15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ντέμιαν Λιούις: «Ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά "ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ" και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007»
5

«Το φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα», δηλώνει στη συνέντευξη του στον Guardian ο Ντέμιαν Λιούις - φαβορί για τον ρόλο του 007 μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρέιγκ - με αφορμή την πρεμιέρα μιας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ με θέμα τις πιο σημαντικές κατασκοπικές επιχειρήσεις των τελευταίων 40 χρόνων, από την πτώση του «ανατολικού μπλοκ» (και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου) δηλαδή, ως τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» και ως τις επιχειρήσεις που συμβαίνουν στις μέρες μας.

Διάσημος κυρίως από τους βραβευμένους ρόλους του σε σειρές υψηλού κύρους όπως το Homeland και το Billions, ο Λιούις είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ που φέρει το όνομά του στον τίτλο της: "Damian Lewis: Spy Wars".

Το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί.

Στη σειρά παρουσιάζονται οι περιπτώσεις διάφορων μυστικών πρακτόρων της σύγχρονης περιόδου – κάποιοι εκ των οποίων αναφέρονται μόνο με τις κωδικές του ονομασίες – που πείστηκαν να αφηγηθούν για πρώτη φορά την ιστορία τους, αποκαλύπτοντας απείρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δράση των πιο τεσσάρων πιο «επιφανών» μυστικών υπηρεσιών: CIA, KGB, Μοσάντ και MI6.

Ο 48χρονος Άγγλος ηθοποιός (προϊόν του κολεγίου Eton και του Royal Shakespeare Company) που φέρεται ως ο επικρατέστερος μαζί με τον Ίντρις Έλμπα για να αναλάβει τον ρόλο του 007 μετά τον Ντάνιελ Κρέγκ, ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνειο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ο Ντέμιαν Λιούις ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνιο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

Ο Ντέμιαν Λιούις υποδυόταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη τον χρεοκοπημένο Αμερικανό φωτογράφο Νόρμαν Χάρις ο οποίος εγκαταλείπει το ρεπορτάζ του πολέμου στη Μικρά Ασία και επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη με το υπερωκεάνιο, ερωτεύεται μία από τις «νύφες».

Περιγράφοντας το "Spy Wars", o Ντέμιαν Λιούις σπεύδει να τονίσει ότι ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά «ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ» και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007 και το ρομαντικό και κοσμοπολίτικο σύμπαν που είχε οραματιστεί ο Ίαν Φλέμινγκ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί».

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα ο Craig μου άρεσε εξ αρχής και να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι να είχε ειπωθεί τότε κάτι τέτοιο. Στο Homeland μου άρεσε ο συγκεκριμένος αλλά σαν James Bond δε μου κάθεται καλά. Όσον αφορά τον Fassebender που λέει κι ο φίλος από κάτω, ναι είναι ίσως η σωστότερη επιλογή.
Αν δεν θυμάσαι να σου θυμίσω λοιπόν. "NEW YORK (CNNMoney.com) -- There is a new face in the familiar role of 007...and it's causing one of the bigger movie controversies in recent memory."Casino Royale," the latest film in the James Bond franchise, will hit theaters on November 17. The relatively unknown actor Daniel Craig is taking over as the British secret agent who has a penchant for martinis, Aston Martins and beautiful women.bond_casino_royale.03.jpgSome fans can't wait to see Daniel Craig take over as 007 but others think Pierce Brosnan should still be James Bond.And the casting of Craig has caused an online furor.Vote for your favorite James BondSome fans support the choice of Craig and hope that his portrayal of Bond will be more like the spy they loved from the original Sean Connery films.But others have attacked Craig for things ranging from his acting choices (he played murderer Perry Smith of "In Cold Blood" fame in this year's "Infamous" and has a scene where he kisses Truman Capote) to his looks. He's the first Bond to have blond hair, for example."από https://money.cnn.com/2006/11/08/commentary/mediabiz/index.htmμεταξύ άλλων...Δεν σου κάθεται καλά ο συγκεκριμένος επειδή έχεις συνηθίσει στην μεγάλη physicality που έδωσε ο Craig στον ρόλο έναντι άλλων στοιχείων κι ο Lewis δεν έχει ακόμη επιδείξει τέτοια (ο Brosnan ας πούμε είχε δώσει έμφαση στην κομψότητα και την χαρισματικότητα, ο Dalton στην "σκοτεινιά" κι εσωστρέφεια του χαρακτήρα, ο Moore στο μπον βιβέρ στοιχείο και την εξυπναδίστικη ατακαδόρικη συνέπεια κλπ.)Κάθε ηθοποιός φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Επομένως έτσι κι ο Lewis. Επίσης εφόσον είναι ταλαντούχος, σημαίνει ότι μπορεί να προσπαρμοστεί στο ρόλο, κι όχι το αντίθετο. Τέλος πάντων όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Περί ορέξεως...*Ο Φασμπέντερ έχει τελείως γερμανόφατσα, για τα προσωπικά μου δεδομένα, που δεν "κολλάει" με έναν κλασικά βρετανό πράκτορα.