Το «Jurassic Ρark» ξαναζωντάνεψε τους δεινoσαύρους και μας έκανε να τους αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο

Το Jurassic Park ξαναζωντάνεψε τους δεινόσαυρους και μας έκανε να τους αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο Facebook Twitter
0

Μετά το δεύτερο μισό των '80s ο Σπίλμπεργκ δεν διάγει ακριβώς την καλύτερή του περίοδο στη σχέση του με την κριτική, ως έναν βαθμό και με το κοινό. Στο Empire of the Sun οι πρώτοι θα δουν (ατυχώς) μια απρόσφορη απόπειρα κινηματογραφικής ενηλικίωσης, το κοινό θα ακολουθήσει τον δρόμο της αποχής. Ο Σπίλμπεργκ θα αποκαταστήσει μερικώς την κατάσταση, στρεφόμενος και πάλι στο αγαπημένο του Ιντιάνα με το υπέροχο Indiana Jones and the Last Crusade. Πανικός στα ταμεία, «αρκετά με τον απόντα πατέρα», θα φωνάξει μερίδα κριτικών που, όπως λέει και το γνωστό meme, μια φορά είχαν διασκεδάσει και το βρήκαν φριχτό. Μετά όμως θα έρθει η σπάνια αστοχία στη φιλμογραφία του με μια απόπειρα αναβίωσης του σινεμά του Κάπρα. Το Always το μνημονεύουμε κυρίως επειδή αποτέλεσε το κύκνειο άσμα της Όντρεϊ Χέπμπορν.

Στο Hook θα δεχτεί δριμύτατη κριτική επειδή παλιμπαιδίζει και αρνείται να μεγαλώσει  – αστείο αν σκεφτείς ότι η ταινία αφορά έναν σαραντάρη Πίτερ Παν που έχει ξεχάσει ότι είναι ο Πίτερ Παν. Τα (παρα)κινηματογραφικά έντυπα γράφουν ότι έχει χάσει το άγγιγμα του Μίδα, ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός κι άλλα αντίστοιχα επιθετικά σχόλια παραμυθένιων καταβολών. Το 1993, λίγους μήνες πριν κυκλοφορήσει η Λίστα του Σίντλερ και σαρώσει τα Όσκαρ με αυτό που κάποιοι κριτικοί είδαν ως «ενηλικίωσή του» –δηλαδή το Jaws είναι ταινία ανηλίκου;–, ο Σπίλμπεργκ θα δώσει την εμφατική του απάντηση με ένα παραμύθι που έμελλε να καθορίσει μια γενιά σινεφίλ: το Jurassic Park.

Ακόμα κι αν η αναλογία με την original τριλογία πληρωθεί και η τρίτη συνέχεια αποδειχθεί παντελώς αδιάφορη, οι δεινόσαυροι κάποτε θα επιστρέψουν. Επειδή το ενδιαφέρον μας γι' αυτούς δεν θα πάψει ποτέ. Και επειδή το 1993 ένας μάγος της οθόνης μάς έκανε να πιστέψουμε σε αυτούς.

«Θα δείτε για πρώτη φορά τους δεινόσαυρους ολοζώντανους στο πανί», έλεγε το προωθητικό υλικό της ταινίας. «Και λοιπόν;» θα ρωτήσει κάποιος. Τι εννοείς «και λοιπόν;», θα του απαντήσουμε έξαλλοι. Η είσοδος στο πολυάριθμο fan club των δεινοσαύρων ξεκινά από πολύ νεαρή ηλικία. Στα παιδιά αρέσουν οι δεινόσαυροι με τον ίδιο τρόπο που τους αρέσουν όλα τα φανταστικά πλάσματα. Εξάπτουν τη φαντασία τους, αποτελούν υπερμεγέθεις παραλλαγές σύγχρονων εκπροσώπων του ζωικού βασιλείου, μοιάζουν τρομακτικοί, αλλά φέρουν και στοιχεία που τους καθιστούν χαριτωμένους. Ο Τυραννόσαυρος Ρεξ δείχνει αψύς, επιβλητικός και άκρως επικίνδυνος, ταυτόχρονα όμως έχει αυτά τα μικροσκοπικά μπροστινά χεράκια που στέκουν σαν άνω άκρα σουρικάτας – ένα χαρακτηριστικό του που αποτελεί μόνιμη πηγή κωμωδίας στην ποπ κουλτούρα.

spielberg jurassic park Facebook Twitter
Η ομάδα του «Jurassic Park» προσέγγισε τους δεινοσαύρους ως ζώα, όχι ως τέρατα, και έπειτα ήρθε η σειρά του Σπίλμπεργκ να κάνει τα μαγικά του.

Όσο μεγαλώνουμε, οι δεινόσαυροι εξυπηρετούν την ανάγκη μας να εξερευνήσουμε το παρελθόν μας, να εντοπίσουμε τις ρίζες μας, να μάθουμε περισσότερα για την ιστορία και την εξέλιξη του είδους μας. Οι δεινόσαυροι υπήρξαν συνοδοιπόροι αλλά και ανταγωνιστές ως προς την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, λόγω της απειλής που αποτελούσαν. Επίσης, κάποια στιγμή έπαψαν να υπάρχουν και λόγω αυτού συμβολίζουν έναν φόβο εγκατεστημένο στο υποσυνείδητό μας. Πάνω απ' όλα, παραμένουν υπερμεγέθεις παραλλαγές σύγχρονων εκπροσώπων του ζωικού βασιλείου, δείχνουν τρομακτικοί, αλλά με στοιχεία που τους καθιστούν χαριτωμένους. Φέρουν, δε, ακόμα ένα ελκυστικό χαρακτηριστικό, μας συνδέουν με την παιδική μας ηλικία, όταν στη σκέψη τους και μόνο αισθανόμασταν δέος. 

Και στις δύο ηλικιακές ομάδες κυριαρχεί η ίδια φαντασίωση: τι θα γινόταν αν έβλεπα έναν δεινόσαυρο μπροστά μου σήμερα; Αυτό το γοητευτικό what if σενάριο ήταν που μάγεψε τον Σπίλμπεργκ στο ομώνυμο βιβλίο του Μάικλ Κράιτον και συμφώνησε με τον συγγραφέα για τη μεταφορά του στο σινεμά. Ο Σπίλμπεργκ είχε τονώσει ήδη τη φρενίτιδα για τους δεινοσαύρους μέσω της εταιρείας του Amblin, ανάβοντας το πράσινο φως για το animation Τhe land before time του Ντον Μπλουθ, το οποίο στάθηκε εισπρακτική επιτυχία και οδήγησε και σε μια τηλεοπτική σειρά. Στόχος του με το Jurassic Park ήταν να δείξει τους δεινοσαύρους όπως δεν τους είχαμε ξαναδεί ποτέ στο σινεμά μέχρι τότε και το κατάφερε. Προσοχή, δεν ήταν μόνο η τεχνολογία που είχε προχωρήσει και το καθιστούσε εφικτό. Είμαστε σίγουροι ότι τα καλοσχεδιασμένα δεινοσαυράκια του Ρέι Χαριχάουζεν στο One Million B.C. έμοιαζαν εξίσου εντυπωσιακά και ρεαλιστικά στο κοινό των '60s. Ήταν η γενικότερη φιλοσοφία της κατασκευής αλλά και το σπιλμπεργκικό σκηνοθετικό άγγιγμα.

 Jurassic Park Facebook Twitter
Ο Τυραννόσαυρος Ρεξ δείχνει αψύς, επιβλητικός και άκρως επικίνδυνος, ταυτόχρονα όμως έχει αυτά τα μικροσκοπικά μπροστινά χεράκια που στέκουν σαν άνω άκρα σουρικάτας – ένα χαρακτηριστικό του που αποτελεί μόνιμη πηγή κωμωδίας στην ποπ κουλτούρα.

Τα animatronics έδωσαν ένα ρεαλιστικό, χειροπιαστό αποτέλεσμα –οι ηθοποιοί και οι δεινόσαυροι μοιάζουν σαν να βρίσκονται μαζί στον ίδιο χώρο–, είναι δε και βασικός λόγος που τα εφέ της ταινίας έχουν γεράσει καλά. Παράλληλα, μέσω των ψηφιακών εφέ, οι δεινόσαυροι μπορούσαν να κινηθούν μέσα στον χώρο με τρόπο που δεν ήταν εφικτός στο παρελθόν. Ο συνδυασμός και των δύο γέννησε ένα μαγικό αποτέλεσμα. Επίσης, έχοντας στο πλευρό τους έναν παλαιοντολόγο εγνωσμένης αξίας, τον Τζακ Χόρνερ, το design των δεινοσαύρων ήταν όσο πιο κοντά στους πραγματικούς δεινοσαύρους γινόταν με βάση τα στοιχεία που έχουμε σήμερα. Η ομάδα του Jurassic Park προσέγγισε τους δεινοσαύρους ως ζώα, όχι ως τέρατα, και πάτησε στην (επιβεβαιωμένη πλέον) θεωρία ότι τα πτηνά έχουν πολύ μεγαλύτερη συγγένεια μαζί τους απ' ό,τι τα ερπετά. Και έπειτα ήρθε η σειρά του Σπίλμπεργκ να κάνει τα μαγικά του.

Στην αναπαράσταση της παιδικής περιέργειας και της αίσθησης του δέους απέναντι στο φανταστικό δεν υπάρχει δεύτερος. Ας φέρουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την ταινία, ώστε να σας πείσουμε. Έχοντας γαργαλήσει το κοινό μέσω του διαλόγου και των υποσχέσεων, θυμάστε πότε και πώς βλέπουμε για πρώτη φορά τους δεινοσαύρους στο Jurassic Park; 

Οι χαρακτήρες των Σαμ Νιλ και Λόρα Ντερν έχουν ακούσει την αφήγηση του ιδιοκτήτη και εμπνευστή του πάρκου Ρίτσαρντ Ατένμπορο, έχουν ξεκινήσει την περιήγησή τους στο πάρκο μέσα σε ένα τζιπάκι και κάποια στιγμή συναντούν τον πρώτο τους δεινόσαυρο. Δεν τον βλέπουμε αμέσως, παρατηρούμε μόνο τις  αντιδράσεις των Νιλ και Ντερν που μένουν με ανοιχτό το στόμα, σαν να είδαν μπροστά τους ένα ολοζώντανο φάντασμα. Αφού περάσουμε λίγο χρόνο παραπάνω παρατηρώντας τις αντιδράσεις τους, ο Σπίλμπεργκ θα μας δείξει το αντικείμενο του θαυμασμού τους, έναν θηριώδη βροντόσαυρο, τον οποίο ο φακός θα τραβήξει από κάτω προς τα πάνω –το επονομαζόμενο κοντρ πλονζέ– και με τους πρωταγωνιστές μέσα στο κάδρο, ώστε να αναδείξει τη διαφορά μεγέθους ανάμεσα σε άνθρωπο και δεινόσαυρο. Σε αυτό το σημείο το score του Τζον Γουίλιαμς έχει την πρώτη του έξαρση. Καθώς περιεργαζόμαστε μαζί με τους χαρακτήρες τον πρώτο μας δεινόσαυρο, ακούμε τον Ρίτσαρντ Ατένμπορο να δίνει το έναυσμα. «Καλωσήρθατε στο Τζουράσικ Παρκ», λέει, σπάζοντας τον τέταρτο τοίχο, απευθυνόμενος περισσότερο σ' εμάς, τους θεατές, παρά στους δύο ήρωες. Το πλάνο ανοίγει, το κλασικό θέμα του Τζον Γουίλιαμς ανθίζει σαν μπουμπούκι και ξετυλίγεται μπροστά μας ένα λιβάδι από δεινοσαύρους που συμπεριφέρονται σαν να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον. Άνθρωποι και δεινόσαυροι ξανά μαζί. Μαγεία.

Η ταινία θα δώσει στον Σπίλμπεργκ τη δυνατότητα να θυμηθεί εκ νέου το σασπένς του Jaws, αυτήν τη φορά σε μια πιο οικογενειακή συσκευασία. Είναι αστείο, βέβαια, αν σκεφτείς ότι ο άνθρωπος που έβαλε τους βελοσιράπτορες να κυνηγούν τα πιτσιρίκια μέσα στο εργαστήριο λίγα χρόνια πριν είχε ζητήσει από τον Ντον Μπλουθ να αφαιρέσει μερικές σκηνές από το Land before time, επειδή τα πιτσιρίκια θα τις έβρισκαν πολύ τρομακτικές. Ο συνδυασμός δέους, αγωνίας και οικογενειακής διασκέδασης αποδείχτηκε ακαταμάχητος, με την ταινία να καταλήγει η πιο εμπορική όλων των εποχών, έναν τίτλο που θα διατηρούσε μέχρι να έρθει ο Τιτανικός. Για τους φαν της θεωρίας του auteur, στην ταινία υπάρχει κι ένας αρσενικός που πρέπει να μάθει πώς να είσαι σωστός πατέρας.

Με τέτοια επιτυχία, το sequel ήταν δεδομένο. Mόνο που ο Σπίλμπεργκ δεν είχε σκοπό να γυρίσει την ίδια ταινία. Το Lost World: Jurassic Park δείχνει τις διαθέσεις του από την αρχή με μια μακάβρια εισαγωγική σκηνή, όπου ένα κοριτσάκι ανακαλύπτει αγέλη από λιλιπούτειους, «χαριτωμένους» και ελαφρώς πεινασμένους βελοσιράπτορες. Ο θαυμασμός αντικαθίσταται πλήρως από το σασπένς, οι ήρωες μπλέκουν σε ολοένα και πιο επικίνδυνες καταστάσεις, η μητρική αγάπη και η επακόλουθη εμμονή αναδεικνύονται οι ισχυρότερες (και πιο θανάσιμες) δυνάμεις στον κόσμο και ο Σπίλμπεργκ γυρίζει ένα από τα πιο αποτελεσματικά monster movies – σας προκαλούμε να βρείτε καλύτερη ταινία Γκοτζίλα από το Lost World. Κοινό και κριτική περίμεναν να δουν ένα θέαμα πιο κοντά στο πρώτο έργο, έτσι η ταινία θα κόψει πολλά εισιτήρια μεν, αλλά δεν θα πλησιάσει τις επιδόσεις του προκατόχου της.

Εφεξής ο Σπίλμπεργκ θα εκτελεί μόνο χρέη παραγωγού. Το 2001 ο Τζο Τζόνστον, της ευγενούς, παλιομοδίτικης δράσης του Rocketeer, θα αναλάβει μια τρίτη ταινία. To Jurassic Park III κινείται, περιέργως, στον προσανατολισμό του Lost World, που ξένισε μερίδα του κοινού. Είναι όμως τόσο ανέμπνευστο και φασαριόζικο, που μας δείχνει τι θα συνέβαινε αν το franchise είχε πέσει εξαρχής στα χέρια κάποιου άλλου. Ευτυχώς, κρατά μόνο μιάμιση ώρα. Oι χλιαρές εισπράξεις θα βάλουν τους δεινοσαύρους του Jurassic Park στον πάγο για αρκετά χρόνια.

chris pratt Facebook Twitter
O Κρις Πρατ πρωταγωνιστεί στην τριλογία Jurassic World.

Το 2015 θα έρθει η ώρα της αναβίωσης. Αν είχες παρακολουθήσει το Safety not guaranteed, το συμπαθέστατο ανεξάρτητο δραματάκι που είχε γυρίσει ο Κόλιν Τρέβεροου το 2012, καταλάβαινες γιατί τον επέλεξε ο Σπίλμπεργκ για την αναβίωση του franchise. Αν δεν είχες δει τίποτα σπιλμπεργκικό μέχρι εκείνη την ώρα, θα έπρεπε να είσαι εντελώς αφηρημένος για να μην προσέξεις ότι στο φινάλε του έργου ο ονειροπόλος δικαιώνεται και οι Αρχές καταποντίζονται, κάτι που σίγουρα θα έκανε τον Σπίλμπεργκ να χειροκροτά, καθώς το παρακολουθούσε. 

Η ταινία σχολιάζει τον εαυτό της, με τα παιδάκια να είναι αδιάφορα απέναντι στο θέαμα των δεινοσαύρων, να πιστεύουν πως τα έχουν δει όλα. Τελικά, χάρη στη γοργή της δράση, στην περιστασιακή αντιστροφή ρόλων, με τη «δεσποσύνη σε κίνδυνο» να σώζει τον «λευκό ιππότη», και χάρη σε ένα φινάλε βγαλμένο από monster mash-up του παρελθόντος, φάνηκε πως τόσο τα παιδάκια όσο και οι έφηβοι ήθελαν να δουν ένα γνώριμο θέαμα από το παρελθόν, ελαφρώς «ανακαινισμένο». 

Ο εισπρακτικός θρίαμβος της ταινίας οδήγησε σε μια δεύτερη, το Jurassic World: Fallen Kingdom. Αυτήν τη φορά πίσω από την κάμερα έδινε οδηγίες ο Ισπανός Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα των υπέροχων, μακάβριων παραμυθιών Εl Orfanato και A monster calls – να το αναζητήσετε αυτό το τελευταίο. Η νέα τριλογία βρίσκεται σε αντιστοιχία με την πρώτη, το σασπένς και το στοιχείο του θρίλερ πριμοδοτείται, με τον Μπαγιόνα να στήνει μια σκηνή ανθολογίας, εκείνη όπου ο δεινόσαυρος παίρνει τη θέση του μπαμπούλα στο παιδικό δωμάτιο. Όμως το σενάριο είναι αναιμικό, ο Μπαγιόνα δεν είναι εξίσου καλός στον ανοιχτό χώρο, όταν πρέπει να ενορχηστρώσει πιο σύνθετα και μεγαλύτερα σε μέγεθος set-pieces, και η screwball δυναμική των Μπράις Ντάλας Χάουαρντ και Κρις Πρατ δεν αρκεί για να ζωντανέψει το θέαμα. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Οι εισπράξεις ήταν χαμηλότερες σε σχέση με την πρώτη ταινία, αλλά όχι τόσο ώστε να μη δικαιολογείται μια τρίτη, ώστε να ολοκληρωθεί η τριλογία.

Jurassic World:Dominion Facebook Twitter
Tο «Jurassic World: Dominion» επιστρατεύει την πρωταγωνιστική τριπλέτα της original ταινίας, τοποθετεί ξανά τον Κόλιν Τρέβεροου στα σκηνοθετικά ηνία και υπόσχεται ένα επικό κλείσιμο. 

Θα ήταν κρίμα, άλλωστε, καθώς το φινάλε του Fallen Kingdom υποσχόταν πως η δυνητική συνέχεια θα δινόταν στον μεγαλύτερο δυνατό καμβά. Με τους δεινοσαύρους να κυριαρχούν σε όλο τον κόσμο και να συνυπάρχουν με τους ανθρώπους, το Jurassic World: Dominion επιστρατεύει την πρωταγωνιστική τριπλέτα της original ταινίας, τοποθετεί ξανά τον Κόλιν Τρέβεροου στα σκηνοθετικά ηνία και υπόσχεται ένα επικό κλείσιμο. 

Ακόμα κι αν η αναλογία με την original τριλογία πληρωθεί και η τρίτη συνέχεια αποδειχθεί παντελώς αδιάφορη, οι δεινόσαυροι κάποτε θα επιστρέψουν. Επειδή το ενδιαφέρον μας γι' αυτούς δεν θα πάψει ποτέ. Και επειδή το 1993 ένας μάγος της οθόνης μάς έκανε να πιστέψουμε σε αυτούς. Όχι, οι δεινόσαυροι δεν εξαφανίστηκαν με το πέρας της Κρητιδικής Περιόδου. Ζουν και βασιλεύουν στο πανί και αυτό το οφείλουμε στον Σπίλμπεργκ και στο franchise του Jurassic Park.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ