Ένας μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος Γουόνκα

Γουόνκα Facebook Twitter
O Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος.
0

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ 1964, τη χρονιά που η Μαίρη Πόπινς της Τράβερς, του Ντίσνεϊ, των αδελφών Σέρμαν και της Τζούλι Άντριους μάγεψε τις οθόνες και τα παιδιά όλου του πλανήτη, το Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο της Σοκολάτας έγινε το πιο γνωστό από τα παιδικά αναγνώσματα του Ρόαλντ Νταλ, χάρη στις δυο κινηματογραφικές μεταφορές του.

Κι ενώ ο Τζιν Γουάιλντερ και ο Τζόνι Ντεπ ανέδιδαν όχι μόνο την εκκεντρικότητα του κεντρικού ήρωα αλλά και τη λοξή ματιά του Βρετανού συγγραφέα, ο Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ, έτσι όπως συντέθηκε από τον σεναριογράφο Σάιμον Φάρναμπι και τον σκηνοθέτη Πολ Κινγκ, παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος, χαριτωμένος και γλυκούλης όσο και τα περιζήτητα κακαο-σκευάσματά του, ανεπηρέαστος ωστόσο από τις ντικενσιανές περιπέτειές του.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του.

Οπλισμένος με τις μυστικές συνταγές της μητέρας του (Σάλι Χόκινς) και τους κλεμμένους καρπούς από το νησί των Ούμπα Λούμπα, ο νεαρός φιλοδοξεί να ανατρέψει το στάσιμο τοπίο της επικρατούσας ζαχαροπλαστικής αλλά βρίσκει απέναντί του έναν εντελώς διεφθαρμένο αστυνομικό διευθυντή και φυλακίζεται από την πονηρή Ολίβια Κόλμαν, ιδιοκτήτρια ενός πανδοχείου που το διευθύνει μαζί με έναν γερμανόφωνο νταή.

Παρά τα εμπόδια, το φρόνημά του καλά κρατεί, και ο Σαλαμέ υιοθετεί στάση υπομονής και ελέγχου, σαν να γνωρίζει εκ των προτέρων πως όλα θα πάνε καλά και να καθησυχάζει τα (πιθανώς) ανήσυχα παιδιά που τον παρακολουθούν.

Γουόνκα Facebook Twitter
O Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα.

Η παρήχηση του ονοματεπώνυμού του στα αγγλικά εμπεριέχει ένα σεξουαλικό παιχνίδισμα, που μαζί με τη γενικευμένη καταλληλότητα του Γουόνκα αφαιρούν από την ταινία οποιαδήποτε ανατρεπτική ματιά ή λοξοδρόμηση προς το ενοχλημένο πλάσμα που γνωρίσαμε στις ταινίες του Μελ Στιούαρτ και του Τιμ Μπέρτον.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του Πάντινγκτον (που τείνουν να γίνουν για το βρετανικό μιούζικαλ ότι και ο Ρίτσαρντ Κέρτις για την κομεντί και ο Ντέιβιντ Γιέιτς για τις Χαριποτεριάδες), μαζί με τον Νιλ Χάνον των Divine Comedy, που έγραψε τα τραγούδια.

Ευτυχώς, το θεϊκό «Pure Imagination», οι νότες του οποίου παρεισφρέουν από την αρχή, μας θυμίζει πως η αξιομνημόνευτη μελωδία της ταινίας έχει προ πολλού κλείσει μισό αιώνα ζωής και καλά κρατεί, και ο Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα που έρχεται δυναμικά για να διεκδικήσει χορευτικά και φλεγματικά ό,τι ανήκει στη μικρόσωμη αλλά περήφανη φυλή του και να αποδώσει δικαιοσύνη, όπως εκείνος την εννοεί.

Η ταινία «Γουόνκα» προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ