Ο Μάρτιν Σκορτσέζε

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε Facebook Twitter
0
Αντιμετωπίσατε πολλές προκλήσεις όταν γυρίζατε τον Hugo. Ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα σας που γυρίσατε ταινία σε 3D, τα γυρίσματα ήταν πολύπλοκα, δύο από τους πρωταγωνιστές σας ήταν νέοι… Ήταν, λοιπόν, η διαδικασία διασκέδαση ή πονοκέφαλος;

Ήταν πολύ διασκεδαστικά και ήταν και πονοκέφαλος. (γελάει) Ήταν ένας πολύ διασκεδαστικός πονοκέφαλος. Ο Μπομπ Ρίτσαρντσον (διευθυντής φωτογραφίας), ο Ντάντε Φερέτι (σχεδιαστής παραγωγής), η Θέλμα Σκουνμέικερ (μοντάζ) και ο Χάουαρντ Σορ (μουσική) θα σου έλεγαν ότι κάθε γύρισμα ήταν και μια ανακάλυψη. Κάθε έννοια που αφορούσε τη σχεδίαση εικόνας και κάθε όψη της ήταν μια επανεξέταση του τρόπου που φτιάχνουμε εικόνες. Φυσικά, αυτό έχει να κάνει με το 3D στοιχείο αλλά και με την αναδημιουργία της μνήμης ενός παιδιού και τον τρόπο που δημιουργείς μια αυθεντική απεικόνιση του Παρισιού της περιόδου 1929-30. Όλα αυτά συνδέθηκαν σε διαφορετικές όψεις. Ήταν επίπονο, αλλά πολύ διασκεδαστικό.

Γιατί θελήσατε να γυρίσετε μια τόσο μεγάλη ταινία σε 3D;

Ήθελα να δοκιμάσω τα όριά μου και να διαπιστώσω πόσο μακριά θα μπορούσα να φτάσω. Το 3D είναι συναρπαστικό. Επίσης, απαιτεί σεβασμό. Η αλήθεια είναι ότι πάντα με συνέπαιρνε κι αισθάνθηκα πως το Hugo ήταν μια ιδανική ευκαιρία να το εξερευνήσω. Βέβαια, κάποιες φορές ήταν αρκετά περιοριστικό. Το βάθος έγινε πολύ σημαντικό και κάθε λήψη άλλαξε. Έπρεπε να τοποθετήσουμε τους ηθοποιούς σε διαφορετικές θέσεις. Οι ερμηνείες τους έπρεπε να είναι διαφορετικές. Χρειάστηκαν πράγματα για το προσκήνιο και πράγματα για το φόντο. Ήταν δύσκολο, ιδιαίτερα τις πρώτες εβδομάδες, αλλά μετά από λίγο μπήκαμε στον ρυθμό και τελικά το 3D αποδείχτηκε ένα φανταστικό αφηγηματικό εργαλείο.

Το Hugo μοιάζει να είναι η τέλεια ταινία για εσάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι, αλλά ταυτόχρονα εμβαθύνει στις πρώτες ταινίες που δημιούργησε ο σπουδαίος Γάλλος κινηματογραφιστής Ζόρζ Μελιέ, κάτι που πρέπει να σας ενθουσίασε, όντας εραστής της ιστορίας του κινηματογράφου. Μπορείτε να μας πείτε τι είναι αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη συγκεκριμένη ιστορία;

Όταν έλαβα το υλικό από τον (παραγωγό) Γκράχαμ Κινγκ, το διάβασε η γυναίκα μου. Της άρεσε και μου το έδωσε και σε μένα να το διαβάσω. Ήταν από ένα πανέμορφο βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ. Κατά μία έννοια, έμοιαζε με graphic novel. Eκτός όμως από αυτό, έχω και μια μικρή κόρη. Υποθέτω ότι όλη η ιστορία έμοιαζε με δύο τρένα που ταξιδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Ήμουν με την κόρη μου κάθε μέρα και ξαφνικά άρχισα να βλέπω τα πράγματα διαφορετικά και ν’ αντικρίζω τη ζωή και τον κόσμο μέσα από τα μάτια και τη φαντασία ενός παιδιού, τη δημιουργικότητά του, τις σκέψεις και την αφηγηματική του ικανότητα. Οπότε, έμοιαζε αυτή η ιστορία με μια χαρούμενη σύμπτωση, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και το γεγονός πως η ιστορία εκτυλίσσεται από μόνη της μέσα από τη συσκευή κινουμένων σχεδίων. Ο Γκράχαμ Κινγκ μου είπε: «Μάρτι, αυτό είναι εσύ. Πρέπει να το κάνεις». Έτσι ξεκίνησε η ιστορία.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για την πρώτη φορά που διαβάσατε το βιβλίο του Μπράιαν Σέλζνικ, Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ;

Είναι σαν αυτές τις ιστορίες που ακούς συχνά. Μου έδωσαν το βιβλίο πριν από τέσσερα χρόνια και το διάβασα ολόκληρο μονομιάς. Ταυτίστηκα με την ιστορία σχεδόν αμέσως. Όταν το διάβαζα δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι ο άνθρωπος στο κατάστημα παιχνιδιών ήταν ο Ζορζ Μελιέ. Τότε ανακάλυψα ότι επρόκειτο για αληθινή ιστορία. Δούλευε στο κατάστημα αυτό για 16 χρόνια επειδή δεν είχε χρήματα και κάποιος όντως τον ανακάλυψε μετά.

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η επόμενη επανάσταση στον χώρο του σινεμά;

Αν όλα εξελιχθούν όπως πρέπει και δεν έχουμε μεγάλες καταστροφές, οδηγούμαστε προς τα ολογράμματα. Γιατί να μην έχουμε έναν τρισδιάστατο Άμλετ; Να έρχεται μπροστά στο κοινό και ν’ αναρωτιέται «Να ζει κανείς ή να μη ζει»; Εννοώ ότι το κάνουν αυτό στο θέατρο. Ο ηθοποιός έρχεται ακριβώς στο κέντρο. Γιατί να μην έχεις κάτι τέτοιο στον κινηματογράφο; Πρέπει να σκέφτεσαι με αυτό τον τρόπο. Nα μην αφήνεις τα οικονομικά και τη μόδα της εποχής να αναστέλλουν τη δημιουργικότητά σου.

                                                                                                

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ