Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις.
0

Μοντέλο και ηθοποιός, με καταγωγή από το Μπορντό, η δις υποψήφια για Σεζάρ Λου ντε Λαάζ ξεχώρισε πρόπερσι στο αισθαντικό «Respire» της Μελανί Λοράν και τώρα, στη «Μεγάλη Αναμονή» του Πιέρο Μεσίνα, αντέχει απέναντι στη σπουδαία Ζιλιέτ Μπινός, σε ένα δράμα με θέμα το αδιανόητο ψέμα μιας μάνας στη φιλενάδα του γιου της που μόλις έχασε τη ζωή του, ένα καλοκαίρι στη Σικελία.

 

Με το που φτάνει η Ζαν στο σπίτι του φίλου της στη Σικελία, ενώ δεν έχει πληροφορηθεί τον θάνατό του, μιλάει με τη μητέρα του, την Άννα, και φαίνεται να καταλαβαίνει τι έχει γίνει αλλά να μη θέλει να το αποδεχθεί.

Έτσι είναι ή, τουλάχιστον, έτσι θέλησα, συνειδητά, να το χειριστώ. Η Ζαν μάλλον αναγνωρίζει το ψέμα που της λέει η μητέρα του φίλου της, του Τζουζέπε, και προτιμά να το μεταφράσει ως αλήθεια γιατί θα της έπεφτε πολύ βίαιο να το παραδεχθεί, τουλάχιστον έτσι όπως προσγειώνεται σε μια διαφορετική πραγματικότητα, σε ξένο περιβάλλον. Από την άλλη, αιωρείται για πολλή ώρα η αμφιβολία όσον αφορά το όριο ανάμεσα στο μυστήριο και στο ψέμα, το τι θέλει να πιστέψει η καθεμία από αυτά που λέγονται και πότε προτιμά να αποκαλυφθεί, ανάλογα με το πότε θα είναι έτοιμη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού... Δεν το πολυσκέφτομαι.

Διαβάζοντας το σενάριο, σας πέρασε από το μυαλό πως η επιλογή της μητέρας να αποσιωπήσει τον θάνατο του παιδιού της για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα, αφήνοντας στο σκοτάδι έναν άνθρωπο, με τον οποίον ωστόσο αποκτά οικειότητα, έχοντας ήδη μια εξ αγχιστείας σχέση, μπορεί να είναι μια υπερβολή;

Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου, πόσο μάλλον σε τέτοιο πένθος. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις. Όταν κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να κατανοήσει μια μητέρα που χάνει το παιδί της, πρέπει να έχει υπόψη του πως οποιαδήποτε αντίδραση εμπίπτει στη σφαίρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Πώς δουλέψατε πάνω στο συναίσθημα του σφοδρού πένθους;

Ήμασταν περιορισμένοι στη βίλα, που λειτουργούσε ως το κεντρικό πλατό. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, η αφόρητη ζέστη της Σικελίας, οι πολλές λήψεις που προτιμούσε ο Μεσίνα, χωρίς πάντα να μας εξηγεί τον λόγο, μας οδήγησαν σε μια κατάσταση σωματικής εξάντλησης και ψυχικής εγκατάλειψης.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Μεγάλη Αναμονή». Φωτο: Alberto Novelli

Περιγράψτε μου τη θέση σας ως ηθοποιού απέναντι στη Ζιλιέτ Μπινός.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης μας, δεν ήθελε να συναντηθούμε καθόλου πριν από το πρώτο πλάνο. Σοφή επιλογή, όπως αποδείχτηκε, αλλά μοιάζει και με δηλητηριασμένο μήλο. Θα με ανακούφιζε να την είχα γνωρίσει πριν από τα γυρίσματα, σε ανθρώπινο επίπεδο, θα με καλμάριζε, αλλά, από την άλλη, η απότομη συνάντηση στα δύσκολα με έβαλε σε μια ταιριαστά ευάλωτη θέση. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεκινήσαμε, ξέχασα εντελώς πως είχα απέναντί μου την Μπινός, γιατί είναι τόσο γενναιόδωρη και απλή στην επαγγελματική της προσέγγιση, που ξέχασα ποια ήταν και ουσιαστικά, και αβίαστα, δούλευα με μια συνάδελφο και όχι με την «Binoche».

Εμείς, βέβαια, όταν παρακολουθούμε την Μπινός, δεν βλέπουμε απλώς μια ηθοποιό αλλά ένα εντυπωσιακό πρόσωπο και μια προσωπικότητα ικανή για τα πάντα στο πανί…

Ε, γι’ αυτό είναι σπουδαία, για τις αποχρώσεις που πετυχαίνει στους ρόλους της, αλλά, πιστέψτε με, στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα πολύπλοκη.

Είστε ικανοποιημένη με το επαγγελματικό έδαφος που έχετε ήδη καλύψει; Παρά το νεαρό της ηλικίας σας, το βιογραφικό σας παρουσιάζει ενδιαφέρον και η «Μεγάλη Αναμονή» σας φέρνει σε μια ταινία εκτός Γαλλίας, με Ιταλό σκηνοθέτη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού… Δεν το πολυσκέφτομαι. Όσα φέρει η ζωή, ανάλογα με την τύχη και τη συγκυρία – η ρευστότητα αυτή μού πάει. Δεν έχω κανένα στρατηγικό πλάνο, δεν ελέγχω πλήρως τα επαγγελματικά μου βήματα.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Η Λου ντε Λαάζ στην ταινία Respire

Συνεπώς, σας αρέσει το ρίσκο.

Αν δεν μου άρεσε, θα έπρεπε να αλλάξω επάγγελμα, νομίζω…

Έχετε κάποια προτίμηση σε σκηνοθέτες;

Χθες είδα για πρώτη φορά το «Ghost Dog» του Τζάρμους και το λάτρεψα. Τον «Άνδρα της Κομμώτριας», επίσης, που είδα πολύ πρόσφατα. Μου αρέσει πολύ ο Πάολο Σορεντίνο.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης της «Μεγάλης Αναμονής», ήταν βοηθός του.

Σωστά. Το στυλ τους είναι διαφορετικό ωστόσο.

Έχετε «αμερικανικά» όνειρα;

Για να τα αποκτήσω, πρέπει να μάθω να μιλάω καλύτερα αγγλικά. Γιατί όχι; Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να βρίσκομαι μακριά από αυτά που ήδη γνωρίζω, να διαπιστώνω αν υπάρχουν και ποια είναι τα διαφορετικά είδη εφαρμογής στη δουλειά μου, να βλέπω, εν πάση περιπτώσει, τι κάνουν οι ξένοι συνάδελφοι και σκηνοθέτες. Μετά από αυτό το ιταλικό φιλμ, θα γυρίσω μια ταινία στην Πολωνία.

— Η υποψηφιότητά σας για Σεζάρ Καλύτερης Νέας ηθοποιού σάς ξάφνιασε ή ήταν κάτι που περιμένατε;

Με ξάφνιασε. Ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με το σχολείο και δεν καταλάβαινα το σύστημα βαθμολόγησης ανθρώπων. Οτιδήποτε είναι βράβευση και ανταμοιβήτο βρίσκω καταπληκτικό, και εξαιρετικά ευπρόσδεκτο, γιατί το επάγγελμά μας είναι εντελώς υποκειμενικό και η αξιολόγηση εξαρτάται από την καλή πίστη και τη γενναιοδωρία των συναδέλφων και των ειδικών. Είναι θέμα γούστου και ευαισθησίας, διότι τι σημαίνει «ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο»; Για μένα, τίποτα συγκεκριμένο. Είναι cool κι ευχάριστο, όμως δεν δουλεύω για την αποτίμηση, αλλά για να χαίρομαι και να δημιουργώ.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Ζιλιέτ Μπινός και Λου ντε Λαάζ στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ