«Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Οι Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων.
0

Οι youtubers Unboxholics κάνουν τη μετάβαση στο σινεμά με μια chill παράσταση για δύο πρόσωπα, ένα δράμα φρίκης στα δάση μεταξύ πένθιμης πραγματικότητας και απειλητικής φαντασίας. Σε ένα βορειοελλαδίτικο, εκτός πολιτισμού και επικοινωνίας cabin in the woods, χωρίς ωστόσο το γνώριμο meta-χιούμορ και το πολυπρόσωπο, αναλώσιμο καστ που συνοδεύει το είδος, μια αναστατωμένη γυναίκα σπάει την επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα ενός μοναχικού άνδρα, χτυπώντας ασθμαίνοντας και κραυγάζοντας από τον φόβο την πόρτα του αργά το βράδυ και ζητώντας επειγόντως να μπει, για να σωθεί.

Είναι βιολόγος και είχε κατασκηνώσει μαζί με τρεις φίλους της, οι οποίοι ωστόσο εξαφανίστηκαν μετά την επίθεση κάποιου ανεξακρίβωτης ταυτότητας «πλάσματος», όσο μυστηριωδώς έχουν χαθεί και όλα τα ίχνη τους, όπως διαπιστώνουν μαζί κατά την επίσκεψή τους στο ξέφωτο το επόμενο πρωινό. Σε σταδιακές φάσεις αμοιβαίας εξομολόγησης αποκαλύπτεται πως ο άνδρας έχει χάσει τον γιο του και η γυναίκα έχει παρελθόν κακοποίησης. Και παρά τις επίμονες παραινέσεις του να τον αφήσει στην ησυχία του, εκείνη παραμένει στο σπίτι παρατηρώντας και προκαλώντας, μέχρι τα ανεξήγητα φαινόμενα να ενταθούν και να επέλθει η κάθαρση.

Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές «Μην ανοίγεις την πόρτα» ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Τα ερωτήματα είναι πολλά: εφόσον η αναγκαστική συνύπαρξή τους κάτω από την ίδια στέγη φαντάζει ασύμβατη και μυρίζει μπαρούτι, ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Γνωρίζονται, και αν ναι, σε ποια διάσταση; Εν τέλει, βλέπουμε ένα όνειρο να εξελίσσεται σε μετέωρα βήματα ή τη Νέμεση που ήρθε να βάλει την τάξη; (φυσικά, οι απαντήσεις σηκώνουν συζήτηση και κάποιες από αυτές συνοψίζονται στους στίχους του έξοχου κομματιού «Close to you» των τίτλων τέλους από την Kid Moxie που συμπλήρωσε τη μουσική με ένα Vangelis επηρεασμένο σκορ). 

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Πλάνο από τα γυρίσματα της ταινίας

Χωρίς συγκεκριμένο λόγο, μια και δεν πρόκειται για είδος που χρειάζεται υπερβολικό προϋπολογισμό και ειδικευμένη τεχνολογία, το horror δεν έχει ευδοκιμήσει στην ελληνική γλώσσα – οι λιγοστές απόπειρες είναι αγγλόφωνες και οι υπόλοιπες εμπίπτουν στην κατηγορία του θρίλερ ή του φανταστικού. Ο Σάκης Καρπάς, που πρωταγωνιστεί μαζί με τη Φωτεινή Λεβογιάννη, μαζί με τον Αλέξανδρο Καρπά, γνωστοί και ως Unboxholics, καταφέρνουν να μπολιάσουν τη φιλοσοφία και τον ρυθμό ενός horror videogame με τη λογική μιας κινηματογραφικής ταινίας χαρακτήρων βασανισμένων από τα ανεπούλωτα τραύματά τους, που ψάχνουν τη λύτρωση σε ένα σκηνικό μεταφυσικής αγωνίας.

Στη διαδρομή ανατρέπουν μερικά αναμενόμενα κλισέ: δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε και το δάσος δεν αποτελεί την εύκολη λύση που δίνει ο προφανής συμβολισμός του αλλά έναν καλά σχεδιασμένο αντιπερισπασμό για το καταφύγιο των χαμένων ψυχών, δηλαδή την καλύβα των επώδυνων αναμνήσεων.

Μην ανοίγεις την πόρτα Facebook Twitter
Δεν καταφεύγουν σε φτηνά και συχνά scares, οι λεπτομέρειες έχουν δραματική σημασία ως την κλιμάκωση του φινάλε

Επιπρόσθετα, αφήνουν τον θεατή να βρει τον δικό του χρόνο μέσα στην ταινία, να εξερευνήσει και να μπει στο κλίμα με understated ηχητικό τοπίο και ενότητα χώρου, κρατώντας σταθερή τη φιλμική αντικειμενικότητα σε αντίθεση με τη διάδραση που συχνά συνυφαίνεται με τα RPG βιντεοπαιχνίδια του αντίστοιχου είδους και τις φωτεινές πηγές που παρακολουθούνται αντί να ακολουθούνται. Χειροποίητο αν και ποτέ ερασιτεχνικό, το βλοσυρό και συμπαγές Μην ανοίγεις την πόρτα ισορροπεί το έλλειμμα θεματικής πρωτοτυπίας (μια οικειότητα με όλο το σκηνικό και τις καταστάσεις που προκύπτουν) με τη δημιουργία μιας σταθερής ατμόσφαιρας εσωτερικού τρόμου, επιδεικνύοντας σκηνοθετική αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. 

Οι Unboxholics ανοίγουν, αργά και βασανιστικά, το κουτί του dread και η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 

Μην ανοίγεις την πόρτα - τρέιλερ

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ