Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες»

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
0

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος αναβιώνει το θεσμό της «μικρής λέσχης» και ανοίγει τους θησαυρούς της συλλογής της, διοργανώνοντας προβολές δωρεάν για τα μέλη. Τα εγκαίνια της «μικρής λέσχης» θα πραγματοποιηθούν στις 14 Ιανουαρίου 2016 με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες», που παρουσιάστηκε στο 37ο Διεθνές Φε­στιβάλ Ντοκιμαντέρ Cinéma du réel.

Το πρόγραμμα του αφιερώματος έχει εμπλουτιστεί και με άλλες ταινίες, που είχαν επιλεγεί, αλλά δεν  προβλήθηκαν στο Cinéma du réel, λόγω περιορισμένου χώρου στο συνολικό πρόγραμμα του φεστιβάλ. Στο πλαίσιο του αφιερώματος, το έργο της Ταινιοθήκης αναδεικνύεται μέσα από ένα πρόγραμμα 17 ντοκιμαντέρ, μιας ταινίας μικρού μήκους και της παλαιότερης σωζόμενης ταινίας της συλλογής, ελληνικής παραγωγής, από το 1924 έως το 2012, χωρισμένων σε 8 θεματικές ενότητες:

1. Διαμάντια της συλλογής:

Οι περιπέτειες του Βιλλάρ (Ζόζεφ Χεπ, 1924), Οι εκατό ώρες του Μάη (Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 1960), Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1983), Αθήναι (Εύα Στεφανή, 1995)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Οι περιπέτειες του Βιλλάρ (Ζόζεφ Χεπ, 1924)

2. Πολιτικές:

Μέγαρα (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης 1974), Μπέττυ (Δημήτρης Σταύρακας, 1979), To γελεκάκι (Ίρις Ζαχμανίδη,1976)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Μπέττυ (Δημήτρης Σταύρακας, 1979)

3. Βιομηχανία και μετανάστευση:

Γράμμα από το Σαρλερουά  (Λάμπρος Λιαρόπουλος, 1965), Αλουμίνιον της Ελλάδος (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965), Γράμματα από την Αμερική (Λάκης Παπαστάθης, 1972), Πρώτη ύλη (Χρήστος Καρακέπελης, 2011)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Αλουμίνιον της Ελλάδος (Ρούσσος Κούνδουρος, 1965)

4. Μορφές αρχειοθέτησης. Aπό το ιδιωτικό στο δημόσιο:

Μοναστηράκι (Γκαίη Αγγελή, 1976), Ημερολόγια αμνησίας (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Ημερολόγια αμνησίας (Στέλλα Θεοδωράκη, 2012)

5. Από την αρχαιολογία στην εθνογραφία:

Μακεδονικός γάμος (Τάκης Κανελλόπουλος, 1960), Καρβουνιάρηδες (Αλίντα Δημητρίου, 1977), Το στρώμα της καταστροφής (Κώστας Βρεττάκος, 1980). Η προβολή του ντοκιμαντέρ «Μακεδονικός γάμος» γίνεται με την υποστήριξη της εταιρίας διανομής Παπανδρέου Α.Ε.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Μακεδονικός γάμος (Τάκης Κανελλόπουλος, 1960)

6. Η ιστορία στην οθόνη 1:

Οι εκατό ώρες του Μάη (Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 1960), Μαρτυρίες (Νίκος Καβουκίδης, 1976)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Οι εκατό ώρες του Μάη (Φώτος Λαμπρινός, Δήμος Θέος, 1960)

7. Η ιστορία στην οθόνη 2:

Η ηλικία της θάλασσας (Τάκης Παπαγιαννίδης, 1978)

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Η ηλικία της θάλασσας (Τάκης Παπαγιαννίδης, 1978)

8. Η ιστορία στην οθόνη 3:

Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος (1997, Ροβήρος Μανθούλης). Η προβολή της ενότητας «Η ιστορία στην οθόνη 3» με το ντοκιμαντέρ του Ροβήρου Μανθούλη γίνεται σε συνεργασία με την ΕΡΤ και έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό.  

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος (1997, Ροβήρος Μανθούλης)

Δηλώσεις της Γεν. Γραμ. ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Μαρίας Κομνηνού, σχετικά με το αφιέρωμα:

 

«Η επιλογή ταινιών από τη συλλογή της Ταινιοθήκης της Ελλάδος καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1924 έως το 2012.  Αντανακλά τη δημιουργία και εξέλιξη του αρχείου ξεκινώντας από μια ενθουσιώδη ομάδα τη δεκαετία του ‘50, με πρωτεργάτρια την Αγλαΐα Μητροπούλου, μέντορας της οποίας υπήρξε ο Ανρί Λανγλουά, φτάνοντας τον 21ο αιώνα ν’ αποτελεί τον διεθνώς αναγνωρισμένο εθνικό φορέα διαφύλαξης της κινηματογραφικής κληρονομιάς. 

 

Με αφορμή το αφιέρωμα αυτό θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε  τα σοβαρά  προβλήματα  που αντιμετώπισε το Αρχείο λόγω της έλλειψης σταθερής κρατικής πολιτικής για τη διαφύλαξη της  οπτικοακουστικής κληρονομιάς, από τις εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις. Ευτυχώς το «φιλμ μπορεί να περιμένει» (Film can wait). Έτσι το αρχείο της Ταινιοθήκης κατάφερε να  διατηρήσει και διαφυλάξει μια μεγάλη συλλογή από Ελληνικά ντοκιμαντέρ, τα επίκαιρα της βωβής περιόδου και πολλά από την περίοδο του ομιλούντος, ειδικότερα από το 1960-2012. Η βάση για τη συλλογή των  βωβών  ταινιών τέθηκε κυρίως τη δεκαετία του ‘60, όταν ξεκίνησαν οι πρώτες δωρεές και αγορές (πληροφορίες σχετικά με τη συλλογή μπορεί να βρει κανείς στο  www.filmarchives online.eu.)

Θέλουμε να επισημάνουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το Αρχείο λόγω της έλλειψης σταθερής κρατικής πολιτικής για τη διαφύλαξη της οπτικοακουστικής κληρονομιάς, από τις εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις. Ευτυχώς το «φιλμ μπορεί να περιμένει» (Film can wait). Έτσι το αρχείο της Ταινιοθήκης κατάφερε να διατηρήσει και διαφυλάξει μια μεγάλη συλλογή από Ελληνικά ντοκιμαντέρ, τα επίκαιρα της βωβής περιόδου και πολλά από την περίοδο του ομιλούντος, ειδικότερα από το 1960-2012.

Η βωβή ταινία  Οι περιπέτειες του Βιλλάρ (1924) αποτελεί έναν από τους θησαυρούς της αρχικής συλλογής λόγω της μοναδικής κινηματογραφικής καταγραφής και απεικόνισης της Αθήνας της δεκαετίας του ’20. Στη δεκαετία του ’60, πολλοί ταλαντούχοι κινηματογραφιστές, όπως οι Τάκης Κανελλόπουλος, Δήμος Θέος, Φώτος Λαμπρινός,  Κώστας Σφήκας,  Ρούσος Κούνδουρος,  Λάμπρος Λιαρόπουλος, Ροβήρος Μανθούλης κάνουν τα πρώτα  τους βήματα στο ντοκιμαντέρ. Το άνοιγμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στις ταινίες μικρού μήκους δίνει την ευκαιρία στον Τάκη Κανελλόπουλο να ξεδιπλώσει το λαμπρό του ταλέντο στον Μακεδονικό γάμο (1960). Σύμφωνα με τον Νίκο Κολοβό, οι νεώτεροι κινηματογραφιστές που ασχολούνται με το ντοκιμαντέρ, αναπτύσσουν ένα νέο ύφος  συλλογικού έργου, μια νέα κοινωνική  συνείδηση  προς  τα  κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα που προαναγγέλλουν την εμφάνιση του δεύτερου κύματος ελλήνων σκηνοθετών–δημιουργών (cinéma d’ auteur) που ονομάστηκε Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος (ΝΕΚ).

 

Η πολιτική καταπίεση (Οι εκατό ώρες του Μάη, 1960), η μαζική μετανάστευση Ελλήνων εργατών προς τη Δυτική Ευρώπη (Γράμμα από το Σαρλερουά, 1965), η εκβιομηχάνιση (Αλουμίνιον της Ελλάδος, 1965) είναι οι θεματικές με τις οποίες καταπιάνεται η νέα αυτή γενιά κινηματογραφιστών. Πολλά από αυτά τα ντοκιμαντέρ δωρίστηκαν στην Ταινιοθήκη, εμπλουτίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη συλλογή της. Κατά την περίοδο της δικτατορίας (1967-74) μια νέα γενιά κινηματογραφιστών στρέφεται στον  κινηματογράφο φιλοδοξώντας να συνδυάσει την πολιτική διαμαρτυρία με την καλλιτεχνική  καινοτομία. 

Η κινηματογράφηση γίνεται πιο περίτεχνη και οι επιρροές των Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Κρις Μαρκέρ ή Σολάνας – τις ταινίες των οποίων παρακολουθούν στην Ταινιοθήκη της Κανάρη – γίνονται έμπνευση ώστε να χρησιμοποιήσουν την κάμερά τους ως όπλο. Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος και ο Σάκης Μανιάτης κινηματογραφούν για μήνες την κινητοποίηση των αγροτών ενάντια στην αναγκαστική απαλλοτρίωση  για  την εγκατάσταση διυλιστηρίου στα Μέγαρα. Η καταγραφή εξελίσσεται σε σινεμά ντιρέκτ και δυο νέοι   κινηματογραφιστές πετυχαίνουν  έναν άθλο  (Τα Μέ­γαρα, 1974).

 

Μετά την πτώση της χούντας το ενδιαφέρον στρέφεται προς το πολιτικό ντοκιμαντέρ, στα νέα κοινωνικά κινήματα και έχουμε και την είσοδο σημαντικού αριθμού γυναικών σκηνοθετών στον κινηματογράφο. Στη πρώτη κατηγορία ανήκουν οι Μαρτυρίες (1975) του Νίκου Καβουκίδη- ένα σημαντικό χρονικό που συνδέει τις φοιτητικές και λαϊκές κινητοποιήσεις στα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης με τον αντιδικτατορικό αγώνα -και Η ηλικία της θάλασσας (1978) του Τάκη Παπαγιαννίδη. Ο τελευταίος επιχειρεί  μια αναδρομή στους κοινωνικούς αγώνες από το 1917-77, με συγκίνηση και λυρισμό.

Ο Δημήτρης Σταύρακας γυρίζει την Μπέττυ (1979), το πορτραίτο μιας Αθηναίας τραβεστί,  αποφεύγοντας όλες τις παγίδες της φτηνής  ηδονοβλεψίας και συμβολίζοντας το τέλος του φόβου για  την ομοφυλοφιλική κοινότητα στην Αθήνα.

Σε ότι αφορά τις γυναίκες σκηνοθέτες η περίπτωση της Αλίντας Δημητρίου ξεχωρίζει για τον κοινωνικό της προβληματισμό και την συνεπή και ασυμβίβαστη πορεία της. Χαρακτηριστικό δείγμα της εμπνευσμένης της δουλειάς είναι οι Καρβουνιάρηδες (1977).

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
Μέγαρα (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, Σάκης Μανιάτης 1974)

Από τις νεώτερες σκηνοθέτες που αρχίζουν τη σταδιοδρομία τους την εποχή της μεταπολίτευσης, η Ίρις Ζαχμανίδη με την ταινία To γελεκάκι, (1976) επιχειρεί μια ειρωνική αναδρομή στους παλιούς έρωτες της γενιάς της για το cinéma d’ auteur και στους νέους για το φεμινιστικό κίνημα και τη σοσιαλιστική πολιτική. Η Γκαίη Αγγελή, με μια φρέσκια και ποιητική ματιά, αποφεύγει την παγίδα της φολκλορικής απεικόνισης στο Μοναστηράκι (1976).

Ο Κώστας Βρεττάκος  με το Στρώμα της Καταστροφής(1980) απογειώνει το είδος του αρχαιολογικού ντοκιμαντέρ, καταγράφοντας την αποκάλυψη και συγχρόνως την καταβύθιση της αρχαίας Καλλίπολης από τα νερά του Μόρνου.

Ο κορυφαίος εκπρόσωπος του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, ήταν ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος. Το 1983 θα γυρίσει το Αθήνα ή τρεις επισκέψεις στην Ακρόπολη. Με το μοναδικό οπτικό του ύφος ενορχηστρώνει ένα λυρικό ποίημα που επεξεργάζεται με μοναδικό τρόπο κείμενα και εικόνες για την Αθήνα, αντλώντας έμπνευση από  τον  ποιητή Γιώργο Σεφέρη, τον ζωγράφο Γιάννη Τσαρούχη, τον συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι και τον σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη. Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος εξελέγη το 2009 Πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης της Ταινιοθήκης, αγωνίστηκε για την εξασφάλιση των κρατικών κονδυλίων και τη συνέχιση του ρόλου της στο νέο πολιτιστικό τοπίο της κρίσης.

Το είδος του ντοκιμαντέρ αναζωογονείται τη δεκαετία του ‘90 με την είσοδο νέων κινηματογραφιστών με σπουδές στο εξωτερικό. Η Εύα Στεφανή με το Αθήναι (1995) εγκαινιάζει το λιτό και καίριο κινηματογραφικό της ύφος με μια ταινία για το σταθμό Λαρίσης.

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος εγκαινιάζει τη «μικρή λέσχη» με το αφιέρωμα «Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες» Facebook Twitter
To γελεκάκι (Ίρις Ζαχμανίδη,1976)

Την ίδια, όμως, δεκαετία μας δίνει και ο Ροβήρος Μανθούλης, ένα από τα πιο ώριμα δείγματα γραφής του, τον Ελληνικό εμφύλιο πόλεμο (1997), ωριαία και βραβευμένη στο Μπιαρίτζ εκδοχή της εξάωρης σειράς Βίοι Παράλληλοι του Εμφυλίου. Ο διεθνής κινηματογραφιστής και συγγραφέας- με έντονη αντιδικτατορική δράση στο Παρίσι- συνθέτει μια μνημειώδη ιστορική καταγραφή των γεγονότων του Εμφυλίου, παρουσιάζοντας όχι μόνον στελέχη, αλλά και απλούς εμπλεκόμενους και από τις δυο πλευρές.

Το 2009, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος μετακόμισε στις νέες της εγκαταστάσεις στον Κεραμεικό και αφιερώθηκε στην επιτυχή υλοποίηση  της αποστολής της ως ψηφιακή βιβλιοθήκη, Μουσείο  Κινηματογράφου και εστία ανάπτυξης μιας νέας κινηματογραφοφιλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε ως εκ τούτου στην προβολή ντοκιμαντέρ, καθώς και τη διοργάνωση ανοιχτών στο κοινό συζητήσεων.

Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες επιτρέπουν πλέον στους ίδιους τους δημιουργούς να ενεργούν ως  αρχειοθέτες και  ιστορικοί: η Στέλλα Θεοδωράκη στα Ημερολόγια  αμνησίας (2012) συνδυάζει όλα όσα ο Ντεριντά έχει αποκαλέσει «πυρετό του αρχείου», συνυφαίνοντας  καταγεγραμμένες αναμνήσεις και νέο  υλικό τόσο από ιδιωτικές όσο και από δημόσιες εκδηλώσεις στην Αθήνα,  σμιλεύοντας το χρόνο.

Ο Χρήστος Καρακέπελης στην Πρώτη ύλη (2011) επί 6 χρόνια καταγράφει πώς ξένοι μετανάστες και Ρομ συλλέγουν μέταλλο και ζουν περιθωριακά, ενώ αυτοί που το εκμεταλλεύονται πραγματοποιούν τεράστια κέρδη».

Info:

 

"Ταινιοθήκη της Ελλάδος: μια ιστορία σε εικόνες"

14-17 Ιανουαρίου 2016.

Tαινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 148 & Μ. Αλεξάνδρου 134 - 136, Κεραμεικός

www.tainiothiki.gr

 

Τιμές εισόδου:

Η είσοδος στην έναρξη του αφιερώματος (14/01) επιτρέπεται μόνο στους κατόχους των καρτών μέλους και με προσκλήσεις.

Γενική είσοδος για τις υπόλοιπες ημέρες του αφιερώματος: 5€, ενώ η είσοδος για τους κατόχους των καρτών μέλους είναι δωρεάν.

 

Τιμές ετήσιων καρτών μέλους "μικρής λέσχης": 

Χρυσή κάρτα: 100€

Ασημένια κάρτα: 50€

Λευκή κάρτα: 25€ (για φοιτητές, ανέργους, ΑμεΑ)

Ώρες πώλησης καρτών: Από 7/01 και κάθε ημέρα από τις 17:30-22:00 στο ταμείο της Ταινιοθήκης.

Ευχαριστούμε για την προσοχή.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ