρον. Το θέμα είναι ότι έχει απασχολήσει αρκετά και στο παρελθόν και βασιζόταν στην ειρωνεία, στα κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα και πως αυτά καταρρίπτονται. Πειράζει λοιπόν που δεν θεωρώ αυτό το project τόσο φοβερό και άξιο της προβολής που έχει πάρει;
Γιατί να μην απολέσουμε το άγχος της παρθενογένεσης, ως δημιουργοί και την προσδοκία του να βλέπουμε παρθενογένεσει,ς ως απλό κοινό;Μ' αρέσει αυτό το δούλεμα της σκέψης στην αντι-εργονομία :-)