Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter
2

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Ο Παναγιώτης Βελέντζας είναι 23 ετών και τελειόφοιτος του τμήματος βιομηχανικού σχεδίου της ΑΚΤΟ.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις της Ευρώπης, εξαιτίας των επαγγελματικών υποχρεώσεων της μητέρας του.

Υποστηρίζει πως όλη αυτή η τριβή με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της αντίληψης του για τον κόσμο, ενώ τον βοήθησε να μην 'πλήξει' ποτέ.

Την χρονιά που μας πέρασε, ο Παναγιώτης σχεδίασε δύο πρωτότυπους μύλους πιπεριού με πρωταγωνιστές αρχαίους ελληνικούς θεούς, για λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη, τραβώντας την προσοχή της διεθνούς design κοινότητας.

Μας εξηγεί.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Οι μύλοι πιπεριού

Στον μικρό μύλο συναντάμε την Αφροδίτη, και στον μεγάλο απεικονίζεται για μένα ο Δίας, αν και στην πραγματικότητα η προτομή είναι του Όμηρου,  μιας που δεν βρήκα σχέδιο του Δία που να με ικανοποιεί.

Τα υλικά που χρησιμοποίησα είναι το ξύλο οξιάς, για τον κορμό του μύλου, και το αλουμίνιο για το κεφάλι.

Οι μύλοι δημιουργήθηκαν με αφορμή την ανάθεση του Μουσείου Μπενάκη στο τμήμα product design του ΑΚΤΟ για τον Εορτασμό των 35 χρόνων των πωλητηρίων του Μουσείου.

Τους σχεδίασα στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας της σχολής "Σύγχρονα Τελετουργικά – Σύγχρονα Εργαλεία", υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Χριστίνας Σκουλούδη , και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην περσινή  Διεθνή Μέρα Μουσείων.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Το σκεπτικό πίσω από τους μύλους

 

Το τελετουργικό πίσω από τους μύλους αλατιού και πιπεριού έχει να κάνει με το καλό φαγητό και την μάζωξη γύρω από το τραπέζι, αλλά ακόμα και με την γεύση,  την όσφρηση και την ακοή που συμβάλλουν στην απόλαυση του φαγητού.

H έμπνευση

 

Παρατηρώντας τα αρχαιοελληνικά αγάλματα που φιλοξενούνται στο Μουσείο μου γεννήθηκε η ιδέα του συνδυασμού μιας αρχαιοελληνικής προτομής κι ενός 'πειραγμένου' κλασικού μύλου πιπεριού.

 

Τα επιτεύγματα του παρελθόντος και οι παρακαταθήκες που μας άφησαν οι πρόγονοί μας περνούν στην λήθη αν  δεν εργαστούμε πάνω σε αυτά.

"Ξέρετε, οι πρόγονοι μου δημιούργησαν κάτι που έμεινε, κάτι που δεν είναι άμεσα κατακτημένο της δικής μου γενιάς. Κι αν δεν συνεχίσω εγώ το έργο του ή αν δεν πειραματιστώ  πάνω σε αυτό οι επόμενες γενεές θα λησμονήσουν."

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Ο σχεδιασμός

 

Το μεγαλύτερο θέμα ήταν η κατασκευή. Οι τορναδόροι ξύλου είναι δυσεύρετοι στην εποχή μας, και ο μηχανισμός του μύλου έρχεται από την Αγγλία (ούτε για δείγμα στην Ελλάδα).

Για το κεφάλι του μύλου απαιτείται καλλιτεχνική χύτευση με την μέθοδο του χαμένου κεριού, διαδικασία δύσκολή που ανεβάζει συγχρόνως και το κόστος.

Μία ενδεχόμενη βιομηχανική παραγωγή θα μείωνε αισθητά το κόστος αυτό, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαι ακόμα φοιτητής.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

*Τους μύλους μπορεί κανείς να τους βρει σήμερα στο πωλητήριο του Mουσείου Μπενάκη, στην οδό Κουμπάρη στο Κολωνάκι, καθώς και στο SKOUMOKY (Λεμπέση 9 & Πορινού, Μακρυγιάννη)

 

**Οι μύλοι του Παναγιώτη και στο designboom

 

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια