30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
0

Όταν ήταν έξι χρονών ο Τέλυ, το μικρό του «μπιζέλι» είχε μήκος είκοσι εκατοστά. Οι γονείς του τον άφηναν να γυρνάει γυμνός στην παραλία και όλα τα βλέμματα καρφώνονταν πάνω του. Τα σχόλια έδιναν κι έπαιρναν. Ο πατέρας του γέλαγε και συνέχιζε αμέριμνος να φτιάχνει κάστρα στην άμμο. Η μητέρα του περιοριζόταν σε ένα συγκρατημένο χαμόγελο, έχοντας πείσει τον εαυτό της ότι όλα θα εξελίσσονταν απόλυτα φυσιολογικά. Σε στιγμές βαρεμάρας, ο Τέλυ ξάπλωνε και το άπλωνε πάνω στην κοιλιά του. Το αγαπημένο του παιχνίδι ήταν να το χρησιμοποιεί σαν μικρόφωνο. Η μικρή του αδερφή το έβλεπε σαν κούκλα κι ήθελε κι αυτή να παίζει μαζί του. Κατά τ’ άλλα, ο μικρός φορούσε σώβρακο νούμερο 46.

Όταν ο Τέλυ έγινε δώδεκα χρονών, η οικογένειά του μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Πιάσανε ένα διαμέρισμα δίπλα σε κάποιον Έκτωρα που εμπορευόταν ορθοπεδικά είδη. Δύο πατώματα πιο κάτω έμενε ένας πιτσιρικάς με πυκνά μαλλιά και μυωπικά γυαλιά που τον έλεγαν Κάσπερ και λάτρευε τα κόμικς και τις καραμέλες. Όλη μέρα τραγούδαγε το «Pretty Woman» του Roy Orbison. Κάποιος είχε κάνει δώρο τον δίσκο στους γονείς του για την επέτειο των γάμων τους.

Ο Μπεν Ντέτρικ από τους «New York Times» περιέγραψε την ταινία ως «τον άρχοντα των "Μυγών" με σκέιτμπορντ, ναρκωτικά και χιπ-χοπ. Δεν υπάρχει βροντερή ηθική εκτίμηση, μόνο αποστασιοποιημένη παρατήρηση».

Ο Κάσπερ είχε ένα σπασμένο δόντι κι όποτε ήθελε να αστειευτεί παρίστανε τον βρυκόλακα στους φίλους του. Ήθελε να πιστεύει ότι ήταν ο γιος του διαβόλου. Του άρεσε να κλέβει τα καταστήματα. Στην αρχή βούταγε μόνο τσιπς ή φακελάκια με κάρτες από σκηνές μπέηζμπολ. Μα σιγά-σιγά τα γούστα ακρίβαιναν… κι άρχισε να κλέβει ρολόγια και μικρές ηλεκτρικές συσκευές. Μια μέρα τον τσάκωσε ένας αστυνόμος την ώρα που βούταγε ένα walkman από ένα μαγαζί ηλεκτρικών ειδών.

Αστυνομικός: Έλα εδώ.    
Κάσπερ: Ποιος; Εγώ;
Αστυνομικός: Εσύ, ποιος νομίζεις; Έλα εδώ γρήγορα. 
Κάσπερ: Γιατί; Τι έγινε;
Αστυνομικός: Ξέρεις πολύ καλά γιατί σε φώναξα. Τι κρύβεις κάτω από το πουκάμισό σου;
Κάσπερ: Κάτω από το πουκάμισό μου;
Αστυνομικός: Ακριβώς. Κάτω από το πουκάμισό σου. Δώστο μου εδώ αμέσως.
Κάσπερ: Είναι ένα walkman για τον αδελφό μου. Αυτός με έβαλε να το κάνω. Με ανάγκασε να το πάρω. 
Αστυνομικός: Αυτός σε έβαλε να το κλέψεις;
Κάσπερ: Όχι, όχι, θα του το αγόραζα. Δεν είχα σκοπό να το κλέψω.

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

Ο Κάσπερ γώρισε για πρώτη φορά το Τέλυ σε ένα παγωτατζίδικο. Καθόταν με μερικούς φίλους του και συζήταγαν για το ποιος είναι ο σωστός τρόπος να τραβάς μαλακία. Ο Τέλυ περηφανευόταν ότι μπορεί να το κάνει και με τα δύο χέρια ταυτόχρονα. Ο Κάσπερ ζήλευε, αλλά ήθελε οπωσδήποτε να γίνει φίλος μ’ αυτό το παιδί με τα ασυνήθιστα σωματικά προσόντα. Χρόνια μετά, στο ίδιο παγωτατζίδικο οι δυο φίλοι συζητούν, όπως πάντα, για παρθένες. Ξαφνικά κάνει την εμφάνισή του ένας ηλικιωμένος κύριος κι αρχίζει και βαράει τον Τέλυ με μια ομπρέλα.

Κύριος: Κατέστρεψες την κόρη μου.
Τέλυ: Κάνετε λάθος. Δεν έκανα τίποτα.
Κύριος: Είμαι σίγουρος ότι ήσουν εσύ, παλιοαλήτη.
Τέλυ: Δεν είναι αλήθεια.
Κύριος: Γύρισε σπίτι κλαίγοντας και μου τα είπε όλα. Δεν είμαι χαζοαμερικανάκι εγώ. Είμαι Ιταλός. Ξέρω τι της έκανες.
Τέλυ: Δεν την πείραξα καθόλου. Το ορκίζομαι.
Κύριος: Θα το πληρώσεις παλιοαλήτη. Θα σε σκοτώσω.

Ο Τέλυ είναι 17 χρονών. Μικρόσωμος, χωρίς καθόλου μυς και πολύ βρώμικος. Το πρόσωπό του εκπέμπει την εξυπνάδα των ανθρώπων του δρόμου. Είναι ξαπλωμένος στο κρεβάτι και φοράει μόνο ένα λευκό σλιπάκι. Δίπλα του ένα ημίγυμνο κορίτσι. Από το μαύρο σουτιέν της προβάλλει η μία ρώγα του στήθους της. Τα παράθυρα είναι ανοιχτά, τα αυτοκίνητα κορνάρουν μανιασμένα κι ο ανεμιστήρας στέλνει μόνο ζεστό αέρα. Κάλτσες, πουκάμισα, παντελόνια, όλα ριγμένα στο πάτωμα μπροστά από το κουκλόσπιτο. Στον τοίχο μια αφίσα των Beastie Boys και στο κρεβάτι δεκάδες πάνινα κουκλάκια.

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

Το κορίτσι μιλάει ψιθυριστά, ο Τέλυ με αυτοπεποίθηση.

Τέλυ: Ξέρεις τι θέλω να κάνω;
Κορίτσι: Ναι, θέλεις να κάνουμε έρωτα. Αλλά αυτό δεν γίνεται.
Τέλυ: Γιατί, πιστεύεις ότι είσαι κοριτσάκι ακόμα; 
Κορίτσι: Είμαι κοριτσάκι και δεν θέλω να βρεθώ με κανένα μωρό.
Τέλυ: Νομίζεις ότι εγώ θέλω να κάνουμε παιδί; Άφησε αυτό επάνω μου. Όσο είμαστε μαζί δεν πρέπει να φοβάσαι για τίποτα.  
Κορίτσι: Γιατί;
Τέλυ: Γιατί μου αρέσεις. Είσαι όμορφη. Άμα γαμηθούμε, θα δεις, θα σ’ αρέσει.   
Κορίτσι: Δεν ξέρω, φοβάμαι. Φοβάμαι ότι, αν γίνει κάτι τέτοιο, θα αλλάξουν τα πράγματα μεταξύ μας.
Τέλυ: Τι να αλλάξει; Τίποτα δεν θα αλλάξει. Θέλω να σε κάνω ευτυχισμένη. Αυτό είναι όλο.

Ο Τέλυ αρχίζει να την χαϊδεύει. Στα μαλλιά, στην πλάτη. Βάζει τη γλώσσα του στο στόμα της. Φιλιούνται.

Τέλυ: Δεν θα σε πονέσω. Θα είμαι τρυφερός. Στο υπόσχομαι.
Κορίτσι: Σε παρακαλώ να είσαι προσεκτικός.
Τέλυ: Θα είμαι.

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

Λίγο αργότερα, ο Τέλυ κλείνει σχεδόν αθόρυβα την πόρτα. Σταματάει για λίγο στο πλατύσκαλο και ένα χαμόγελο ικανοποίησης σχηματίζεται στο πρόσωπό του. Αμέσως αρχίζει να κατεβαίνει τρέχοντας τις σκάλες. Τρία πατώματα, σε χρόνο μηδέν. Τα τελευταία τέσσερα σκαλιά τα πηδάει. Λίγο πριν την εξώπορτα τον πιάνουν τα γέλια. Εκεί τον περιμένει ο Κασπερ.

Ο Κάσπερ είναι μικρός και αστείος. Όλοι τον γουστάρουν. Είναι πολύ γρήγορος και δε φοβάται να τα βάζει με ανθρώπους που έχουν το διπλάσιο μπόι από το δικό του. Είναι ένα πανέξυπνο τσογλάνι με κλασική νεοϋορκέζικη προφορά, πολλά τατουάζ και χαλασμένα δόντια. Πίνει μπύρα από ένα μπουκάλι κρυμμένο σε χαρτοσακούλα και διαβάζει κόμικς. Ο Τέλυ του ρίχνει μια σφαλιάρα στο σβέρκο. Η γουλιά της μπύρας που μόλις έχει αρχίσει να καταπίνει καταλήγει στα παπούτσια. «Σκατά», φωνάζει. Βλέπει το χαμόγελο στο πρόσωπο του φίλου του, σηκώνεται και τον αγκαλιάζει.

«Πες μου τι έγινε», τον ρωτάει επιτακτικά, «Τα κατάφερες;».
Τέλυ: Εσύ τι λες;

(απόσπασμα από το κείμενο που δημοσιεύτηκε στο «01»)

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

Ο Χάρμονι Κόριν έγραψε το σενάριο του «Kids» το 1993, όταν ήταν 18 χρονών. Ήταν η πρώτη του συνεργασία με τον Λάρι Κλαρκ και η αρχή μιας αμερικανικής κινηματογραφικής σχολής με ταινίες που καταγράφουν την αμερικανική κουλτούρα των ’90s, έχουν εντελώς raw αισθητική και σήμερα θεωρούνται cult. Η ταινία βγήκε στις αίθουσες το 1995, αλλά η φωτογράφιση που δημοσιεύτηκε στο δέκατο τεύχος του «01», τον Σεπτέμβριο του 1994, είχε γίνει εκείνο το καλοκαίρι. Οι φωτογραφίες που συνόδευαν το σενάριο στο έντυπο σε μια αποκλειστικότητα που είχε συζητηθεί πολύ εκείνη την εποχή, τριάντα χρόνια μετά εξακολουθούν να έχουν μια τόλμη που σήμερα θα δημιουργούσε άλλου είδους αντιδράσεις.    

Στο «Kids» ο Κλαρκ επέλεξε παιδιά από τους δρόμους της Νέας Υόρκης χωρίς προηγούμενη εμπειρία στην υποκριτική, με κυριότερους τους Λίο Φιτζπάτρικ (Τέλυ) και Τζάστιν Πίερς (Κάσπερ). Τον Φιτζπάτρικ τον είχε παρακολουθήσει την ώρα που έκανε σκέιτ και έβριζε γιατί δεν μπορούσε να κάνει κόλπα. Ήταν η πρώτη εμφάνιση και της Κλόι Σεβινί σε ταινία, την οποία έφερε στο καστ ο Κορίν. Την είχε γνωρίσει λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του «Kids» και στο αρχικό πλάνο ήταν να παίξει έναν μικρό ρόλο, αλλά όταν αποχώρησε η Μία Κίρσνερ της δόθηκε ο πρωταγωνιστικός ρόλος, της Τζένι. Η Σεβινί και ο Κορίν συνεργάστηκαν ξανά στη δημιουργία των ταινιών «Gummo» (1997) και «Julien Donkey-Boy».

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

Το «Kids» ήταν το κινηματογραφικό ντεμπούτο και για τους Λίο Φιτζπάτρικ και Τζάστιν Πίερς, ενώ στο καστ ήταν και η Ροζάριο Ντόουσον και άλλοι νεοεμφανιζόμενοι εκείνη την εποχή ηθοποιοί που υποδύονται μια ομάδα εφήβων στη Νέα Υόρκη οι οποίοι ζουν με έναν ηδονιστικό τρόπο, εμπλεκόμενοι σε κατάχρηση ουσιών, σεξουαλικές και άλλες διάφορες πράξεις που τότε θεωρήθηκαν ακραίες. Όλα αυτά τα ζουν στη διάρκεια ενός 24ώρου – τα περιστατικά παρουσιάζονται σε στυλ ημι-ντοκιμαντέρ, ωστόσο όλες οι σκηνές βασίζονται σε σενάριο. Ο Μπεν Ντέτρικ από τους «New York Times» περιέγραψε την ταινία ως «τον άρχοντα των "Μυγών" με σκέιτμπορντ, ναρκωτικά και χιπ-χοπ. Δεν υπάρχει βροντερή ηθική εκτίμηση, μόνο αποστασιοποιημένη παρατήρηση».

Μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες η ταινία προκάλεσε αντιδράσεις λόγω της τολμηρότητας των σκηνών αλλά και του θέματός της, έτσι την κατέταξαν στις ακατάλληλες (Ν-17), ωστόσο έφερε πολλά λεφτά στους δημιουργούς της και σήμερα θεωρείται από τις κλασικές των '90s. Ο Λάρι Κλαρκ είχε δηλώσει ότι ήθελε να «δημιουργήσει τη μεγάλη αμερικανική ταινία για εφήβους, κάτι ανάλογο με το μεγάλο αμερικανικό μυθιστόρημα». Σε μεγάλο μέρος τα κατάφερε.

30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark
30 χρόνια μετά, το «Kids» είναι το ίδιο τολμηρό Facebook Twitter
©Larry Clark

«Kids» (1995), οfficial trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ