Έχει δικαίωμα η Έλεν Μίρεν να υποδυθεί την Γκόλντα Μέιρ ενώ δεν είναι Εβραία;

H Έλεν Μίρεν, η Γκόλντα Μέιρ και η μεγάλη συζήτηση για το «Jewface» Facebook Twitter
Η Έλεν Μίρεν αγνώριστη στον ρόλο της Γκόλντα Μέιρ.
0

Οι φίλοι του σινεμά και των βιογραφικών μεταφορών και οι θαυμαστές της Έλεν Μίρεν χάρηκαν στην αναγγελία της είδησης ότι η εξαιρετική 76χρονη ηθοποιός θα υποδυθεί την Γκόλντα Μέιρ, την πρώτη γυναίκα πρωθυπουργό του Ισραήλ και την τρίτη κατά σειρά γυναίκα αρχηγό κράτους παγκοσμίως. 

Η Μέιρ, μια πολιτικός που αγαπήθηκε και μισήθηκε για τις αποφάσεις της, με πολιτική καριέρα που σφραγίστηκε από τον πόλεμο του Γιομ Κιπούρ και τη «Σφαγή του Μονάχου» κατά τη διάρκεια των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 1972, ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη στη βιογραφική ταινία του HBO «Golda», σε σκηνοθεσία του Ισραηλινού Γκάι Νάτιβ. 

Ποιο είναι το ζήτημα που προέκυψε; Οι αντιδράσεις που ξεσήκωσε η επιλογή να υποδυθεί μια Βρετανίδα ηθοποιός την Εβραία, και μάλιστα όχι ένα τυχαίο πρόσωπο αλλά μια εμβληματική προσωπικότητα του εβραϊκού κράτους, οι οποίες ξεκίνησαν πριν από έναν μήνα όταν η Βρετανίδα ηθοποιός Μορίν Λίπμαν επέκρινε όχι τη συνάδελφό της –όπως διευκρίνησε– αλλά την επιλογή μιας μη Εβραίας να παίξει την Εβραία, υποστηρίζοντας ότι η εβραϊκή ταυτότητα είναι «σύμφυτη» με τον ρόλο.

Το επάγγελμα έχει αλλάξει. Η Γκλέντα Τζάκσον μπορεί να παίζει τον Λιρ, ο Ντένζελ Ουάσιγκτον τον Μακμπέθ, ένας μαύρος ηθοποιός τον Δανό Άμλετ, κάτι που δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί μερικές δεκαετίες νωρίτερα.

Μάλιστα, το πήγε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας «Είμαι σίγουρη ότι η Μίρεν θα είναι υπέροχη, αλλά δεν θα επιτρεπόταν ποτέ στον Μπεν Κίνγκσλεϊ να παίξει τον Νέλσον Μαντέλα». 

Μέχρι να δημοσιοποιηθούν οι δηλώσεις της Λίπμαν, η Μίρεν είχε κάνει μόνο μια δήλωση: «Η Γκόλντα Μέιρ ήταν μια τρομερή, αδιάλλακτη και ισχυρή ηγέτης… Ελπίζω μόνο να τη δικαιώσω».

Γκόλντα Μέιρ Facebook Twitter
«Η Γκόλντα Μέιρ ήταν μια τρομερή, αδιάλλακτη και ισχυρή ηγέτης… Ελπίζω μόνο να τη δικαιώσω» λέει η Έλεν Μίρεν.

Αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις την έκαναν να ανοίξει έναν δημόσιο διάλογο που αφορά το «Jewface», την πρακτική να υποδύονται μη Εβραίοι ηθοποιοί Εβραίους, κάτι που μπορεί να μοιάζει με το «blackface» στην ιδεολογική του βάση, αλλά διαφέρει λόγω της διακριτής διαφοράς του χρώματος και η βιομηχανία του θεάματος το αντιμετωπίζει πιο «εύκολα». 

Η Αμερικανίδα ηθοποιός Σάρα Σίλβερμαν είχε δηλώσει πριν λίγο καιρό: «Αυτήν τη στιγμή, η αναπαράσταση έχει μεγάλη σημασία. Πρέπει επιτέλους να έχει σημασία και για τους Εβραίους. Ειδικά για τις Εβραίες».

Ποιος είναι ο «γρήγορος» αντίλογος; Μα η Ιζαμπέλ Ιπέρ που είναι Εβραία γιατί μπορεί να παίζει όποιον ρόλο θέλει; Φυσικά γιατί είναι καλή, πολύ καλή. Αυτή δεν είναι η αυτονόητη απάντηση;

Μια ενδιαφέρουσα θέση διατύπωσε ο θεατρικός συγγραφέας του «Closer» Πάτρικ Μάρμπερ, που αναφέρθηκε στο άρθρο της «Jewish Chronicle» και αντιτάχθηκε στη «βιωμένη εμπειρία» που επικαλούνται σε μια ανοιχτή επιστολή για το θέμα το 2019 Εβραίοι ηθοποιοί.

«Η "βιωμένη εμπειρία" είναι ένα είδος άρνησης του τι είναι δημιουργικότητα και αρνείται στον ηθοποιό τη θεμελιώδη πρόκληση και το δικαίωμα να γίνει κάποιος άλλος για να υποδυθεί έναν άλλο άνθρωπο, από άλλη εποχή, από άλλη κουλτούρα, από άλλη θρησκεία και άλλη σεξουαλικότητα και άλλο φύλο» είπε ο Μάρμπερ, προσθέτοντας ότι ένας μη Εβραίος μπορεί να παίξει έναν Εβραίο και το αντίστροφο και αυτό πρέπει να συμβαίνει χωρίς ποσοστώσεις».

Η Έλεν Μίρεν έδωσε μια πολύ ψύχραιμη απάντηση, ανοίγοντας στην ουσία ένα θέμα με μεγάλη ευγένεια και λεπτότητα και περιγράφοντας και τους δικούς της ενδοιασμούς πριν αποδεχθεί τον ρόλο, λέγοντας ότι ήταν «απόλυτα θεμιτό» να αμφισβητηθεί η απόφαση να υποδυθεί μια μη Εβραία τη Μέιρ.

Σε μια συνέντευξη που έδωσε από το σπίτι της στην Ιταλία είπε ότι είχε και εκείνη επιφυλάξεις σχετικά με το αν ήταν σκόπιμο να της δοθεί ρόλος στο «Golda» και έθεσε το θέμα στον Ισραηλινό σκηνοθέτη της ταινίας Γκάι Νάτιβ πριν αποδεχτεί τον ρόλο.

Έλεν Μίρεν Facebook Twitter
Η Έλεν Μίρεν έδωσε μια πολύ ψύχραιμη απάντηση, ανοίγοντας στην ουσία ένα θέμα με μεγάλη ευγένεια και λεπτότητα και περιγράφοντας τους δικούς της ενδοιασμούς πριν αποδεχθεί τον ρόλο. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

«Κοίτα, Γκάι, δεν είμαι Εβραία, και αν θέλεις να το σκεφτείς αυτό και αποφασίσεις να προχωρήσεις σε διαφορετική κατεύθυνση, δεν θα με πειράξει, θα το καταλάβω απολύτως», δήλωσε σχετικά στη «Daily Mail». «Αλλά ήθελε πολύ να παίξω τον ρόλο και ξεκινήσαμε», πρόσθεσε.

Η Μίρεν πιστεύει ότι η συζήτηση που άνοιξε η Λίπμαν πρέπει να γίνει, είναι απολύτως θεμιτή, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν δυσαρεστήθηκε με τα σχόλιά της.

Ωστόσο, όπως σημείωσε, το θέμα εγείρει και άλλα ερωτήματα: είναι κατάλληλο για έναν Εβραίο να απεικονίσει έναν μη Εβραίο χαρακτήρα;

Η Λίπμαν εξήγησε στο «Variety» την άποψή της ότι η εθνικότητα θα πρέπει να είναι προτεραιότητα, σημειώνοντας ωστόσο, ότι η Μίρεν «θα είναι υπέροχη. Καλή ηθοποιός, σέξι και έξυπνη». 

Η Μίρεν πάει τη συζήτηση ένα βήμα πιο πέρα, βάζοντας ένα προβληματισμό σχετικά με την «ορθότητα» του κάστινγκ. Συνέκρινε τη συζήτηση γύρω από την επιλογή της να παίξει τον ρόλο της Μέιρ με αυτή γύρω από την αυθεντική επιλογή γκέι χαρακτήρων.

«Γνωρίζω ότι ηθοποιοί όπως ο Ίαν Μακ Κέλεν, νομίζω θα είχαν μεγάλο πρόβλημα με αυτό. Επειδή, τι γίνεται αν είσαι ομοφυλόφιλος ηθοποιός; Δεν θα έπρεπε να μπορείς να παίξεις ρόλους στρέιτ ανθρώπων; Είναι πραγματικά αυτό το μονοπάτι που θέλετε να ακολουθήσετε;», είπε. Αλλά δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι «θα μπορούσε να είναι "απογοητευτικό" για έναν ομοφυλόφιλο ηθοποιό να βλέπει έναν στρέιτ ηθοποιό να δίνει μια ψεύτικη, απλοϊκή ερμηνεία».

Αδικίες του επαγγέλματος. Και προκλήσεις του επαγγέλματος. «Υπάρχει πολλή αδικία στο επάγγελμά μου», είπε η Μίρεν. «Αν υπάρχει ένας ηθοποιός που είναι ανάπηρος, που είναι εξαιρετικός αλλά είχε πολύ λίγες ευκαιρίες, και τώρα έρχεται ένας υπέροχος ρόλος για έναν ηθοποιό με ειδικές ανάγκες, όλα είναι σωστά, αυτός ή αυτή θα πρέπει να έχει αυτόν τον ρόλο».

Το επάγγελμα έχει αλλάξει. Η Γκλέντα Τζάκσον μπορεί να παίζει τον Λιρ, ο Ντένζελ Ουάσιγκτον τον Μακμπέθ, ένας μαύρος ηθοποιός τον Δανό Άμλετ, κάτι που δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί μερικές δεκαετίες νωρίτερα.

Ο Χαγκάι Λέβι, ο Ισραηλινός δημιουργός του «The Affair», δηλώνει πως όχι μόνο δεν έχει πρόβλημα με το συγκεκριμένο κάστινγκ, αλλά και όταν βλέπει ηθοποιούς δεν είναι κάτι που σκέφτεται. 

Έλεν Μίρεν Καμίλ Κοτίν Facebook Twitter
H Έλεν Μίρεν στα γυρίσματα της ταινίας στο Λονδίνο, με τη συμπρωταγωνίστριά της Καμίλ Κοτίν.

Ας πούμε, είναι κακό που ο Ισπανός Χαβιέ Μπαρδέμ υποδύεται τον Κουβανό Ντέζι Αρνάζ στο «Being the Ricardos» ή θα έπρεπε η παραγωγή να βρει έναν Κουβανό ηθοποιό; 

Ο Νέιθαν Έιμπραμς, καθηγητής κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Bangor στην Ουαλία και συγγραφέας του «Hidden in Plain Sight: Jews and Jewishness in British Film, Television and Popular Culture», αμφισβητεί επίσης τον ισχυρισμό ότι μόνο οι Εβραίοι πρέπει να παίζουν ρόλους Εβραίων. «Πώς ορίζουμε τι είναι εβραϊκό για να παίξουμε έναν ρόλο;», αναρωτιέται.

Αλλά ο κωμικός και συγγραφέας Ντέιβιντ Μπάντιελ, ο οποίος εξερευνά το «jewface» στο βιβλίο του «Jews Don't Count», λέει ότι το θέμα που προσπαθούν να επισημάνουν ο ίδιος και η Λίπμαν δεν έχει να κάνει με την επιλογή της Μίρεν αλλά και με άλλες μη «αυθεντικές» επιλογές, την ουσία του προβλήματος.

Ως παράδειγμα φέρνει την αντίδραση που αντιμετώπισε η Σκάρλετ Τζόχανσον όταν ανακοινώθηκε ότι θα έπαιζε έναν τρανς άνδρα στην ταινία «Rub and Tug», κάτι που την έκανε να εγκαταλείψει εντελώς το έργο, λέγοντας «αν αυτοί οι περιορισμοί ισχύουν για άλλες μειονότητες –αν έτσι προσπαθούμε να κάνουμε τον κόσμο πιο σωστό, με πιο ίσους όρους ανταγωνισμού για τις μειονότητες– τότε γιατί δεν εφαρμόζονται στους Εβραίους; Τι λέει αυτό για το τι πιστεύουν οι άνθρωποι για τους Εβραίους;».

Η συζήτηση προκαλεί ένα τσουνάμι. 

Ο Μπάντιελ δηλαδή ζητά ίση αντιμετώπιση των τρανς ανθρώπων και των Εβραίων, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι η εβραϊκή κοινότητα παίζει σημαντικό ρόλο στη βιομηχανία του θεάματος, εκεί που οι τρανς άνθρωποι ούτε απέξω θα μπορούσαν να περάσουν. Αν κάποιος δει βέβαια τους Εβραίους ως μειονότητα, είναι ανισότητα να μην αξίζουν την ίδια συμπόνια με άλλες μειονότητες επειδή υπερεκπροσωπούνται στην ψυχαγωγία.

«Είναι αντισημιτικό να λες "οι Εβραίοι διευθύνουν τη showbiz" ή "οι Εβραίοι είναι παντού στη showbiz", λέει ο Μπάντιελ κατηγορηματικά. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι «φαίνεται ότι υπάρχει σαφής διάκριση στην ανάθεση πρωταγωνιστικών ρόλων σε Εβραίους», ανεξάρτητα από το ποιος είναι αυτός ο ρόλος, αναφέροντας την «ασυνείδητη προκατάληψη» ως πιθανή αιτία. 

«Μερικές Εβραίες ηθοποιοί μου έχουν πει ότι στο κάστινγκ τους λένε ότι έχουν πολύ "εξωτική" εμφάνιση, θέλουν κάποιον που να είναι λίγο πιο γαλανομάτης ή ανοιχτόχρωμος ή με λιγότερο σγουρά μαλλιά» λέει ο Μπάντιελ.

Τα ζητήματα φυλής και θρησκείας μπορεί να παρεξηγηθούν συχνά με τα ζητήματα της επιλογής. Αν κάποιος πιστεύει ότι υπάρχει προκατάληψη εναντίον των Εβραίων δεν θα πειστεί ποτέ ότι δεν πήρε τον ρόλο επειδή δεν ήταν εξίσου καλός με την Έλεν Μίρεν ή τη Ρέιτσελ ΜακΆνταμς στο «Disobedience» όπου υποδυόταν μια Εβραία, αλλά τα ταμεία και οι ανεξάρτητες, για παράδειγμα ταινίες, ή οι πιο μικρές παραγωγές, χρειάζονται για να προχωρήσουν τέτοιου κύρους ηθοποιούς. 

Μπορεί να οφείλει η βιομηχανία του θεάματος να είναι ευαίσθητη στα ζητήματα που σχετίζονται με τη φυλή, το φύλο, την αναπηρία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, αλλά ας πούμε η επίσης 75χρονη Μορίν Λίπμαν θα μπορούσε να φτάσει τον ρόλο που υποδύεται η Έλεν Μίρεν στο ίδιο υποκριτικό ύψος; Και θα μπορούσε να σηκώσει με το όνομά της την ταινία στην πλάτη της;

Γιατί αυτός είναι ένας «νόμος» του θεάματος που δεν θα αλλάξει ποτέ. Η διασημότητα ενός καλού ηθοποιού έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι τυχαία, και πάντα οι παραγωγοί και το κοινό θα αναζητούν τον πιο ταλαντούχο αλλά και τον πιο διάσημο για να ξοδέψουν τον χρόνο και το χρήμα τους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γίνεται ένας κοσμοπολίτης να είναι ταυτόχρονα εθνικιστής;

Βιβλίο / Γίνεται ένας κοσμοπολίτης να είναι ταυτόχρονα εθνικιστής;

Μια συζήτηση για τον εθνικισμό του χθες και του σήμερα, τις ρίζες, τα παρακλάδια και την εξέλιξή του στην Ελλάδα και διεθνώς με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ιστορικού Παρασκευά Ματάλα «Κοσμοπολίτες εθνικιστές – Ο Μωρίς Μπαρρές και οι ανά τον κόσμο “μαθητές” του» (εκδ. ΠΕΚ).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ