Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
1


 

Tο ντοκιμαντέρ «First Position» της Bess Kargman εξερευνά τον κόσμο του χορού και τον ανταγωνισμό που κυριαρχεί σε αυτόν, ακολουθώντας τη ζωή έξι χορευτών. Οι πρωταγωνιστές, ηλικίας από εννέα μέχρι δεκαεννέα χρονών, συμμετέχουν σε έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς κλασσικού μπαλέτου στον κόσμο, το Youth America Grand Prix.

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές και απαιτητικές διοργανώσεις που ξεκινούν με 5.000 συμμετέχοντες. Στη συνέχεια, οι χορευτές μειώνονται στους 300, οι οποίοι καταφέρνουν να φτάσουν στον τελικό που πραγματοποιείται μια φορά το χρόνο στη Νέα Υόρκη. Ο διαγωνισμός δεν έχει έναν νικητή αλλά αντίθετα παρέχει υποτροφίες, συνεργασίες με εταιρίες και άλλα έπαθλα σε μια μικρή ομάδα των πιο ταλαντούχων χορευτών έπειτα από μια πολύ δύσκολη αναμέτρηση.

Η σκηνοθέτις επικεντρώνεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, παρουσιάζοντας την καθημερινότητά τους, τις πολύωρες πρόβες, τις εμφανίσεις τους στη σκηνή και τα πολλαπλά στάδια που περιλαμβάνει ο διαγωνισμός. Καταγράφει τον απαιτητικό κόσμο του χορού, το άγχος των συμμετεχόντων, τον ζήλο τους, την αφοσίωσή τους, την σχέση τους με την οικογένειά τους.

Για τους πρωταγωνιστές της ταινίας, ο χορός είναι κάτι παραπάνω από ένα χόμπι και αυτή η διοργάνωση διαδραματίζει έναν ξεχωριστό ρόλο, καθώς δεν αποτελεί μια στιγμή αναγνώρισης αλλά αντίθετα μπορεί να καθορίσει μεγάλο κομμάτι της ζωής τους. Για να βγουν νικητές πρέπει να αφιερώσουν χρόνο, να κάνουν θυσίες, να παλέψουν με την εξάντληση, τους τραυματισμούς και τις δυσκολίες της εφηβείας. Η αφοσίωση τον χορευτών και η δύναμη της θέλησης είναι αυτό που κάνει το ντοκιμαντέρ συναρπαστικό ακόμη και για όσους δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον χορό.

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter

Η σκηνοθέτις επέλεξε πολύ προσεκτικά τα επτά παιδιά που συμμετέχουν στο ντοκιμαντέρ αφού συμβουλεύτηκε τους διοργανωτές του Grand Prix και αξιοποίησε τη δημοσιογραφική της ιδιότητα. Παρά τα κοινά χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν όπως η τελειομανία, η αγάπη για αυτό που κάνουν, οι παρόμοιες αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή τους και ο χρόνος που αφιερώνουν στον χορό, αποδεικνύεται πως τελείως διαφορετικές προσωπικότητες, με διαφορετικά προφίλ.

Αφιερώνει μεγάλο μέρος της ταινίας για να συστήσει τους πρωταγωνιστές στο κοινό, να παρουσιάσει την ιστορία του καθενός και να παρέχει επαρκείς πληροφορίες που χρειάζονται οι θεατές μέχρι να τους παρακολουθήσουν να χορεύουν στο Grand Prix. Όλοι τους είναι πολύ νέοι, γεμάτοι όνειρα και πολύ αυστηροί με τον εαυτό τους, γεγονός που καθιστά συγκινητικό τον αγώνα τους. Το μέλλον τους θα κριθεί από έναν διαγωνισμό στον οποίο όπως λέει και ένας από τους κριτές έχουν μόνο πέντε λεπτά για να αποδείξουν ότι αξίζουν.

Ο διαγωνιζόμενος που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι και ο μικρότερος, ο εντεκάχρονος Aran Bell. Χορεύει από τα 4 και σε κάποιο σημείο λέει «Αγαπώ τόσο το μπαλέτο που είναι δύσκολο να το εξηγήσω». Ο Aran ταξιδεύει καθημερινά δύο ώρες για να κάνει πέντε ώρες εκπαίδευση. Εξίσου συναρπαστικός είναι και ο χαρακτήρας της Michaela DePrince, ενός δεκατετράχρονου ορφανού από τη Σιέρα Λεόνε, που έχει υιοθετηθεί από μια οικογένεια στη Φιλαδέλφεια. Ανακάλυψε το μπαλέτο όταν βρίσκονταν ακόμη στο ορφανοτροφείο από ένα σκισμένο εξώφυλλο. Κατά τη διάρκεια του έργου προσπαθεί να αντιμετωπίσει την προκατάληψη ότι τα μαύρα κορίτσια δεν μπορούν να χορεύουν.

Η ταινία,  έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Toronto International Film Festival, έχει κερδίσει το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο San Francisco Doc Fest και τα βραβεία κοινού για καλύτερο ντοκιμαντέρ στο Dallas International Film Festival, Portland International Film Festival και στο DOC NYC. Το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ θα προβληθεί την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και την Κυριακή 31 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο Δαναό.

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter

First Position

Bess Kargman / 91′ / 2011 / ΗΠΑ

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα.

 

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου

20.00

Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τους χορευτές Γιάννης Νικολαΐδης και Michael Doolan

Η ταινία επαναπροβάλλεται την Κυριακή 31 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο «Δαναός»

Τιμή εισιτηρίου: 6 ευρώ

www.balletdocumentary.com

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια