«Η φιλία είναι εξίσου ιερή με την οικογένεια»

«Η φιλία είναι εξίσου ιερή με την οικογένεια» Facebook Twitter
0

Πόσο «ιερή» είναι για σας η φιλία; Στην εποχή μας υπάρχει η τάση να αντικαταστήσει την οικογένεια. Είναι οι φίλοι το ίδιο σημαντικοί;
Σαφώς η φιλία είναι ιερή και απαραίτητη, εξίσου με την οικογένεια. Είναι στην ουσία μια άλλη εκδοχή της οικογένειας. Δεν ξέρω αν θα μιλούσα για αντικατάσταση, αλλά μια και η σημερινή οικογένεια περνάει κρίση στις παραδοσιακές της δομές, η φιλία τουλάχιστον λειτουργεί σαν ένα καλό υποκατάστατο. Έτσι ο σημερινός άνθρωπος έχει δυο μικρούς πυρήνες στη ζωή του, την οικογένεια και τους φίλους του.

Πείτε μου μερικά πράγματα για την ταινία. Γιατί θα προτείνατε να τη δει κάποιος;
Γιατί είναι καλή ταινία. Γιατί είναι πολύ καλή ταινία. Τελεία. Είναι και τρυφερή, έχει χιούμορ, πηγαίνει και σε βάθος και αφορά όσους έχουν παρέες, δηλαδή όλους τους Έλληνες.

Ο χαρακτήρας του Χάρη που υποδύεστε είναι αρκετά κυνικός και δείχνει να ενδιαφέρεται μόνο για τα δικά του προβλήματα, μόνο όσα συμβαίνουν μέσα στον μικρόκοσμό του. Έχει γίνει αυτό ένα από τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου Έλληνα;
Ο Χάρης είναι ένας τυπικός Έλληνας κι αυτό ήταν, πάντα, τυπικό ελληνικό χαρακτηριστικό. Ήταν, είναι –και φοβάμαι ότι θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα– χαρακτηριστικό δικό μας. Ανάλογα με την εποχή βέβαια αλλάζει η τυπική συμπεριφορά του Έλληνα, αλλά γι’ αυτό ακριβώς έχουν ενδιαφέρον και οι ήρωες: γιατί ενώ είναι σημερινοί άνθρωποι, ο καθένας με την ατομικότητά του, ως ρόλοι εμπεριέχουν ξεχωριστή ηλικία, γενιά και καταγωγή ως χαρακτηριστικά τους. Ο τρόπος με τον οποίο ο Χάρης αντιμετωπίζει τα κοινά είναι τυπικά ελληνικός, αλλά όχι μόνο ως αρνητική συμπεριφορά. Ακόμα και η θετική του συμπεριφορά αποτελεί εξίσου στοιχείο του σύγχρονου Έλληνα, κι αυτή είναι που μας σώζει – αλλιώς θα ήμασταν απλώς ανάλγητοι. Από τα αρχαία χρόνια άλλωστε, δεν φημιζόμαστε για το χάρισμα της συλλογικότητας…

Μπορείτε να ταυτίσετε καθόλου τον εαυτό σας με το χαρακτήρα του Χάρη;
Φυσικά. Αφού κι εγώ είμαι ένας τυπικό νεοέλληνας. Αν δεν μπορούσα να βρω οικεία στοιχεία, θα σήμαινε ότι κάτι λάθος συμβαίνει στο ρόλο από γραφής. Ο καθένας μπορεί ν’ αναγνωρίσει τον εαυτό του στους ρόλους της ταινίας, και ως θεατής και, πολύ παραπάνω, όταν κληθεί να ενσαρκώσει έναν από αυτούς. Πάντα πρέπει ν’ αναγνωρίζεις δικά σου στοιχεία σ’ ένα ρόλο, ακόμα κι αν βρίσκεται πολύ μακριά από εσένα. Στον Χάρη όμως βρήκα δικά μου, στοιχεία πολύ περισσότερα απ’ ό,τι σε άλλους ρόλους. Κι εκεί βρίσκεται και η επιτυχία της γραφής του.

Στην ταινία ακόμα και ο θάνατος ενός ανθρώπου δεν καταφέρει να αλλάξει την πορεία της καθημερινότητας των πρωταγωνιστών. Είναι αυτό κάποιου είδους αντίσταση, ή μήπως έχουν γίνει αναίσθητοι οι άνθρωποι;
Διαφωνώ. Ο θάνατος είναι η αφορμή, η αφετηρία για ν’ αλλάξει πραγματικά η ζωή της παρέας, είναι ο καταλύτης για να επαναπροσδιορίσουν οι φίλοι τη ζωή τους. Και αλληγορικά ακόμα, από την πρόθεση ήδη του σκηνοθέτη, υπάρχει ένας θάνατος όχι μόνο ενός φυσικού προσώπου αλλά και της παρέας, της σχέσης.

Πώς προέκυψε ο ρόλος του αστυνόμου Μπέκα;
Όπως όλοι οι ρόλοι. Ο Διαγόρας Χρονόπουλος, η PLD και o Alpha μού πρότειναν να συμμετάσχω. Παραδόξως, ακριβώς πριν προκύψει αυτό είχα προτείνει εγώ σε κάποια εταιρεία παραγωγής να κάνουμε σειρά τον αστυνόμο Μπέκα γιατί το ήθελα πολύ, και βρισκόμασταν στο επίπεδο των συζητήσεων. Οπότε όταν ήρθε μια ομάδα και μου είπε ότι ήταν έτοιμη να ξεκινήσουμε, ήταν λογικό να πάω.

Πείτε μου μερικά πράγματα για την τελευταία σας θεατρική σας δουλειά (σ.σ: τα Αξύριστα Πιγούνια, μία παράσταση που ματαιώθηκε στη Χίο λόγω Μεγάλης Εβδομάδας, για να μην διαταραχθούν τα χρηστά ήθη).
Τα Αξύριστα Πιγούνια, που παίχτηκαν αρχικά στην «Πόρτα» και στη συνέχεια στη «Στοά», μόλις ολοκλήρωσαν τις παραστάσεις τους. Είναι κατά τη γνώμη μου ένα πολύ σημαντικό νεοελληνικό έργο του Γιάννη Τσίρου, ο οποίος ήδη ετοιμάζεται με δύο σενάρια να βγει και στον ελληνικό κινηματογράφο. Η αντιμετώπιση της παράσταση από το κοινό μού φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Σκηνοθέτησε ο Θανάσης Παπαγεωργίου, παίζαμε παρέα με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση. Είμαι πολύ ευτυχής από την πορεία αυτής της παράστασης, παρ’ όλο που όταν αποφασίσαμε μαζί με τον Θανάση να μπούμε και ως συμπαραγωγοί, όλοι μάς έλεγαν ότι θα καταστραφούμε. Η παράσταση όμως πήγε πολύ καλά και θεωρώ ότι θα μείνει στη νεοελληνική δραματουργία. Είμαι ευχαριστημένος.

Ποια είναι η γνώμη σας για την Αθήνα; Πόσο διαφορετικοί είναι οι ρυθμοί για κάποιον που μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη;
Η γνώμη μου για την Αθήνα είναι πολύ καλή, όπως είναι η γνώμη μου και για τη Θεσσαλονίκη. Οι ρυθμοί της Θεσσαλονίκης μού φαίνονται αργοί και γοητευτικοί τώρα που μένω στην Αθήνα και ανεβαίνω πάνω χωρίς να έχω δουλειά. Όταν δούλευα εκεί, οι ρυθμοί ήταν πολύ χειρότεροι από της Αθήνας. Στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει οργάνωση, οπότε αναγκαστικά τα έκανα όλα μόνος μου, χωρίς να είμαι αρκετά αποδοτικός: δούλευα περισσότερο και δεν μπορούσα να ζήσω. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα είμαι διχασμένος ανάμεσα στις οι δύο πόλεις, προς το παρόν. Έχω διαρκή αναφορά στη Θεσσαλονίκη, γι’ αυτό και πάω τακτικά. Δεν αντέχω να ζω συνέχεια στην Αθήνα, αλλά δεν μπορώ και να μην είμαι εδώ καθόλου. Νομίζω ότι τελικά η Αθήνα είναι βιώσιμη για 5-6 μήνες το χρόνο.

Έχει επηρεάσει καθόλου η τεράστια επιτυχία της Πολίτικης Κουζίνας τις μετέπειτα επιλογές σας; Πόσο δύσκολο είναι να αναμετρηθείτε με την τρομερή επιτυχία της;
Καθόλου. Οι επιλογές μου είναι απόλυτες και αυστηρές στον κινηματογράφο και στο θέατρο – και σχετικά αυστηρές στην τηλεόραση, γιατί δε γίνεται διαφορετικά. Οι επιτυχίες είναι καλοδεχούμενες, αλλά μέσα στο πρόγραμμα είναι και όλες οι άλλες εκδοχές στην πορεία ενός έργου. Αρκεί πριν ξεκινήσεις να πιστεύεις σ’ αυτό, να αισθάνεσαι ότι έχεις κάτι να πεις, να είναι η διαδικασία δημιουργική και να νιώθεις ότι κάτι καλό συμβαίνει. Από εκεί και πέρα δε σ’ ενδιαφέρει η επιτυχία, είναι πιο υγιές να το βιώνεις έτσι. Μια καλή δουλειά με χαμηλότερη θεαματικότητα μ’ ενδιαφέρει πολύ περισσότερο από μια πολύ επιτυχημένη δουλειά που δε μου αρέσει. Η ιδέα της επιτυχίας ποτέ δε με τρομοκράτησε, ούτε με επηρέασε.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Οθόνες / 12 ταινίες κάτω των 90 λεπτών για streaming

Για όσους δεν έχουν αρκετό χρόνο, αλλά θέλουν να τηρήσουν τη σινεφιλική τους δίαιτα, και για παραπονούμενους ότι η διάρκεια των ταινιών «έχει μεγαλώσει πολύ», ξεψαχνίσαμε τις πλατφόρμες και τους καταλόγους τους και παρουσιάζουμε 12 ταινίες που δεν υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού στο εικαστικά υποβλητικό, παγωμένο Ice Tower της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς

Berlinale 75 / «Τhe Ice Tower»: Η μυθώδης Μαριόν Κοτιγιάρ είναι η βασίλισσα του χιονιού

Η Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς σπάει αθόρυβα την ψευδαίσθηση του παραμυθιού, δημιουργώντας μια τεράστια, παγωμένη φιλμική επιφάνεια με στραφταλιστές αντανακλάσεις και κενή ψυχή, όπως ακριβώς είναι στην ουσία της η snow queen.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ