58' με τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Luton»

58' με τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Luton» Facebook Twitter
1

#quote#

Το πρώτο πράγμα που μου ξεκαθάρισε ο Νικόλας μόλις συναντηθήκαμε στο Σύνταγμα ήταν ότι δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός. Έτυχε να παίξει σε μία ταινία, έζησε μία μοναδική εμπειρία και τώρα ανυπομονεί να τη δει ολοκληρωμένη στην πρώτη της προβολή. Παρ' όλα αυτά, η σερβιτόρα στο καφέ που καθίσαμε ήταν σίγουρη ότι είναι σταρ του σινεμά και ότι τον είχε κάπου ξαναδεί, μετά κατάλαβε ότι της θύμιζε «αυτό τον ηθοποιό που παίζει στις ταινίες με βρικόλακες» - εννοούσε τον Ρόμπερτ Πάτισον.

Ο Νικόλας είναι 20 χρόνων, σπουδάζει Διακοσμητική και ασχολείται με το ποδήλατο. Αυτό είναι το μεγάλο του πάθος, το fixed gear. Ο ρόλος του στην ταινία Luton του Μιχάλη Κωνσταντάτου προέκυψε από τύχη. «Μια φίλη μου που ήξερε τον σκηνοθέτη μου πρότεινε να κάνω κάστινγκ, μου γύρισαν ένα δοκιμαστικό βίντεο, γνώρισα τον Μιχάλη, μιλήσαμε και έτσι έκατσε η φάση» λέει. «Δεν έχω δει την ταινία για να ξέρω το αποτέλεσμα, αλλά μου άρεσε πολύ η εμπειρία. Ήταν τρομερή. Δεν μας έχουν δείξει τίποτα. Σκέψου, στα γυρίσματα δεν μπορούσαμε να δούμε τις σκηνές των άλλων και δεν μας άφηναν ούτε μεταξύ μας να τα λέμε. Μετράει αυτό, να μην ξέρεις τι κάνει ο άλλος, γιατί το να γνωρίζεις αυτά τα πράγματα σε επηρεάζει». Μιλάει με ενθουσιασμό για την εμπειρία του στο σινεμά. «Η ταινία είναι κοινωνικό δράμα και δείχνει πώς το άτομο, μέσα από τη μονοτονία και την ξενέρα της καθημερινότητας, μπορεί να προβεί σε βίαιες πράξεις, αν έχει την προδιάθεση. Εγώ παίζω τον Τζίμη, έναν μαθητή 17 χρόνων στη Γ΄ Λυκείου, που καταπιέζεται από τη μητέρα του κι έχει ξενερώσει επειδή η κοπέλα που γουστάρει δεν του κάθεται. Και ξεσπάει. Τα υπόλοιπα θα τα δείτε στην οθόνη. Ο ρόλος του Τζίμη έχει ελάχιστα στοιχεία από τον πραγματικό μου εαυτό. Το μόνο κοινό στοιχείο ίσως είναι η καταπίεση από τους γονείς παλιότερα, όταν πήγαινα ακόμα σχολείο, που με πίεζαν να διαβάσω. Τώρα έχει περάσει αυτό».

«Υπάρχουν περιπτώσεις που χρειάζεται η βία;». «Η βία δεν είναι απαραίτητη και δεν οδηγεί πουθενά. Πιστεύω ότι κάνει την κατάσταση χειρότερη. Οι εκρήξεις βίας πριν από κάνα δυο χρόνια κατά της πόλης ήταν πολύ ακραίες. Η βία μεταδίδεται, όταν τη βλέπει περισσότερος κόσμος γίνονται τα πράγματα ακόμα χειρότερα».

«Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορείς να ελέγξεις τον εαυτό σου;». «Ελάχιστες φορές έχει γίνει αυτό, αλλά ήταν πολύ ακραίες καταστάσεις. Μία φορά που ήμουν με το ποδήλατο, με χτύπησε αυτοκίνητο. Όταν σηκώθηκα, η αδρεναλίνη μου ήταν στα ύψη και δεν μπορούσα να ελέγξω τον εαυτό μου, τα νεύρα μου, κι έτσι έσπασα το αυτοκίνητο».

Τρώει chocolate fudge cake (που η σερβιτόρα αποκαλεί πεζά «σοκολατόπιτα») και αισθάνεται ενοχές γιατί πρέπει να προσέχει πολύ τι τρώει. Κάνει πρωταθλητισμό και σε μερικές μέρες έχει αγώνα με το ποδήλατο στην Ιταλία. «Με το ποδήλατο ασχολούμαι τρία χρόνια περίπου» λέει. «Μου αρέσει πολύ το fixed gear, τα άφρενα ποδήλατα. Είχαμε ένα mountain ποδήλατο στο σπίτι, του αδερφού μου, και ήταν αυτό που χρησιμοποιούσε όλη η οικογένεια. Ε, πήγα μια μέρα με φίλους στην Πεντέλη και γούσταρα πάρα πολύ κι έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Τα φιξάκια είναι λίγο σκοτώστρες στην αρχή, αλλά σου γίνονται πάθος. Έχουν και αυτό το απίθανο στυλ. Έχει πλάκα, όμως, που στην Ελλάδα τα μισούν όλοι αυτοί που κάνουν πρωταθλητισμό. Τρέχω σοβαρά σε ομάδα εδώ και έναν χρόνο και πραγματικά ο κόσμος στην ελληνική ποδηλασία είναι απαίσιος. Τέτοιο κόμπλεξ δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου».

«Δηλαδή;». «Καταρχάς, είναι όλοι ψωνάρες, απίστευτες ψωνάρες. Είναι το παράπονό μου αυτό από την ποδηλασία, δεν είναι σαν το εξωτερικό, όπου οι ποδηλάτες έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους. Ο ένας θάβει τον άλλο πίσω απ' την πλάτη του. Είναι ατομικό σπορ και ο καθένας θέλει να επιβάλει τον εαυτό του, να δείξει ότι είναι καλύτερος. Δεν κατάλαβα ποτέ το κόμπλεξ τους με εμάς, τους fixed gear, τους φιξάδες, όπως μας λένε. Είναι σαν να μας μισούν. Ίσως επειδή πουλάμε πιο πολλή μούρη απ' αυτούς. Έχω "σκοτωθεί" με το fixed gear πολλές φορές, σε βαθμό να θέλω να το σταματήσω, αλλά ο τραυματισμός σε πεισμώνει και θέλεις να προσπαθήσεις περισσότερο. Στην Ελλάδα, και πρωταθλητισμό που κάνω, δεν θα πάω πουθενά. Βασικά, όλοι οι αθλητές στην Ελλάδα είναι καταδικασμένοι, πιστεύω. Η κατάσταση στο εξωτερικό είναι σαφώς καλύτερη. Το έχω αποδεχτεί ότι δεν θα μου προσφέρει κάτι η ποδηλασία επαγγελματικά.

Στην Ιταλία πάω με φίλους μου για να τρέξουμε στο Red Hook Criterium – είναι ένας αγώνας circuit, κυκλική διαδρομή. Κλείνουν 4-5 δρόμους στο Μιλάνο, κοντά στην πανεπιστημιούπολη, και οργανώνουν αγώνα με fixed gear ποδήλατα, χωρίς φρένα και ταχύτητες, κάτι που τον κάνει πολύ hardcore. Μετράει πάρα πολύ αυτό. Είχαμε πάει και πέρσι να τρέξουμε εκεί και ήταν πολύ ωραία».

Έξω ακούγονται συνθήματα, κάπου έχει πορεία, συζητάμε για τις αγωνίες που έχει ένας 20χρονος στην Αθήνα του 2013 και μου λέει για όσα συμβαίνουν στη σχολή του. «Σπουδάζω Διακοσμητική στα ΤΕΙ Πειραιά. Είναι πολύ κακή η κατάσταση στη σχολή, όπως και σε όλες τις σχολές - τη δική μου σκέφτονται να την κλείσουν. Ειδήσεις στην τηλεόραση δεν βλέπω γιατί λένε συνέχεια ψέματα. Πιστεύω ότι μας κοροϊδεύουν. Υπάρχει κόσμος που δεν νοιάζεται καθόλου γι' αυτό που συμβαίνει, τους ενδιαφέρει πώς θα βγουν να διασκεδάσουν και να σπαταλήσουν λεφτά. Κυρίως επειδή τους δίνουν οι γονείς τους. Ζουν πιο πολύ στον κόσμο τους. Φαίνονται οι διαφορετικές κοινωνικές τάξεις πια στην Αθήνα, παλιότερα δεν το καταλάβαινες τόσο αυτό».

«Για τους πολιτικούς τι γνώμη έχεις;». «Πιστεύω ότι είναι μουνόπανα, κλέφτες, όλοι οι πολιτικοί, και το αστείο είναι ότι έχουν την Αστυνομία να τους προσέχει».

«Για διασκέδαση αράζω με τους φίλους μου στην πλατεία ή σε σπίτια για φαγητό και ταινίες, κυρίως τρόμου και κωμωδίες. Τελευταία μού αρέσουν και τα δράματα. Σκιτσάρω, μπλακ πράγματα πιο πολύ. Παίζω παιχνίδια στο PC, κάνω chat, αλλά πρώτα πάει το ποδήλατο».

«Σεξ;». «Ε, μετράει, ο έρωτας είναι από τις μεγαλύτερες απολαύσεις».

«Πόσο καιρό είσαι με τη φίλη σου;». «Αρκετό. Τρεις εβδομάδες. Αλλά έχουμε μεγάλη ιστορία. Είμαστε γείτονες και πέντε χρόνια πριν είχαμε γνωριστεί μέσω του hi-5, που τότε ήταν στις δόξες του. Τρελές emo καταστάσεις. Τώρα είδα τον λογαριασμό μου και γέλασα. Μιλάγαμε, λοιπόν, μέσα από αυτό, κανονίσαμε να βγούμε ένα ραντεβού, πήγαμε βολτίτσα στο Χαλάνδρι, αλλά δεν έκατσε να ξαναμιλήσουμε μετά από αυτό. Και μετά από τόσο καιρό ξαναβρεθήκαμε... Είχαμε βάλει ένα στοίχημα το καλοκαίρι και είχαμε πει ότι αν το έχανε η Αγάπη θα μου καθάριζε το δωμάτιο, ενώ, αν το έχανα εγώ, θα έβγαινα με γυναικεία εσώρουχα μια βόλτα στο τετράγωνο. Και φυσικά έχασε... Έτσι, αποφάσισα να της αλλάξω τον όρο: να φιληθούμε».

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ