Είναι τόσο διαφορετικό το μέγεθος της προκατάληψης με την οποία έβλεπε κάποιος μια εικόνα 122 χρόνια πριν, σε σχέση με σήμερα, που μεταποιεί αντίστοιχα την έννοια και το συναίσθημα του τρόμου. Η ταύτιση κάθε μεταφυσικής ανησυχίας με κάτι φρικώδες και η αρνητική ενέργεια που συνόδευε τη λέξη μαγεία, μια προσβολή ακόμη τότε προς κάθε απόκληρο της κοινωνίας που συνοδεύονταν με τον στιγματισμό του ως εκπρόσωπο του Κακού, έφεραν τις σχετικές εικονογραφήσεις που έστελναν μικρούς και μεγάλους κάτω από τις κουβέρτες τους, φοβούμενοι οτιδήποτε σκοτεινό – κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Ο διασημότερος εξ αυτών, ο Ζορζ Μελιές έφτιαξε το 1896 αυτό που αποκαλείται σήμερα «το πρώτο φιλμ τρόμου» αν μπορείς να θεωρήσεις πια ότι η εναλλαγή εικόνων μιας νυχτερίδας, ενός τσουκαλιού, τριών ανθρώπων μέσα σε σεντόνια και ενός σκελετού προκαλούν τρόμο σήμερα.
Οι κινούμενες εικόνες, που ξεκίνησαν επίσημα στο τέλος του 1895 ήταν από μόνες τους ένα τρομακτικό θέαμα. Η περίφημος μύθος πως οι θεατές άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητοι βλέποντας ένα τρένο να έρχεται κατά πάνω τους στην πρώτη προβολή των αδερφών Λιμιέρ, δε μοιάζει υπερβολικός, καθώς χρειάζονταν χρόνος για να συνηθίσουν τα μάτια των θεατών το καινούριο θέαμα. Λίγους μήνες μετά, ο υπό διαμόρφωση ακόμη κινηματογράφος έβρισκε τους πιονέρους του οι όποιοι, με άγνοια κινδύνου, δοκίμαζαν ό,τι ιδέα είχαν στο μυαλό τους.
Ο διασημότερος εξ αυτών, ο Ζορζ Μελιές έφτιαξε το 1896 αυτό που αποκαλείται σήμερα «το πρώτο φιλμ τρόμου» αν μπορείς να θεωρήσεις πια ότι η εναλλαγή εικόνων μιας νυχτερίδας, ενός τσουκαλιού, τριών ανθρώπων μέσα σε σεντόνια και ενός σκελετού προκαλούν τρόμο σήμερα. Τότε όμως είχαν τη δύναμη να στείλουν κάποιον στο ψυχιατρείο.
Το Le manoir du diable (Το Κάστρο του Διαβόλου) διαρκεί κάτι λιγότερο από 200 δευτερόλεπτα και χωράει μέσα του ό,τι μπορούσε να σπείρει ανατριχίλες τον 19ο αιώνα. Του αξίζει κάποια στιγμή μια αποκατάσταση, όπως έχει γίνει και σε άλλες ταινίες του Γάλλου δημιουργού (με διασημότερη αυτή στο Ταξίδι στη Σελήνη), λόγω της ιστορικής σημασίας του.
Le manoir du diable 1896