Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
9
Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
O Μπράντλεϊ Κούπερ (δεξιά) στο American Sniper.

- Ο Ελεύθερος Σκοπευτής (American Sniper) μπαίνει στην 8άδα των φετινών Όσκαρ την τελευταία στιγμή, όπως πριν από μια δεκαετία το Million Dollar Baby, και πάλι του Κλιντ Ίστγουντ, χωρίς δηλαδή να έχει προλάβει έγκαιρα να γίνει αντιληπτό, άρα και να χωνευτεί, από τις Ενώσεις Κριτικών και των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Τότε, το πυγμαχικό δράμα κέρδισε στην τελική ευθεία. Τώρα, τα πράγματα είναι πολύ πιό δύσκολα για τον Ίστγουντ, καθώς δεν έχει αποσπάσει την άκρως βοηθητική υποψηφιότητα στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.

  • Το Foxcatcher τα πήγε μια χαρά στις υποψηφιότητες των σημαντικών Όσκαρ: σκηνοθεσία, σενάριο, πρώτος και δεύτερος ανδρικός ρόλος. Απουσιάζει (εντελώς ) παραδόξως από την μεγάλη κατηγορία, εκείνη της ταινίας. Το γιατί δεν θα το μάθουμε ποτέ.

  • Η Έϊβα ντι Βερνέϊ, σκηνοθέτις του Σέλμα, δεν τρύπωσε στην σχετική κατηγορία. Γενικά, το φιλμ, παρά το ακτιβιστικό του περιεχόμενο, δεν απασχόλησε τους επιμέρους επαγγελματίες που επισημαίνουν τις ταινίες στις ειδικευμένες κατηγορίες όπου ανήκουν, κι έτσι το δράμα έχει την οξύμωρη τιμή να βρίσκεται υποψήφιο μόνο στην ύψιστη καλύτερη ταινία, και στο δευτερεύον καλύτερο τραγούδι, με το Glory, που μάλλον και θα κερδίσει.

  • Αν κερδίσει η Τζουλιάν Μουρ για το Still Alice, θα είναι μια από τις ελάχιστες φορές που μια γυναίκα θα πάρει το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας για πρώτο ρόλο για μια ταινία που έχει μόνο αυτήν την υποψηφιότητα και απολύτως καμία άλλη, Θυμάμαι πως είχε συμβεί με τη Τζέσικα Λανγκ για το Blue Sky του Τόνι Ρίτσαρντσον.

  • Η Μουρ δεν θα είναι η μόνη τη βραδιά των Όσκαρ που θα θυμίσει στον κόσμο τι σημαίνει να παλεύεις με τη νόσο του Αλτζχάϊμερ. Το I'm not gonna Miss you είναι υποψήφιο για Όσκαρ τραγουδιού και αναγγέλθηκε ως το τελευταίο της πλούσιας καριέρας του θρύλου της κάντρι-ποπ μουσικής, Γκλεν Κάμπελ, ο οποίος πάσχει κι αυτός από Αλτζχάϊμερ και το ηχογράφησε, ως κομμάτι από το ντοκιμαντέρ με τίτλο Glen Campbell: I'll Be Me και θέμα τη ζωή και την πορεία του. Πρόκειται για μια απλή, αφτιασίδωτη κι ευθύβολη μπαλάντα με πολύ συγκινητικούς στίχους.

  • Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας προφανώς γνωρίζουν καλά τον ερμηνευτή του Rhinestone Cowboy που έσκιζε στα '70ς και ο συναισθηματικός παράγοντας μετράει πολύ, αντίθετα με την περίπτωση της Λάνα ντελ Ρέϊ, η οποία δεν άγγιξε αρκετά και αρκετούς για το ωραίο θέμα από τα Μεγάλα Μάτια και έμεινε εκτός, ενώ θεωρείτο σίγουρη για την πεντάδα.

  • Πάντως, η πεντάδα των τραγουδιών προσανατολίστηκε στην ίδια τη μουσική μέσα από τις θεματικές γραμμές των ταινιών που επιλέχθηκαν. Εκτός από τον Κάμπελ και το ντοκιμαντέρ για έναν μουσικό, η τυπική power ballad της βετεράνου των βραβείων Νταϊάν Γουόρεν Grateful, που ερμηνεύει η Ρίτα Όρα, έχει ως πρωταγωνίστρια μια νέα κοπέλα που ψάχνει μια καριέρα μετά από ένα σημαντικό βραβείο που έχει κερδίσει. Αντίστοιχα, ένα ακόμη υποψήφιο τραγούδι, το Lost Stars, είναι ένα από τα πολλά του Πάρ' το Από την Αρχή, που έχει παρόμοια σεναριακή βάση, και στην ουσία είναι ρομαντική κομεντί με εναλλαγές άφθονων τραγουδιών.
  • Σφαγή στον πρώτο ανδρικό ρόλο: Έξω ο ήδη βραβευμένος από τους κριτικούς του Λος Άντζελες, Τομ Χάρντι για το Locke. Έξω ο Τζέϊκ Τζίλενχαλ για τον Νυχτερινό Ανταποκριτή (που είναι εξαιρετική ταινία). Έξω και ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ, παρά το βραβείο του στις Κάννες. Μέσα, ωστόσο ο Μπράντλεϊ Κούπερ για τον Ελεύθερο Σκοπευτή, ενώ τον περίμεναν ελάχιστοι, σε μια κατηγορία με φοβερό συνωστισμό.

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Έξω ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ
 

  • Αντίθετα, στον πρώτο γυναικείο ρόλο, η μοναδική ανταλλαγή έγινε μεταξύ της Τζένιφερ Άνιστον, που δεν μπήκε, παρά την αντίθετη γνώμη του Σωματείου Ηθοποιών, με την Μαριόν Κοτιγιάρ, που την προτίμησαν και οι κριτικοί, ενώ οι Κάννες κώφευσαν. 
  • Ήπια έκπληξη στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, η Λόρα Ντερν, για το Wild.

  • Για πρώτη φορά, η Μαυριτανία και η Εσθονία στα Όσκαρ, στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ. Φέτος, οι μη αγγλόφωνες ταινίες δεν τρύπησαν καθόλου τις άλλες κατηγορίες, εκτός από την εκπληκτική φωτογραφία της Ida, που προτάθηκε. Στα ξενόγλωσσα, απέτυχε να μπει η Ανωτέρα Βία, αλλά τα κατάφεραν οι Ιστορίες για Αγρίους, από την Αργεντινή, που πριν από μερικά χρόνια, είχε κλέψει το Όσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ από τη γερμανοαυστριακή Λευκή Κορδέλα του Μίκαελ Χάνεκε. Από νωρίς, είχαν αποκλειστεί από την κούρσα χώρες με παράδοση στις νίκες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, καθώς και οι αδελφοί Νταρντέν για το Βέλγιο.
  • Εκτός νυμφώνος το Lego Movie από τα κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους. Κανείς δεν υπολόγιζε το ιαπωνικό The Tale of the Princess Kaguya, του Ισάο Τακαχάτα. Ο δρόμος για τον χαριτωμένο, δεύτερο Δράκο είναι ανοιχτός για τη νίκη.

  • Το Whiplash, που θα παιχτεί στην Ελλάδα με τον τίτλο Χωρίς Μέτρο, τα πήγε εξαιρετικά, με υποψηφιότητες στις κατηγορίες ταινίας, δεύτερου ανδρικού ρόλου (φαβορί ο Σίμονς) μοντάζ και ήχου, ακόμη κι αν απουσίαζε ο Ντέϊμιαν Σαζέλ που το έγραψε και το σκηνοθέτησε- θα ήταν φρέσκο εκ μέρους της Ακαδημίας αν τον συμπεριλάμβανε στην πεντάδα των σκηνοθετών. Ωστόσο, αν και το θέμα της είναι η μουσική, η πρωτότυπες συνθέσεις του Τζάστιν Χέρβιτζ απουσιάζουν από την σχετική κατηγορία. Οι Σφαίρες τις είχαν εντάξει στην πεντάδα τους.

  • Το ντοκιμαντέρ Life Itself με θέμα τη ζωή και την καριέρα του γνωστότερου κριτικού κινηματογράφου όλων των εποχών, του Ρότζερ Ίμπερτ, που πέθανε πρόσφατα, δεν κατάφερε να μπει στην πεντάδα της κατηγορίας. Το CitizenFour είναι πλέον το μεγάλο φαβορί.

  • Το Χόμπιτ: η Μάχη των Πέντε Στρατών δεν είναι υποψήφιο για οπτικά εφέ, κάτι που επιβεβαιώνει τον παραγωνισμό της κινηματογραφικής σειράς που μόλις ολοκληρώθηκε με τεράστια εμπορική επιτυχία, ακόμη και από τους επαγγελματίες που κρίνουν με βάση αποκλειστικά τις τεχνικές επιδόσεις. Βρίσκεται όμως στην πεντάδα του ήχου.
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Δεν ειναι μονο η Moore που αν παρει το α' γυνακειου θα ειναι απ'τις "ελαχιστες" που το εχουν καταφερει χωρις η ταινια τους να εχει καμια αλλη υποψηφιοτητα αλλα και η Cotillard και η Pike.Οποτε ειναι και το πιθανοτερο να συμβει...
Δεν νομίζω να θεωρείται έκπληξη, αλλά είδα εχτές το βράδυ το Imitation Game και κάποιοι διάλογοι ήταν τόσο κλισέ που με έπιασαν τα γέλια. Αδυνατώ να καταλάβω την υποψηφιότητα για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο. Επίσης, ο Τίμοθι Σπολ ήταν υπέροχος και η ταινία είναι ένας κινούμενος πίνακας. Και το The Tale of the Princess Kaguya δικαίως είναι υποψήφιο. Προσωπικά θα έβγαζα το Boxtrolls (το οποίο ήταν όμορφο, αλλά είχε θέματα στο σενάριο) και θα έβαζα τη Lego Movie. To How To Train Your Dragon 2 είναι καλό - για σίκουελ. Το Birdman είναι εξαιρετικό και αξίζει όλες του τις υποψηφιότητες, όπως και το Grand Budapest Hotel. Όποιος ξαναπεί ότι "οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν την Χ δουλειά", θα του στείλω τις φετινές υποψηφιότητες για καλύτερη σκηνοθεσία. Είναι το σύστημα, stupid!
Προσωπικά βρήκα εξαιρετική την ερμηνεία της Hilary Swank στη ταινία Υοu're not You σχετικά με τη νόσο ALS. Θεωρώ πως ήταν η καλύτερη της ερμηνεία μέχρι σήμερα. Πολύ καλύτερη ερμηνεία απο την συμπαθέστατη Julianne Moore στο Still Alice για παράδειγμα.
Θα επρεπε να μπει και η Jennifer Anston που ηταν υπεροχη κ αξιζε εστω μια υποψηφιοτητα και να μην μπει η Meryl Streep που ξερουμε οτι ειναι τελεια σε καθετι.. Οι υποψηφιοτητες επρεπε να εχουν ατομα που δεν εχουν ξαναμπει.. Επισης, μεγαλη αδικια ηταν το οτι εμεινεε απ'εξω ο Timothy Spall..
Οι υποψηφιότητες πρέπει να έχουν άτομα που αξίζουν, ασχετα με το αν έχουν ξαναπροταθεί. Αν η Meryl ήταν καλύτερη απ'την Moore ή απ'την Aniston, καλώς έκαναν και την έχουν στις υποψήφιες, ας είναι η σχεδόν 20ή της υποψηφιότητα..Φιλικά πάντα :)Δεν έχω δει καμία απ'τις φετινές ερμηνείες.
Πιο συντηρητικοί δεν πάει.Έξω Selma σε directing και α' ανδρικού μέσα το American Sniper.... Έξω η Gillian Flynn στο adapted screenplay μέσα το American Sniper...20 υποψήφιοι ηθοποιοί και οι 20 λευκοί.Σημειώνεται οτι ο μέσος όρος ηλικίας αυτών που ψηφίζουν είναι 63 ετών, το 94% λευκοί και το 76% άντρες. Πάλι καλά που το δώσανε στο 12 years a slave πέρυσι, σε δέκα χρόνια πάλι.