Ανταπόκριση από τις Κάννες: Ο υπνωτιστικός λαβύρινθος του «Under the Silver Lake» θυμίζει έντονα Ντέιβιντ Λιντς

Ανταπόκριση από τις Κάννες: Ο υπνωτιστικός λαβύρινθος του «Under the Silver Lake» θυμίζει έντονα Ντέιβιντ Λιντς Facebook Twitter
O Άντριου Γκάρφιλντ, ο πρωταγωνιστής της ταινίας, είναι εξαιρετικός στον ρόλο του. Courtesy of Cannes Film Festival
0

Αμέσως μετά το εξαιρετικό θρίλερ «It Follows», ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ διαγωνίζεται στις Κάννες με το «Under the Silver Lake» και βουτάει έντεχνα, πολύπλοκα, υπνωτιστικά και μπερδεμένα στον σουρεαλιστικό λαβύρινθο του Λος Άντζελες, θυμίζοντας έντονα δύο ταινίες του Ντέιβιντ Λιντς σχετικά με την Πόλη των Αγγέλων, το «Mulholland Drive» και το «Inland Empire», την υπερφιλόδοξη πανωλεθρία του Ρίτσαρντ Κέλι «Southland Tales» αλλά και την «μπάμπουσκα» πλοκή του «Donnie Darko», και πάλι του Κέλι, διατηρώντας την αργή, διεισδυτική ματιά της κάμερας και του σεναρίου που έκανε την προηγούμενη ταινία του τόσο απρόβλεπτη.


Χωρίζοντας γεωγραφικά το Λος Άντζελες σε ζώνες με έναν ευφάνταστο τρόπο (πιο χαλαρό και παιχνιδιάρικο από αυτόν του «Εξαιρετικά δυνατά, απίστευτα κοντά» του Στίβεν Ντάλντρι, σε αντιστοιχία με τα διαμερίσματα της Νέας Υόρκης), βάζει τον γενικώς και αορίστως περί τη show business, άεργο Σαμ ( εξαιρετικός ο Άντριου Γκάρφιλντ) να ψάχνει την γκόμενα που λιμπίστηκε, ως άλλος Τζίμι Στιούαρτ στον «Σιωπηλό Μάρτυρα», από το διπλανό διαμέρισμα στο χαρακτηριστικό συγκρότημα κατοικιών στο προάστιο του Silver Lake, στην ανατολική πλευρά της πόλης, μετά από μια γλυκιά, αν και ανολοκλήρωτη βραδιά μαζί της.

Ο Μίτσελ ασχολείται με τους γρίφους της ποπ μυθολογίας και την ιδιαίτερη συνωμοσιολογία μιας πόλης που ομφαλοσκοπεί και τριγυρνάει στα πάρτι και τις ακροάσεις, τις τυχαίες συναντήσεις και την ξεχειλωμένη παιδικότητα, πετυχαίνοντας το πορτρέτο μιας συλλογικής, υποχθόνια διαδεδομένης new age αφέλειας που φτάνει στο σημείο της ευγενικής γελοιότητας


Αντίθετα από το δραματικό θρίλερ του Λιντς και την κούκου επιστημονική φαντασία του Κέλι, ο Μίτσελ ασχολείται με τους γρίφους της ποπ μυθολογίας και την ιδιαίτερη συνωμοσιολογία μιας πόλης που ομφαλοσκοπεί και τριγυρνάει στα πάρτι και τις ακροάσεις, τις τυχαίες συναντήσεις και την ξεχειλωμένη παιδικότητα, πετυχαίνοντας το πορτρέτο μιας συλλογικής, υποχθόνια διαδεδομένης new age αφέλειας που φτάνει στο σημείο της ευγενικής γελοιότητας, ειδικά όταν όλοι παρατηρούν πως ο Σαμ μυρίζει άσχημα − τον έχουν ψεκάσει, όχι οι εξωγήινοι, αλλά ένα από τα πολλά κουνάβια που τρυπώνουν στους θάμνους της περιοχής.

Ανταπόκριση από τις Κάννες: Ο υπνωτιστικός λαβύρινθος του «Under the Silver Lake» θυμίζει έντονα Ντέιβιντ Λιντς Facebook Twitter
Με αρκετές σκηνές που κρατάνε το ενδιαφέρον κι άλλες που υπόσχονται ζωηρότερη τροπή, αλλά μηδενίζονται χωρίς προφανή λόγο, το «Under the Silver Lake» διεκδικεί αυτόματα υψηλή θέση στο πάνθεον των χολιγουντιανών «was ist das».


Ο Μίτσελ έχει αβίαστη αίσθηση του σινεμά μέσα στο σινεμά, με πάμπολλες αναφορές από παλιές ταινίες φυτεμένες στον laid back ρυθμό του L.A., με την παλιομοδίτικη, εξαίσια ορχηστρική μουσική του νεότατου και hip Disasterpeace (είναι ο συνθέτης Ρίτσαρντ Βρίλαντ που επιμελήθηκε και το σκορ στο «It Follows») να λειτουργεί ως το κλασικό πνεύμα που υπογραμμίζει ειρωνικά πως η πρωτεύουσα των λουσάτων ονείρων και των στέρεων προτύπων έχει καταντήσει, κάτω από την υπέροχη επιφάνειά της, άντρο παρανοϊκής φιλοσοφίας, καλτ σαχλαμάρας και ψεύτικων υποσχέσεων − μια σειρά από υπόγειες στοές που επιχειρούν να ενώσουν το φαντασιακό του κινηματογράφου με το νόημα της πραγματικότητας.

Χωρίς να είναι ακριβώς χύμα, το «Under the Silver Lake» εξανεμίζεται όσο περισσότερο προσπαθεί να βρει μια συγκεκριμένη λύση στα τουλάχιστον πέντε φινάλε που μέτρησα πριν από τους τίτλους τέλους. Ο Μίτσελ πετάει πολλά στοιχεία και θέματα στις πλάτες ενός χαρακτήρα που εξελίσσεται σε ντετέκτιβ της σκιάς του, δυναμιτίζοντας τη δυναμική του για χάρη μιας υπέρμετρα διασταυρούμενης πλοκής.

Με αρκετές σκηνές που κρατάνε το ενδιαφέρον κι άλλες που υπόσχονται ζωηρότερη τροπή, αλλά μηδενίζονται χωρίς προφανή λόγο, το «Under the Silver Lake» διεκδικεί αυτόματα υψηλή θέση στο πάνθεον των χολιγουντιανών «was ist das» και κλοτσάει μόνο του την ευκαιρία για instant classic στη λίστα των φιλμ γύρω από την «πόλη των ονείρων». Παρ' όλα αυτά, παραμένει μια εμπειρία μεθυστική, σίγουρα διαφορετική από τις συνηθισμένες φεστιβαλικές επιλογές σχετικά με την κοινωνική παθογένεια και τις πολιτικές ανισότητες.


 

Το τρέιλερ του «Under the Silver Lake»

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ