O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών!

4

Τον είδαμε, πριν από μερικά χρόνια, να εγκωμιάζει τον Χιου Τζάκμαν και να φλερτάρει ως έφηβος την Αν Χάθαγουεϊ στην απονομή των Όσκαρ του 2011. Εκεί που άλλοι, όχι ακριβώς συνομήλικοι (δεν έχει μείνει και κανείς στη ζωή...), περιμένουν με απεγνωσμένη απάθεια την αναχώρησή τους για το Avalon της αρεσκείας τους, ο Κερκ Ντάγκλας, για άνθρωπο που πατάει τα 102, κάνει κανονικό πάρτι: έχει αφήσει πάλλευκη αλογοουρά για να τον μικραίνει, πηγαίνει σε συγκεντρώσεις, βγάζει λόγους, ανανεώνει όρκους πίστης με τη δεύτερη σύζυγό του, Αν Μπάιντενς, η οποία επέζησε των στρατοπέδων συγκέντρωσης και με την οποία είναι παντρεμένος 60 χρόνια, εγκαινιάζει παιδικές χαρές και ενθουσιάζεται με τις αγαθοεργίες, γράφει βιβλία, δίνει συνεντεύξεις. Με μέτρο βέβαια, αλλά είναι ορατός, και παρών, και αποδέχεται τις προσκλήσεις και τις προκλήσεις – ως και τον Ντόναλντ Τραμπ σκυλόβρισε! Ο πρεσβύτερος και γνωστότερος από τους γιους του, Μάικλ, ισχυρίζεται πως ο πατέρας του διανύει ενεργητικότερη φάση τώρα απ' ό,τι πέντε χρόνια πριν και δεν έχει συγκεκριμένα σχέδια για τα στρογγυλά γενέθλια που έρχονται, παρά τις προτάσεις.


Η σύγκριση του Κερκ με τον Μάικλ είναι αξιοσημείωτη, καθώς ελάχιστες περιπτώσεις τόσο διάσημων πατεράδων με εξίσου διάσημα παιδιά επέπλευσαν στα ατελείωτα ναυάγια ή τις φαντασμαγορικές τραγωδίες που έχουν χτυπήσει με δύναμη τον κόσμο του θεάματος. Η περίπτωση του Μάικλ παραμένει διαφορετική από εκείνη της Τζέιν Φόντα ή της Λάιζα Μινέλι, ας πούμε. Έχοντας σπουδάσει καλά και ψηθεί στην τηλεόραση, ο προνομιούχος γιος του γιου του ρακοσυλλέκτη Ισούρ Ντανιέλοβιτς (το κανονικό όνομα του Κερκ, πριν καν το εξαμερικανίσει μερικώς ως Ίζι Ντέμσκι, κι ο οποίος είχε επί δεκαετίες θάψει την εβραϊκή του ανατροφή, μια αποστροφή για τον πατέρα που ήταν στον πάτο της καπιταλιστικής αλυσίδας), ο όμορφος, ανήσυχος και ερωτύλος Μάικλ κατάλαβε τι σημαίνει σινεμά πέρα από τις φιλοδοξίες του ως ηθοποιού και κέρδισε το Όσκαρ Παραγωγής για τη «Φωλιά του Κούκου» – ένα πρότζεκτ που ο πατέρας του είχε αγοράσει, προσπάθησε να αναπτύξει για τον ίδιο, αλλά πέρασαν τα χρόνια, και μαζί η μπογιά του, και παραχώρησε το πολύτιμο πακέτο στον γιο, στον Μίλος Φόρμαν και στον Τζακ Νίκολσον, με τα γνωστά, μυθικά αποτελέσματα. Ο πατέρας ποτέ δεν μείωσε τον θρίαμβο του παιδιού με μισόλογα ματαιοδοξίας ή πικρίας ούτε κι όταν ο Μάικλ κέρδισε το Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου, 12 χρόνια αργότερα, για το «Wall Street» του Όλιβερ Στόουν, ένα βραβείο που ο Κερκ δεν κέρδισε ποτέ, παρά τις τρεις υποψηφιότητές του και την υψηλή φήμη που είχε αποκτήσει με την ποικιλία των χαρακτήρων που είχε ενσαρκώσει. Το μυστικό στη συμμαχία του Μάικλ με τον Κερκ ήταν και παραμένει η διάσταση της πατρότητας και, κατά προέκταση, η έννοια της κληρονομιάς.

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
O Kερκ Ντάγκλας με δύο από τους γιους του, τον Τζόελ (κέντρο) και τον Μάικλ, περ. 1956. Φωτο: Arnold M. Johnson/Hulton Archive/Getty Images
O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
5 Δεκεμβρίου 1960: Ο Κερκ Ντάγκλας με τη σύζυγό του Αν Μπάιντενς στο Λονδίνο γαι την πρεμιέρα της ταινίας "Σπάρτακος". Φωτο: Dennis Oulds/Central Press/Getty Images

Ο Κερκ είχε ορκιστεί πως θα γινόταν ένας γενναιόδωρος πατέρας, αντίθετα από τον απόντα, βιοπαλαιστή πατέρα του. Μόλις ο Μάικλ ξεπέρασε το θέμα, που ποτέ δεν εξελίχθηκε σε κόμπλεξ, του ανταγωνισμού με έναν γίγαντα με βαρύ ίσκιο (διότι ο Κερκ ήταν μεγάλος ηθοποιός, μεγάλος σταρ και ποθητός άνδρας), δεν σταμάτησε να τον τιμά έμπρακτα και να τον μνημονεύει με καμάρι. Όταν ο Κερκ Ντάγκλας τιμήθηκε με Όσκαρ καριέρας πριν από 20 χρόνια, βλέποντας στο κοινό τους 4 γιους του, είπε, χαριτολογώντας ως συνήθως, πόσο περήφανοι ήταν για τον μπαμπά τους (ο μικρότερος, ο Τζόελ, δεν τα κατάφερε, υποκύπτοντας στον εθισμό του στα ναρκωτικά σε ηλικία 46 ετών). Υγιώς σκεπτόμενος, ο Μάικλ Ντάγκλας, ο πιο χορτασμένος και πιο χαϊδεμένος της οικογένειας, επαινεί, όπως έχει δηλώσει στον Τσάρλι Ρόουζ, το drive, την επιμονή, την ανεξαρτησία, την αναλυτική ικανότητα, την ανθεκτικότητα ενός ανθρώπου που έχει εδώ και πολλά χρόνια ξεπεράσει τις προσδοκίες και το προσδόκιμο, αφού επέζησε του βαρύτατου εγκεφαλικού που του έχει αφήσει μόνιμο πρόβλημα στην ομιλία και μιας σοβαρότατης σύγκρουσης του ελικοπτέρου του με ένα μικρό αεροπλάνο, που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους. Από τότε, στην αναζήτηση του απώτερου νοήματος, ανέκτησε την επαφή με την ιουδαϊκή θρησκεία που είχε απαρνηθεί παλιότερα, έχοντας αποκρούσει τις πιέσεις της οικογένειάς του να γίνει ραβίνος. Το όνειρό του ήταν να γίνει ηθοποιός και τα κατάφερε μετά από μια σειρά μικρών ρόλων στο θέατρο, στο ακαδημαϊκό, απρόσωπο «Strange love of Martha Ivers» του Λιούις Μάιλστοουν, δίπλα στην Μπάρμπαρα Στάνγουικ και κυρίως στο δυναμικό «Champion» του Μαρκ Ρόμπσον, το 1949, υποδυόμενος έναν πρωτο-Τζέικ ΛαΜότα, φουριόζο πυγμάχο με τραγικό τέλος, δίνοντας τον οργισμένο τόνο στο genre.

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
Ο Κερκ Ντάγκλας με τον Μάικλ Ντάγκλας στα γυρίσματα της ταινίας 'Cast a Giant Shadow,' του Melville Shavelson, στη Ρώμη το 1965. Ο Κερκ ήταν πρωταγωνιστής ενώ ο Μάικλ κρατούσε ένα μικρό ρόλο. Φωτο: Hulton Archive/Getty Images


Το «Detective Story» του Γουίλιαμ Γουάιλερ (1951) και το «Bad and the Beautiful» (1952), δύο εκθαμβωτικά δείγματα ψυχολογικού νουάρ και ενδοχολιγουντιανού μελό αντίστοιχα, διεύρυναν το παράσημο/στίγμα του σκληρού, ώσπου ήρθε ο ρόλος της ζωής του ως Βίνσεντ Βαν Γκογκ στο «Lust for Life» το 1956, και πάλι του Βινσέντε Μινέλι, ο μοναδικός χαρακτήρας που τον απορρόφησε πραγματικά και στοιχειωτικά και τον ξεμάκρυνε προσωρινά από το διαγραφόμενο καλούπι του tough guy. Από μικρός, ο Μάικλ Ντάγκλας επέμενε πως το σημαντικό σε αυτήν τη δουλειά δεν είναι πόσο ζουμερός ή αβανταδόρικος θα είναι ο ρόλος σου αλλά πόσο δυνατή θα είναι η ταινία, για να επωφεληθούν όλοι. Ο Κερκ το κατάλαβε λίγο αργά, αν και είχε την τύχη να πέσει στα χέρια τρομερών σκηνοθετών, πριν συναντήσει τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ στους «Σταυρούς στο Μέτωπο», το 1957, και τον εμπιστευθεί για τον «Σπάρτακο», τρία χρόνια αργότερα. Ο χολιγουντιανός μύθος λέει πως ο Κιούμπρικ πήγε να εκμεταλλευτεί το κενό που δημιουργήθηκε από την επιθυμία του Ντάγκλας να αποκαταστήσει το όνομα του πραγματικού σεναριογράφου Ντάλτον Τράμπο στους τίτλους και τη νομική αδυναμία να ξεπεραστεί το μποϊκοτάζ που καλά κρατούσε από τη λίστα του βδελυρού γερουσιαστή Μακάρθι. Ο Κερκ πρόταξε το γυμνασμένο στήθος του κι έτσι ο Κιούμπρικ δεν υφάρπαξε το credit, όπως, τάχα μου συμβιβαστικά, είχε προθυμοποιηθεί να κάνει. Έτσι, μέχρι σήμερα ο Αμερικανός ηθοποιός, που έχει σκηνοθετήσει, χωρίς ωστόσο να διακριθεί, έγινε το δημιουργικό αφεντικό που πήρε το σχετικό ρίσκο, αψήφησε τον αντικομμουνιστικό παραλογισμό και έσπασε το εμπάργκο, ταυτόχρονα με τον Όττο Πρέμιντζερ, όπως είδαμε και στο πρόσφατο φιλμ «Trumbo», κερδίζοντας δικαωματικά την ισόβια democrat-ικότητά του. Ο «Σπάρτακος» είναι η κορωνίδα του Ντάγκλας στο παιχνίδι εξουσίας που επιχείρησε, ένας εισπρακτικός θρίαμβος που του εξασφάλισε επιρροή, απαθανάτισε το βλέμμα του και του χάρισε την αύρα του προοδευτικού σε μια επερχόμενη δεκαετία που δεν καλοέβλεπε τους αντιδραστικούς θεσμικούς.

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
Ο ρόλος της ζωής του ως Βίνσεντ Βαν Γκογκ στο «Lust for Life» το 1956.
O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
Ο «Σπάρτακος» είναι η κορωνίδα του Ντάγκλας στο παιχνίδι εξουσίας που επιχείρησε, ένας εισπρακτικός θρίαμβος που του εξασφάλισε επιρροή.

Ο Ντάγκλας υπήρξε ο πιο ηρωικός και ρωμαλέος της μεταπολεμικής χρυσής γενιάς του Χόλιγουντ (μαζί με τον εξίσου fit και παλικαρά Μπερτ Λανκάστερ), ένας αρσενικός άνδρας με κυριολεκτικά θεληματικό πηγούνι, χαρακτηριστικό λακάκι, τραχιά φωνή και ξαναμμένη ιδιοσυγκρασία που υποδύθηκε τον Οδυσσέα, τον Βίκινγκ, τον Σπάρτακο, τον Κάπτεν Νέμο, τον στρατηγό Πάτον, συνταγματάρχες, ταγματάρχες και γερουσιαστές, μποξέρ και πιστολέρο, αστυνόμους και ραλίστες, με γρανιτένια πίστη, λαχτάρα, ορμή και μια ευελιξία που ξεπερνά τον μονολιθικό συμβολισμό της Δύσης που ανέδιδε ad infinitum ο Τζον Γουέιν, πάντα με αίσθηση ευθύνης και συνείδηση, όπως είχε επισημάνει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, και χωρίς να αρνείται την ηθική αμφιβολία και τα ερωτήματα που εγείρονται.

Αποτυχίες; Φυσικά. Πολλές. Και ποικίλες. Από τον μπερδεμένο «Συμβιβασμό», που σήμανε το οριστικό τέλος της πρωτοκαθεδρίας του Ελίας Καζάν, μέχρι το ανεκδιήγητο «Saturn 3», που έθαψε με ξαφνικό θάνατο τις ελπίδες της Φάρα Φόσετ για πρωτοκαθεδρία στο σινεμά μετά τους «Άγγελους του Τσάρλι». Αλλά ποιος ασχολείται με φάλτσα σε μια τόσο μεγάλη καριέρα... Περισσότερο και από την ευαίσθητη παρένθεση του Βαν Γκογκ, τη συνεργασία του με τους ομόηχους γίγαντες Γουάιλερ και Γουάιλντερ (στο «Ace in the Hole», ένα πονηρό, έντεχνο, όπως πάντα βιτριολικό δοκίμιο πάνω στο tabloid ψέμα και στο ξεπούλημα των ιδανικών) και από όλα τα γουέστερν, με αποκορύφωμα το «Gunfight at the O.K. Coral» του Τζον Στέρτζες, το αγαπημένο του φιλμ είναι το κάπως παραμελημένο, ασπρόμαυρο «Lonely are the brave» του 1962, ένα μικρό δράμα μοναξιάς και μαγκιάς, όπου ο Ντάγκλας βασικά έχει επαφή κι αδυναμία, όχι στην Τζίνα Ρόουλαντς ή τα πάθη του, αλλά στο άλογο του, τον πιστό Γουίσκι, που μεταχειρίστηκε με σεβασμό και συνωμοτικότητα (όχι σαν τον τρελαμένο Λι Μάρβιν στο «Cat Ballou»), και μάλιστα αναγκάζεται να τον αποχαιρετήσει στο λυπητερό φινάλε. Από αυτό το άλογο που ίππευε με τη χάρη που άλλοι χορεύουν μπαλέτο ο Ντάγκλας δεν ξεπέζεψε ποτέ – ένας αιώνιος καβαλάρης του σινεμά που δεν έχασε το κουράγιο και την πίστη του, λες και συνεχίζει εκεί από όπου οι ακατάβλητοι χαρακτήρες που υποδύθηκε διακόπτονται απότομα στο «Τhe end».

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
Το αγαπημένο του φιλμ είναι το κάπως παραμελημένο, ασπρόμαυρο «Lonely are the brave» του 1962.


Η προτίμηση του κατοστάρη ηθοποιού στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Ντέιβιντ Μίλερ δείχνει πόσο απολαμβάνει τη συνεργασία με... τον εαυτό του, την πίστη που έχει στις δυνάμεις του αλλά και σε μια Αμερική που ενθαρρύνει τους libertarians και τους «δράστες επιτευγμάτων» με ταπεινή καταγωγή, αποκαλύπτοντας ενδεχομένως το μυστικό της μακροζωίας του και τον αναπόσπαστο δεσμό με τις ρίζες του. Κι ας είναι το «Lust for Life» το motto της ζωής του, ένας πόθος για ζωή, μια λύσσα για νιότη και σφρίγος, με πλαστικές επεμβάσεις ή ψυχολογικές ενέσεις, μπροστά και πίσω από την κάμερα.

O Kερκ Ντάγκλας γίνεται 102 χρονών! Facebook Twitter
Ο Κερκ Ντάγκλας, για άνθρωπο που πατάει τα 100, κάνει κανονικό πάρτι: έχει αφήσει πάλλευκη αλογοουρά για να τον μικραίνει, πηγαίνει σε συγκεντρώσεις, βγάζει λόγους, εγκαινιάζει παιδικές χαρές και ενθουσιάζεται με τις αγαθοεργίες, γράφει βιβλία, δίνει συνεντεύξεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 9.12.2016

Οθόνες
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ