Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie.
0

ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ της μαζικής κουλτούρας αυτή τη στιγμή, από τα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τα ταξίδια, τη μόδα, το φαγητό και τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, ένα ροζ κύμα μοιάζει να καλύπτει τα πάντα εν αναμονή της εξόδου της Barbie –της ταινίας που σκηνοθέτησε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την Μάργκο Ρόμπι στον ομώνυμο ρόλο– στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η ταινία (η οποία φιλοδοξεί να πετύχει εισπράξεις 55 εκατομμύριων δολαρίων το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας, πάνω από το μισό κόστος της παραγωγής της) επιδιώκει να εκτοξεύσει θεαματικά στον 21ο αιώνα την πιο προβληματική κούκλα της ιστορίας και για τον σκοπό αυτό έχει εξαπολύσει εδώ και καιρό μια καμπάνια μάρκετινγκ που όμοιά της δεν έχει υπάρξει.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν, ένα πορτφόλιο από συνεργασίες με μάρκες που έχει εξασφαλίσει την διείσδυσή της σε κάθε γωνιά του σύγχρονου zeitgeist και μια λίστα με merchandise που φαίνεται να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.

Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ τον περασμένο Δεκέμβριο, η Barbie βρίσκεται σε μια πορεία ριζικού επαναπροσδιορισμού. Έχει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που οι περισσότεροι influencers ούτε να ονειρευτούν μπορούν.

Μεγάλο μέρος της καμπάνιας δεν απευθύνεται, όπως θα περίμενε κανείς, σε παιδιά (αν και με τον αριθμό των νέων παιχνιδιών που κυκλοφορούν σε συνδυασμό με την ταινία, κάποιοι γονείς μπορεί να αναρωτηθούν αν οι κατασκευαστές της Mattel έχουν βάλει σκοπό να τους χρεοκοπήσουν) αλλά περισσότερο σε ένα νέο κύμα οπαδών της γενιάς Z που ανακαλύπτουν τον κόσμο της Barbie στο TikTok, και στους millennials που έχουν ακόμα τις παλιές τους κούκλες σε ένα κουτί κάπου στα σπίτια των γονιών τους.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
O θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ.

Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει. Παρά τις προσπάθειες να γίνει η Barbie πιο «συμπεριληπτική» στα χρόνια που πέρασαν από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το 1959, η αρχική απίστευτα λεπτή εκδοχή της –σίγουρα ένα βλαβερό σωματικό πρότυπο για τα απανταχού κοριτσάκια– παραμένει η κυρίαρχη Barbie στην κοινή συνείδηση. Και υπάρχει κάτι σε μια τέλεια κούκλα με μια τέλεια ζωή που μοιάζει ανάρμοστο στον σύγχρονο κόσμο μετά το #MeToo.

Πού οφείλεται λοιπόν αυτή η ξαφνική απογείωση ενός κουρασμένου brand; Εν μέρει στο γεγονός ότι τα παιδιά που παρακαλούσαν τους γονείς τους για ένα Dreamhouse το 1998 βρίσκονται τώρα ακριβώς στην κατάλληλη ηλικία για να το νοσταλγήσουν και έχουν και το διαθέσιμο εισόδημα. Οφείλεται επίσης φυσικά στην καμπάνια που έχει δημιουργηθεί γύρω από την ταινία. Μέσα σε έξι μήνες, η Barbie μετατράπηκε από ένα παλιομοδίτικο brand σε ένα σύγχρονο είδωλο για την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το γεγονός ότι η Γκέργουιγκ (γνωστή για ταινίες ενηλικίωσης όπως το Lady Bird και την αναθεωρητική, φεμινιστική της ματιά στις Μικρές Κυρίες) βρίσκεται πίσω από την ταινία, βοήθησε επίσης στη νομιμοποίησή της Barbie, διευκολύνοντας την προώθηση όλου αυτού του ροζ και πλαστικού σύμπαντος.

Όμως, ο θόρυβος δεν οφείλεται μόνο σε ένα δελεαστικό τρέιλερ και σε ένα εξαιρετικό καστ. «Αν αγαπάτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς», δηλώνει το τρέιλερ. «Αν μισείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι για εσάς». Η Ρόμπι πρόσθεσε: «Αν νιώθετε αδιάφοροι για την Barbie ή αν έχετε χρόνια να σκεφτείτε την Barbie, αυτή η ταινία είναι επίσης για εσάς».

Εκεί έγκειται η ιδιοφυΐα αυτής της καμπάνιας, λέει ο Alex Wilson, εκτελεστικός διευθυντής του πρακτορείου Amplify. Στέλνει το μήνυμα ότι η Barbie είναι για όλους: «Πήραν το DNA αυτού που έκανε αυτό το παιχνίδι τόσο επιτυχημένο και το έκαναν μάρκετινγκ τοποθετώντας την εικόνα της σε παιχνίδια, στο Architectural Digest, στο φαγητό, στη μόδα, στο interior design, στα πάντα».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Wilson, είναι το κλειδί για την καμπάνια της Barbie. Το Barbie TikTok έχει αποσπάσει 13,3 εκατομμύρια likes από τότε που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2021. Δεν αποτελεί ρητά μέρος της καμπάνιας της ταινίας, αλλά είναι όλα μέρος του σχεδίου, που πλασάρεται έξυπνα από τη Mattel όχι ως ένας τρόπος να πουλήσει παιχνίδια αλλά να επαναπροσδιορίσει την Barbie ως σύγχρονη influencer.

Barbie: Η απροσδόκητη απογείωση ενός κουρασμένου brand Facebook Twitter
Είναι γεγονός: μετά από τόσο καιρό, η Barbie φαίνεται να είναι και πάλι cool. Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα το είχε προβλέψει.

Η ταινία εξυπηρετεί έναν παρόμοιο σκοπό. «Δεν πρόκειται για τη δημιουργία ταινιών με στόχο να πουλήσουμε περισσότερα παιχνίδια», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz. «Τα καταφέρνουμε μια χαρά και χωρίς ταινίες». Κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει, αλλά την ημέρα που η Margot Robbie Barbie βγήκε στα ράφια των καταστημάτων εκτοξεύτηκε στο νούμερο ένα πωλήσεων στο Amazon.

Η ταινία, λέει ο Wilson, είναι η απόδειξη ότι η βιομηχανία έχει «μεταβεί από την τοποθέτηση προϊόντος στο προϊόν ως πρωταγωνιστή». Θα καταφέρει η καμπάνια να στείλει τον κόσμο στις αίθουσες; Το τσούρμο των influencers που προσκλήθηκαν πρόσφατα να παρακολουθήσουν το τρέιλερ πείστηκαν. «Θέλω να βρεθώ στον κόσμο της Barbie», είπε μία από αυτές, ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια στα ροζ σήμα. Είναι τυχερή – βρίσκεται ήδη εκεί.

Barbie Official Trailer

Με στοιχεία από The Telegraph

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ