LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
6

 Από τον Θανάση Χαραμή

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Η σύνθεση παραπέμπει σε πίνακες του Mondrian ή σε φόρμες De Stijl.

Η δομή της κατοικίας συγκροτείται από επιμέρους –οριζόντια ή κατακόρυφα– γραμμικά στοιχεία, επιφάνειες και όγκους που τέμνονται ατελείωτα στον χώρο, δίνοντάς της την τελική της μορφή.

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Ακολουθώντας το πανόραμα του τοπίου που ξεδιπλώνεται στον ορίζοντα, η εσωτερική οργάνωση και αντίστοιχα η σχέση πλήρων και κενών στοιχείων στο κέλυφος παραθέτουν, μέσα από την επιλεκτική αποκάλυψη ή απόκρυψη της περιβάλλουσας τοπογραφίας, διαφορετικές, αλληλοεξαρτώμενες όμως, προτεραιότητες θεάσεων και χωρικών ρόλων.

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Προκύπτει έτσι ένα αρθρωτό σύστημα που αποτελεί την εξισορρόπηση όλων αυτών των παράλληλων διαλόγων, αναδεικνύοντας με απλό τρόπο τη συνολική λογική του σχεδιασμού.

Ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσονται τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που παρεμβάλλονται ανάμεσα στον κύριο όγκο του κτιρίου και τον δρόμο –η διπλή σειρά υποστυλωμάτων, η δοκός που τα ενώνει, το κάθετο ξύλινο διάφραγμα, το πτυχωτό γυάλινο στέγαστρο– καθοδηγεί τα βλέμματα, τις κινήσεις και τις στάσεις, αφήνοντας να δημιουργηθεί μια ενδιάμεση μεταβατική περιοχή.

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Στη συνολική εμπειρία πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζει η σκηνοθεσία αυτών των στοιχείων, καθώς αποκτούν θεατρικότητα μέσα από το «παιχνίδι» της προοπτικής, του πρώτου πλάνου και του φόντου, του φωτός και της σκιάς. Η πορεία προς την είσοδο μεταμορφώνεται έτσι σε κάτι μη αναμενόμενο, κάνοντας την προσέγγιση της κατοικίας υπερβατική.

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Στατική μελέτη: Αντώνης Κανελλόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός και Συνεργάτες
Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη: Γιώργος Στεφάνου, Ηλεκτρολόγοι Μηχανολόγοι Μηχανικοί
Φυτοτεχνική μελέτη: Γιώργος Βάνης και Συνεργάτες Αρχιτέκτονες Τοπίου
Μελέτη: 2009
Χρόνος Κατασκευής: 2010-2011
Φωτογράφιση: Χαράλαμπος Λουιζίδης

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Αρχιτέκτονες: Potiropoulos D+L Architects
Δημήτρης Ποτηρόπουλος, Λιάνα Νέλλα-Ποτηροπούλου

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter

Το γραφείο «Potiropoulos D+L Architects» δημιουργήθηκε το 1989 από τον Δημήτρη Ποτηρόπουλο και τη Λιάνα Νέλλα-Ποτηροπούλου. Η δραστηριότητά του εκτείνεται σε έργα κάθε τυπολογίας και μεγέθους, από εσωτερικούς χώρους, κατοικίες και κτίρια επαγγελματικής ή ειδικής χρήσης μέχρι έργα οργανωμένης ανάπτυξης και συγκροτήματα αστικής κλίμακας. Το γραφείο έχει τιμηθεί επανειλημμένα με βραβεία και διακρίσεις σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς. Μεταξύ αυτών, το α' βραβείο για το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Σάμο, το γ' βραβείο για το Συγκρότημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στο Μαρούσι, το β' βραβείο για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, το α' βραβείο για την αποκατάσταση και επανάχρηση του διατηρητέου «Μεταξουργείου Εκμετζόγλου» στον Βόλο, η διάκριση για το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο κ.ά. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε εκθέσεις στην Ελλάδα και εξωτερικό.

EΠΙΛΕΓΜΕΝΑ PROJECTS ΤΟΥ POTIROPOULOS D+L ARCHITECTS

 

LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
Κτίριο Εστιατορίων, cafe και Καταστημάτων στο Λιμάνι του Πειραιά
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
Κτίριο Γραφείων στην Αθήνα
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
Μαρίνα Φλοίσβου
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
Γήπεδο ΠΑΕ Λάρισας
LAYERS: Kατοικία στην Εκάλη Facebook Twitter
Νέο Μουσείο Ακρόπολης, Β' Βραβεί

 

 

Design
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Design / Η αλλόκοτη, εντυπωσιακή κεραμική της Δάφνης Χριστοφόρου

Συνδυάζοντας τον τρόπο που διακοσμούσαν τα αρχαία ελληνικά αγγεία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στις κινεζικές πορσελάνες και φέρνοντάς τα όλα αυτά στο σήμερα, η βραβευμένη Κύπρια εικονογράφος δημιουργεί κεραμικά έργα που δεν μοιάζουν με άλλα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

5 σχόλια
τις βαρεθηκα αυτες τις εικονες χλιδης που δηθεν ειναι αρχιτεκτονικες προτασεις-ειναι πιο ενδιαφερουσες οι προτασεις που σχετιζονται με τους καθημερινους ανθρωπους και το δημοσιο χωρο!