Ένας μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος Γουόνκα

Γουόνκα Facebook Twitter
O Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος.
0

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ 1964, τη χρονιά που η Μαίρη Πόπινς της Τράβερς, του Ντίσνεϊ, των αδελφών Σέρμαν και της Τζούλι Άντριους μάγεψε τις οθόνες και τα παιδιά όλου του πλανήτη, το Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο της Σοκολάτας έγινε το πιο γνωστό από τα παιδικά αναγνώσματα του Ρόαλντ Νταλ, χάρη στις δυο κινηματογραφικές μεταφορές του.

Κι ενώ ο Τζιν Γουάιλντερ και ο Τζόνι Ντεπ ανέδιδαν όχι μόνο την εκκεντρικότητα του κεντρικού ήρωα αλλά και τη λοξή ματιά του Βρετανού συγγραφέα, ο Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ, έτσι όπως συντέθηκε από τον σεναριογράφο Σάιμον Φάρναμπι και τον σκηνοθέτη Πολ Κινγκ, παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος, χαριτωμένος και γλυκούλης όσο και τα περιζήτητα κακαο-σκευάσματά του, ανεπηρέαστος ωστόσο από τις ντικενσιανές περιπέτειές του.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του.

Οπλισμένος με τις μυστικές συνταγές της μητέρας του (Σάλι Χόκινς) και τους κλεμμένους καρπούς από το νησί των Ούμπα Λούμπα, ο νεαρός φιλοδοξεί να ανατρέψει το στάσιμο τοπίο της επικρατούσας ζαχαροπλαστικής αλλά βρίσκει απέναντί του έναν εντελώς διεφθαρμένο αστυνομικό διευθυντή και φυλακίζεται από την πονηρή Ολίβια Κόλμαν, ιδιοκτήτρια ενός πανδοχείου που το διευθύνει μαζί με έναν γερμανόφωνο νταή.

Παρά τα εμπόδια, το φρόνημά του καλά κρατεί, και ο Σαλαμέ υιοθετεί στάση υπομονής και ελέγχου, σαν να γνωρίζει εκ των προτέρων πως όλα θα πάνε καλά και να καθησυχάζει τα (πιθανώς) ανήσυχα παιδιά που τον παρακολουθούν.

Γουόνκα Facebook Twitter
O Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα.

Η παρήχηση του ονοματεπώνυμού του στα αγγλικά εμπεριέχει ένα σεξουαλικό παιχνίδισμα, που μαζί με τη γενικευμένη καταλληλότητα του Γουόνκα αφαιρούν από την ταινία οποιαδήποτε ανατρεπτική ματιά ή λοξοδρόμηση προς το ενοχλημένο πλάσμα που γνωρίσαμε στις ταινίες του Μελ Στιούαρτ και του Τιμ Μπέρτον.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του Πάντινγκτον (που τείνουν να γίνουν για το βρετανικό μιούζικαλ ότι και ο Ρίτσαρντ Κέρτις για την κομεντί και ο Ντέιβιντ Γιέιτς για τις Χαριποτεριάδες), μαζί με τον Νιλ Χάνον των Divine Comedy, που έγραψε τα τραγούδια.

Ευτυχώς, το θεϊκό «Pure Imagination», οι νότες του οποίου παρεισφρέουν από την αρχή, μας θυμίζει πως η αξιομνημόνευτη μελωδία της ταινίας έχει προ πολλού κλείσει μισό αιώνα ζωής και καλά κρατεί, και ο Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα που έρχεται δυναμικά για να διεκδικήσει χορευτικά και φλεγματικά ό,τι ανήκει στη μικρόσωμη αλλά περήφανη φυλή του και να αποδώσει δικαιοσύνη, όπως εκείνος την εννοεί.

Η ταινία «Γουόνκα» προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην καρδιά του ταύρου - στην κοιλιά του καλλιτέχνη

Οθόνες / «Η καρδιά του ταύρου»: Ένα ντοκιμαντέρ για την πίστη στην ψευδαίσθηση

Σε παραγωγή Onassis Culture, η Εύα Στεφανή επιχειρεί μια κατάδυση στον σαγηνευτικό κόσμο του Δημήτρη Παπαϊωάννου και της προετοιμασίας της παράστασής του «Εγκάρσιος Προσανατολισμός».
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Oscar stories: Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Pulp Fiction / Οι «ξένοι» στα Όσκαρ

Από το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ μέχρι τη σαρωτική διάκριση της Εμίλια Πέρεζ με τις 13 υποψηφιότητες, η πορεία των ξενόγλωσσων ταινιών στα Όσκαρ είναι γεμάτη από σταθμούς που αμφισβητούν και αναμορφώνουν τα όρια του κινηματογράφου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Μυθολογίες / «Μετά τα 35 κατάλαβα τον Αντονιόνι»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Βεσλεμέ

Παραγνωρισμένα διαμάντια, ένας Σουηδός ημίθεος και χαρακτήρες που ξεπερνούν τα βιβλία από τα οποία γεννήθηκαν: ο σκηνοθέτης μοιράζεται τις ταινίες που τον σημάδεψαν καθώς και την αγαπημένη του αφίσα για καθεμιά από αυτές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ