Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
Μεταφέροντας στο πανί τη θρυλική κατασκοπική σειρά, ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Τάουνι και ο σκηνοθέτης Μπράιαν ντε Πάλμα εγκαταλείπουν ελαφρώς τη mentalité της ομαδικής δουλειάς που τη χαρακτήριζε και πριμοδοτούν τον Ίθαν Χαντ του Τομ Κρουζ.
0

Κάποτε η μεταγραφή μιας τηλεοπτικής σειράς στη μεγάλη οθόνη σήμαινε την επικύρωση της δημοτικότητάς της, ανέβαζε κατακόρυφα το πρεστίζ της. Σήμερα, με την άνοδο του streaming και τη στροφή διόλου ευκαταφρόνητης μερίδας θεατών στο format της τηλεοπτικής σειράς ως πρωταρχικής επιλογής διασκέδασης, σπάνια θα δεις σειρές να κάνουν αυτό το ταξίδι. Η έξοδος του «Downton Abbey» στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα αποτελεί φωτεινή εξαίρεση ‒ συνήθως πια ακολουθείται αντίστροφη πορεία, οι ταινίες στέκονται αφορμή για τη γέννηση τηλεοπτικών σειρών σε μια απόπειρα των τηλεοπτικών παραγωγών να προσελκύσουν το κοινό με την προσφορά αναγνωρίσιμου «υλικού».


Με αφορμή, λοιπόν, την κυκλοφορία της κινηματογραφικής μεταφοράς του «Downton Abbey» στις αίθουσες, που δεν συνιστά διασκευή αλλά συνέχεια της σειράς, θυμόμαστε δέκα χαρακτηριστικές περιπτώσεις τηλεοπτικών σειρών που μεταπήδησαν στο σελιλόιντ, άλλοτε με μεγαλύτερη άλλοτε με μικρότερη επιτυχία.

Gunn (1967)

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
Εμπορική αποτυχία στην εποχή του και εξαιρετικά δυσεύρετο σήμερα.

To άμεσα αναγνωρίσιμο μουσικό θεματάκι των τίτλων αρχής του «Peter Gunn» ακούστηκε για μία και μοναδική φορά σε κινηματογραφική αίθουσα το 1967. Το σενάριο έγραψε ο Γούλιαμ Πίτερ Μπλάτι, που στη συνέχεια θα υπέγραφε μια ταπεινή ταινία τρόμου, για την οποία ίσως να έχετε ακούσει, τον «Εξορκιστή», με τη σκηνοθεσία κοτζάμ Μπλέικ Έντουαρντς. Το ραφινάρισμα που εγγυάται, όμως, το όνομα του τελευταίου εδώ απουσιάζει. Εμπορική αποτυχία στην εποχή του και εξαιρετικά δυσεύρετο σήμερα.

Twilight Zone: The Movie (1983)

 

Μέτρια απόπειρα αναβίωσης της θρυλικής τηλεοπτικής ανθολογίας, παρά την υπογραφή τεσσάρων βαρύτατων υπογραφών του σινεμά του φανταστικού, των Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζο Ντάντε, Τζόν Λάντις και Τζορτζ Μίλερ. Η ενότητα του τελευταίου, μια διασκευή του δημοφιλούς επεισοδίου της original σειράς «Nightmare at 20.000 feet», με έναν Τζον Λίθγκοου σε κατάσταση παροξυσμού, είναι ο βασικός λόγος για να αναζητήσεις ένα φιλμ περισσότερο γνωστό για ένα φριχτό δυστύχημα στα γυρίσματα που προκάλεσε τον θάνατο του καρατερίστα Βικ Μόροου και δύο ακόμα ανήλικων ηθοποιών.

The Untouchables (1987)

 

Στις προσπάθειες του Έλιοτ Νες και της χωκσικής –εκ του Χάουαρντ Χωκς‒ συντροφιάς του να οδηγήσουν στη Δικαιοσύνη τον διαβόητο Αλ Καπόνε ο Μπράιαν ντε Πάλμα θα βρει ένα έκτακτο όχημα για να διοχετεύσει την ακόρεστη κινηματογραφοφιλία του, συνθέτοντας με τη βοήθεια του καστ και του μάεστρο Ένιο Μορικόνε ένα ελκυστικό ψυχαγωγικό πακέτο. Η σκηνή στον σταθμό με την ευθεία αναφορά στο «Θωρηκτό Ποτέμκιν» αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του πως το slow motion, με τη διαστολή του φιλμικού χρόνου που συνεπάγεται, μπορεί να εξυπηρετήσει το σασπένς. Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Σον Κόνερι.

The Naked Gun (1988)

 

  

Μόλις έξι επεισόδια κράτησε το «Police Squad!» της ομάδας ΖΑΖ που μετέφερε στην τηλεόραση το αναρχικό χιούμορ του «Airplane!», βάζοντας στο στόχαστρο αυτήν τη φορά τα αστυνομικά σίριαλ. Χρόνια μετά θα επιχειρήσουν να επανασυστήσουν τον υπαστυνόμο Φρανκ Ντρέμπιν μέσω της μεγάλης οθόνης, πετυχαίνοντας τζάκποτ. Μοντερνισμοί, ασταμάτητα γκαγκ, πολλές φορές ταυτόχρονα μέσα στο κάδρο, κι ένας Λέσλι Νίλσεν που υποδύεται τον χαρακτήρα του σαν να έπαιζε σε σοβαρό b-movie, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερο γέλιο. Από τις σημαδιακές κωμωδίες των '80s.

The Addams Family (1991)

 

Ο διευθυντής φωτογραφίας Μπάρι Σόνενφελντ αξιοποιεί τη γοτθική σκηνογραφία και το επουράνιο καστ –μπορείς π.χ. να φανταστείς κάποιον άλλο στη θέση του Ραούλ Τζούλια ή της Κριστίνα Ρίτσι;‒ και στήνει μια απολαυστική, μακάβρια κωμωδία που, εν όψει και της ολόενα αυξανόμενης δημοτικότητας του σινεμά του Τιμ Μπάρτον τον καιρό εκείνο, έσπασε τα ταμεία και ακολουθήθηκε από μια εξίσου καλή συνέχεια. Fun fact: Στη χώρα μας, για κάποιον ανεξήγητο λόγο κυκλοφόρησε σε DVD μόνο η δεύτερη ταινία.

The Fugitive (1993)

 

 

— Είμαι αθώος.

— Δεν με νοιάζει.

Η έξοχη αυτή στιχομυθία μάς δίνει όσα θέλουμε να ξέρουμε για τον χαρακτήρα του Τόμι Λι Τζόουνς, έναν μεθοδικό, πάντα ετοιμόλογο αστυνομικό που καθορίζεται και αυτοπροσδιορίζεται αποκλειστικά μέσα από τη δουλειά του. Ο Τζόουνς έφυγε με Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, ο πρωταγωνιστής Χάρισον Φορντ με ακόμα μία εμπορική επιτυχία και ο σκηνοθέτης Άντριου Ντέιβις, λίγα χρόνια μετά, εξαργύρωσε την ευστοχία των χιτσκοκισμών του σε αυτό το πρότζεκτ με ένα (λιγότερο ευτυχές) ριμέικ ταινίας του ίδιου του μετρ, του «Dial M for murder».

Mission: Impossible (1996)

 

Μεταφέροντας στο πανί τη θρυλική κατασκοπική σειρά, ο σεναριογράφος Ρόμπερτ Τάουνι και ο σκηνοθέτης Μπράιαν ντε Πάλμα εγκαταλείπουν ελαφρώς τη mentalité της ομαδικής δουλειάς που τη χαρακτήριζε και πριμοδοτούν τον Ίθαν Χαντ του Τομ Κρουζ, επανασυστήνοντας την κινηματογραφική περσόνα του τελευταίου ως σκληροτράχηλου ήρωα δράσης που έρχεται για να σώσει τον πλανήτη. Οι σινεφίλ θέλουν να τον βλέπουν σε περιπέτειες μέχρι σήμερα, ενώ ο Σπίλμπεργκ θα αξιοποιήσει αυτήν του την πλευρά στον «Πόλεμο των Κόσμων» για να τονίσει, μέσω της ανημποριάς του, τη δριμύτητα της εξωγήινης απειλής. Όσο για τον Ντε Πάλμα; Αν δεχτούμε πως είναι ο διάδοχος του Χίτσκοκ, αυτό εδώ είναι το «North By Northwest» του.

Miami Vice (2006)

Από την TV στο σινεμά: 10 τηλεοπτικές σειρές που έγιναν ταινίες Facebook Twitter
O Κόλιν Φάρελ και o Τζέιμι Φοξ στο ενδόμυχο κυνήγι ενός διαρκώς διαφεύγοντος παραδείσου.

Αστικός λυρισμός και μελβιλικός υπαρξισμός από τον σκηνοθέτη που δίνει στη νύχτα προεκτάσεις μεταφυσικές και κοινωνεί ένα σινεμά ατόφια κινηματογραφικό σε μια εκκλησία της οποίας οι πιστοί ολοένα και λιγοστεύουν. Αρκετοί φαν της σειράς απογοητεύτηκαν από τους σοβαρούς τόνους της κινηματογραφικής εκδοχής, κάποιοι συγκινούνται μέχρι σήμερα, ακολουθώντας τους αστυνομικούς των Κόλιν Φάρελ και Τζέιμι Φοξ στο ενδόμυχο κυνήγι ενός διαρκώς διαφεύγοντος παραδείσου, με τον οποίο η όποια φευγαλέα επαφή μπορεί να κρατά όσο ένα ερωτικό ντους ή ένα μοχίτο σε κουβανέζικο μπαρ.

Dark Shadows (2010)

 

Εντάσσοντας γνώριμες θεματικές του μπαρτονικού σινεμά στο μείγμα ‒το «ευγενικό» τέρας, ο θάνατος ως νέα αρχή‒ και συνδυάζοντάς τες με μια ίντριγκα γεμάτη δολοπλοκίες, μυστικά και (όχι και τόσο) κρυφά πάθη, επιτηδευμένα στομφώδεις ερμηνείες και μια αύρα (εκούσιας) αυτοπαρωδίας, γεννά κατά κάποιον τρόπο ένα νέο κινηματογραφικό υποείδος, εκείνο της γοτθικής σαπουνόπερας. Guest εμφάνιση από τον Άλις Κούπερ που δίνει αφορμή για ένα ξεκαρδιστικό λεκτικό γκαγκ.

The Equalizer (2014)

 

Το πρώτο ημίωρο με τον μοναχικό ήρωα του Ντένζελ Ουάσινγκτον να συναντά στο diner όπου πηγαίνει να διαβάσει τη νεαρή πόρνη της Κλόε Γκρέις Μόρετζ δίνει την αίσθηση μιας τελείως διαφορετικής, πιο μελαγχολικής ταινίας σε σχέση με το όργιο εξωφρενικής δράσης που ακολουθεί. Και πάλι, όμως, παραμένει έντιμη ταινία δράσης, χαρίζοντας στον αυτόνομο ρυθμιστή «δικαιοσύνης» του Ντένζελ Ουάσινγκτον, που πήρε τη σκυτάλη από τον τηλεοπτικό ομόλογό του, ένα προσοδοφόρο franchise.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ