Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά"

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα φλιτζάνι, ένα ζευγάρι γυαλιά, η γυαλάδα πάνω σ' ένα δίσκο – και πόσοι άνθρωποι πρέπει να έχουν τον νου τους συνεχώς για να μείνουν όλα εκεί που πρέπει... | © Ερμίνα Δημητρίου
0

Έξι φοιτητές και φοιτήτριες από το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Ηώ Πάσχου, βρέθηκαν με τις φωτογραφικές τους μηχανές στα γυρίσματα της ταινίας "Νοτιάς". Δείτε τη δική τους οπτική στη νέα δημιουργία του Τάσου Μπουλμπέτη.

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πάνω απ' όλα, φως – φαντασία, οργάνωση, συνεργασία. Κι ύστερα μ' ένα μαγικό τρόπο όλα έρχονται στη θέση τους, και από στιγμιότυπα γίνονται ταινία. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ερμίνα Δημητρίου / Μπορεί να δουλεύεις όλη μέρα, να επαναλαμβάνεται η ίδια σκηνή για ώρες μέχρι να γυριστεί τέλεια και εσύ να είσαι πια φοβερά κουρασμένος, αλλά υπάρχει μια μικρή στιγμή που χαλαρώνεις – και χαμογελάς, γιατί κατά βάθος όλο αυτό δεν θα το άλλαζες με τίποτα. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα διαλύματα των γυρισμάτων, ο Φοίβος ποζάρει με τα εξαρτήματα “των ονείρων του”. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Φιγούρες από τη δεκαετία του ’60, στο κέντρο της Αθήνας το 2015. Βλέποντας “πάνω” από τις κάμερες. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα άδυτα του Δούρειου Ίππου λίγο πριν “πέσει” η κλακέτα. Στιγμές φωτογραφικές. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Διαλέξαμε να πειραματιστούμε με ασπρόμαυρο φιλμ για τα πορτρέτα που κάνει ο πρωταγωνιστής του ‘’νοτιά’’ στις γυναίκες της ζωής του. Μια εικόνα του 2015 που θυμίζει την αίσθηση εκείνης της εποχής, της δεκαετίας του ’70, αθεράπευτα νοσταλγίκης. Αναλογικές εικόνες σ’ ‘εναν ψηφιακό κόσμο. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ρέμα Χαλανδρίου. Μια ζεστή μέρα, τα πιτσίρικια με ρούχα εποχής, τρέχουν και το ευχαριστιούνται, σαν ένας πίνακας ιμπρεσιονισμού, οι παιδικές φαντασιώσεις του ήρωα θα γίνουν κινηματογραφικά πλάνα ενώ οι φωνές τους μας επαναφέρουν στην επόμενη σκηνή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Κάδρο μέσα στο κάδρο, η σκάλα οδηγεί σ΄ένα φως που δεν πρέπει να φανεί, το τρίποδο σ’ έναν ανακλαστήρα που δεν πρέπει να φανεί, το τσιγάρο ανάβει ξανά και ξανά. Λίγο πρίν ο πρωταγωνιστής ψιθύριζε τα λόγια του. Με την αγωνία να μην σβήσει το τσιγάρο. Γρήγορα όλα γρήγορα να μην χαθεί η στιγμή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Το άλμπουμ του Θέμη Πάνου. Πως φτιάχνεις την μνήμη; Απο τι είναι φτιαγμένες οι αναμνήσεις; Φωτογραφίες παλίες, καινούργιες σαν παλίες. Κομμάτι, κομμάτι. Εικόνες και σκιές. Ο φωτογράφος και η σκιά του. Εντός και εκτός του άλμπουμ. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πρώτη ημέρα γυρισμάτων. Άγχος, αγωνία, ανυπομονησία, ιδρωμένες παλάμες. Όλα χάθηκαν όταν τράβηξα αυτή η φωτογραφία. Το κλίμα συνεργασίας ήταν άψογο | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Μπορεί ο καθένας να δούλευε σκληρά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά πάντα υπήρχαν και οι ανθρώπινες στιγμές στα διαλείμματα. Στη ζωή όπως και στην ταινία ο βασικός συνδετικός κρίκος είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Νοιώθω τυχερός που είχα την τιμή να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο, όπου πολλοί τεχνικοί, όπως και εγώ, είχαμε για δάσκαλο (και όχι μόνο στα αυστηρά εκπαιδευτικά πλαίσια) τον κύριο Πάσχο. Όλοι σεβόνται και αναγνωρίζουν την αξία και το ήθος αυτού του ανθρώπου. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στην ταινία αυτή είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε όχι μόνο με ψηφιακές λήψεις, αλλά και με αναλογικές, έγχρωμες (ληγμένα φίλμ) και ασπρόμαυρες. Ενώσαμε τον αναλογικό κόσμο και την ατμόσφαιρα της ταινίας, με τον δικό μας σύγχρονο κόσμο. | © Δημήτρης Πατρίκιος

Μιλώντας με την υπεύθυνη του φωτογραφικού project, Ηώ Πάσχου:

Η ιδέα ξεκίνησε λίγο πριν τα γυρίσματα του νοτιά. Πέρα από την έρευνα και την επιμέλεια του φωτογραφικού υλικού σκεφτήκαμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας Τάσου Μπουλμέτη να αναλάβω την οργάνωση μιας ομάδας φωτογράφων πλατώ, η οποία να αποτελείται από φοιτητές.

Το στοίχημα ήταν διπλό: για πρώτη φορά θα συνδυαζόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με την πρακτική άσκηση στην διάρκεια της ολοκλήρωσης της ταινίας για 7 εβδομάδες. Επέλεξα 6 φοιτητές και φοιτήτριες από Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας στο οποίο διδάσκω από το 2009.

Η περιπέτεια ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, όλη η ομάδα μας αποτελούμενη απο την Ερμίνα Δημητρίου,την Ελπίδα Κοντογιάννη, την Ελένη Ποντίκη,τον Γιώργο Καζία, τον Δημήτρη Πατρίκιο και τον Μιχάλη Ματσούκα συναντηθήκαμε αρκετές φορές για να ορίσουμε το πλαίσιο εργασίας. Κάθε μέρα θα βρισκόταν ένας φωτογράφος στον χώρο των γυρισμάτων, απο το Σούνιο μέχρι το κέντρο της Αθήνας και θα κάλυπτε τόσο το making off όσο και σκηνές συγκεκριμένες της ταινίας.

H εμπειρία ήταν υπέροχη. Από την ένταση της προετοιμασίας μέχρι την τελική κινηματογραφική εικόνα, όλες μας οι αισθήσεις ήταν εκεί για να καταγράψουμε τις στιγμές, τα συναισθήματα και το ύφος των χαρακτήρων και της ταινίας.

Γίναμε μέρος της κινηματογραφικής ομάδας και συνεχίζουμε το ταξίδι στον ''νοτιά'' με καινούργιες φωτογραφικές περιπέτειες για το 2016.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ