'Εφυγε από τη ζωή ο Άρθουρ Χίλερ, ο σκηνοθέτης του θρυλικού "Love Story"

'Εφυγε από τη ζωή ο Άρθουρ Χίλερ, ο σκηνοθέτης του θρυλικού "Love Story" Facebook Twitter
Ο Χίλερ, που πέθανε χθες, δεν σκηνοθέτησε μόνο τη θρυλική ταινία, αλλά όπως λένε την έζησε κιόλας: η γυναίκα του Γκουέν, με την οποία ήταν παντρεμένος 68 χρόνια, πέθανε τον Ιούνιο...
1

Φύσηξε ζωή σε μία από τις πιο επιτυχημένες και συνάμα πολυαγαπημένες ταινίες όλων των εποχών. Ο λόγος για τον Άρθουρ Χίλερ, που πέθανε χθες στα 92 του, και έγινε ευρύτερα γνωστός ως σκηνοθέτης του πασίγνωστου μελοδραματικού φιλμ "Love Story" (Ιστορία Αγάπης) με την Άλι Μακ Γκρο και τον Ράιαν Ο' Νιλ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους της επιτυχίας του 1970.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Aμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών το έργο του Χίλερ περιελάμβανε συνεργασίες με συγγραφείς σημαντικών θεατρικών έργων, όπως οι Νιλ Σάιμον και Πάντι Τσαγιέφσκι, ενώ ο ίδιος είχε διατελέσει πρόεδρος της Ακαδημίας, η οποία οργανώνει και την ετήσια απονομή Βραβείων της Ακαδημίας -τα γνωστά μας Όσκαρ-, από το 1993 έως το 1997. Επίσης, για πολλά χρόνια υπήρξε μέλος του Τμήματος Σκηνοθετών της οργάνωσης.

Από το 1957 έως το 2006, ο πολυτάλαντος σκηνοθέτης υπέγραψε τη σκηνοθεσία περισσότερων από 30 ταινίων (από κωμωδίες και δράμα, μέχρι πολεμικές ιστορίες και μιούζικαλ), ενώ μέσω των υποδείξεων και της σκηνοθετικής του διδασκαλίες οδήγησε στο Όσκαρ τουλάχιστον πέντε ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων ο Ο' Νιλ, η Μακ Γκρό, ο Τζόρτζ Σκοτ, ο Μαξιμίλιαν Σελ και ο Τζον Μάρλεϊ.

Οι ταινίες του προτάθηκαν για 15 Βραβεία της Ακαδημίας, και κέρδισαν δύο από αυτές. Το θρυλικό "Love Story" είχε προταθεί για επτά βραβεία, μεταξύ των οποίων αυτά της καλύτερης ταινίας και καλύτερης σκηνοθεσίας. Και μπορεί η ταινία να απέσπασε μόνο Όσκαρ, για καλύτερη πρωτότυπη μουσική επένδυση, ωστόσο, ήταν η ταινία που δεν ξεχάστηκε ποτέ από τους απανταχού σινεφίλ.  Για την ιστορία, το "Love Story" είχε κόψει εισιτήρια αξίας άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

'Εφυγε από τη ζωή ο Άρθουρ Χίλερ, ο σκηνοθέτης του θρυλικού "Love Story" Facebook Twitter

Ο Χίλερ, που πέθανε χθες από φυσικά αίτια, είχε γεννηθεί στις 22 Νοεμβρίου 1923 στο Έντμοντον του Καναδά, από γονείς μετανάστες από την Πολωνία. Είχε σπουδάσει ψυχολογία και τα πρώτα του βήματα στον χώρο του θεάματος ήταν ραδιοφωνικά, καθώς είχε ξεκινήσει ήδη από τον Καναδά ραδιοφωνική καριέρα, προτού βρεθεί στο Λος Άντζελες για να σκηνοθετήσει μια ζωντανή δραματική σειρά για την τηλεόραση. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών '50 - '60 είχε σκηνοθετήσει επεισόδια πολλών τηλεοπτικών σειρών, ενώ ακόμη και το πρώτο επεισόδιο της κλασικής σειράς μαύρης κωμωδίας "The Addams Family" έχει τη δική του υπογραφή.

Είχε συνεργαστεί με τους Πίτερ Ο' Τουλ και Σοφία Λόρεν ("Man of La Mancha"), τον Αλ Πατσίνο ("Author! Author!"), τον Στιβ Μάρτιν ("The Lonely Guy"), την Μπετι Μίντλερ ("Outrageous Fortune") και τον Τζον Γκούντμαν("The Babe"). Όμως, όπως ο ίδιος συνήθιζε να δηλώνει, η δική του αγαπημένη ταινία ήταν "Η Αμερικανοποίηση της Έμιλι", που προσέγγιζε τον έρωτα μιας Βρετανής χήρας πολέμου (Τζούλι Άντριους) και ενός αμερικανού στρατιωτικού (Τζέιμς Γκάρνερ).

'Εφυγε από τη ζωή ο Άρθουρ Χίλερ, ο σκηνοθέτης του θρυλικού "Love Story" Facebook Twitter

"Είναι η μοναδική από τις ταινίες μου που μπορώ να δω ως το τέλος και να μη θέλω να τη φτιάξω από την αρχή,  ενώ την παρακολουθώ", είχε δηλώσει κάποτε για τη συγκεκριμένη ταινία στους "Los Angeles Times". Αν και πολλοί είχαν θεωρήσει αυτή του την ταινία αντιαμερικανική, ο Χίλερ δήλωνε ότι αυτή ήταν μία απολύτως λάθος εκτίμηση.

"Δεν ήταν ποτέ αντιαμερικανική. Ήταν ενάντια στην εξύμνηση του πολέμου. Μην κάνετε τον πόλεμο να φαίνεται τόσο υπέροχος, ώστε να θέλουν τα παιδιά να γίνουν ήρωες, αυτό ήταν το μήνυμά της", είχε πει.

Στην Τελετή Απονομής της Ακαδημίας του 2002, του είχε δοθεί ειδικό τιμητικό βραβείο ανθρωπισμού, το οποίο του το προσέφεραν τότε - και ως ένδειξη ευγνωμοσύνης - η Άλι Μακ Γκρο και ο Ράιαν Ο' Νιλ, το πρωταγωνιστικό ζευγάρι του "Love Story", και για το οποίο ευχαρίστησε τους γονείς του για τον τρόπο με τον οποίο τον μεγάλωσαν. Ο Χίλερ, που πέθανε χθες, δεν σκηνοθέτησε μόνο τη θρυλική ταινία, αλλά όπως λένε την έζησε κιόλας: η γυναίκα του Γκουέν, με την οποία ήταν παντρεμένος 68 χρόνια, πέθανε τον Ιούνιο...

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ

σχόλια

1 σχόλια