Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους

 Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους Facebook Twitter
Ένας φανατικός οπαδός του κινηματογραφικού του στυλ θα προσέξει αμέσως ένα αριθμό από συνδέσεις μεταξύ των δικών του ταινιών και των αγαπημένων του.
0

Ο Jim Jarmusch όπως οι νεότεροι συμπατριώτες του Quentin Tarantino και Wes Anderson, έχτισε την φήμη του τόσο για το γούστο του όσο και με την δουλειά του. Ή μάλλον καλύτερα έχει πιο νόημα να πει κάποιος ότι έκανε όνομα σε μεγάλο βαθμό, φτιάχνοντας ταινίες που καθόρισαν και ανέδειξαν αυτό το γούστο.  Αυτό είναι αλήθεια στην περίπτωση της τελευταίας του ταινίας, ‘Only Lovers Left Alive’ που επικεντρώνεται σε ένα παντρεμένο ζευγάρι εστέτ βαμπίρ που ξοδεύουν τον χρόνο τους μεταξύ ενός σπιτιού στην Ταγγέρη γεμάτο με στοιβαγμένους κιτρινισμένους όγκους ποίησης και σε ένα παρηκμασμένο Βικτοριανό Ντιτρόιτ με ένα ροκ στούντιο ηχογραφήσεων και ένα iPhone συνδεδεμένο σε μια παλιά τηλεόραση.

Έτσι οι φαν του Jarmusch, εξ’ ορισμού αποκτούν κάποια εξοικείωση με τις προτιμήσεις του σκηνοθέτη στο ντύσιμο, στην μουσική, στις Ευρωπαϊκές κουλτούρες και τα άκρα της Αμερικάνα. Τι συμβαίνει όμως με τις ταινίες;

Η λίστα με τις αγαπημένες ταινίες του δημιουργού των Permanent VacationMystery Train και Night on Earth, έγινε το 2002 για το περιοδικό Sight and Sound.  

Ένας φανατικός οπαδός του κινηματογραφικού του στυλ θα προσέξει αμέσως ένα αριθμό από συνδέσεις μεταξύ των δικών του ταινιών και των αγαπημένων του. Ξεκίνησε την καριέρα του σαν βοηθός του Nicholas Ray του They Live by Night και μπορείς να τον δεις na κάνει ένα πέρασμα στο Lightning Over Water, το ντοκιμαντέρ του Wim Wenders για τα τελευταία χρόνια της ζωής του Ray. Το Ghost Dog του Jarmusch δεν αποτίει μόνο φόρο τιμής στο ‘Seven Samurai’ του Kurosawa αλλά μοιράζεται και την φιλοσοφία του.

Με το ‘Bob le Flambeur’, ο Jean-Pierre Melville έδωσε πνοή στο κινηματογραφικό κουλ, μια παράδοση που ο Jarmusch έχει κάνει τα πάντα για να το διατηρήσει. Κι αν το ‘Broken Blossoms’ του Griffith μοιάζει λίγο με το ‘Broken Flowers’ οι ομοιότητες – οι έμμεσες τουλάχιστον -  δεν σταματούν μόνο εκεί. 

1. L’Atalante (1934, Jean Vigo) 

2. Tokyo Story (1953, Yasujiro Ozu)

3. They Live by Night (1949, Nicholas Ray)

4. Bob le Flambeur (1955, Jean-Pierre Melville)

5.Sunrise (1927, F.W. Murnau)

6. The Cameraman (1928, Buster Keaton/Edward Sedgwick)

7. Mouchette (1967, Robert Bresson)

8. Seven Samurai (1954, Akira Kurosawa)

9. Broken Blossoms (1919, D.W. Griffith)

10. Rome, Open City (1945, Roberto Rossellini)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ