«Glass Onion»: εκεί που το μυστήριο συναντά την σάτιρα κατά της tech ελίτ

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Η ταινία δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix.
0

Ο Ράιαν Τζόνσον επιβεβαιώνει την ικανότητά του να πλέξει έναν επιτραπέζιο κινηματογραφικό γρίφο με χαρακτήρες βγαλμένους από τη σύγχρονη πραγματικότητα,  φρέσκα whodunnit στη φλέβα της Άγκαθα Κρίστι με κοινωνικό σχόλιο. Το δεύτερο, αυτόνομο επεισόδιο μετά την υπέροχη, αγωνιώδη όσο και χιουμοριστική ανατομία ενός εγκλήματος της αμερικανικής οικογένειας και του υφέρποντος ρατσισμού που εξέθεσε γλαφυρά στο «Στα Μαχαίρια» πριν από 3 χρόνια, είναι ένα χορταστικό, ηλιόλουστο, γεμάτο λεπτομέρειες θρίλερ σπαζοκεφαλιάς που σχεδιάστηκε για να ικανοποιήσει τους διψασμένους φαν του είδους, αλλά πάσχει από μια αίσθηση μηχανικής ανάπτυξης και μια φτωχή, πιεσμένη τρίτη πράξη. 

Το «Glass Onion» γυρίστηκε στο Πόρτο Χέλι και τις Σπέτσες, στο φανταστικό ιδιόκτητο νησί του δισεκατομμυριούχου Μάιλς Μπρον (Έντουαρντ Νόρτον), σε μια σκηνογραφικά ενισχυμένη απόδοση του Amanzoe, όπου έχει καλέσει 5 φίλους του για το ξένοιαστο, ετήσιο weekend τους. Η αριστερίζουσα κυβερνήτης (Κάθριν Χαν), ο υπεύθυνος επιστήμονας (Λέσλι Όντομ), ο «ντούκι» youtuber (Ντέιβ Μπαουτίστα) μαζί με τη νεαρή φίλη του (Μάντελιν Κλάιν), η ξεπεσμένη, απερίσκεπτη fashionista (Κέϊτ Χάντσον, με τις πιο αστείες ατάκες) και η τσαντισμένη πρώην συνεργάτις του, Κασάντρα «Άντι» Μπραντ (Τζανέλ Μονέ) έλαβαν το περίτεχνο κουτί-πρόσκληση για τις ελληνικές διακοπές τους, αν και η τελευταία εκπλήσσει την ετερόκλητη παρέα με την εμφάνισή της: κανείς δεν αναμένει την άφιξή της, ίσως γιατί έχει αυτοκτονήσει λίγες ημέρες πριν το προγραμματισμένο ταξίδι! Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη είναι η συμμετοχή του ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ στον κλειστό κύκλο.

Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι «Βρείτε τον δολοφόνο μου» στο μενού και μετά από κάποιες ευγενικές εξηγήσεις υποδέχεται εγκάρδια το πιο διάσημο λαγωνικό του κόσμου (άλλο που δεν ήθελε ο Μπενουά, γιατί είχε πάθει κατάθλιψη από την αδράνεια του lockdown), θεωρώντας πως θα βοηθήσει στην εξεύρεση του μελλοντικού δράστη. Όπως είναι αναμενόμενο, ο ανορθόδοξης προσέγγισης Πουαρό του 21ου αιώνα κρύβει με την ανεξιχνίαστη νότια προφορά του και τις αποπροσανατολιστικές του κολακείες πολύ περισσότερα από όσα παρατηρεί και σκέφτεται. Η πρόκληση είναι ο διάφανος τοίχος της αλήθειας ενός μεγαλομανούς, που κομπορρημονεί συνεχώς, μασκάρει την ημιμάθειά του πίσω από εντυπωσιακές φράσεις και άστοχες ανακρίβειες, κι έχει φτάσει στο σημείο να καπελώνει το θέρετρό του με έναν κρυστάλλινο θόλο (το Γυάλινο Κρεμμύδι του τίτλου) και φιλοξενεί, με ελεγχόμενη ασφάλεια, δανεική από το Λούβρο που δεν είχε επισκέπτες λόγω της καραντίνας, την «Τζιοκόντα» του Ντα Βίντσι –  βάζοντας τον πήχυ της ταύτισης της επιτυχίας του ίσα με το απόλυτο αριστούργημα της παγκόσμιας τέχνης, τόσο ψηλά! 

Glass Onion: A knives out mystery Facebook Twitter
Ο εκκεντρικός πλούσιος έχει συμπεριλάβει το παιχνίδι “Βρείτε τον δολοφόνο μου” στο μενού.

Ο Μπρον, ξεκάθαρα μια φιγούρα που παραπέμπει στον Έλον Μασκ, τον εκφραστή της αμφιλεγόμενης προόδου που επικαλείται το καλό της ανθρωπότητας προς ίδιον όφελος, είναι επικοινωνιακός ρέκτης και σκοτεινός παίκτης, ο φίλος που παρουσιάζεται ενωτικός και αρχηγικός ταυτόχρονα, κρατώντας την ομάδα από τη μύτη των μυστικών που κρύβει σαν άσους στο μανίκι του, με αποκλειστικό του μέλημα να φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα πάση θυσία και πέρα από μπαγκάζια ηθικής και δεοντολογίας. Είναι επίσης σαφές πως ο Μπανκ και η Μπραντ είναι εκεί για να δημιουργήσουν δράμα, και πάνω σε αυτούς ο Τζόνσον στήνει τις ανατροπές.

Μια μεγάλη σεκάνς με διαφορετικές, διαφωτιστικές οπτικές των γεγονότων είναι η καλύτερη στιγμή της ταινίας, που δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και προβάλλεται απευθείας στο Netflix, αλλά η υπερβολή του φινάλε, στη σύλληψη της λύσης και την εκτέλεσή της, αντίθετα από τη θριαμβευτική εκδίκηση της Άνα ντε Άρμας απέναντι από τα φρικώδη αφεντικά της στο πρωτοτύπο «Knives Out», εξασθενεί το περίτεχνα χαρτογραφημένο μυστήριο που έχει προηγηθεί και φανερώνεται τμηματικά και αναδρομικά. Το «Glass Onion» παραμένει μια διασκεδαστική crime mystery εμπειρία, αν και η σάτιρα για τη νεόκοπη hi tech ελίτ των καιρών μας μοιάζει προφανής και τραβηγμένη. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό πλατό

22 λόγοι που αγαπάμε την καλοκαιρινή Ελλάδα / Όλη η Ελλάδα ένα διεθνές κινηματογραφικό πλατό

Επαγγελματίες της μυθοπλασίας και της διαφήμισης αντιμετωπίζουν πλέον την Ελλάδα όχι μόνο ως τόπο διακοπών αλλά και ως πλατό, σε ταινίες όπως «Η Χαμένη Κόρη», «Στα Μαχαίρια 2».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ