Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
0

Κάθε σινεμά που διασώζεται αποτελεί μια νίκη για όλη τη σινεφίλ κοινότητα της Αθήνας και για τον πολιτισμό αυτής της χώρας γενικότερα. Σε μια σεζόν που σφραγίστηκε από το κλείσιμο, μετά από έναν αιώνα λειτουργίας, του Ιντεάλ, και ενώ οι ειδήσεις για το αβέβαιο μέλλον του Πάλας στο Παγκράτι και της Αλεξάνδρας στην Καλλιθέα ήρθαν απανωτές, τουλάχιστον η επιστροφή του εμβληματικού θερινού Cine Paris της Πλάκας στη θερινή μας ατζέντα είναι κάτι παραπάνω από χαρμόσυνη.

Η ταράτσα του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου κτιρίου της οδού Κυδαθηναίων 22, που ανήκει πλέον στο Stelios Phlianthropic Foundation του επιχειρηματία Στέλιου Χατζηιωάννου, διαθέτει κατά γενική ομολογία μία από τις ωραιότερες θέες της Αθήνας. Ακόμα μία σχεδόν αιωνόβια κινηματογραφική αίθουσα που λειτουργεί από τη δεκαετία του 1920, το Cine Paris τα τελευταία τέσσερα χρόνια είχε κατεβάσει ρολά. Πριν από μερικούς μήνες έγινε γνωστό ότι είχε περιέλθει στη διαχείριση του Cinobo, με προγραμματισμένη ημερομηνία επαναλειτουργίας τον Μάιο του 2024. Ο Μάιος του ’24 έφτασε και το Cinobo, έπειτα από τη διάσωση της χειμερινής Όπερας στην Ακαδημίας, που επίσης επαναλειτούργησε πριν από μερικούς μήνες υπό τη «στέγη» του, προσφέροντας μια μικρή ανακούφιση και καλύπτοντας εν μέρει το δυσαναπλήρωτο κενό που άφησε το κλείσιμο του Ιντεάλ, τήρησε το χρονοδιάγραμμα και πλέον είναι όλα έτοιμα: την Παρασκευή 10 Μαΐου η οθόνη του Cine Paris θα φωτίσει ξανά προβάλλοντας το Ποτέ την Κυριακή του Ζιλ Ντασέν.

Το σκεπτικό του curation είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των νέων ταινιών που θα κάνουν πρεμιέρα το φετινό καλοκαίρι και των κλασικών που θα παίζονται σε επανέκδοση, με αποκατεστημένες κόπιες.

«Νιώθω τεράστια χαρά, έπειτα από μήνες κουραστικής προετοιμασίας», είναι το πρώτο πράγμα που μου λέει η Δάφνη Μπεχτσή, ιδρύτρια και CEO του Cinobo, όταν τη συναντώ στην ταράτσα, ενώ επιβλέπει τις τελευταίες εργασίες. Οι καρέκλες μόλις έχουν τοποθετηθεί, γίνονται δοκιμές του ήχου και συζητούν σε ποιο σημείο είναι προτιμότερο να τοποθετηθεί η νέα, φρεσκοσχεδιασμένη μαρκίζα. «Νομίζω πως η αίθουσα, έτσι όπως θα ξανανοίξει, θα χαρίσει πολύ όμορφες στιγμές και θα παίξει πολύ καλές ταινίες. Ήταν λυπηρό να βλέπεις αυτή την ταράτσα άδεια και νιώθω περήφανη που το Cinobo κατάφερε ένα τέτοιο βήμα. Η αλήθεια είναι ότι η Όπερα το είχε πιο πολύ ανάγκη, το Cine Paris δεν θα έμενε ποτέ ανεκμετάλλευτο. Όμως χαίρομαι που το πήραμε εμείς γιατί μπορούμε να φέρουμε το σινεμά που αξίζει σε αυτή την ιστορική αίθουσα, σε αυτή την τοποθεσία. Η επιλογή του προγράμματος είναι πολύ σημαντική σε ένα τέτοιο μέρος, όπως και η όποια ανακαίνιση να γίνει με σεβασμό στον χώρο».

Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
«Ήταν λυπηρό να βλέπεις αυτή την ταράτσα άδεια και νιώθω περήφανη που το Cinobo κατάφερε ένα τέτοιο βήμα». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μιλώντας για την ανακαίνιση, η Δάφνη μου εξηγεί πως πρωτεύον για εκείνους ήταν το ανακαινισμένο Cine Paris να αποτελεί τη φυσική εξέλιξη και μια αναβαθμισμένη, βελτιωμένη έκδοση του ιστορικού χώρου, όπως τον ξέραμε, με καλύτερες ποιότητες σε πολλά επίπεδα, αλλά διατηρώντας την αίσθηση ενός αγαπητού ελληνικού σινεμά, και όχι κάτι εντελώς out of the box. Η χωρητικότητα της νέας αίθουσας, λοιπόν, είναι 370 θέσεις. Ο τεχνικός εξοπλισμός εικόνας και ήχου έχει αναβαθμιστεί, η οθόνη έχει ανανεωθεί με πανί σινεμασκόπ υψηλής ποιότητας και έχει σηκωθεί ψηλότερα για να είναι εμφανείς οι υπότιτλοι σε όλο το κοινό. Το brand και το design επιμελήθηκε το MB Studio του Μίλτου Μπότη, την αρχιτεκτονική πρόταση το γραφείο SpatialArchitecture + Design των Βασιλίνας Καούρη και Μάρως Κρούσκα, ενώ έχει προβλεφθεί αναβατόριο για την προσβασιμότητα των ατόμων με κινητική αναπηρία. Τη μελέτη φωτισμού έκανε ο Γιώργος Τέλλος και η εταιρεία του Lighting Art –έχουν στο ενεργητικό τους δουλειές στην Τεχνόπολη, στο Καλλιμάρμαρο και στη Δημοτική Αγορά της Κυψέλης– με τη λογική να μην εμποδίζει τη θέα αλλά ταυτόχρονα να «ζεσταίνεται» ο χώρος. Ο κήπος περιμετρικά έχει φυτευθεί εκ νέου με 300 φυτά που περιλαμβάνουν γιασεμιά και μπουκαμβίλιες. Οι λευκοί σαγρέ τοίχοι έχουν διατηρηθεί, ενώ το ανακαινισμένο μπαρ διατηρεί το ύφος ενός παλιού κυλικείου, αλλά θα περιλαμβάνει και κοκτέιλ, πίτσα ή χοτ-ντογκ.

Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Το «In the mood for love» του Γουόνγκ Καρ-Γουάι στην οθόνη του Cine Paris. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Φτάνοντας στο θέμα του προγραμματισμού, η Δάφνη περιγράφει πως το σκεπτικό του curation είναι να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των νέων ταινιών που θα κάνουν πρεμιέρα το φετινό καλοκαίρι και των κλασικών που θα παίζονται σε επανέκδοση, με αποκατεστημένες κόπιες. Μετά το Ποτέ την Κυριακή, που θα παιχτεί σε έξτρα προβολές έπειτα από τη βραδιά της πρεμιέρας, θα ακολουθήσουν, μεταξύ άλλων, το Πολύδροσο, η νέα ταινία του The Boy με τη Βίκυ Καγιά και τη Σοφία Κόκκαλη, της οποίας τη διανομή έχει αναλάβει το Cinobo, οι Ιστορίες καλοσύνης, η πολυαναμενόμενη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, η βρετανική μαύρη κωμωδία μυστηρίου Wicked little letters με την Ολίβια Κόλμαν, αλλά και ένας Τζιμ Τζάρμους και μια Άγκαθα Κρίστι από το παρελθόν. Κάθε Τετάρτη, τις πρώτες εβδομάδες του καλοκαιριού, θα μπορούμε να δούμε σημαντικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, όπως η Στέλλα, ο Δράκος και η Μαγική Πόλη – σαν ένα μίνι κινηματογραφικό αφιέρωμα στην Αθήνα. «Σίγουρα δεν θα είναι μια αίθουσα που θα παίζει μόνο τις ταινίες του Cinobo. Αντιλαμβανόμαστε ότι η τοποθεσία του είναι τέτοια που πρέπει να έχει έναν δικό του χαρακτήρα, να συνεχίσει να αποτελεί προορισμό για Αθηναίους που το αγάπησαν και το αγαπούν, αλλά να μπορεί και ο ξένος επισκέπτης να έχει μια όμορφη βραδιά και να ζήσει την εμπειρία του θερινού σινεμά».

Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Το ανακαινισμένο μπαρ διατηρεί το ύφος ενός παλιού κυλικείου, αλλά θα περιλαμβάνει και κοκτέιλ, πίτσα ή χοτ-ντογκ. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ήταν μια πολυάσχολη χρονιά για το Cinobo που επεκτάθηκε πολύ, τόσο σε όσα παρέχει στην πλατφόρμα του streaming όσο και στην κινηματογραφική διανομή. Το πείραμα της Όπερας ξεπέρασε τις προσδοκίες τους, σύμφωνα με όσα μου λέει η Δάφνη, και αυτή η διαπίστωση είναι σίγουρα ενδεικτική της άμεσης ανάγκης διάσωσης και διατήρησης των λιγοστών εναπομεινασών κινηματογραφικών αιθουσών της πόλης. «Την αίθουσα τη διεκδικούσαν πολλά θέατρα. Μέσα σε μια εβδομάδα την ανοίξαμε, δεν προλάβαμε να κάνουμε καμία ανακαίνιση, πέρα από μια συντήρηση στις μηχανές και ένα φρεσκάρισμα στο μπαρ. Είπαμε “ό,τι γίνει φέτος”, αλλά το κοινό το αγκάλιασε αμέσως. Ήταν αναγκαίο μετά το κλείσιμο του Ιντεάλ». Εκτός από τις νέες ταινίες, πολλές από τις οποίες παίζονταν σε εναλλασσόμενες προβολές κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, ειδικά στη μικρή αίθουσα, το Cinobo Όπερα φιλοξένησε και πολλές μεμονωμένες, curated προβολές αγαπημένων ταινιών, που επίσης έσκισαν σε προσέλευση. Είναι αυτή η λύση για τη διάσωση του σινεμά; Δηλαδή μπορεί ένα πιο σωστό curation, που μπλέκει παλιές και νέες δημιουργίες με μια πιο στέρεα λογική σε σχέση με τη χαοτική, συχνά εντελώς αψυχολόγητη στρατηγική διανομής που «πετά» στους κινηματογράφους ακόμα και πάνω από 10 νέες ταινίες κάθε Πέμπτη, η τύχη πολλών από τις οποίες είναι προδιαγεγραμμένη, να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του κοινού, ειδικά του πιο νεανικού, για το σινεμά; Μάλλον αυτή είναι η λύση, αν κρίνουμε και από τον τρόπο που κινούνται πλέον οι αντίστοιχες arthouse αίθουσες του εξωτερικού. «Νομίζω πως αυτό χρειάζεται το σινεμά. Αν μπει η συνήθεια του event στη συνείδηση του κοινού, θα ξανάρθει και στις κανονικές προβολές. Είναι πολλή η πληροφορία και πρέπει να του δώσεις κάτι unique».

Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Επιτέλους, ξανά Cine Paris Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Cine Paris, Κυδαθηναίων 22, 210 3252996, www.cineparis.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σου με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ