«Ο Εχθρός Δίπλα μου»: H επιστροφή του καλού ισπανικού θρίλερ

«As Bestas»: H επιστροφή του καλού ισπανικού θρίλερ Facebook Twitter
Το «As Bestas» κρατά 137 λεπτά χωρίς να του φαίνεται και κάλλιστα θα μπορούσε να αναδειχθεί σε sleeper hit της θερινής σεζόν.
0


ΚΑΚΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ, το ισπανικό θρίλερ, δημοφιλές εξαγώγιμο είδος της σχετικής εθνικής κινηματογραφίας και πολύ αγαπητό στη χώρα μας, βιώνει μια μίνι κρίση τα τελευταία χρόνια. Για προσπαθήστε να σκεφτείτε ένα μεγάλο hit εντός της τρέχουσας δεκαετίας κι αν το βρείτε, ελάτε να μας το πείτε. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό οφείλεται στην εξάντληση των θεμάτων, στις (αναπόφευκτες) συνέπειες της πανδημικής κρίσης στην παραγωγή, στην αλλαγή του προσανατολισμού με στόχο την αγορά του streaming, στη μετανάστευση των ταλέντων στο εξωτερικό ή σε όλα τα παραπάνω ταυτόχρονα.

Τουλάχιστον, ξέρουμε ότι μπορούμε πάντα να στηριχτούμε στον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν. Ίσως ο πιο υποσχόμενος σκηνοθέτης του ισπανικού κινηματογράφου αυτή τη στιγμή, ο Σορογκόγιεν έχει καταφέρει να βρει έναν κώδικα επικοινωνίας με το ελληνικό κοινό, το οποίο αγκάλιασε τα «Kανείς δεν μπορεί να μας σώσει», «Έκπτωτος» και «Εξαφανισμένος».

Ο Σορογκόγιεν έχει πλάσει ένα θρίλερ τρισδιάστατων χαρακτήρων και υπόκωφης έντασης, εντείνοντας το σασπένς δια της σιωπής και της διαστολής του φιλμικού χρόνου, αλλά και οπτικά, μέσω της αξιοποίησης του χώρου μέσα στο κάδρο.

Το «As Βestas» αναμένεται να συνεχίσει αυτή την καλή σχέση, μεταφέροντας τη δράση σε ένα ορεινό επαρχιακό χωριό της Γαλικίας. Ένας Γάλλος και η σύζυγός του, που μετακόμισαν στο μέρος προ διετίας, καλλιεργούν τη γη και επισκευάζουν σπίτια με στόχο τον εποικισμό του χωριού, ενώ οι γείτονές τους, δυο αδέρφια που ζουν εκεί από τότε που γεννήθηκαν, θέλουν να πουλήσουν την ιδιοκτησία τους σε ιδιώτες για να στήσουν ανεμογεννήτριες. Η πεισματική άρνηση των πρώτων να πράξουν το ίδιο μπλοκάρει το έργο και διογκώνει τη σύγκρουση ανάμεσά τους, η οποία έχει τις ρίζες της σε εθνοτικές διαφορές.

«As Bestas»: H επιστροφή του καλού ισπανικού θρίλερ Facebook Twitter
Tο φιλμ του Σορογκόγιεν έχει ένα δεύτερο, φεμινιστικό επίπεδο ανάγνωσης, με τους πρωταγωνιστές της σύγκρουσης από την πρώτη στιγμή να επιχειρούν να επιβεβαιώσουν και να επιβάλλουν τον ανδρισμό τους.

Ο Σορογκόγιεν έχει πλάσει ένα θρίλερ τρισδιάστατων χαρακτήρων και υπόκωφης έντασης, εντείνοντας το σασπένς δια της σιωπής και της διαστολής του φιλμικού χρόνου, αλλά και οπτικά, μέσω της αξιοποίησης του χώρου μέσα στο κάδρο. Παράλληλα, μια σειρά από έγχορδα δεν παύουν να υπενθυμίζουν την απειλή  και να προοικονομούν την πραγμάτωσή της, ακόμα κι όταν η εικόνα δείχνει ειδυλλιακή.

Πέρα από τη μισαλλοδοξία, την ξενοφοβία, την κατάδειξη του κτήνους μέσα μας – «as bestas» σημαίνει «ως κτήνη», «ως θηρία»- κι ένα πορτρέτο της επαρχίας, ευρισκόμενο κάπου ανάμεσα στα «Αδέσποτα Σκυλιά» του Σαμ Πέκινπα και στον «Βασιλιά» του Νίκου Γραμματικού, το φιλμ του Σορογκόγιεν έχει ένα δεύτερο, φεμινιστικό επίπεδο ανάγνωσης, με τους πρωταγωνιστές της σύγκρουσης από την πρώτη στιγμή να επιχειρούν να επιβεβαιώσουν και να επιβάλλουν τον ανδρισμό τους - σκεφτείτε, για παράδειγμα, ότι ο χαρακτήρας που υποδύεται ο εξαίρετος καρατερίστας Ντενί Μενοσέ έχει ονομάσει τον σκύλο του «Τιτάνα». Μια απρόσμενη, γενναία αφηγηματική στροφή στην τρίτη πράξη προσυπογράφει αυτή τη διάσταση του έργου.

Το «As Bestas» κρατά 137 λεπτά χωρίς να του φαίνεται, και κάλλιστα θα μπορούσε να αναδειχθεί σε sleeper hit της θερινής σεζόν. Το παρελθόν έχει αποδείξει ότι το εγχώριο ενήλικο κοινό αναζητά αντίστοιχα δείγματα σινεμά και καταλήγει να τα αγκαλιάσει, όταν τα εντοπίσει. 

AS BESTAS (Ο Εχθρός Δίπλα Μου) - Official Trailer

Η ταινία «AS BESTAS» προβάλλεται από την Πέμπτη 10 Αυγούστου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM