Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
5

Οι ηθοποιοί (μέσα απ' την ετήσια τελετή των βραβείων τους, η οποία στην Ελλάδα προβλήθηκε απ' την Nova) έβγαλαν τη γλώσσα στα Όσκαρ τιμώντας κυρίως αφρικανικής καταγωγής συναδέλφους που η Ακαδημία αγνόησε με τις "λευκές" υποψηφιότητες

Με το κορυφαίο βραβείο του Αμερικανικού Σωματείου Ηθοποιών να καταλήγει στο καστ της ταινίας Spotlight, τα Όσκαρ δείχνουν και επισήμως ασαφή στην τελική επιλογή της καλύτερης ταινίας. Κι αυτό, γιατί πριν από μερικές ημέρες, το Σωματείο των Παραγωγών προτίμησε το Μεγάλο Σορτάρισμα, αφήνοντας άφωνους ακόμη και τους συντελεστές της ταινίας του Άνταμ Μακέϊ, που παρευρέθησαν στην ετήσια εκδήλωση και δήλωσαν έκπληκτοι παραλαμβάνοντας το βραβείο που συνήθως προβλέπει την αντίστοιχη κατηγορία στα Όσκαρ. Πρόπερσι, το ίδιο βραβείο μοιράστηκαν, σε μια σπάνια ισοψηφία, το 12 Χρόνια Σκλάβος με το Gravity, και, αν θυμάστε, οι δύο εκείνες ταινίες δεν έκαναν το παραδοσιακό double στα Όσκαρ- το δράμα για τη δουλία πήρε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, και η διαστημική περιπέτεια επιβίωσης του Αλφόνσο Κουαρόν, το βραβείο σκηνοθεσίας. Κάποιοι παρατηρητές άκουσαν πως η κούρσα των Παραγωγών κρίθηκε και φέτος για λίγες ψήφους, και όλοι γνωρίζουν πως στις αμέσως παρακάτω θέσεις πρέπει να τερμάτισαν το Spotlight και η Επιστροφή.

Τώρα έρχονται τα βραβεία της Ένωσης των Ηθοποιών, που αριθμεί 160 χιλιάδες μέλη (αν και δεν ψηφίζουν όλοι) για να προτιμήσουν το Spotlight του Τομ Μακάρθι. Όντας το πλέον πολυάριθμο γκρουπ ψηφοφόρων από τις επαγγελματικές ομάδες που απαρτίζουν το μωσαϊκό των 6 χιλιάδων επαγγελματιών από όλους τους κλάδους, οι ηθοποιοί δίνουν τον τόνο με την δειγματοληπτική, επιλεκτική εκπροσώπηση τους στην Ακαδημία. Κοντολογίς, το οσκαρικό "σύρμα" δίνεται από το γούστο τους, και την κρίση τους κάθε χρονιά. Ιστορικά, τα S.A.G (screen actors' guild) Awards θεωρούνται μια ασφαλής πρόβλεψη των αντίστοιχων βραβείων στους ηθοποιούς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως εκείνη της Μέριλ Στριπ, που είχε κερδίσει το Όσκαρ για τη Σιδηρά Κυρία, αλλά οι συνάδελφοι της είχαν προτιμήσει στα "συνδικαλιστικά" βραβεία την Βαϊόλα Ντέϊβις για τις Υπηρέτριες. Το δε συνολικό βραβείο για το καστ, δείχνει σαν βελάκι σε έγκυρη πυξίδα, το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, κυρίως όταν η ταινία βασίζεται σε καστ ηθοποιών, κι όχι σε σκηνοθετικό επίτευγμα, όπως στην περίπτωση του Braveheart του Μελ Γκίμπσον, που απουσίαζε ολοσδιόλου από τα SAG 22 χρόνια πριν.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Η Rachel McAdams με το βραβείο 'Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture' για το 'Spotlight'

 

Όπως διαφαίνεται, οι "ερμηνευτικές" ταινίες της χρονιάς είναι το Μεγάλο Σορτάρισμα" και το Spotlight. Το πρώτο έχει τον αέρα του Σωματείου των Παραγωγών, και το δεύτερο τους ενωμένους Ηθοποιούς. Και η Επιστροφή; Αν εξαιρέσουμε τις μη επαγγελματικές Χρυσές Σφαίρες, δεν έχει πάρει καμία πρωτιά. Απομένει η Ένωση Σκηνοθετών, που αν βραβεύσει τον Αλεχάντρο Ινιάριτου, τον προκρίνει για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Αν οι σκηνοθέτες, δια μέσου της Ένωσης τους, προτιμήσουν κάποιον άλλον φέτος (ο Ινιάριτου είχε σαρώσει πέρυσι, ολοταχώς προς τις πολλαπλές νίκες του Birdman) τότε ο όποιος θαυμασμός προς την ταινία αυτή, σύμφωνα με την εύστοχη ανάλυση του Hollywood Reporter, θα εξαντληθεί στο πρόσωπο του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος είναι ακλόνητο φαβορί από εδώ και πέρα στον πρώτο ανδρικό ρόλο, και για τα Όσκαρ και για το BAFTA, και μάλιστα με ορθίους χειροκροτητές, όπως συνέβη στα βραβεία των Ηθοποιών. Ο Ντι Κάπριο απολαμβάνει θαυμασμού όχι μόνο για μια δύσκολη ερμηνεία, αλλά ενδεχομένως για τα βραβεία που δεν έχει πάρει μέχρι την Επιστροφή, προκαλώντας ένα είδος ένοχης αποδοχής που ταιριάζει σε καλλιτέχνη πολύ μεγαλύτερο σε ηλικία. Το έχουμε πει, πως ο μεγαλύτερος εχθρός του Ινιάριτου είναι η περυσινή βράβευση του, και το ίδιο ισχύει και για τον Εμάνιουελ Λουμπέτσκι, ο οποίος θα άξιζε ένα ακόμη βραβείο για την φωτογραφία της Επιστροφής, και θα το είχε στο τσεπάκι του, αν δεν είχε τιμηθεί και τις δύο προηγούμενες χρονιές, για το Birdman και το Gravity.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Leonardo DiCaprio και Brie Larson

Πίσω στα SAG Awards: σαν να ήθελαν να δηλώσουν την διαφοροποίηση τους από τις μονοχρωματικές υποψηφιότητες των Όσκαρ, τα μέλη του Σωματείου υπερέβαλλαν εαυτούς, με τσουνάμι αγαλματιδίων σε αφροαμερικανίδες νικήτριες για τα τηλεοπτικά τους επιτεύγματα, όπως η Ούζο Αντούμπα, η Βαϊόλα Ντέϊβις και η Κουίν Λατίφα, και έναν αφροάγγλο, τον Ίντρις Ελμπά, ο οποίος κέρδισε δύο φορές, για το κινηματογραφικό Beasts of No Nation και το τηλεοπτικό Luther. Μάλιστα ο Ελμπά ήταν ένας από τους λίγους που αναφέρθηκε στον "ελέφαντα στο δωμάτιο", λέγοντας στο κοινό "καλώς ήρθατε στην τηλεόραση της διαφορετικότητας", προκαλώντας φυσικά το γέλιο στους υποψιασμένους συναδέλφους του.

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
Ο Idris Elba με τα δύο του βραβεία

Ο Ελμπά δεν είναι φυσικά υποψήφιος στην κατηγορία του δεύτερου ρόλου στα Όσκαρ, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Σιλβέστερ Σταλόνε, ενώ στις γυναίκες έκανε την έκπληξη (σε μια κατηγορία που φημίζεται για ανατροπές) η Αλίσια Βικάντερ, στο Κορίτσι από τη Δανία. Όσον αφορά τον πρώτο ρόλο στις γυναίκες, η Μπρι Λάρσον δείχνει πλέον μεγάλο φαβορί για το Room.

Σε μια βραδιά που τα πνεύματα στη μαύρη κοινότητα μάλλον ηρέμησαν, και η πρόεδρος της Ακαδημίας Σέριλ Άϊζακς Μπουν καθόταν σε ένα από τα μπροστινά τραπέζια με φανερή ικανοποίηση που σίγησε, έτσω και προσωρινά η μεγάλη μπόρα, δύο μικρές λεπτομέρειες στο φινάλε έκαναν πιο ενδιαφέρουσα μια απονομή που, ως συνήθως, κύλησε γοργά και προπαγανδιστικά υπέρ της σημασίας του να είναι κάποιος εργαζόμενος ηθοποιός σε ένα κλάδο με τεράστα ανεργία: από το πουθενά, η αν δεν κάνω λάθος ποτέ βραβευμένη και σίγουρα παροπλισμένη Ντεμί Μουρ παρουσίασε το μεγάλο βραβείο κι έκανε την αποφώνηση. Ποιός είναι ο ατζέντης της, αναρωτήθηκα; Ή μήπως επελέγη με κλήρωση;

Βραβεία Σωματείου Ηθοποιών: Το σασπένς προς τα Όσκαρ εντείνεται Facebook Twitter
H Ντεμί Μουρ

Και δεύτερον, παραλαμβάνοντας με το υπόλοιπο καστ, το βραβείο για το Spotlight, ο Μάϊκλ Κίτον έκανε αναφορά στο Φλιντ του Μίσιγκαν, παραλληλίζοντας την πόλη, με την τεράστια αδικία που πραγματευόταν η ταινία του. Πού εντοπίζεται ο επίκαιρος συσχετισμός; Στο Φλιντ της χρεοκοπημένης πολιτείας του Μίσιγκαν, έχουν πρόσφατα βρεθεί επικίνδυνες ποσότητες μολύβδου στο πόσιμο νερό, σε τέτοιο βαθμό που συστήνεται σε έγκυους και παιδιά να μην πίνουν από βρύσες και να μην το χρησιμοποιούν καθόλου. Ο Κίτον είπε: "είναι η προσωπική μου άποψη και θα την πω, και ας με κρεμάσουν κάποιοι γι' αυτό". Εννοεί τα μεγάλα συμφέροντα, προφανώς. Ο πάλαι ποτέ Batman σε ρόλο Έριν Μπρόκοβιτς, στην πραγματική ζωή.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια
Δεν παλευει με την καμια σαν να ειναι ο Τσακ Νορις (προσβαλλεις το σεναριογραφο, το σκηνοθετη, την ταινια και τη νοημοσυνη μας με αυτο που ειπες), η αρκουδα επιεικως τον ξεσκιζει, ενω μπροστα στον Τσακ Νορις η αρκουδα θα πεθαινε απο σεβασμο πριν καν ξεκινησει η μαχη, δεν πεφτει απο καταρρακτη 100 μετρων , απλως παρασυρεται για μεγαλη αποσταση, δεν παριστανει το νεκρο καπου και ειμαι σχεδον απολυτα σιγουρος οτι δεν ειναι μακιγιαριαμενος. Βλεπεις -20 βαθμοι κελσιου φτιαχνουν επιδερμιδα. P.S. Το μονο που θα καταλογιζα ειναι η πτωση απο το γκρεμο στο δεντρο αλλα και αυτο δεν ειναι μαθηματικα απιθανο (τα κλαδια επιβραδυνουν σημαντικα την πτωση-απιθανο ειναι να επιζεις απο πτωση απο τον πεμπτο οροφο, εγινε τις προαλλες, το δειξαν και οι ειδησεις).
Εγώ αυτό που θα ήθελα και μαλλον δε θα γίνει είναι το οσκαρ σκηνοθεσίας να πάει στον Μίλερ και της καλυτερης ταινίας στον Ινιαριτου. Το Σορταρισμα είναι φουλ υπερεκτιμημένη παιδιά! Μονο τέτοια μαλακια μην κερδίσει την κατηγορία! Χίλιες Φορές να κερδίσει αλλη μία αληθινή ιστορία (aka spotlight) όπως εέκαναν με το Αργκο.
Δεν παλεψε σαν τον Τσακ Νόρις (προσβαλλεις το σεναριογραφο, το σκηνοθέτη, την ταινία και τη νοημοσύνη μας με αυτό που είπες), η αρκουδα επιεικως τον ξεσκισε ενω μπροστα στον Τσακ Νορις θα πεθαινε πριν αρχισει η μαχη απο σεβασμο, δεν έπεσε απο καταρρακτη 100 μέτρων, απλως παρασύρθηκε , η πτώση απο το γκρεμό στο δέντρο είναι ή μονη που θα σου έδινα αλλά δεν είναι μαθηματικά απίθανο να επιζησεις απο τέτοια πτώση (τα κλαδιά επιβραδυναν σημαντικά την πτώση- απίθανο είναι να πεφτεις απο τον 5ο και να επιζεις και όμως τις προαλλες έγινε και το δειξαν και οι ειδήσεις), δεν το παιζε νεκρος ,ηταν ζωντανός και είμαι σχεδόν σίγουρος πως δεν ηταν μακιγιαρισμενος! -20 βαθμοί κελσίου βλέπεις φτιαχνουν επιδερμίδα.
Θα σε ρίξω σε καταρράκτη αφού σε έχει ξεσκίσει αρκούδα , στους -20 ο C, να δούμε αν θα επιζησεις. H ταινια για να συγκινησει ή δεν ξέρω και εγώ τι, ήταν τραβηγμένη σεναριακά από τα μαλλιά. όσον αφορα το μακιγιάζ κ οτι ηταν ημι-νεκρος στη μιση ταινια, το αναφέρω γιατί και σε ένα μέτριο ηθοποιο αν τον βάψεις σαν να έχει μόλις σωθεί από τροχαίο, και τον βάζεισ να κοιμάται και να σέρνεται στη μιση ταινία, πιθανότατα να είναι το ίδιο ή και περισσότερο πειστικος